Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2244
Har en kompis som jobber i et mekanisk firma, hvor bestefaren har fikset sommerjobb til han..
Men sjefen er visst en drittsekk, og ber han gjøre noe, for så å slenge han full i drit etterpå..

Lurer på om det er noe forskrifter eller noe som sier noe om et slikt arbeidsmiljø, om det er noen man kan gå til med en sjef som er slik?

Snakk om å skape et ræva arbeidsmiljø...
Du må beise sjarken!
gjør som sjefen sier, slutt å klag, det er bare en sommerjobb.
Selvom det er sommerjobb betyr jo ikke det at sjefen kan være krenkende / trakasserende forde, vel?


ØrjanN: Jeg kan ikke så mye om de lovene, så de må noen andre ta. Men skal vel være noen paragrafer om at det skal være et godt arbeidsmiljø osv. Vent på noen som kan fortelle mer om dette.

Nå er det litt vanskelig å forstå hva "dritt" vil si, om sjefen kanskje prøver å fortelle åssen en skal gjøre en jobb bedre på en fæl måte, eller om han direkte slenger dritt, liksom.
Sist endret av Bruskork1; 6. juli 2012 kl. 14:00.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ta kontakt med LO's Sommerpatrulje, de jobber med nettopp det, kontroll av arbeidsplasser som gir sommerjobber til unge.
http://www.lo.no/u/ung/Nyheter/LOs-sommerpatrulje-2012/
Du må beise sjarken!
Vi vet jo ikke situasjonen hær. er kompisen din en lat jævel som sitter på ræva å får kjeft for det?
Gjør han ting feil?
Ta kontakt med sommerpatruljen ja, men er det vert at han som barnebarnet til bestefaren som ordnet han jobb skal skaffe sjefen et dårlig rykte. husk at dette kan ødelegge mellon han og bestefaren hans
Jeg er enig med BMWe39.
Du må nok utdype deg litt mer, og beskrev gjerne situasjonen for oss.

For alt vi vet kan kompisen din være lat, uvillig til å jobbe og arrogant.
Eller så kan han være fryktelig nærmotagelig til negativ kritikk.

Bruk gjerne mer enn fire setninger når du skal lage en tråd, med mindre fire setninger er alt du trenger, noe som ikke er i dette tilfellet
Hobby Filosof
OT: Om han kompisen din virkelig ikke trives, send meg en pm - da jeg trenger sommerjobb for og finansierer fritidsyslene mine .. og jeg er villig til og ta imot litt kritikk (og slenge litt tilbake..)


Men gi oss litt mer og gå på her da, vi aner jo ikke en dritt om hva som faktisk foregår, annet enn at han får en arbeidsoppgave, og så får refs. ..
Sleng drit tilbake. Go apeshit. Det er som sagt bare en sommerjobb.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Sleng drit tilbake. Go apeshit. Det er som sagt bare en sommerjobb.
Vis hele sitatet...
Det er bare en sommerjobb? Kanskje det er slik kompisen til TS tenker? Jeg hadde en slik tulling ansatt, som absolutt ikke ville forstå at jeg var sjefen hans, og at han måtte ta unna arbeidet som jeg delegerte til han. Han fikk ikke jobbe der så lenge.

Nei, her er det nok for lite informasjon fra TS til at noen kan komme med gode råd.
Det er forskjell på å være drittsekk og å bryte loven. At sjefen er sur og grinete er det ingenting man kan gjøre med. At kameraten din får "kjeft" kan vi ikke vurdere siden vi ikke kjenner situasjonen. Tror du at sjefen bryter noen lover og regler kan du beskrive konkrete situasjoner her for å få dem vurdert. Men etter all sannsynlighet må kameraten din bare "step it up" og ta et tak så ordner det seg nok.

Til alle dere som kommer med råd ala: "Sleng dritt tilbake" "Ikke gjør jobben" Saboter noe" eller andre idiotiske råd. Kan dere ikke gjøre alle en tjeneste og holde godt kjeft? Det eneste dere kan oppnå er å ødelegge for TS (eller kameraten hans) og alle som ikke har et tilnærmet fornuftig råd å komme med bør holde seg unna.

Det er ikke "bare" en sommerjobb. En god attest er avgjørende, og er du dum nok til å få sparken da har du virkelig et dårlig utgangspunkt for neste jobb.

Så oppsummert: Bryter sjefen loven (eller tror du han gjør det) så ta kontakt med sommerpatruljen, ellers gjør det du kan for å bedre situasjonen og jobb for å få en god attest slik at du kan få en bedre jobb et annet sted.