Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10235
Hei, ser denne på eBay

http://www.ebay.com/itm/Black-Scorpi...#ht_2050wt_956

Det står at det er en balisong trainer, er den da lov til å importere til Norge. Altså, er bladet skarpt?

Og en ting til, jeg har 55 kr på SpendOn kortet o det koster 12$, kan jeg da spørre om å få den til 10$ siden jeg ikke har råd, eller blir det helt uaktuelt?
Bladet er ikke skarpt nei, dette er en trenings version så det er et butt blad
Send de en mail å hør med de om det med spendon kortet.
Legg merke til at det er $7,99 i shipping også, med prisen på kniven blir det oppmot 21 dollar.
Ok, men da brukte jeg alle kronene på 3 kastekniver istedet, 55 kroner for 3 stk Gratis frakt.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Synes det står at shipping er free jeg...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
For å svare på import-spørsmålet: En balisong-trainer er et gråsone-objekt. Den defineres ikke som kniv all den tid den mangler egenskaper som en skarp egg. Samtidig er vanlige balisonger klassifisert som ulovlige våpen, og dermed kan en treningsbalisong havne i klassen "imitasjon av ulovlig våpen". Dette er ulovlig på offentlig plass all den tid det kan føre til ordenforstyrrelse. Jeg har aldri hatt problemer med å importere treningsbalisonger, eller vanlige balisonger for den saks skyld, men jeg unnlater å vifte dem under nesen på ordensmakten.
Sist endret av Ffojt; 18. august 2012 kl. 13:47.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sorry for å bumpe. Men er det virkelig ikke lov med trenings balisong?? Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor ikke en vanlig balisong er ulovlig heller... Det er jo kun en kniv.
Jeg har en training knife, kjøpte den fra ebay her er link http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...:X:RTQ:US:1123 billig å god kvalitet annbefaler den.
Sitat av Lil J Vis innlegg
Sorry for å bumpe. Men er det virkelig ikke lov med trenings balisong?? Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor ikke en vanlig balisong er ulovlig heller... Det er jo kun en kniv.
Vis hele sitatet...
Jo det er lovlig med trainer knife. Men ULOVLIG med balisong knivene med skarpt blad.
Jeg vil tro at det går under at "kniven skal ikke kunne gjemmes" som en springkniv, og balisong er jo gjemt. Vil tro at du får null stress med å importere disse da.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøpte bra balisonger! 10 stk for ekstremt bra pris. Kan sende dere noen bilder om dere lurer på hvordan de ser ut. Perfekte

By the way, kjøpte 10 stk for å selge til venner etc
Anbefaler ingen å kjøpe slike billige balisongs, de er helt horrible i forhold til skikkelig vare. Kjøp heller en Benchmade 51 eller 42, Alpha Beast, Tachyon 2, Kimura, eller om du vil ha noe helt lovlig og veldig billig - BBbarfly, som er en slags flaskeåpner. Mtech Twist er også en helt grei balisong for prisen. De fleste sidene som selger balisongs sender i deler eller med veldig vage beskrivelser på pakken internasjonalt, slik at de kommer gjennom tollen.
Sist endret av Umoralsk; 26. april 2013 kl. 19:23.
Har vanlig balisong kniver, men ikke så kjekt og bli tatt med dem så jeg kjøpte training knife og fikk det sist uke. Kjekt det, kan ha det med rundt uten og komme i noe særlig trøbbel. :P
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Har vanlig balisong kniver, men ikke så kjekt og bli tatt med dem så jeg kjøpte training knife og fikk det sist uke. Kjekt det, kan ha det med rundt uten og komme i noe særlig trøbbel. :P
Vis hele sitatet...
Jeg tenker og tenker, men kommer ikke fram til en eneste god grunn til at noen vil gå rundt med dette på seg? Eller det å gå rundt med kniv på seg i det hele tatt, med mindre det er i nyttesammenheng (jobb el lignende).

Så, noen av dere entusiaster som kan komme med en grunn?
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:40.
Sitat av bleh Vis innlegg
Jeg tenker og tenker, men kommer ikke fram til en eneste god grunn til at noen vil gå rundt med dette på seg? Eller det å gå rundt med kniv på seg i det hele tatt, med mindre det er i nyttesammenheng (jobb el lignende).

Så, noen av dere entusiaster som kan komme med en grunn?
Vis hele sitatet...

Grunnen jeg kjøpte disse uten skarpt blad var jo at jeg ikke ville gå rundt med kniv. Jeg vill/ville bare tricksè.