Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3445
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt med ca 20 gram hasj og maks 10 benzo i vinter/vår i år,og fikk for et par dager siden et forelegg med en bot på 10.000 kr til fordel for statskassen og politiets julebord. Er ikke det en sinnsykt høy bot? Jeg har en inntekt på litt over 400.000 kr i året, så det kan umulig ha tatt hensyn til at jeg ikke har så stor inntekt.

Det står at jeg er straffet for §231 første ledd:
for ulovlig å ha oppbevart narkotika

Burde jeg være takknemlig for å slippe rettsak,å bare godta forelegget på 10k?

For det hadde vel bare ført til at jeg blir idømt annen straff enn bot i en rettssak, samt at de hadde sett litt nærmere på meldinger,bilder,vipps osv men er ikke 10.000 kr litt i overkant mye penger for 20 gram hasj +benzo? eller er jeg bare "gjerrig" som ikke ønsker å sponse statskassa med så mye penger?


Det står ingenting om at jeg må levere urinprøver, heller ikke noe om at mitt førerkort er inndratt ( har ikke blitt tatt kjørende, og det er heller ikke spurt om jeg kjører bil,men vet de er idioter og tar førerkort over en lav sko å bruker "edruelighet loven"....

Noen måneder etter jeg ble tatt med 20 gram så kom de jaggu på besøk IGJEN,samme fremgangsmåte som første gangen

På besøk nr 2 hadde jeg bare 0,4g hasj... Jeg synes det er veldig rart at dette ikke er notert i forelegget jeg har mottatt, da dette skjedde ca 4 uker før forelegget ble skrevet og sendt, og det ble heller ikke nevnt i avhøret om hendelsen med 0,4 gram hasj.

Er det sånn at det er en egen sak med.0,4? Eller burde det vært på samme forelegg hvis de ønsker å ta meg for det også? når jeg uansett var under etterforskning og ingenting var avgjort ?

De har aldri tatt verken blodprøver eller urinprøver av meg,så kan de nå plutselig mase om førerkortet inndragning? Kan de bare ha droppet å kjøre egen sak på de 0,4g bare for å slippe å bruke mere tid på saken?

Eller kan jeg forvente meg nytt avhør og enda er nytt forelegg? Hva tror dere?

Hvor mye har dere andre fått i bot for tilnærmet samme mengde?
Og dere som har mista lappen, sto det i dommen eller i forelegget? Kom dette snikende som en tilleggsstraff i ettertid?

Sorry mye tekst men er høy på OxyContin, og da har jeg en tendens til å skrive som en roman forfatter og skravle som en gammal tante...... Faktisk så har jeg slettet 15 linjer med detaljert informasjon om hendelsesforløpet på besøk nummer 1 og 2,som jeg fant ut at kanskje ikke var så lurt å skrive, da Det var informasjon som garantert hadde vært og lett å identifisert meg på..., da jeg vet at disse svina er overalt på nettet,og kanskje spesielt kanskje her.

Takk for svar folkens,stay safe - er anonym helt til jeg svarer en av dere og glemmer å huke av på anonymt svar
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har blitt tatt med rett under ei grammer i Oslo sentrum å fått 10tusen i bot,hadde null i inntekt når det skjedde.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt med ca 20 gram hasj og maks 10 benzo i vinter/vår i år,og fikk for et par dager siden et forelegg med en bot på 10.000 kr til fordel for statskassen og politiets julebord. Er ikke det en sinnsykt høy bot? Jeg har en inntekt på litt over 400.000 kr i året, så det kan umulig ha tatt hensyn til at jeg ikke har så stor inntekt.

Det står at jeg er straffet for §231 første ledd:
for ulovlig å ha oppbevart narkotika

Burde jeg være takknemlig for å slippe rettsak,å bare godta forelegget på 10k?

For det hadde vel bare ført til at jeg blir idømt annen straff enn bot i en rettssak, samt at de hadde sett litt nærmere på meldinger,bilder,vipps osv men er ikke 10.000 kr litt i overkant mye penger for 20 gram hasj +benzo? eller er jeg bare "gjerrig" som ikke ønsker å sponse statskassa med så mye penger?


Det står ingenting om at jeg må levere urinprøver, heller ikke noe om at mitt førerkort er inndratt ( har ikke blitt tatt kjørende, og det er heller ikke spurt om jeg kjører bil,men vet de er idioter og tar førerkort over en lav sko å bruker "edruelighet loven"....

Noen måneder etter jeg ble tatt med 20 gram så kom de jaggu på besøk IGJEN,samme fremgangsmåte som første gangen

På besøk nr 2 hadde jeg bare 0,4g hasj... Jeg synes det er veldig rart at dette ikke er notert i forelegget jeg har mottatt, da dette skjedde ca 4 uker før forelegget ble skrevet og sendt, og det ble heller ikke nevnt i avhøret om hendelsen med 0,4 gram hasj.

Er det sånn at det er en egen sak med.0,4? Eller burde det vært på samme forelegg hvis de ønsker å ta meg for det også? når jeg uansett var under etterforskning og ingenting var avgjort ?

De har aldri tatt verken blodprøver eller urinprøver av meg,så kan de nå plutselig mase om førerkortet inndragning? Kan de bare ha droppet å kjøre egen sak på de 0,4g bare for å slippe å bruke mere tid på saken?

Eller kan jeg forvente meg nytt avhør og enda er nytt forelegg? Hva tror dere?

Hvor mye har dere andre fått i bot for tilnærmet samme mengde?
Og dere som har mista lappen, sto det i dommen eller i forelegget? Kom dette snikende som en tilleggsstraff i ettertid?

Sorry mye tekst men er høy på OxyContin, og da har jeg en tendens til å skrive som en roman forfatter og skravle som en gammal tante...... Faktisk så har jeg slettet 15 linjer med detaljert informasjon om hendelsesforløpet på besøk nummer 1 og 2,som jeg fant ut at kanskje ikke var så lurt å skrive, da Det var informasjon som garantert hadde vært og lett å identifisert meg på..., da jeg vet at disse svina er overalt på nettet,og kanskje spesielt kanskje her.

Takk for svar folkens,stay safe - er anonym helt til jeg svarer en av dere og glemmer å huke av på anonymt svar
Vis hele sitatet...
Benzo er ikke akkurat halspastiller og at du er en gjenganger er heller ikke formildende.

At det er strengt, urettferdig og meningsløst skal jeg ikke si imot.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har blitt tatt med rett under ei grammer i Oslo sentrum å fått 10tusen i bot,hadde null i inntekt når det skjedde.
Vis hele sitatet...
Det er ekstra strengt å bli tatt i sentrum.

I begge tilfeller er det "grunner". Men ja det er helt på tryne.

Folk som nesten ikke tjener en dritt får glatt 5500 NOK for "en halv joint" midt ute i ødemarka. MTP det så slipper dere faktisk billig unna.
Det er ikke en høy bot. Folk får 7000 for et par gram og 30 dager for 50 gram og jeg er egentlig litt overraska over at du ikke fikk strengere straff.
Hvis de vil så kan det få konsekvenser for førerkortet for å godta forelegget er å si seg skyldig, men nå har både gamle og nye regjeringa krevd tiltak mot at hasjrøykere som ikke blir tatt i å kjøre rusa allikevel mister førerkortet etter edruelighetparagrafen så har du flaks så lager de ikke noe mer ut av det nå siden det der uansett skal bli granska og endra. De 0,4 er sikkert henlagt og glemt. Ikke noe å tenke på før du eventuelt hører no mer hvertfall!
Hehehe smilte av siste avsnitt i posten din, ikke si sorry men sikkert good riddance å slette 15 linjer kos deg i kveld
Nå har jo hvor mye du får i bot noe å si på hvor du bor da, så 1g kan gi 3500kr i bot i en by, å 10000 i en annen by. Alt fra 3500 å oppover er det visstnok, mener jeg husker å få en bot på 2000kr da..
Jeg fikk 3000 i bot for 5 gram 20 min unna sentrum, men en kamerat fikk 10000 i bot i sentrum. Har nok mye å si hvilket politidistrikt som har saken og deres satser
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette høres brutalt ut, jeg ble tatt for ruskjøring med alko og rivotril (1.9 i omgjort promille totalt) og i tillegg beslag la de ca 90stk rivotril. Jeg fik 10.000 i bot.
Ble tatt for ruskjøring og fikk 75k i bot
15g hasj er strengt tatt den "grensa" med hasj som før sto mellom "eget bruk" og videresalg -

sånn sett er 10K for "oppbevaring av narkotika" ganske fin straff, hadde ikke gjort så mye utav meg på den jeg.

Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
10.000 for 20g+div høres innmari billig ut.
Du slapp lett unna.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette høres brutalt ut, jeg ble tatt for ruskjøring med alko og rivotril (1.9 i omgjort promille totalt) og i tillegg beslag la de ca 90stk rivotril. Jeg fik 10.000 i bot.
Vis hele sitatet...
Har du veldig lav inntekt eller får penger via NAV da eller? Ruskjøring går vel på inntekt i forhold til størrelse på bot.
Anonym bruker
"Klar Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk 35000 i bot for russkjøring, fyllekjøring uten uhell. Hadde ca 250000 i året brutto. Jobbet på provisjon og måtte derfor ha en buffer. Denne kontantbeholdningen var årsaken til den nådeløse beregningen i retten, som hadde full oversikt over økonomien min. Prøvde å forklare den variable månedsinntekten, som de godt kunne sjekket i samme slengen med alt det andre, og bufferen i retten uten gehør. Northug f.eks slapp mye billigere unna enn meg prosentvis, med høyere promille og en ulykke med seg i retten. (Hvor var du da Brå brakk staven - hvor var du da Northug kjørte i fylla?) Det lønner seg klart å være velbeslått kjendis eller kvinne ved ruskjøring.
Jeg fikk 70k i bot for å kjøre med thc i blodet..

Et tips til neste gang, ikke bli tatt
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av OxyLove Vis innlegg
Har du veldig lav inntekt eller får penger via NAV da eller? Ruskjøring går vel på inntekt i forhold til størrelse på bot.
Vis hele sitatet...
Hadde ca 20-21k utbetalt etter skatt.
Anonym bruker
"Grønn Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
Jeg fikk 70k i bot for å kjøre med thc i blodet..

Et tips til neste gang, ikke bli tatt
Vis hele sitatet...
Eventuelt drit å i kjøre hvis du absolutt må ruse deg. Det handler om å ta hensyn til andre folk i trafikken også, så det at noen får høye bøter er helt innafor.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ble tatt med 14g på TG, 7 000 i bot, men var under 18 og hadde ikke jobb.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
Jeg fikk 70k i bot for å kjøre med thc i blodet..

Et tips til neste gang, ikke bli tatt
Vis hele sitatet...
70k wtf tjener du to millioner i året eller kjørte ned 30 andre biler eller noe?
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
70k wtf tjener du to millioner i året eller kjørte ned 30 andre biler eller noe?
Vis hele sitatet...
Standardtakst er 1.5x månedslønn.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Standardtakst er 1.5x månedslønn.
Vis hele sitatet...
Aii det visste jeg ikke, thnx for the knowledge
Anonym bruker
"Halvfylt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk null i forelegg når jeg ikke hadde jobb og gikk på nav. Ble tatt med 25g amfetamin, 60 lapper syre og 1g 2c-b og 25k i kontanter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
70k wtf tjener du to millioner i året eller kjørte ned 30 andre biler eller noe?
Vis hele sitatet...
Kjørte fint. I rapport jeg fikk i etterkant sto det at det ikke var noe rus mistanke pga kjøringa.

Fikk øyekontakt med politibilen i ei rundkjøring og da var løpet kjørt fordi meg og passasjer så ikke ut som samfunns folk akkurat
Sitat av colakork Vis innlegg
Kjørte fint. I rapport jeg fikk i etterkant sto det at det ikke var noe rus mistanke pga kjøringa.

Fikk øyekontakt med politibilen i ei rundkjøring og da var løpet kjørt fordi meg og passasjer så ikke ut som samfunns folk akkurat
Vis hele sitatet...
Det koster å være kær.
Det er kun to kostymer som funker: standard og høyrepolitiker.
Alt annet så er det rett i jailer'n