Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 239
Det står tilsvarer zoloft, men er det samme altså? Litt for tidlig å si om de funker siden jeg startet igår, men sov litt bedre i natt og har ikke den stramme hodepinen.

Skal tilbake til legen neste uke og lurer bare på om jeg skal fortsette med det jeg har fått? Altså zoloft eller finnes det noe bedre der ute? Er kanskje litt same same eller?

Noe som er veldig digg er at jeg føler ikke trangen for å røyke masse hasj nå bare etter 1 dag.

Hva er forskjellen mellom zoloft og lexapro?
Sist endret av HallaKompis; 2 uker siden kl. 20:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Utbrent og utvanna
Frelsaren's Avatar
Sertralin er det aktive virkestoffet i Zoloft, eneste forskjell er effektivt navnet på forpakningen da Zoloft er «merkevare», sertralin fra f.eks. Bluefish er derimot generisk.

Om du burde fortsette på sertralin er umulig for oss her inne å si da forskjellige SSRIer påvirker forskjellige mennesker forskjellig, om du føler du har behovet for antidepressiver burde du fortsette med sertralin i hvertfall en gode 6 uker da det er da man regner med at den langvarige effekten har begynt å vise seg, dette har sikkert legen din allerede fortalt deg.
Det finnes mange forskjellige antidepressiver der ute, plenty of fish in the ocean so to speak, er dog på ingen måte hensiktsmessig å gå av sertralin fordi noe annet har fungert bedre for noen andre da det sannsynligvis ikke vil fungere på samme måte for deg.

Zoloft og lexapro/cipralex (Escitalopram) er forskjellige SSRIer, de vil dermed ha forskjellig virkning.
De er forskjellige først og fremst i den spesifikke mekanismen de tar i bruk for å oppnå den ønskede effekten (SSRI står for selektiv serotonin reopptaks inhibitor - fungerer altså ved å forhindre at serotonin blir gjenopptatt i synapser og dermed får ligge lenger å virke i synapsen).

Om det minsker suget etter hasj for deg er jo en god ting da gitt at du kunne tenke deg å kutte ned på forbruket.
Ønsker deg masse lykke til videre.

Ser du har lagt innlegget inn under «Rus på legemidler», om du ønsker å ruse deg på dette er nok dette ganske lite hensiktsmessig da SSRIer generelt fungerer veldig dårlig til denslags.
Sist endret av Frelsaren; 2 uker siden kl. 21:51. Grunn: Tillegg