Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1704
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss si at en kompis av meg fikk krita ei plate, han mener vi burde selge det unna og dele pengene, jeg sier meg enig i den avtalen, men så sier han i etterkant at profitten og alt totalt må leveres tilbake, jeg har selv gjort all jobben, så føler jeg i det minste burde få noe for det, sa også at jeg ikke gjør dette gratis. Han har selv ikke gjort noe som helst.
What? Selvfølgelig ikke! Avtalen dere hadde er den eneste som har noe med dere to å gjøre. Om han har en eller annen avtale med en annen person, er det han og ikke ditt problem. Ingenting å diskutere. Forstår jeg at du har pengene i hende? Ikke finn på å gi fra deg én krone som ikke var del av opprinnelig avtale.

Dere skulle dele pengene, altså profitten. Om eksempelvis han kritet av ordningen sin, så var det jo han som finansierte det, og det er helt innafor at dere deler 50/50 etter at du har gjort all jobben. I utgangspunktet høres dette veldig rett frem ut. Enten prøver han å regelrett presse/svindle deg, eller så er det noe annet du ikke forklarer.
Sist endret av Tøffetom; 26. mars 2021 kl. 23:31.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det spørs jo litt hva han tenker da. Om dette bare skulle være en engangsgreie for å tjene noen lommepenger beholder man profitten selv, men om tanken er å få nytt stæsj for å selge mer så koster jo det mer kroner enn profitten så da forsvinner profitten til det. Man kan bygge opp en liten inntekt på det når man kjøper og selger jevnlig men tar man all profitten i lomma så er det jo ikke mer penger å kjøpe nytt for heller. Tipper han mener dere skal få nytt opplegg for en ny runde og ja da koster det penger.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høres drit urettferdig ut, men kan være mer bak
Sist endret av meaculpaUIO; 26. mars 2021 kl. 23:57.
Jeg hadde ikke funnet meg i slik tull. Han har sakt dere skal dele profitten, endre på det når jobben er gjort er ikke innafor i det hele tatt. Hadde sluttet og gjøre avtaler med denne kompisen.

Krite nark er uansett en dorlig ide, plutselig har du gjeld til feil folk som vil ha pengene sine. Ble du tatt? Mistet du det? Ble det stjelt? De gir så godt faen, de skal ha penga sine uansett hva.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han sa det måtte være unnagjort innen en uke, sa at det var mulig å få det unna om jeg fikk en uke til, men da må jo han kontakte fyren sin. Vet ikke hva han tenker med jeg? Det er jo uansett jeg som tar all risken. Har heldigvis pengene innenfor rekkevidde.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@Tøffetom har forklart alt som er i detalj her.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han sa det måtte være unnagjort innen en uke, sa at det var mulig å få det unna om jeg fikk en uke til, men da må jo han kontakte fyren sin. Vet ikke hva han tenker med jeg? Det er jo uansett jeg som tar all risken. Har heldigvis pengene innenfor rekkevidde.
Vis hele sitatet...
Hva mener du unnagjort om en uke? Du sa i første innlegg at du hadde gjort all jobben.
Mener du egentlig at kompisen din mener både stæsjet som evn er igjen, og pengene skal leveres tilbake?
Høres ut som han krita plata da og de han krita av sier han må betale alt nå eller gi tilbake stæsjet siden han ikke har solgt det fort nok.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Betale for plate og profitt delt på 50/50 om han så krever noe mer. Hva skulle du med plata, selge for å gjøre kompisen en tjeneste? Blir fort flere 'bestillinger' når du først har sakt ja til en.
Lever tilbake pris på plata, og 50% av profitt. Enkelt regnestykke
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ahhh kids som tror å selge hasj er drømmen.....

Du skjønner vel at plata kosta penger? Og at når man kriter må man ofte betale litt mer? Og at profitten man egentlig har gjort seg når man trekker fra inntekt÷platepris=småpenger? Det man må gjøre for å tjene penger på å selge hasj er å investere alt man tjener i nytt opplegg så man gradvis kan kjøpe større mengder. Det er først da man kan ta seg råd til å beholde noe av profitten selv.
Får inntrykk av at i hasj/cannabis miljøer er det mange tenker at det er kun folk som selger pulver som er kyniske. Og de som bruker hasj tar vare på hverandre, har alt på stell osv.
Ikke alltid, nei.
I og med at han kritet tar han en stor risk. Og det vil nok de fleste ha større del av kaka for. Caveat emptore.