Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 973
Hei.

Jeg hadde en liten yrkesskade forleden. Saken er sånn at jeg skled utenfor jobben i arbeidstid og bristet armen. Dette gjorde så jeg ble hjemme i 3 dager.

Jeg måtte fylle ut skademeldingsskjema og masse annet piss.
Nå har det seg sånn at jobben absolutt skal komme i kontakt med legen jeg var hos etter at dette skjedde.

Hva har jobben lov til å finne ut?
*Kan de finne ut om jeg var hos legen?
*Kan de få informasjon ang. skaden min?
*Kan de få informasjon om ting før / etter skaden skjedde?

Har lest på google litt, men var ikke så veldig mye ang dette når det er yrkesskade som skjedde på jobb.
Leste litt om at det måtte være advokat fra jobben som skal hente ut informasjonen, men her på jobben så ser dete ut som forsikringsselskap.

Dette er da pga at i tilfelle det skjer noe i ettertid med skaden.


Håper noen kan svare på dette.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg ville anta at dette er noe legen din har godt greie på.
Trådstarter
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg ville anta at dette er noe legen din har godt greie på.
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling på navnet på legen siden dette var på legevakta. Og når jeg spurte legen, så kunne han ikke si så mye, for dette var et legekontor og ikke et info kontor som han sa så fint..
At du var hos legen og hva slags lege det er snakk om må de selvsagt få vite. Yrkesskader skal meldes inn og som regel har også bedriften egne internrutiner for håndtering av dette. Du har vel også levert skademeldingsskjema til jobben hvor disse tingene står?

Hva gjelder andre ting angående din helse har selvsagt jobben ingenting med dette å gjøre.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Nja, de har lov til å få vite om enkelte ting, men under vanlige omstendigheter vil arbeidsgiver ha bevis på arbeidshindrende skader.

Ta en tlf. Ned og du får som regel en lapp i posten med lapp til arbeidsgiver, den sier som regel ikke noe mere enn "Per har vært hos lege Bob, og har fått beskjed om å holde seg hjemmeværende i 3 dager takket være skader"

Eller noe slikt, jeg skriver på tlf, kan utdype senere
Trådstarter
Trodde alt var sensitiv informasjon. At ingen får vite at jeg var hos legen uten samtykke fra pasienten.
Når jeg skulle fylle ut skjema, så sto det klokkeslett og hvilken lege jeg var hos.

Når jeg da ringte legevakten selv for å få denne informasjonen så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gi meg denne informasjonen. Ikke engang klokkeslett eller lignende.

Når jeg da gikk ned dit personlig og viste legitimasjon, så kunne jeg få det jeg ville av informasjon, men fant da ut at de ikke hadde registrert at jeg var der.
Kan det være pga at jeg bare fikk en kjapp undersøkelse på gangen pga stor pågang? Syns det er litt rart at de ikke hadde informasjon om at jeg var der.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Nja, de har lov til å få vite om enkelte ting, men under vanlige omstendigheter vil arbeidsgiver ha bevis på arbeidshindrende skader.
Vis hele sitatet...

Hadde ingen arbeidshindrende skader, men arbeidsgiveren min som jeg jeg burde holde meg hjemme i 1-3 dager for å slappe av.
Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de skal ha dette oppstyret når jeg sier at alt er helt fint og har ingen "skade" i ettertid.
Arbeidsgiver vil selvfølgelig ta kontakt med legen dersom det ikke er registrert at du faktisk har vært hos legen. For alt arbeidsgiver vet har du ligget fyllesjuk i 3 dager og sagt at legen sa du skulle holde deg hjemme pga yrkesskade. Du fikk med deg sykemelding fra legen? Hvor han har skrevet at det er en såkalt "yrkesskade" siden dette skjedde på din arbeidsplass?
Trådstarter
Sitat av Dasset Vis innlegg
Arbeidsgiver vil selvfølgelig ta kontakt med legen dersom det ikke er registrert at du faktisk har vært hos legen. For alt arbeidsgiver vet har du ligget fyllesjuk i 3 dager og sagt at legen sa du skulle holde deg hjemme pga yrkesskade. Du fikk med deg sykemelding fra legen? Hvor han har skrevet at det er en såkalt "yrkesskade" siden dette skjedde på din arbeidsplass?
Vis hele sitatet...
Fikk ikke med noe, siden det ikke var en alvorlig skade så ble jeg ikke fortalt at jeg skulle holde meg hjemme. Dette var det arbeidsgiver som sa at jeg skulle gjøre.
Legen sa bare at det var en brist og at det gikk over etter en dag eller to.
Hadde 3 vitnet på jobb til at jeg tryna ned stigen og at hånden hovnet opp, men sa til arbeidsgiver at det bare var en brist og at jeg kunne komme tilbake på jobb etter legebesøket, men det var da jeg fikk beskjed om å holde meg hjemme i ca 2 dager.