Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1403
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hei Freaks!

Jeg og en kompis av meg har i en del måneder nå jobbet med vår fremtidige nettbutikk. Hva vi skal selge vil jeg ikke røpe enda, da vi ikke har fått godkjenning og tillatelse fra alle parter enda. Vi er så og si ferdig med selve nettbutikken, systemet fungerer i tipp-topp stand, og alt ligger til rette for å bli en suksess!

Nå i den avsluttende fasen mot at vi åpner butikken for markedet ønsker vi tips som kan være grei å ta med i bakhodet. Tenker da hovedsaklig på skatt, hvor mye som må betales, er det nok med enkeltmannsforetak og hvordan det fungerer i praksis det å måtte betale skatt til staten? Vi blir jo våre egne arbeidsgivere nå.

Håper på innspill, hadde satt pris på det.
Spennende Ru11er!
Holder selv på med og starte nettbutikk, så du skal ikke se vekk ifra at jeg kanskje kontakter deg med noen spørsmål og tips i nærmeste fremtid visst det er greit

Har selv ikke sjekket opp i skatt og slikt enda, men foruten om det så er vell god kundeservice ett veldig viktig stikkord du ikke kommer så langt foruten!

Masse lykke til, og håper du holder oss oppdatert fremover!
Skjer med at halve freak skal lage nettbutikk da?
Hvorfor vil du drive enkeltpersonsforetak? Er det ikke bedre å drive et AS eller et NUF? AS koster bare 30-35K å stifte nå. Nuf 2-3K. Null risiko på egen økonomi. Skulle foretaket gå bra så tar du ut lønn på vanlig måte og forholder deg til skattesatsen på skattekortet. Foretaket betaler skatt i henhold til et evt. overskudd. Etterskuddsvis.

Skulle du feks oppleve at noe skjer og du blir syk eller feks konkurs så har du bedre rettigheter om du har vært ansatt i et AS eller NUF fremfor om du driver ENK.

Jeg kan ikke se noen som helst fordeler med å drive ENK - bare en haug med ulemper.
Er det penga det står på så start opp enk med skift til as/nuf straks det finnes midler til det.

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Skjer med at halve freak skal lage nettbutikk da?
Vis hele sitatet...
Mozilla er vel han samme som skrev om det i gårsdagens nettbutikk tråd så er vel ikke halve freak men 2 freakere
Sitat av random67489 Vis innlegg
Mozilla er vel han samme som skrev om det i gårsdagens nettbutikk tråd så er vel ikke halve freak men 2 freakere
Vis hele sitatet...
Er random1random som skal lage nettbutikk, men han bor oss meg til tider, så vi glemmer begge to og logge av til tider.
Så av og til glemmer han og logge meg av Freak og jeg blir fremstilt som random1random, men det er nå egentlig ett fett, kanskje litt forvirrende til tider men men
Sist endret av Klistermerke123; 26. desember 2012 kl. 04:45.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Skjer med at halve freak skal lage nettbutikk da?
Vis hele sitatet...
De har blitt inspirert av Kristian på e-store.
Sitat av WayGone Vis innlegg
De har blitt inspirert av Kristian på e-store.
Vis hele sitatet...
Burde alle vite hvem kristian på e-store er?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Burde alle vite hvem kristian på e-store er?
Vis hele sitatet...
Burde være kjent nok på forumet her for å drege den spøken ja ;P
Hm. Så kanskje noe kan forklare den for oss uvitende da?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hm. Så kanskje noe kan forklare den for oss uvitende da?
Vis hele sitatet...
Søkte etter "e-store", og det tok meg nøyaktig 3,46 sekunder å komme frem til denne tråden.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Søkte etter "e-store", og det tok meg nøyaktig 3,46 sekunder å komme frem til denne tråden.
Vis hele sitatet...
Gidder ikke lese igjennom flere ti-tals sider, men regner med det var fake? Eller?
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Gidder ikke lese igjennom flere ti-tals sider, men regner med det var fake? Eller?
Vis hele sitatet...
helt korrekt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Pass på å ha riktig grammatikk! Det mest åpenbare tegnet på useriøsitet må være å/og feil og lignende.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Søkte etter "e-store", og det tok meg nøyaktig 3,46 sekunder å komme frem til denne tråden.
Vis hele sitatet...
Så flink du, kun 3.46 sekunder. Du kan virkelig både søke og skrive touch. /ironi

Tanken var jo at jeg skulle slippe å lese 22 sider på forumet for å få med meg et poeng i en joke. Derfor ba jeg noen forklare poenget.

Sitat av FatMan Vis innlegg
Pass på å ha riktig grammatikk! Det mest åpenbare tegnet på useriøsitet må være å/og feil og lignende.
Vis hele sitatet...

Nå får du slutte å være grammatikk og rettskrivningspoliti.
Ikke alle er like gode på alt. Jeg har feks et snev av ordblindhet. Og det er skriveleifer i mine innlegg har det ingenting med å være useriøs å gjøre. Da er det for at jeg ikke kan bedre. Og det er sikkert likt for mange andre også. Hvorfor er det slik at noen folk på død og liv må påpeke brister hos andre mennesker?
Sist endret av random67489; 26. desember 2012 kl. 06:54.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nå får du slutte å være grammatikk og rettskrivningspoliti.
Ikke alle er like gode på alt. Jeg har feks et snev av ordblindhet. Og det er skriveleifer i mine innlegg har det ingenting med å være useriøs å gjøre. Da er det for at jeg ikke kan bedre. Og det er sikkert likt for mange andre også. Hvorfor er det slik at noen folk på død og liv må påpeke brister hos andre mennesker?
Vis hele sitatet...
Tror nok han mente med tanke på nettbutikken til Ru11er og ikke innlegg her på forumet.
Å ja sikkert. Er litt sår på det med rettskrivning så trodde med engang det gjaldt meg.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvilken sjanger er varene dine i?
Du kunne ikke tenke deg å vere litt gal og selg ting for meg? Sjekk denne tråden for å se litt hva det går i..
Gjør alt på bestilling...
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Anbefaler dere til å dra til et lokalt regnskapskontor og høre med dem hvilken selskapsform som er mest fornuftig. De sitter som regel inne med all kunnskap når det kommer til skatt og moms.

Siden dere ikke kan så mye om dette er det virkelig verdt å ha en dyktig regnskapsfører, for hvis dere kukker med feks momsen så får dere staten på nakken. Og ingen er så aggressive til å innkreve penger som dem.