Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4223
info om rusplanter....? (alt og alle i norge-utland, vilt osv..)
på forhånd takker..
Fleinsoppen er jo velkjent. Aldri testet den, men den skal visst ha en interresant effekt. Den vokser vel vilt i hele Norge om jeg ikke tar feil.

Dessuten kommer jo de fleste rusmidlene fra planter.
Spiss flein er noe alle kjenner til, inneholder et stoff som heter psilocybin og er kjemisk liknede til lsd. Den mexikanske soppen Psilicybe Mexicana er mexico's svar på flein. Ikke rus deg på sopp hvis du ikke er 100% hvilken soppart. Det kan være utrolig farlig. Du har også nutmeg (husker ikke hva det er på norsk) som også kan gi en fullverdig rus. Cannabis er vell vellkjent og lett og få tak i bla bla.. En annen liten fin plante er ayachusa (riktig skrevet?) som kan gi en "mild psykedelsik rus"... Også den Vellkjente Khat! Kommer fra en busk som bor i afrika, og du stapper hele munnen din full, og tygger i vei. har liknede virking som pepper. Men skal du ruse seg, hold deg til cannabis. Mest trygt
Sist endret av kriss; 7. mai 2002 kl. 20:10.
Rød sopp med hvite prikker på
Prøv det!
ikke alle er like dumme som deg general
Fluesopp går fint, bare spør sp3q...
Men sjekk: http://www.psychedelia.dk/lexikon/plantelexikon.html
www.erowid.org finner du dessuten detaljert info om alle psykoaktive / enthenogene planter.
dfs, jeg sa ikke jeg hadde gjort det.
Men hva skjer når man spiser fluesopp?
vikingene spiste fluesopp før de gikk berserk mot ville munker.. Du kan selv tenke deg.. Pluss at de fleste fluesopper har mark og slikt inne i seg, men ikke alle. Lett og sjekke. Skjær toppen i 2 og sjekk etter mark...
General: Les og finn ut / Prøv selv...
ayahuasca er ikke en plante, men et brygg som kan lages av mange slags saker, som røtter og dill.
Tanken er at man skal få N,N-DMT innabords, og det kan nok neppe beskrives som en "mild psykedelsik rus", etter hva jeg forstår så sparker de greiene ræva di langt avgårde.

Problemet er at kroppen din liker det dårlig, og bryter ned DMT'et ved hjelp av noen monoamine-ting, men disse kan stoppes med en liten MAOI, som f.eks harmala.
hmf.. leste på erowid om at det ga en mild psykedelisk rus, men det kommer ann på hver enkelt person, og hvor mye de tar og slikt ting bla bla bla... som phun-q sa i sin artikkel om og kurere fyllesjuke: En person på 100 kg tåler dobbelt så mye øl, som en person på 50 kg tåler eller noe liknede... Gjelder sikkert der og
Nutmeg = muskatnøtt på norsk. Testa ut _en_ muskatnøtt
som var *meget* grovt kvernet, og jeg fikk ikke noen effekt, ganske sikkert fordi det var for lite, jeg veier noen kilo og for grovt kvernet. Erowid har plenty info (Står vel en eller annen formel i dokumentet "nutmeg for the select few(eller noe slikt)"). Muskatnøtt skulle være ganske intensivt, og rusen varte i de fleste tripperapportene på erowid ganske lenge (2-3 dager i det lengste). Du må vel beregne et par dager vekk fra offentligheten om du skal teste ut "sånn på årntli'".

Leste også et sted at "ekte salat"(ikke spør meg skulle være kilde til en opiumlignende rus. Sjekk erowid.
Noen her som har testa Muskatnøtt. Du trenger 2 spisskjeer ved normal kroppsvekt hva nå det er. Står noe om det i nutmeg faqen på erowid.org .
De snakker om å kunne styre dagdrømmer og gode greier, så for de av dere som vil se nisser eller knulle britney spears her er muligheten.
Sist endret av Ivellios; 15. mai 2002 kl. 02:04.
Opprinnelig postet av {xYodax}
Noen her som har testa Muskatnøtt. Du trenger 2 spisskjeer ved normal kroppsvekt hva nå det er. Står noe om det i nutmeg faqen på erowid.org .
De snakker om å kunne styre dagdrømmer og gode greier, så for de av dere som vil se nisser eller knulle britney spears her er muligheten.
Vis hele sitatet...
Man har også en del rapporter om kvalme, folk som segner om og sover i x antall timer, røde øyne i lang tid etterpå, etc.
kjenner til det ja. Men hvis det er faktum at man kan styre dagdrømmer osv hadde jo dette vært særdeles morsomt å prøvd. Nå har jeg ingen erfaring fra andre psykedeliske stoffer fra før av og derfor velger jeg og være varsom.
Siden muskatnøtten ikke funka på deg, er sikkert fordi den ikke var fersk.. Står på erowid at du _må_ ha fersk muskatnøtt, ellers funker det ikke... Sjekk det ut selv
Rød fluesopp var ikke det store for meg.

Spiste en bitteliten bitte av det. Jeg fikk tunellsyn og ble "rar" en stund (halvtime? time? vet ikke). Woo? (I think not...)

Pluss at det brenner. Det er som å drikke 140% ( ) sprit eller noe slikt...
Opprinnelig postet av necro
Rød fluesopp var ikke det store for meg.

Spiste en bitteliten bitte av det. Jeg fikk tunellsyn og ble "rar" en stund (halvtime? time? vet ikke). Woo? (I think not...)

Pluss at det brenner. Det er som å drikke 140% ( ) sprit eller noe slikt...
Vis hele sitatet...

lol det kan eg tenke meg fy faen fluesopp er ikke til å kødde med. jævla mangen som fuckr opp hele korppen og ikke minst dauer=) hall deg til flein eller en flott syre tripp! det foretrekker nå heller eg=)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
piggeplefrø. gravmyrt, galgedukke osv.

skal ikke muskatnøtt være jævlig farlig?

*det der med å røyke tørka bananstrimler funka særdeles dårlig etter egen erfaring*
Hmm, når vi først er inne på det: Selger okkult.no noe "spesielt" under "urter og harpiks"?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
nja, alrune (hvis den er ekte) er det samme som galgedukke og skal gi noen heftige effekter. burot er vel relativt giftig, så den hadde jeg styrt unna. også er jeg ikke helt sikker på johannesurt, men mener jeg har hørt noen rare greier om den


alrune inneholder mandragorin, som er et alkaloid nært beslektet med atropin. så hvis du eter litt alrune skal du nok få det ganske gøy
Sist endret av Apraksin; 24. mai 2002 kl. 03:21.
I følge anarcy cookbook 02 står det at du blir ganske rusa hvis du:

Peanuts:
1. Take 1 pound of raw peanuts (not roasted.)
2. Shell them, saving the skins and discarding the shells.
3. Eat the nuts.
4. Grind up the skins and smoke them.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
haha, da kjøper jeg heller en rev en å gå igjenom konseptet å pelle skallet av et pund peanøtter
noen som vet hvor jeg kan finne den boka naturens apotek ellerno ? skrevet av en sprø danske som ser ut som den syvende far i huset.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av necro
Rød fluesopp var ikke det store for meg.

Spiste en bitteliten bitte av det. Jeg fikk tunellsyn og ble "rar" en stund (halvtime? time? vet ikke). Woo? (I think not...)

Pluss at det brenner. Det er som å drikke 140% ( ) sprit eller noe slikt...
Vis hele sitatet...
men hvordan tror du at du hadde blitt hvis du spiste mer enn bare en liten bit?
Jeg har spist det.. det var langt ifra godt, og jeg har hatt det gøyere.. men rus fåren nå utav det, hvis man er despo.
Hvilken rus, kan jo alltids diskuteres... men jeg fikk en slags amfetamin lignende rus med små synsforstyrrelser.. ikke det gøyeste jeg har prøvd..og magen var heller ikke så meget bra etter en halv STOR sopp...

-sp3q