Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4529
Jeg lurer på hva som får dere fellow freaks til å stå opp om morningen/får dere gjennom hverdagen.

Er det den første spliffen når du går ut døra? eller er det når du møter kompissen din på skolen/jobben og tar en grov vits? Kansje det er lønnsslippen i overkant av 10 tusen som gjør livet verdt å leve?


Alså det jeg lurer på er hva som får dere gjennom dagen kjas og mas.

Mvh Sputnik
I like to get the daily news.
Gode venner, god jobb og god økonomi = ingen bekymringer = fint liv
Næ, må vel nesten komme meg gjennom for at ting skal gå rundt, mat på bordet og alt det der.
Tanken om at jeg at jeg skal sitte i en varm bil med p3morgen og kaffe på vei til jobb... mmmm
Godt miljø og gode klassekammwrater.
Ser også fram til 0,5L Pepsi Max'en jeg drikker fra etter kl 12 hver dag (vil dette gjøre meg feit over tid? Gått flere måneder uten noen tegn til det så langt..)
Dama, drama, drømma og dramma! Er helt egentlig lite som driver meg per idag, frister egentlig og gi litt opp for en periode
Reiseplanene jeg har etter jul! Reise så lenge pengene strekker, evt finne en jobb utenlands dersom jeg skulle være heldig
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Dama, drama, drømma og dramma!
Vis hele sitatet...
Dilillis sier det egentlig best sånn ja.
Musikk er vel det som hjelper meg mest, i tillegg til motivasjonen jeg får når jeg oppnår noe.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Godt miljø og gode klassekammwrater.
Ser også fram til 0,5L Pepsi Max'en jeg drikker fra etter kl 12 hver dag (vil dette gjøre meg feit over tid? Gått flere måneder uten noen tegn til det så langt..)
Vis hele sitatet...
Det er jo nesten ikke kalorier i Pepsi Max, så nei. Dessuten vil ikke en brus hver dag gjøre deg feit, selv om den inneholder sukker. Det som betyr noe er antall kalorier du får i deg hver dag, totalt. Sukkerholdig brus vil gi utslag på tennene da.

Hva som får meg gjennom dagen? Prøver å utsette å stå opp så lenge som mulig. Hver morgen når jeg våkner tenker jeg "Å nei, ikke det her igjen!". Tanken på at bikkja sovner (og dermed slutter å mase) og at det har kommet nye episoder av serier på nettet, er vel det som får meg gjennom dagen.

Ja, og søvn. Søvn er flotte greier
Drømmer. (titegn)
Sitat av Kojtkaka Vis innlegg
Drømmer. (titegn)
Vis hele sitatet...
Det er jo gjennom natten, tulling.

For meg så er det litt todelt, alt etter om jeg er på sjø eller ikke.
Når jeg er hjemme så er det, det sosiale liv som får meg gjennom dagen, vere sosial, og oppleve ting (eller bare drikke seg drita) sammen med folk.

Når jeg er på sjø derimot, er det kaffen får vakt som får meg starta, og kaffe gjennom hele vakta, og avslutte med en pils etter vakt. og røyk. alt for mye røyk.
Sitat av columbia Vis innlegg
Det er jo gjennom natten, tulling.
Vis hele sitatet...
Dårlig forsøk på humor eller? Selv mennesker med stor suksess i livet har dagdrømmer, uten disse ville de heller ikke oppnådd suksess.
Kaffe og radioresepsjonen får meg gjennom hverdagen
Godt klassemiljø er definitivt en utslags faktor for meg.
En kopp med nykokt kaffe er heller ikke feil ^^
Kaffe, snusen og positiv tankegang!
Må opp for å jobbe. Vil opp for å leve.
Det at jeg har en kul jobb å dra til.
Og rett og slett det at jeg hadde kjedet livet av meg om jeg bare hadde ligget i senga hele dagen.
1 God venn, ingen jobb og dårlig økonomi, men ingen bekymringer = fint liv.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Yoshii Vis innlegg
1 God venn, ingen jobb og dårlig økonomi, men ingen bekymringer = fint liv.
Vis hele sitatet...
Hvordan overlever du då da?

Selv er det vel for å ikke gjøre moren min lei seg, hadde jeg bestemt selv hadde jeg vært hjemme å gamet 24/7.
Kaffen er blitt mer essensiell hver morgen nå, merker jeg, hehe.
Ellers er det musikk, høre på og å lage selv og kjærlighet (venner og kjæreste). Håpet om å styrke venner i den halvveis psykiske "kampen for tilværelsen" i vinterens mørke timer, samtidig som de styrker meg. Man trenger god humor og en venn for å ikke grave seg under dynen for alltid :-) Å bidra føles godt!

Kjøpe en ferie på lønningsdagen flere måneder fram i tid, alltid ha noe å se frem til som man gleder seg til. Å oppnå noe på den tiden jeg har kunne valgt å bare sløve vekk tiden. Stå på en eksamen mens jeg kunne spilt Skyrim istedetfor å ha lest til den. En koselig kveld med god ost, rødvin og kanskje litt te senere på kvelden. En koselig kveld med noe prima grønt å patte på med vennegjengen.

Men kanskje mest av alt, noe som liker til bunns for alt det andre, er selve søkenen som vi alle bedriver her i livet. Jeg er fascinert av naturen og av hvordan alt fungerer, og har ingen verdens tro på at dette har vært en tilfeldighet (Ikke at jeg kan bevise noe annet selv altså). Derfor er gjerne de mest magiske stundene da man faktisk tenker at "Nå gir livet mening", som en morgen ved roret i seilskuten etter en lang mørk natt. Da er det deilig å se soloppgangen og gynge vekk med bølgene.

(Kom visst ikke på det viktigste i livet mitt isted...)
Siden alle er så positive får vel jeg være litt negativ.
For menge dårlige venner og en skakkjørt økonomi gir mange bekymringer spesielt når jeg nå bare er oppringingsvikar.
Men drømmen om at ting blir bedre gjør jo at en likevel står opp hver morgen og fortsetter å søke jobber
Musikk!
Har flere ganger opplevd å våkne og hoppe ut av senga for å nå fram til PCen og skru på en hærlig låt.
Den første kaffekoppen, muligheten til å møte utfordringer, og å overvinne dem.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Snus, å lage musikk og spill er det som hindrer meg fra å bli gal av kjedsomhet for tiden.
Det er kjipt å være arbeidsledig!
Vanlige undomsting regner jeg med...
Puling, drekking, kompiser min mor mener jeg ikke har godt av og lignende.
Men jeg har jo den finfine gitaren min som jeg jukker på omtrent hele dagen, og litt til.
Lager litt musikk gjør jeg og.
Stort sett bare musikken min og dama som gjør at jeg ikke har gitt opp alt og bare funnet meg i å bo i en pappeske under ei bru...
Dagens første snus på bussen er jo også storstas!
Sitat av hemulen Vis innlegg
Det er jo nesten ikke kalorier i Pepsi Max, så nei. Dessuten vil ikke en brus hver dag gjøre deg feit, selv om den inneholder sukker. Det som betyr noe er antall kalorier du får i deg hver dag, totalt. Sukkerholdig brus vil gi utslag på tennene da.


Ja, og søvn. Søvn er flotte greier
Vis hele sitatet...
Litt off-topic dette, men vil si at lett-produkter inneholder mer skadelige ting enn sukker, selv om det er det verste karbohydratet du kan få i deg.

Det som får meg gjennom f.eks uka er tanken på helga, selv om jeg lovte meg selv å aldri bli slik Men, det er vel en del av det å vokse opp
Wow, snus, ikke få nedsatt i orden?
Stabil jobb, fin lønnslipp. og en fin og muligens lønnsom hobby.
Skolen, lære noe nytt. spille noe spill, deilig frokost om morra'n.
Det som får meg ut av senga om morgenen er frykten for å bli liggende og stirre i veggen. Been there, done that! Det er et hull jeg aldri skal falle ned i igjen!

Det som får meg gjennom dagen derimot, er mine to beste venner som er de mest fantastiske på jord! Håpet om at alt en dag blir fantastisk! og musikk! Hadde vært long gone uten musikk!
Veit helt ærlig ikke.. Kanskje tanken på at helga kommer, da blir det festing og chilling på høyt nivå.. Ukedagene er i seg selv sinnsykt kjedelige.
Tanken om å aldri gi opp.
Hmmm.. det som får meg gjennom dagen?
Det må vel være dagens første kaffe slurk og tanken på at om ikke lang tid skal jeg mest sansynelig på TG, jeg skal søke VGS og komme meg vekk fra " Shit lordsa" på skolen
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Er nok jobben som har skylden for at jeg orker å gå igjenom dagen. For uten jobb kan jeg ikke bo aleine. Det er noe jeg egentlig bare må Er så digg å slippe å se foreldre vær dag. Musikk har nok en en stor del av æra. Går ikke en dag uten at jeg har hørt på hardstyle
Hvordan er det med vgs? Om jeg søker på en skole langt unna der jeg bor, må jeg tjene penger til sted å bo etc eller blir jeg sponsa av skolen?
Sitat av MetKoY Vis innlegg
Hvordan er det med vgs? Om jeg søker på en skole langt unna der jeg bor, må jeg tjene penger til sted å bo etc eller blir jeg sponsa av skolen?
Vis hele sitatet...
Litt off-topic? Men du får mest sansynlig borteboerstipend.
Noen timer foran maskinen.
Musikk og venner.
Og når noen har trykker på annonsene mine og jeg har tjent noen kroner Det er faktisk veldig gøy og oppmuntrene
Noe av det som får meg gjennom dagen er tanken på at en ny dag gir nye muligheter til å lage/oppnå noe. Deretter er det å sette seg en mål for dagen, og jobbe hardt for å nå målet. "Målet" kan være hva som helst (tenk trening, rydding osv.), men stort sett er det jobbrelatert.
At jeg skal snart hjem på fri tur og ikke gjøre en dritt
Jeg liker jobben min og livet mitt veldig godt, men det hjelper selvsagt ikke noe særlig når vekkerklokka ringer kvart på sju. Da er det bare ren viljestyrke og en stor latte som gjelder!

Når jeg først er igang med dagens gjøremål må jeg si jeg trives ganske godt. Smiler og ler på jobb og slokner på sofaen når jeg kommer hjem.. Har nok i overkant mye å gjøre i hverdagen, så jeg har ikke allverdens tid til å reflektere over hvordan jeg har det.

Noen ganger tenker jeg at det hadde vært greit å kræsje bare bittelitt med bilen eller noe og bli sykemeldt i noen uker. Men isteden bare fortsetter jeg som før.
Sist endret av Susa; 17. november 2012 kl. 09:32.
Morgenkaffen og ciggen selvsagt. Det å ha noe meningsfylt å drive på med og nye utfordringer så og si hver dag hjelper også bra.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Musikk og venner.
Og når noen har trykker på annonsene mine og jeg har tjent noen kroner Det er faktisk veldig gøy og oppmuntrene
Vis hele sitatet...
nå ble jeg litt nysgjerrig.. hvordan annonse er det snakk om? fikk også lyst til og tjene penger på det
gangstarap makes me do it
Å komme gjennom hverdagen er ikke no problem. Generelt fornøyd med livet.
Problemet mitt er å våkne om morgenen. Der spiller store mengder kaffe og extrem metal stort sett en en rolle.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Har et ansvar gjennom jobben. Må f.eks bytte vinduer i en bolig til mandagen. Dette gir meg penger så jeg kan kjøpe en ny pc-del eller to og julebrus. Da er jeg hæppy.
Motivasjonen er for lengst gått bort. Står opp og går på jobb, av og til, stort sett fordi det meste går på autopilot.