Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1403
Hei igjen!

Jeg skal kjøpe disse hodetelefonene.
Men når jeg leser det flotte rewievet av Tarjei Bolstad Davidsen.
Så skal jeg kjøpe et eksternt lydkort fra dustin.

Noen gode forslag?
headsettet er veldig bra til musikk og film - ikke like bra til musikk (har brukt dette selv byttet til dette da det har eget lydkort og MYE bedre lydkvalitet og surround), men om du er ute etter lydkvalitet burde du sjekke ut lyd/bilde nettsteder i stedet for datamaskin-nettsteder.
Et eksternt lydkort hjelper VELDIG på lydkvalitet om du kjøper et av litt kvalitet å ikke noe billigshit. Da kunne du likesågodt brukt det interne lydkortet på hovedkortet..
Takk for svar!
Jeg er ikke noe hardbanka gamer for å si det mildt... Skal bruke det til Skype og spill (FSX, minecraft - du skjønner ikke noe hardcore ting).

Spørsmålet mitt er om noen kunne gi meg et spesifikt forslag på et lydkort på dustin som gjør at jeg kan høre på musikk uten total fraværende bass.
Sitat av vonSkien Vis innlegg
Takk for svar!
Jeg er ikke noe hardbanka gamer for å si det mildt... Skal bruke det til Skype og spill (FSX, minecraft - du skjønner ikke noe hardcore ting).

Spørsmålet mitt er om noen kunne gi meg et spesifikt forslag på et lydkort på dustin som gjør at jeg kan høre på musikk uten total fraværende bass.
Vis hele sitatet...
Du kan jo bruke equalizeren i windows? eller den som følger med det headsettet du kunne tenke deg. Er som regel equalizer i programvaren til medhørende produkt. Har iallefall vært slik med alle mine andre
Sist endret av WayGone; 1. april 2013 kl. 23:24.
Nei, men hadde et håp om å kunne høre på musikk som sagt uten å få heartattack...
Billig - Halvbra
"Dyr" - Meget bra

Har den "dyre". Kompis har den "Billige". Mye bedre å smoothere lydkvalitet på min enn hans.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Billig - Halvbra
"Dyr" - Meget bra

Har den "dyre". Kompis har den "Billige". Mye bedre å smoothere lydkvalitet på min enn hans.
Vis hele sitatet...
Åjøss! Såpass?
Da ville jeg gått for det gamingheadsettet til cooler master som jeg bruker selv. Funker bra til både musikk å spill. Har eksternt lydkort å 5!! høytalere i hver klokke for surround. er en basshøytaler i hver klokke. Du kan stille volum å bass på medfølgende lydkort. Du kan også lagre profiler i software.
Sist endret av WayGone; 1. april 2013 kl. 23:31.
Har selv den billige, og bruker det til min Røde NT1-A. Jeg er ganske fornøyd, hvertfall med tanke på prisen. Gir ganske god lydkvalitet, dog savner jeg surround ut av det.
Headsetet jeg har er CM Sirus med sitt eget lydkort.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Headsetet jeg har er CM Sirus med sitt eget lydkort.
Vis hele sitatet...
Samme som meg Fornøyd?
Sitat av WayGone Vis innlegg
Samme som meg Fornøyd?
Vis hele sitatet...
Veldig fornøyd. Bare litt usikker på om M-Power har et bedre lydkort, og om jeg vil tjene på å bytte ut mitt M-audio FastTack lydkort med et litt kraftigere som har surround output så jeg kan koble headsetet der?
Bytte av kabel har mye å si da Byttet ut de orginalkablene som var i headsettet da de var noe møkk. Fikk adskillig bedre lyd, og jeg bruker ikke eksternt lydkort til det headsettet. Bruker det som fulgte med.
Sist endret av WayGone; 1. april 2013 kl. 23:55.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Skjønner ikke hva man skal med tusen høytalere i et headsett, det holder med ett element pr side, man får GOD surround med virualisering, har selv gjort dette på 2 headsett, (sennheiser hd 380 pro og vengeamce 2000) og man får ikke på langt nær så bra lyd med mange små elementer en man får med to "store" elememter.

Når det kommer til lydkort vil man ikke merke stort forskjell på lyd kort på det headsettet, jeg har teste endel headsett med skikkelig forsterker pg dac nå, og eneste som får bedre lyd(med untak av noe eletronisk støy som forsvinner med dac) er det bare sennheiseren jeg hører forskjell på men dette låter også meget bra på onboard også.

Sennheiser hd 380 pro finnes forresten som en "pc" variant med meget god mic, pc 350 heter dette, og kan anbefales på det varmeste, så bruker du heller penger på dette og sparer eventuelt penger til lydkort.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
får ikke på langt nær bra lyd med mange små elementer en man får med to "store" elememter.
Vis hele sitatet...
Med "bra", mener du da høy? Vil si at mine mellomtoner og diskanter er MYE bedre enn èn høytaler som skal spille alle frekvensene. Pluss at jeg har to subber på hodet til å ta seg av bassen. Udiskuterbart-
FY FLATE for et bedre lydbilde det blir med fler små i headsettet enn èn stor. Har flere virtueller headsett, ikke engang Logitech sitt G35 kan måle seg i nææærheten engang. MYE bedre surround med flere høytalere plassert i riktig possisjon enn med en, som ikke kan kalles surround i det hele tatt.

Du får jo ikke GOD surround med å sette to høytalere atme tv'n din å leke at du hører lyder bak deg .. just sayin ..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av WayGone Vis innlegg
Med "bra", mener du da høy? Vil si at mine mellomtoner og diskanter er MYE bedre enn èn høytaler som skal spille alle frekvensene. Pluss at jeg har to subber på hodet til å ta seg av bassen. Udiskuterbart-
FY FLATE for et bedre lydbilde det blir med fler små i headsettet enn èn stor. Har flere virtueller headsett, ikke engang Logitech sitt G35 kan måle seg i nææærheten engang. MYE bedre surround med flere høytalere plassert i riktig possisjon enn med en, som ikke kan kalles surround i det hele tatt.

Du får jo ikke GOD surround med å sette to høytalere atme tv'n din å leke at du hører lyder bak deg .. just sayin ..
Vis hele sitatet...
Høy lyd har INGENTING med høy lyd å gjøre, men hvsi det er som du sier at mange elementer er bedre en 2, hvorfor er det INGEN hifi headsett med mer en et element pr kanal?
Og forskjellen på å ha 2 elemnter forran deg, en med 2 elementer rett på er at med elemntene rett på kan man virtuelt få surround uten probelm, med eintig instilt høytalere får man forresten surround med stero høytalere forran deg også, altså man kan få surround til med bare til elementer forran også, men surround på 2 elementer i headEtt er nullproblem.
For å sette ting litt på spissen, sennheiser h 380 pro headsettet mitt klarer nesten å gjengi et like korrekt lyd bilde som hifi annlegget mitt(dog med dac og forsterker) og det er annlegg som koster mange gamger mer en headsetta.

Og å sammenlikne lyd og søppelet til logitech er jo bare idioti, og helt feil.
Logitech har i mine øyne aldri har laget et godt lydprodukt, noen sinne, alt jeg har hørt har låtet skikkelig dårlig.

Jeg har ennå tilgodet å høre et headsett som låter bedre en mitt sennheiser hd 380 pro til den prisen!
Og det har også en helt super surround effekt med virtualisering.

Jeg er forresten en person som kan sette meg ned å nyte musikk, så jeg vet å verdsette GOD lyd
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av WayGone Vis innlegg
Billig - Halvbra
"Dyr" - Meget bra

Har den "dyre". Kompis har den "Billige". Mye bedre å smoothere lydkvalitet på min enn hans.
Vis hele sitatet...
Hva slags stereo har du? Jeg tror kanskje jeg skal følge anbefaling din å kjøpe den samme.