Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5225
Hvis man får innvilget 50% ufør nå og man fikk nedsatt funksjonsevne i 2015, skal man da ha krav på etterbetaling for alle de årene tilsvarende de 50%?
Hvis du har hatt arbeidsavklaringspenger i perioden før innvilget ufør år du ikke etterbetalt lengre.

Hvordan det er når det bare er 50% uføre vet jeg ikke.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hvis du har hatt arbeidsavklaringspenger i perioden før innvilget ufør år du ikke etterbetalt lengre.

Hvordan det er når det bare er 50% uføre vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Okey, har nemlig hatt aap. Lurer på om jeg eventuelt må tilbakebetale? Fordi full aap er jo mer enn 50% ufør og leser at tilbakebetaling er noe de kan be om...

Isåfall har jeg fått 2000,- for mye hver mnd i 7 år!
Sist endret av Laban22; 27. februar 2022 kl. 18:27.
Hvis du kan dokumentere arbeidsuførhet siden da og ikke har vært i arbeid eller studier siden så skal du ha etterbetalt mellomlegget mellom aap og ufør. Når det er 50% blir det ikke noe mellomlegg i pluss så tror ikke du får noe da, hadde vært jævlig fucka om du må tilbakebetale noe!
Gjem alt du har på konto av verdi til du har fått det avklart så har de ikke noe å ta av i det minste..
Nei, du får ikke etterbetalt noe og du må IKKE betale tilbake noe grunnet AAP. Trenger ikke hjemme penger eller noensinne helst. Nå må folk slutte å skremme folk her inne med å si ting de ikke vet noe om.
Sitat av Harek Vis innlegg
Hvis du kan dokumentere arbeidsuførhet siden da og ikke har vært i arbeid eller studier siden så skal du ha etterbetalt mellomlegget mellom aap og ufør. Når det er 50% blir det ikke noe mellomlegg i pluss så tror ikke du får noe da, hadde vært jævlig fucka om du må tilbakebetale noe!
Gjem alt du har på konto av verdi til du har fått det avklart så har de ikke noe å ta av i det minste..
Vis hele sitatet...
Men mellomlegget mellom full aap og 50% ufør går faktisk i minus. Full aap er mer enn 50% ufør. Full aap=60% av normal inntekt. Nå jobber jeg 50% og får 50% mindre aap, da blir det plutselig mer, men har ikke gjort det lenge. Er så usikker på det her. Har ikke slengt inn søknaden enda, men legen min har sendt inn legeerklæring og hun støtter å skulle søke 50%.

Hvis man faktisk skulle få beskjed om å tilbakebetale det man har fått for mye, så kanskje man kan inngå en deal hvor mannfår redusert trygden en stund helt til pengene er tilbakebetalt
Sitat av Norse5051 Vis innlegg
Nei, du får ikke etterbetalt noe og du må IKKE betale tilbake noe grunnet AAP. Trenger ikke hjemme penger eller noensinne helst. Nå må folk slutte å skremme folk her inne med å si ting de ikke vet noe om.
Vis hele sitatet...
Det var laban selv som sier at det står at de kan be om tilbakebetaling. Jeg tviler på at det kommer til å skje men hvis han mener det står at det kan skje hadde jeg gjemt penga mine just in case
Sitat av Norse5051 Vis innlegg
Nei, du får ikke etterbetalt noe og du må IKKE betale tilbake noe grunnet AAP. Trenger ikke hjemme penger eller noensinne helst. Nå må folk slutte å skremme folk her inne med å si ting de ikke vet noe om.
Vis hele sitatet...
Ok, håper du har rett!
Calm down.
Du kan selvfølgelig gå fra AAP til gradert ufør.
Sitat av Dough Vis innlegg
Calm down.
Du kan selvfølgelig gå fra AAP til gradert ufør.
Vis hele sitatet...
Ja, det er greit nok det, men det står jo om tilbakebetaling på NAV sine sider ... om man har fått for mye

Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling.


Dette er faktisk null stress. 10% reduksjon i lang tid kan jeg fint leve med
Sist endret av Laban22; 27. februar 2022 kl. 19:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Ja, det er greit nok det, men det står jo om tilbakebetaling på NAV sine sider ... om man har fått for mye

Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling.


Dette er faktisk null stress. 10% reduksjon i lang tid kan jeg fint leve med
Vis hele sitatet...
Tror det der gjelder hvis man har fått utbetalt for mye ved en feil eller ved å oppgi feil opplysninger. Ville vært tragisk for et sosialistisk land om man måtte tilbakebetale korrekt utbetalte arbeidsavklaringspenger som enda en straff for å være syk og ufør!
Sitat av Harek Vis innlegg
Tror det der gjelder hvis man har fått utbetalt for mye ved en feil eller ved å oppgi feil opplysninger. Ville vært tragisk for et sosialistisk land om man måtte tilbakebetale korrekt utbetalte arbeidsavklaringspenger som enda en straff for å være syk og ufør!
Vis hele sitatet...
Enig!
Har du fått vedtak om tilbakebetaling?
Du har vært i en uavklart situasjon som har krevd 100% AAP over de siste 7 årene. Per nå vurderes det at du er 50% ufør. Aktuelt vedtak sier ingen ting om hvor arbeidsfør du var i perioden da du mottok AAP. Dette kan du ta helt med ro.
Trådstarter
Sitat av EazyA Vis innlegg
Du har vært i en uavklart situasjon som har krevd 100% AAP over de siste 7 årene. Per nå vurderes det at du er 50% ufør. Aktuelt vedtak sier ingen ting om hvor arbeidsfør du var i perioden da du mottok AAP. Dette kan du ta helt med ro.
Vis hele sitatet...
Takk!

Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Har du fått vedtak om tilbakebetaling?
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke fått vedtak på ufør engang, men har en GOD søknad inne. Skal mye til å avvise den
Sist endret av Laban22; 7. mars 2022 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke snakke med NAV kontoret og en sosionom så du får et riktig svar du kan vare trygg og fornøyd på?istedet for og spørre på det minst riktige stedet der du får 100 forskjellige svar.
Sist endret av Sæd; 7. mars 2022 kl. 10:16.
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
Kan du ikke snakke med NAV kontoret og en sosionom så du får et riktig svar du kan vare trygg og fornøyd på?istedet for og spørre på det minst riktige stedet der du får 100 forskjellige svar.
Vis hele sitatet...
Alt man snakker med NAV om blir loggført. Greit å forsøke å finne ut ting før de lagrer alt som blir sagt
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Alt man snakker med NAV om blir loggført. Greit å forsøke å finne ut ting før de lagrer alt som blir sagt
Vis hele sitatet...
Er det et problem at de loggfører at du spør om du har krav på etterbetaling eller ikke da?? Ser ikke helt problemet.
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Er det et problem at de loggfører at du spør om du har krav på etterbetaling eller ikke da?? Ser ikke helt problemet.
Vis hele sitatet...
Better safe than sorry. Plutselig har man sagt noe som ikke var lurt og så kan det brukes mot deg i etterkant.

Det er et prinsipp man kan bruke på ganske mange områder i livet. Har man en tvil og føler det kan være dumt å si noe, så unngå å si det, prøv å finn ut av ting på andre måter, avvent og se og eventuelt ta det på et senere tidspunkt hvor konsekvensene er overveid Er aldri galt med litt betenkningstid
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Better safe than sorry. Plutselig har man sagt noe som ikke var lurt og så kan det brukes mot deg i etterkant.

Det er et prinsipp man kan bruke på ganske mange områder i livet. Har man en tvil og føler det kan være dumt å si noe, så unngå å si det, prøv å finn ut av ting på andre måter, avvent og se og eventuelt ta det på et senere tidspunkt hvor konsekvensene er overveid Er aldri galt med litt betenkningstid
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hvordan de skulle brukt det mot deg?
Trådstarter
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Kan du forklare hvordan de skulle brukt det mot deg?
Vis hele sitatet...
Bedre å holde kjeft enn å spørre om etterbetaling når jeg faktisk har fått mer på full aap enn jeg ville fått med 50% ufør.
Full aap = ca 12.000,-
50% ufør = ca 10.000,-

Hvis jeg da spør om etterbetaling så vil det mest naturlige svaret basert på det være at jeg er den som skal tilbakebetale de 2000,- jeg har fått for mye hver mnd så lenge jeg har hatt full aap (6 år).

Det står klart om tilbakebetaling på NAV sine sider. Med andre ord, jeg velger å holde kjeft
Vis det står klart beskrevet på nav sine sider om etterbetaling,hva er det du i det hele tatt spørr etter da når du allerede vet svaret? Har lions mane sluttet å fungere nå eller?
Sist endret av Sæd; 7. mars 2022 kl. 18:22.
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
Vis det står klart beskrevet på nav sine sider om etterbetaling,hva er det du i det hele tatt spørr etter da når du allerede vet svaret? Har lions mane sluttet å fungere nå eller?
Vis hele sitatet...
Hvis*, spør*

Lions mane funker veldig bra fortsatt.

Det er rart at det skal være så vanskelig å forstå et ønske etter å høre andre sine erfaringer/innspill på noe.
En ting er hva det står på sidene deres, en annen ting er hva folk har erfart i praksis, min venn.

Har du lyst til å projisere ut litt mer hat her også nå eller holder det?
Sist endret av Laban22; 7. mars 2022 kl. 19:16.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hvis*, spør*

Lions mane funker veldig bra fortsatt.

Det er rart at det skal være så vanskelig å forstå et ønske etter å høre andre sine erfaringer/innspill på noe.
En ting er hva det står på sidene deres, en annen ting er hva folk har erfart i praksis, min venn.

Har du lyst til å projisere ut litt mer hat her også nå eller holder det?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis må du betale tilbake
Trådstarter
Sitat av Suspect313 Vis innlegg
Sannsynligvis må du betale tilbake
Vis hele sitatet...
Er det jeg tror og, men isåfall kan man få en 10% reduksjon i aktuell tid og så blir det tilbakebetalt på den måten. Det går jo helt fint
Denne tråden er bare irriterende tullete uten livets rett.

Sitat av Laban22 Vis innlegg
Ja, det er greit nok det, men det står jo om tilbakebetaling på NAV sine sider ... om man har fått for mye

Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling.


Dette er faktisk null stress. 10% reduksjon i lang tid kan jeg fint leve med
Vis hele sitatet...
Hei Laban. Dette har du hentet og sakset fra

Etteroppgjør og uføretrygd
"Hvis du er innvilget uføretrygd, vil NAV beregne om du har mottatt riktig beløp ut fra inntekten du har hatt hvert kalenderår. Dette kalles etteroppgjør."

Med andre ord så handler dette om noe helt annet enn hva du rabler om.
Dette handler om den årlige avregningen for de som har fått innvilget ufør hvor de enten har fått for mye eller for lite det aktuelle året på ufør. Dette har ikke en d-r-i-t-t å gjøre med hva du har motatt tidligere av tidligere stønader og grad av arbeidsevne. Dette handler om at du kan ha en viss inntekt som ufør.

Sitat av Laban22 Vis innlegg
Better safe than sorry. Plutselig har man sagt noe som ikke var lurt og så kan det brukes mot deg i etterkant.

Det er et prinsipp man kan bruke på ganske mange områder i livet. Har man en tvil og føler det kan være dumt å si noe, så unngå å si det, prøv å finn ut av ting på andre måter, avvent og se og eventuelt ta det på et senere tidspunkt hvor konsekvensene er overveid Er aldri galt med litt betenkningstid
Vis hele sitatet...
Dette grenser mot paranoia. Når jeg ser hvordan du har feiltolket denne saken så vil jeg virkelig anbefale deg å snakke med noen om dette. NAV/behandler, noen som kjenner din situasjon.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Denne tråden er bare irriterende tullete uten livets rett.



Hei Laban. Dette har du hentet og sakset fra

Etteroppgjør og uføretrygd
"Hvis du er innvilget uføretrygd, vil NAV beregne om du har mottatt riktig beløp ut fra inntekten du har hatt hvert kalenderår. Dette kalles etteroppgjør."

Med andre ord så handler dette om noe helt annet enn hva du rabler om.
Dette handler om den årlige avregningen for de som har fått innvilget ufør hvor de enten har fått for mye eller for lite det aktuelle året på ufør. Dette har ikke en d-r-i-t-t å gjøre med hva du har motatt tidligere av tidligere stønader og grad av arbeidsevne. Dette handler om at du kan ha en viss inntekt som ufør.



Dette grenser mot paranoia. Når jeg ser hvordan du har feiltolket denne saken så vil jeg virkelig anbefale deg å snakke med noen om dette. NAV/behandler, noen som kjenner din situasjon.
Vis hele sitatet...
Det er morsomt at du tror du har naila det så sinnsykt fordi jeg kjenner faktisk en som måtte tilbakebetale kult at du følte deg stolt nå, men hvis du leser dette så skjønner du hva jeg snakker om, min venn

"Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling."

Jeg tror du må søke hjelp som har så mye å bevise for deg selv at du velger å svare som en usikker liten unge, MIN VENN Ta deg en bolle og ro deg ned litt



Jeg kjenner en som måtte tilbakebetale pga nettopp min tolkning av dette**** skulle det stå
Sist endret av Laban22; 8. mars 2022 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det er morsomt at du tror du har naila det så sinnsykt fordi jeg kjenner faktisk en som måtte tilbakebetale kult at du følte deg stolt nå, men hvis du leser dette så skjønner du hva jeg snakker om, min venn

"Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling."

Jeg tror du må søke hjelp som har så mye å bevise for deg selv at du velger å svare som en usikker liten unge, MIN VENN Ta deg en bolle og ro deg ned litt



Jeg kjenner en som måtte tilbakebetale pga nettopp min tolkning av dette**** skulle det stå
Vis hele sitatet...
Du må ikke betale tilbake noe som helst. Ringte NAV og satt i kø i 16 minutter. Værsegod

La frem teoriene dine og personen satt der som ett spørsmålstegn, litt som oss kan du si

Har full forståelse for at det kan være vanskelig å forstå seg på hvordan alle de forskjellige reglene er.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg kjenner en som måtte tilbakebetale pga nettopp min tolkning av dette**** skulle det stå
Vis hele sitatet...
Tilbakebetaling er så vanlig at NAV har en egen avdeling "NAV Innkreving" for denslags.

Det er så mye å ta av her at det burde være unødvendig med sånne røverhistorier.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det er morsomt at du tror du har naila det så sinnsykt fordi jeg kjenner faktisk en som måtte tilbakebetale kult at du følte deg stolt nå, men hvis du leser dette så skjønner du hva jeg snakker om, min venn

"Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling."

Jeg tror du må søke hjelp som har så mye å bevise for deg selv at du velger å svare som en usikker liten unge, MIN VENN Ta deg en bolle og ro deg ned litt



Jeg kjenner en som måtte tilbakebetale pga nettopp min tolkning av dette**** skulle det stå
Vis hele sitatet...
Sikker på at dette ikke gjelder inntektsgrensen da? At h*n har tjent mer enn hva hva som er satt og må dermed betale noe tilbake igjen? I så tilfelle er jo dette selvforskyldt hvis beløpet en har tjent ikke er oppdattert på din inntektsplanlegger som er en underkategori i din uføretrygd på NAV.no.

Fikk selv en liten smell der og måtte tilbakebetale noe, men det var fult og helt min egen feil.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Tilbakebetaling er så vanlig at NAV har en egen avdeling "NAV Innkreving" for denslags.

Det er så mye å ta av her at det burde være unødvendig med sånne røverhistorier.
Vis hele sitatet...
Det var det han sa til meg i hvert fall. Det er hele grunnen til at jeg begynte å lese om tilbakebetaling. Men uansett bra om det ikke stemmer

Sitat av Jens1 Vis innlegg
Du må ikke betale tilbake noe som helst. Ringte NAV og satt i kø i 16 minutter. Værsegod

La frem teoriene dine og personen satt der som ett spørsmålstegn, litt som oss kan du si

Har full forståelse for at det kan være vanskelig å forstå seg på hvordan alle de forskjellige reglene er.
Vis hele sitatet...
Takk Da var han helt loka han som sa han måtte tilbakebetale eller så måtte han tilbakebetale av en annen grunn. Skjønner ingenting..

Han sa ordrett at det er sånn NAV er. De skal gjøre det til et helvete for deg og han fikk reduksjon pga for mye utbetalt i tiden før uførheten.
Sist endret av Laban22; 8. mars 2022 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det var det han sa til meg i hvert fall. Det er hele grunnen til at jeg begynte å lese om tilbakebetaling. Men uansett bra om det ikke stemmer



Takk Da var han helt loka han som sa han måtte tilbakebetale eller så måtte han tilbakebetale av en annen grunn. Skjønner ingenting..

Han sa ordrett at det er sånn NAV er. De skal gjøre det til et helvete for deg og han fikk reduksjon pga for mye utbetalt i tiden før uførheten.
Vis hele sitatet...
Ja, har han fått for mye utbetalt før uføretryden blir aktiv så blir en jo selvsagt nødt til å betale det tilbake, selv om en går på uføretrygd. Noe annet er vel uhørt egentlig. Selv om en går over på trygd så fritar det en ikke å betale gjeld. Unntaket her er vel studiegjeld.

Det er noen som nesten blir fly forbanna fordi en må tilbakebetale noe en (stort sett vet) har fått for mye. Så suttrer og klager de over det, i etterkant når pengene er long gone. Sier på ingen måte at det er det som er tilfelle her, men hørt urettferdigheten selv med egne ører.
En jeg kjenner fikk krav om tilbakebetaling da han fikk innvilget 100% ufør fordi han hadde vært på rehab og ikke meldt det inn til NAV. Han fikk derfor utbetalt for mye i følge dem og fikk tilbakebetalingskrav. Han stod på aap
Sist endret av LifinitoQ; 14. mars 2022 kl. 22:24.