Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 11099
Kom til å tenke litt på disse bitre redpill folkene som mener de har funnet "sannheten" om damer egentlig for det meste bare er Incels som bruker redpill/Mgtow som et skalkeskjul for Inceldom. Noen som har noe erfaring i disse miljøene eller venner som følger redpill religiøst som kunne gitt meg litt innblikk eventuelt en redpiller selv kanskje?
Redpill er bare at du ser verden som den er. Det er bokstavelig talt hva det er. Men forskjellige grupper bruker ordet forskjellig. Jeg var HDL kid selv. For oss var Redpill at du ble Natsoc. Men jamnt over er Redpill at du ikke er som "allmennheten". Incel, chad, kommunist, facist, etc.
Sitat av storetårn Vis innlegg
Kom til å tenke litt på disse bitre redpill folkene som mener de har funnet "sannheten" om damer egentlig for det meste bare er Incels som bruker redpill/Mgtow som et skalkeskjul for Inceldom. Noen som har noe erfaring i disse miljøene eller venner som følger redpill religiøst som kunne gitt meg litt innblikk eventuelt en redpiller selv kanskje?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke spesielt mye til overs for manosphereideologi, så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men jeg kan gi deg et lite tips på veien: Dersom du ønsker å få noen til å åpne opp om egne erfaringer og fortelle hva de tenker, så kan det være en fordel å omtale livssynet deres litt mer nøytralt. Slik du ordlegger deg virker det som om du er mer interessert i å krangle med de enn å lytte til hva de har å si. Det er ikke det at det er galt å krangle litt, men da får du heller åpne med å fortelle hva du tror opplegget går ut på og hvorfor du misliker det, så kan de heller velge å forsvare sin posisjon hvis de gidder. Når du tar innfallsvinkelen du her gjør, og ber om andre synspunkter vedrørende et emne du ikke kan så mye om, da er det greit å være litt mer ydmyk. I alle fall ikke bare kalle de bitre incels i dyp fornektelse.
Sist endret av Myoxocephalus; 29. august 2020 kl. 07:59.
Mest interessert i å høre fra folk som ser disse utenfra egentlig. Redpilleren selv vil jo være veldig Biased når jeg har tenkt meg om 2 ganger. Ser at det er litt misforståelser i hva jeg skrev, min skyld. Jeg skrev bitre redpillere. Jeg mente ikke at alle redpill folk er bitre men jeg snakket om de redpill folkene som er bitre.
Sist endret av storetårn; 29. august 2020 kl. 01:16.
Når folk sier redpilled tenker jeg alt right / kvasst ståpunkt.

Er nokså ung selv så ha vært i redpillfasen siden jeg sikkert var 16. Ga slipp på det når jeg er 20 og nå er jeg omtrent helt motsatt av natsoc. Ønsker egt bare fred & enighet mellom alle.

Ut ifra egen erfaring er natsoc / å være redpilled en felle mange unge ensommer sjeler kan falle nedi, men for de fleste er det kun en fase idet man innser at ikke hele verden handler om europa > > norge > deg
Som en mann på snart 40 som bor litt på bygda må jeg bare si: wtf?
De fleste som har suksess med kvinner har faktisk mye red pill egenskaper uten å vite det selv. Karisma som selvtillit, god øyekontakt, bryr seg ikke hva andre tenker om det du sier gjør osv. Humor osv. Ofte de som har et kjedelig a4 liv er de første som angriper såkalte redpills folk som skiller seg ut positivt eller negativt. Husk at red pill = realiteten. Og incels og einstøinger har ingenting med red pills å gjøre.

Red pill er så mangt. Hvis man har vært religiøs og så innser at du lever på en løgn og blir ateist så har du svelget den røde pillen på en måte og ser sannheten.

Det finnes mange blue pilled men i Norge som har gjort alt rett, god jobb og lønn, stifter familie osv og plutselig en dag tar kona barna og halve formuen og stikker av og du er heldig om du får se ungene i helgene. Og da sitter du der etter du har gjort alt rett og skjønner ingenting og får en negativ endring i livet som kan være vanskelig å komme seg ut av.

Selvagt har red pill et dårlig rykte i et samfunn hvor femismne stadig står sterkere. Mye av red pill sin kunnskap er jo som bakgrunn av vi enda er" cave men " folk hvor kvinner faller for den sterkeste barske mannen og mannen leder vei osv i forholdet. Mye dobbelt standard i kvinnens seksualitet. I mainstream media er kvinnen sterk og likestilt men i hennes fantasi er hun ofte det motsatte. Ingen overraskelse at filmen fifty shades od gray ble så populær noe feministene hatet. "I forkant av filmens utgivelse oppfordret flere organisasjoner til boikott av filmen, deriblant Kvinnegruppa Ottar, på grunn av dens glorifisering av voldelige parforhold.[2] Filmen fikk blandet mottakelse av filmkritikere, men har blitt en publikumssuksess. Den har spilt inn over 571 millioner amerikanske dollar internasjonalt.["
Det er like jævlig å prøve å diskutere redpill greier som det er å diskutere med flat earth'ers.

"Redpill er realiteten". Men det er jo ikke det? Det er jo blant annet som du sier "cave men"-mentalitet. Vi har kommet relativt mye lenger enn det der skulle man tro? Vi har en ganske annen realitet i dag, enn de hadde for 10,000 - 2 millioner år siden. Det er ikke lenger kun 2 yrker (hunter/gatherer); vi har hjul, vi har biler, vi har internett, vi har _ganske_ mange flere og varierte yrkesområder enn man kan tenke seg de hadde på den tiden der - så å trekke inn den der blir jo relativt space'a?

At man klarer å finne sannheter ("de som har suksess med kvinner har faktisk mange red pill egenskaper"), er vel samme greia som skjer med konspirasjonsteorier? Det er små sannheter her og der sprinklet inn med "aliens from mars with lazer sex devices" som gjør at folk går av skaftet og tror blindt på det?

lol. kvinnegruppa ottar går av stabelen for det meste, så jeg ville ikke dratt frem de som ett eksempel (selvom du copy/pastet wikipedia).
Men det skal sies, jeg har ikke fulgt så jævlig mye med på dette her.
Tror egentlig det er umulig å definere redpill / om man er redpilled. Etter at jeg kom meg videre fra bunnen i mitt liv har jeg sluttet å se verden fra pilleformat.

Jeg har vel på en måte sluttet å bry meg så mye, på en _god_ måte. Jeg bryr meg fortsatt om politikk og har mine egne meninger, men jeg lar ikke livet mitt være oppslukt av det når det er så mye annet fint og gøy å finne på
Jeg tenker på generelt grunnlag at hvis du går rundt og tror du er en av de få utvalgte som ser Realiteten(TM) sånn som den objektivt sett er, så er du enten veldig ung eller ganske nedsnødd.
Det er sikkert mange bitre incels som søker sammen på diverse forum, men det er nok ikke det samme som 'redpill'.

Hva redpill betyr har allerede blitt forklart i tråden.

Og det er vel ikke bare incels som bruker ordet 'redpill' ? Hva vet du om dette ikke blir hyppig brukt i lokale miljøer i India, Saudi Arabia eller Kina?
Hvordan kommer folk seg til redpill?
Redpill betyr bare å se sannheten. Er ikke noe politisk bak det, selv om folk liker å vinkle det inn slik. Viser bare hvor redd folk er for å få illusjonsbobbla si sprukket.
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Redpill betyr bare å se sannheten. Er ikke noe politisk bak det, selv om folk liker å vinkle det inn slik. Viser bare hvor redd folk er for å få illusjonsbobbla si sprukket.
Vis hele sitatet...
De som har gjort som du beskriver skisserer gjerne opplevelsen cirka slik: De vandrer ulykkelig rundt i tilværelsens tåke. De vet at noe er galt med verden, men de vet ikke hva. Tilsynelatende gjør de alt rett, de spiller etter reglene, men likevel vinner de aldri. De søker etter svar, men de vet ikke hva spørsmålet er. Så en dag faller de ned i kaninhullet, og på sin ferd nedover gir det stadig mer mening. Løgnene. Illusjonene. Bedrageriet. Bobla sprekker. Alt de har lært om verden er feil, men har de åpnet øynene og sett sannheten. De innser at alle de har rundt seg også famler i blinde, men de vil ikke la seg lede mot lyset - og når man prøver blir de aggressive.

Omtrent slik føles det visstnok å ha tatt den røde pilla.

Eller konvertert til radikal islam. Eller innsett at verden styres av reptilske aliens. Eller møtt Jesus. Eller blitt nazist. Eller fått øynene opp for at jorda er flat. Eller <sett inn hva det skal være av sære overbevisninger her>.

Dette er problemet. Uansett hvor ulikt innholdet i de forskjellige konspirasjonsteoriene, religionene, ideologiene eller hva det skal være måtte arte seg, så beskriver konvertittene akkurat den samme veien inn. Spørmålet blir derfor følgende: Hvorfor skal vi anta at redpillsa har rett? Jeg har ingen grunn til å tro at medlemmer av IS ikke er oppriktige, men det er fullstendig opplagt at de er totalt på viddene. Det samme kan sies om de øvrige jeg listet opp, samt en lang rekke flere. Da er det svært lite konstruktivt å bare avskrive kritikken som uinteressant fordi den kommer fra noen som ikke evner å forstå! Sett at det er du som tar feil?

Det som er vitenskapelig og sunn fornuft med redpill er ikke unikt for bevegelsen. Alle vet at det er lurt å ha orden på livet sitt og økonomien sin. Selvsagt er det attraktivt å kle seg og te seg med stil og eleganse! Alle vet at selvsikkerhet er tiltrekkende. Vær åpen med hva du ønsker, sett klare og rimelige grenser, og håndhev de. Det er gode råd enhver psykolog, samlivsterapeut eller coach vil gi deg. Dette er selvfølgeligheter som heller ingen har fornektet. Det er alt det andre med redpillbevegelsen som fortjener intellektuell motstand. Så som at alle kvinner egentlig er manipulative slanger, stort sett uten å være kapable til å selv innse det, og at et samliv egentlig er en pågående konflikt som må vinnes med makt og list.

Den overbevisningen om man har fullstendig rett og at alle som er uenige er lettlurte sauer som ikke vil bli fri - den umuliggjør saklig diskurs.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. september 2020 kl. 11:11.
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Redpill betyr bare å se sannheten. Er ikke noe politisk bak det, selv om folk liker å vinkle det inn slik. Viser bare hvor redd folk er for å få illusjonsbobbla si sprukket.
Vis hele sitatet...
Hvilken sannhet er det da snakk om?
Jeg vil tørre å påstå at de som hevder at de ser sannheten uten å si så mye mer, er de som virkelig befinner seg i en bobble.
Og si at man ikke vet er en mye ærligere tilnærming enn å hevde at man sitter på fasiten, helt avhengig av hva det er snakk om så klart.
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Redpill betyr bare å se sannheten. Er ikke noe politisk bak det, selv om folk liker å vinkle det inn slik. Viser bare hvor redd folk er for å få illusjonsbobbla si sprukket.
Vis hele sitatet...
Mener du denne "sannheten" (les: bullshittet) her?
"You are hating women because you have the wrong expectations for them. Don't hate someone for something they CANNOT be. Women are, by nature, manipulative, attention-seeking, inconsistent, emotional, and hypergamous. Accept this truth. Once you do, you can game women for what they are ... not what you want them to be."
Og som prøver å gjøre det til en" sannhet" at damer er narsissistiske sosiopater som manipulerer og er utro før eller senere fordi de er evige horer som elsker "pikk karusellen". Og er dem ikke er utro horer så er de golddiggers som bare går etter menn med høy status eller utlendinger så derfor er rasisme "sannheten" .. Og hvor det blir tolket at helt vanlige spørsmål og handlinger er kalkulerte "shit-tester" fra damer, så at å manipulere, dominere og være hatefulle mot de er sånn man skal håndtere kvinner?

Red pill blir omtalt som en filosofi for kvinnefiendtlige menn som ikke forstår seg på damer, og inkludert i den filosofien går mange så langt som å mene at samfunnet er anti-menn mens damene påståelig er de som får fordeler og høyere status. Det er mildt sagt en temmelig vrangforestilt oppfatning. Eller overbevisning vil jeg heller kalle det, for redpill er som en cult for mange og brukere blir radikalisert og overbevist over tid av de andre brukerne.

Lenge siden jeg har giddet å stikke innom en så skrudd del av nettet men her er noe av det som dukker opp der i kveld:

"Every time Im dating a woman all I can think of is she's not mine its just my turn. Thus, i do not care for these women. If they were to fall off a cliff the next day would I care? No.. I might as well jerk off or fuck a hooker. My heart and emotions have become so cold and red pilled."

"I dont care if the girl I banged died the next day"

"If a woman says she loves me so what its not true. Another man can make her feel the same way in a week, months or years later".

"Who gives a shit? Move on to the next bimbo."

Damer defineres på et spektrum mellom hoes og superhoes, og som noen som fortjener å jekkes ned og misbrukes. Guttene mener at å være "ekte alfa", som i en careless testomaskin er den ultimate "mannen" og tankegangen har mange likheter med incels ideologi. Dårlig selvbilde, hat mot omverdenen og misogyni kvinnehat. Fordi de ble avvist en gang i tiende klasse er liksom alle damer slemme og horer siden de velger "kukken til" noen andre. Det virker ikke som at det faller dem inn at de har dårlig personlighet selv og at damene velger menn med bedre personlighet, eller at tilfeldigheter som at man rett og slett ikke er en god match er en legit nok grunn til å bli avvist, men at de oppfatter at det liksom alltid er et personlig angrep fra damene fordi damer av natur liksom er manipulerende og ustabile hoes.

Redpill pumper en forestilling om at damer, flyktninger, innvandrere, jøder, muslimer, homoer (alt som ikke er en hvit heterofil arisk mann) er å skylde for alt fælt i verden og i dems eget liv, og innbiller seg selv om at sine høyrepopulist og neo-nazi holdninger er "sannhetens opprør" mot myndighetene og eliten som også liksom konspirerer mot å holde dem nede og ødelegge for dem. (fortrinnsvis ved å tillate likestilling og innvandring)

Det er sikkert noen rødpiller som vil si seg uenig i at det er så ekstremt fordi de selv ikke er så ekstreme, og det fins såklart grader av hvor into redpill ideologi man er akuratt som det fins grader av hvor into Jehovas vitne eller flat earth er man er. Men uansett grad så bunner det i samma.

Jeg håper virkelig ikke det er noen rødpiller her inne, men det skulle ikke forundre med da det hender man ser typisk incel skvip her. Om man er så ensom og uttafor at man søker tilhørighet i sånne forumer og blir formet til å tro på den virkeligheten der som "sannheten" så er man et like hjernevasket offer som de som blir medlem av syke religiøse culter. Jeg håper dere heller søker profesjonell hjelp og begynner å omgås vanlige folk og ha vanlige samtaler med så dere får litt input fra den virkelige virkeligheten også og ikke bare den skadelige "manospheren".
Sist endret av celtseus; 29. august 2020 kl. 22:09.
wow, har gått meg hus forbi at en av mine favorittscener i film har blitt en slags bevegelse for menn.

TS: Det blir på en måte vanskelig å lære noe hvis man har funnet svaret før man begynner. Kanskje er du og disse "bitre" mennene ikke så forskjellige. Det er en ganske interessant projisering du gjør her mot en stor gruppe mennesker. Kan minne om mye av det jeg så når jeg søkte opp "red pill" .

Bruker min tolking av Matrix, da jeg føler det traff godt.

Neo er en dataprogrammerer som føler noe er galt/off med virkeligheten. Så kommer Morpheus på banen og påstår at han vet "sannhet". Han gir Neo valget mellom en blå (tilbake til normalt, og glemme at han møtte Morpheus) og rød pille (å se Morpheus sin sannhet) Historien videre forteller om hvordan menneskeheten er fanget i en falsk realitet og at Neo er "the one" og om hvordan han skal redde menneskeheten fra maskinene. Dette er hva du ser på overflaten. Nå skal jeg være forsiktig med å si hva som er den egentlige realiteten i filmen, men jeg tolker den slik.

Pillen tas mens Neo er i illusjonen. Det sier meg at pillen er en illusjon.
Det er flere hint om at Neo er en maskin, han har ihvertfall overnaturlige krefter i maskinenes verden. Det får meg til å tro at maskinenes verden også er en illusjon. Er det ikke litt moro at flukten de er på gjør at alt føles mye mer virkelig/ekte? Når du føler du vet svaret, gir plutselig livet "ekte" mening. Jeg tror ikke Neo er "the one" han er kun en brikke. Hvis noen i filmen faktisk er "the one" heller jeg mot Oracle.

Jeg tror The Matrix stiller noen vakre og åpne spørsmål om hva som er virkelig.

"Red Pill" spørsmålet tror jeg ikke representerer en ultimat sannhet. Det er kun et perspektiv, eller søken etter sannheten.

Med dette i tankene. Kan man ikke møte verden og folk rundt seg og innse at det vil være helt umulig for noen å si hva andres "sannhet" eller virkelighet er. Jeg kan da umulig si hvordan det er å være født i pakistan, eller finland, som kvinne, kristen eller som naboen min? Kan man ikke diskutere sak i stedet for identitet?

Snakk om kvinnesaker (lik lønn, like muligheter, abort) ikke hvor fæle eller dust mennene er.
Snakk om mannesaker (høy selvmordsrate, mye depresjon, skolesystem som ikke funker) ikke om feminazi, triggering.


Hvis vi kan møte hverandre med respekt og snakke sammen på tvers av forskjell i meninger tror jeg vi vil få et helt annet mye bedre outcome. Jeg er selv ikke enig i mye av de som sies i "red pill" fora, men jeg mener mennesket bak meningene fortjener godhet og friheten til å snakke sin sak. Hvorfor håper du ikke det finnes rødpiller her inne @celtseus ? Det gjør det garantert. Jeg håper de har en fin dag, og jeg håper også de blir tatt på alvor når de snakker på forumet. Da kan vi sammen lære og forstå hverandre.
jeg tror ikke du ville kalt noen for skvip om du opplevd livet gjennom hans øyne eller kjent personens historie. Det at du kaller en ensom person for skvip kan tolkes som lite empatisk av noen, ville ikke det da kunne gi de rett til å si noe stygt om deg? Jeg vil tro at du skriver dette i såpass harde ord @celtseus fordi "manospheren" går imot dine verdier. Det er selvfølgelig helt greit, og ut i fra mitt perspektiv helt forsåelig. Men igjen snakk sak, ikke kast fiktive sinte "manneskvip" på saken. Det kan jeg hvertfall forsikre om at er like lite virkelig som The Matrix
Sist endret av ThorHeyer; 30. august 2020 kl. 01:35. Grunn: skriveleif
Er ganske nytt for meg også, eller, jeg har hørt folk slenge rundt seg med begrepet red pill, men aldri googlet eller undersøkt hva som ligger i begrepet og må si jeg er ennå ikke sikker på hva som menes med red pill. Det virker å være mange meninger om det i det minste. Tror ikke du trenger forsvarer matrix for den står seg godt på egne ben. Og jeg tror ikke de som bruker begrepet redpill snakker ned matrix på noe vis. Det har bare blitt en beskrivende måte å omtale disse "red pills" folka.

Er det noen som har førstehåndserfaring som red pill beliver som kan forklare hvordan dere havnet der og hvordan dere la det bak dere? Snakker vi incel eller er det an bråte sannheter som er inkludert i red pill begrepet? Det virker jo som red pill er et rimelig ladet ord, men det kanskje bare virker slik for de uinnvidde? Kanskje de som "ser sannheten" bruker det begrepet med heder?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Som noen er inne på, "red pill" er ganske enkelt et generisk, pretensiøst uttrykk folk bruker når de tror de har sett gjennom illusjonen som alle andre faller for.

Det følger logisk at en haug forskjellige grupperinger gjerne vil identifisere seg med begrepet. Det er en konspirasjonsteoretikers synspunkt i et nøtteskall.

Det kunne kort fortalt vært en selvbeskrivelse fra alt fra Flat Earth-folk til antivaksinefolk, 9/11, nasser, folka som tror feminisme er roten til alt vondt i universet, 5G-sprer-corona, osv. - og er ofte nettopp dette.

Når det er sagt: der jeg har sett uttrykket brukt på en måte som minner om en bestemt "filosofi" eller gruppe har det stort sett vært snakk om MRA/MGTOW/incels eller noe som likner til forveksling.
Puh her er det mange nye begreper, og det virker som svarene jeg søker ikke finnes i ordinære "oppslagsverk" men mer av type urban dictionaries. Ja ja så er jeg vel blitt gammal jeg og, pokker til erkjennelse på en ellers fin søndag.

Du nevner SIMP, som i dette?;

Someone who does way too much for a person they like
Brian shu the simp: I bought her a car and a whole ass house and we not even dating!
Nathan the pimp: U a simp.
Vis hele sitatet...
Lever folk i to helt parallelle verdener eller? Aldri hørt om, sett eller snakket med damer som får alt slengt i hånden. Klart drinker på byen osv, men de drinkene blir jo stort sett spandert med en skitten baktanke om litt sengegym. Noen damer får seg mann med penger, og noen menn får seg damer som tjener langt bedre.

Nei jeg vet ikke jeg, kanskje vi kjenner forskjellige damer, kan aldri huske jeg har møtt damer som bare rir på utseendet og soper inn penger, gaver, etc fra alle kanter. Men da gjør vel noen det da, men vi får vel tro at det gjelder et svært smalt mindretall? De som betaler regningen, er det typ suger-dads eller tror de mannfolka at om de bare svir av penger så faller trusene?

Har folk helt glemt at det kreves litt innsats på sjekkingen? "kurtisere" som en kan lese om gamle bøker skjedde over tid. Jeg skjønner vi lever i instant pleasure samfunnet nå om dagen, men om noen jenter lever på gaver så må en jo tro at de har en plan om å maxe ut hver giver - slik at trusene faller neppe ved første gave - så selv det virker jo å kreve innsats over tid. Hvorfor ikke bare sjekke på vanlig måte? Fordi det svir å få nei? De aller aller fleste får nei oftere enn ja. Det er jo bare til å prøve uten å legge så mye i selve avvisningen, får det trenger jo faktisk ikke gå på deg nødvendigvis.
Sist endret av _abc_; 30. august 2020 kl. 12:28.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Lever folk i to helt parallelle verdener eller? Aldri hørt om, sett eller snakket med damer som får alt slengt i hånden.
Vis hele sitatet...
De som bruker dette uttrykket mener jo at ca uansett hvor mye du verdsetter en jente så er det for mye, fordi de stort sett ikke har noe annet enn middelmådig f**** å by på.

Så ja, det er vel en slags parallell verden.
Huffda, nå er jeg bare en enkel fyr fra landet men for meg virker det jo som det da er disse SIMP folka som må ta tak i sine greier. Det er neppe damene det er noe feil med, men deres verdensbilde. Sagt det før og sier det igjen. Terskelen for å oppsøke fagfolk bør være langt lavere enn i dag. Om folk merker at huet begynner å fylles opp med slike tanker så bør de straks ta en tur til fastlegen og be om å få snakke med fagfolk. Å bli gående i gjørma og kun klare å se skjevt på verden, på alle medmennesker og tro på at det ligger baktanker og skjulte konspirasjoner over alt må være skrekkelig slitsomt og kanskje også veldig ensomt. Og selv om de skulle ha rett og det faktisk er skjulte agendaer og sammensvergelser over en lav sko, da må en spørre seg på hvilken side bør en stå for at livet skal være mest mulig komfort? Vi har jo kun vår tilmålte tid, like greit å forsøke å få litt hygge underveis vel?

Kanskje er det ikke damene som er kravstore, men at gutta senker seg ned i dritten rundt red pill og blir fast der, med en naturlig konsekvens at de isolerer seg og får mest påfyll og interaksjon fra likesinnede, der de blir gående i et ekko-kammer som alltid bare bekrefter deres skjeve syn på verden og ingen stiller spørsmål eller forsøker å ser alternativer.

Ja nei hva vet vel jeg? Antakeligvis er jeg bare en av disse blue pills og dermed ignorant og uinformert.
Sist endret av _abc_; 30. august 2020 kl. 13:43.
Redpilled alfahann
Sitat av storetårn Vis innlegg
Noen som har noe erfaring i disse miljøene eller venner som følger redpill religiøst som kunne gitt meg litt innblikk eventuelt en redpiller selv kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja. Redpill, pua og lignende har gjort meg mye mer ettertraktet av det motsatte kjønn og er å anbefale.

Sitat av storetårn Vis innlegg
Kom til å tenke litt på disse bitre redpill folkene som mener de har funnet "sannheten" om damer egentlig for det meste bare er Incels som bruker redpill/Mgtow som et skalkeskjul for Inceldom.
Vis hele sitatet...
Tja. Har ligget med ett tresifret antall damer og har samboer så jeg vet ikke om betegnelsen Incel passer så bra. Tror ironisk nok mann finner flest incels blant mannlige feminister og deres like og at det er ideene deres som er det ekte skalkesjulet.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor skal vi anta at redpillsa har rett?
Vis hele sitatet...
Mange av ideene som frontes er ideer om menneskelig psykologi. Det er testbare hypoteser som man kan finne ut sannhetsgehalten av ved å prøve å oppføre seg på den ene eller andre måten i det virkelige liv eller ved å slå opp i vitenskapelig litteratur.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
og at et samliv egentlig er en pågående konflikt som må vinnes med makt og list.
Vis hele sitatet...
Her er jeg litt enig i at redpillerene er unyanserte. Samtidig er det noen interresante perspektiver på moderne parrdynamik som tas opp. Når menn gjerne må gå år uten sex eller nærhet fra det motsatte kjønn dersom det skulle bli slutt gjør det, i en del forhold, at kostnaden ved ett brudd er langt større for den mannlige parten i forholdet. Det tror jeg kan gi en dynamikk i mange forhold der interessene til den ene parten blir ivaretatt i større grad enn interessene til den andre. Det kan sammenlignes litt med den situasjonen kvinner var i på femtitallet der ett brudd ville ha langt større økonomiske konsekvenser enn det ville hatt for menn.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Red pill blir omtalt som en filosofi for kvinnefiendtlige menn som ikke forstår seg på damer, og inkludert i den filosofien går mange så langt som å mene at samfunnet er anti-menn mens damene påståelig er de som får fordeler og høyere status. Det er mildt sagt en temmelig vrangforestilt oppfatning.
Vis hele sitatet...
Det går mer på att kvinner og ressursterke menn har felles interesse av å rævkjøre menn på bunnen. Det er fullstendig irrelevant for en fattig mann at Røkke er rik.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Ja. Redpill, pua og lignende har gjort meg mye mer ettertraktet av det motsatte kjønn og er å anbefale.
Vis hele sitatet...
Men hva gjør det med hva du får ut av å være sammen med det motsatte kjønn? Hvis vi tar tar utgangspunkt i subredditen celtesus linket til og siterte fra (jeg håper og tror at du er mindre ekstrem) - er du enig i at selv om dette kanskje gir mer sex, så har det trolig noen bivirkninger i hvordan man er i stand til å oppleve tilknytning og kjærlighet i et forhold? Noen psykologer vil nok si at det er vel så viktig for psykisk helse som å ha et tresifret antall hakk i sengegavlen.

Samtidig er det noen interresante perspektiver på moderne parrdynamik som tas opp. Når menn gjerne må gå år uten sex eller nærhet fra det motsatte kjønn dersom det skulle bli slutt gjør det, i en del forhold, at kostnaden ved ett brudd er langt større for den mannlige parten i forholdet. Det tror jeg kan gi en dynamikk i mange forhold der interessene til den ene parten blir ivaretatt i større grad enn interessene til den andre.
Vis hele sitatet...
Men sånn jeg har forstått det, så er det flere menn som stifter ny familie etter et brudd, da med en yngre kvinne. Mulig teorien din holder i 20-åra, men jeg er ikke så sikker på at det er kvinnen som stiller sterkest på akkurat det markedet når man har passert 40-50.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Her er jeg litt enig i at redpillerene er unyanserte. Samtidig er det noen interresante perspektiver på moderne parrdynamik som tas opp. Når menn gjerne må gå år uten sex eller nærhet fra det motsatte kjønn dersom det skulle bli slutt gjør det, i en del forhold, at kostnaden ved ett brudd er langt større for den mannlige parten i forholdet. Det tror jeg kan gi en dynamikk i mange forhold der interessene til den ene parten blir ivaretatt i større grad enn interessene til den andre. Det kan sammenlignes litt med den situasjonen kvinner var i på femtitallet der ett brudd ville ha langt større økonomiske konsekvenser enn det ville hatt for menn

Det går mer på att kvinner og ressursterke menn har felles interesse av å rævkjøre menn på bunnen. Det er fullstendig irrelevant for en fattig mann at Røkke er rik.
Vis hele sitatet...
Må menn gå i årevis uten sex om et forhold ryker, eller er det noen menn som faktisk velger å gå i sølibat?

Og er egentlig sølibatet er selvforskyldt for de som opplever sølibat etter brudd? Hva stopper disse mennene fra å sjekke opp damer? I det minste ONS er mulig for de aller fleste. Kan jo være at enkelte har personligheter, eller oppfører seg på en måte som kanskje gjør dem mindre attraktive som partnere i et forhold, men i helt vanlige sjekke øyeblikk så er det vel i grunnen ikke noe forskjell på dem og andre menn?

Forventer de å komme til dekket bord på byen, at det bare skal regne mus straks de går på pub/bar/nattklubb? Er det kanskje manglede initiativ som er årsaken til at det blir sex tørke? Jeg mener, jeg skjønner at noen menn og kvinner er mer attraktive enn andre. Vi har vel alle drømt om den perfekte partner en eller annen gang. Men om man ikke får napp hos de mest perfekte så betyr jo ikke det at da er det kvinnene det er feil på? Kanskje er det avslag pga at de er for dystre og negative, at de ikke har husket å dusje før de gikk ut eller at det stinker råtten jeksel av kjeften på dem?

Jeg kjøper ikke den at menn blir noen stakkarslige karer om det blir slutt med en dame. For de aller fleste av oss så tar forhold slutt. Den er noe en lærer tidlige i livet. Selv ekteskap tar ofte slutt. Og samboere og kjærester bryter opp litt før gifte i forhold til en statistikk jeg så. Så at det blir slutt er jo bare en sjanse til å finne en annen og bedre partner. Og finner en ikke noe bedre, så kan en jo ha litt gøy mens en leter? Må ikke kun forsøke å sjekke om de 3 mest fantastiske damene en ser på byen. Det går fint an å slakke på krava. Noen ganger trenger man jo bare litt nærhet, litt sex og en bekreftelse på alt virker. Og blir det nei, eller alt ble feil så får man vel bare forsøke igjen neste helg eller straks corona'n er over eller når muligheten kommer, for den kommer jo om man har øynene åpne.

Jeg føler ikke at den sammenlikningen du gjør mellom kvinner som den svake part på 50 tallet og menns som den store taperen idag gir et riktig bilde. Kanskje gir den beskrivelsen mer et bilde på hva noen føler, men jeg ser ikke det som en sannhet.

Selv typer som meg som mangler 6 pack`n og som pga mental helse og økonomi ikke tilhører toppsjiktet klarer oss helt greit etter ett brudd. Det svir naturligvis om man blir bedratt eller forlatt, men sjansen er jo der for at neste forhold blir bedre. Og kanskje blir det mer av det samme, men da prøver man igjen. Og igjen. Og forsøker å se om man selv er skyld i noe. Og mens man leiter etter en bra match så må man jo ikke være i sølibat? Jeg tror at for mange er det selvvalgt. Enten fordi de er blitt deprimerte etter bruddet og ser svart på alt og har mistet troen, eller fordi sjekking kan bli som angst. Om en isolerer seg og ikke forsøker så virker ting så utrolig mye mer skummelt enn de egentlig er om man bare tar mot til seg og gir det et forsøk. Og kanskje må man forsøke mange ganger. Men selv om det ikke blir sex så har man jo vært sosial, men har forsøkt og det skal man gi seg selv et klapp på skulderen for.

Tror du menn som Røkke som du sier, menn som har "oppnådd alt" som virkelig lever livet på en måte som de fleste andre bare drømmer om orker å tenke på sånne som meg og deg? Jeg tror virkelig ikke disse karene orker å disse oss, jeg tror faktisk ikke de tenker på oss i det hele tatt. Hverken på den ene eller andre måten. De har sikkert mer enn nok med sitt liv, og sine planer. Og det tror jeg gjelder damer også. Tror de er så vant til at alt og alle forsøker å sjekke og flørte at det ikke gjør dem noe særlig. Og selv om de skulle føle at du er under deres standard så er det sikkert hygglig for dem også å bli sett?
Sitat av celtseus Vis innlegg
Mener du denne "sannheten" (les: bullshittet) her?
"You are hating women because you have the wrong expectations for them. Don't hate someone for something they CANNOT be. Women are, by nature, manipulative, attention-seeking, inconsistent, emotional, and hypergamous. Accept this truth. Once you do, you can game women for what they are ... not what you want them to be."
Og som prøver å gjøre det til en" sannhet" at damer er narsissistiske sosiopater som manipulerer og er utro før eller senere fordi de er evige horer som elsker "pikk karusellen". Og er dem ikke er utro horer så er de golddiggers som bare går etter menn med høy status eller utlendinger så derfor er rasisme "sannheten" .. Og hvor det blir tolket at helt vanlige spørsmål og handlinger er kalkulerte "shit-tester" fra damer, så at å manipulere, dominere og være hatefulle mot de er sånn man skal håndtere kvinner?

Red pill blir omtalt som en filosofi for kvinnefiendtlige menn som ikke forstår seg på damer, og inkludert i den filosofien går mange så langt som å mene at samfunnet er anti-menn mens damene påståelig er de som får fordeler og høyere status. Det er mildt sagt en temmelig vrangforestilt oppfatning. Eller overbevisning vil jeg heller kalle det, for redpill er som en cult for mange og brukere blir radikalisert og overbevist over tid av de andre brukerne.

Lenge siden jeg har giddet å stikke innom en så skrudd del av nettet men her er noe av det som dukker opp der i kveld:

"Every time Im dating a woman all I can think of is she's not mine its just my turn. Thus, i do not care for these women. If they were to fall off a cliff the next day would I care? No.. I might as well jerk off or fuck a hooker. My heart and emotions have become so cold and red pilled."

"I dont care if the girl I banged died the next day"

"If a woman says she loves me so what its not true. Another man can make her feel the same way in a week, months or years later".

"Who gives a shit? Move on to the next bimbo."

Damer defineres på et spektrum mellom hoes og superhoes, og som noen som fortjener å jekkes ned og misbrukes. Guttene mener at å være "ekte alfa", som i en careless testomaskin er den ultimate "mannen" og tankegangen har mange likheter med incels ideologi. Dårlig selvbilde, hat mot omverdenen og misogyni kvinnehat. Fordi de ble avvist en gang i tiende klasse er liksom alle damer slemme og horer siden de velger "kukken til" noen andre. Det virker ikke som at det faller dem inn at de har dårlig personlighet selv og at damene velger menn med bedre personlighet, eller at tilfeldigheter som at man rett og slett ikke er en god match er en legit nok grunn til å bli avvist, men at de oppfatter at det liksom alltid er et personlig angrep fra damene fordi damer av natur liksom er manipulerende og ustabile hoes.

Redpill pumper en forestilling om at damer, flyktninger, innvandrere, jøder, muslimer, homoer (alt som ikke er en hvit heterofil arisk mann) er å skylde for alt fælt i verden og i dems eget liv, og innbiller seg selv om at sine høyrepopulist og neo-nazi holdninger er "sannhetens opprør" mot myndighetene og eliten som også liksom konspirerer mot å holde dem nede og ødelegge for dem. (fortrinnsvis ved å tillate likestilling og innvandring)

Det er sikkert noen rødpiller som vil si seg uenig i at det er så ekstremt fordi de selv ikke er så ekstreme, og det fins såklart grader av hvor into redpill ideologi man er akuratt som det fins grader av hvor into Jehovas vitne eller flat earth er man er. Men uansett grad så bunner det i samma.

Jeg håper virkelig ikke det er noen rødpiller her inne, men det skulle ikke forundre med da det hender man ser typisk incel skvip her. Om man er så ensom og uttafor at man søker tilhørighet i sånne forumer og blir formet til å tro på den virkeligheten der som "sannheten" så er man et like hjernevasket offer som de som blir medlem av syke religiøse culter. Jeg håper dere heller søker profesjonell hjelp og begynner å omgås vanlige folk og ha vanlige samtaler med så dere får litt input fra den virkelige virkeligheten også og ikke bare den skadelige "manospheren".
Vis hele sitatet...
Det finnes ekstremismer av alle slag. Selv om det omtales mest om negative holdninger vedrørende den røde pillen, betyr det ikke at det er hele bildet eller majoriteten for den sags skyld.

Problemet er at det er veldig mange svake «menn» der ute som skylder på utsiden, og ikke reflekterer på innsiden.

Når du nevner det med at damer er blitt mer «horete», stemmer dette på begge sider. Takket være Tinder etc. har store deler av verden fått en mer ekstrem hookup-kultur. Porno og runking er også skyld i dette. Enkelte ønsker bare ei jente å forholde seg til, og ikke ei per uke. Jeg kan dermed sette meg i perspektivet til de som har gitt opp og ikke ønsker å ha noe med dette å gjøre; selv om jeg ikke er enig i det.

Ønsker man å lykkes i denne matrisen, må man gå i motsatt retning til saueflokken. Der vil man skilles ut og havne i 1%-gruppen; de som har knekt koden til spillet
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Det finnes ekstremismer av alle slag. Selv om det omtales mest om negative holdninger vedrørende den røde pillen, betyr det ikke at det er hele bildet eller majoriteten for den sags skyld.

Problemet er at det er veldig mange svake «menn» der ute som skylder på utsiden, og ikke reflekterer på innsiden.

Når du nevner det med at damer er blitt mer «horete», stemmer dette på begge sider. Takket være Tinder etc. har store deler av verden fått en mer ekstrem hookup-kultur. Porno og runking er også skyld i dette. Enkelte ønsker bare ei jente å forholde seg til, og ikke ei per uke. Jeg kan dermed sette meg i perspektivet til de som har gitt opp og ikke ønsker å ha noe med dette å gjøre; selv om jeg ikke er enig i det.

Ønsker man å lykkes i denne matrisen, må man gå i motsatt retning til saueflokken. Der vil man skilles ut og havne i 1%-gruppen; de som har knekt koden til spillet
Vis hele sitatet...
utrolig nok ikke, unge voksene hooker opp mindre nå enn i "gamledager". Vil gjerne høre om denne hemmelige koden.
Sitat av storetårn Vis innlegg
utrolig nok ikke, unge voksene hooker opp mindre nå enn i "gamledager". Vil gjerne høre om denne hemmelige koden.
Vis hele sitatet...
Wait wait what? 4real? Hvor du hørte det hen?
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Wait wait what? 4real? Hvor du hørte det hen?
Vis hele sitatet...
Det har aldri vært så mange sexuelle aktive kvinner som idag, samt som det aldri har vært så mange menn i voksen alder som fortsatt er jomfru. Bare å legge opp regnestykket
Jeg er enig i mye av "Red-Pill" folosofien. Mest fordi det er humoristisk og jeg liker å le av hvor innelåst noen folk kan være i sitt eget huet og blokkere all ny informasjon. Samtidig er mye av det sant også uheldigvis.
- Men tenk dere om i 2 sekunder. Hadde jeg vært en rålekker dame- såklart hadde jeg gjort det samme. Menn er like mye/ eller værre enn kvinner om de fikk muligheten.

Var en stund jeg ofte så på GTOW-folosofi, og det var ikke bare fordi jeg bare var enig i mye av hva dem sa- men også fordi de ofte bruker sarkasme og humor til å vise poengene sine.
Litt som en underholdning.
Nå, blir jeg bare flau.

Det er gått for langt. Ikke bare med "onlyfans" og tiktok som forplanter visse holdninger til små barn.
Men jeg ser venner og folk rundt eg akseptere et incel-liv..

Ja vi har noen skavanker som bør rettes opp i, men det vil ta generasjoner. Og før vi engang klarer å se for oss den fremtiden, så er teknologien lysår unna med å endre levemåten og oppførselen til våre barn - igjen.

Denne MGTOW, HOETOWN, greiene er bare en naturlig reakson på miljøet vi er i.
Finnes bittre mennesker på begge sider- og jeg mener at dette hjelper ingen andre enn de som ikke gir opp.

Hvis man bestemmer seg for en visss ideologi, så stenger du muligheten ti å utvikle hjernen din og lære av nye erfaringer.

PS: Jeg ser ofte på Incel, MGTOW, osv.. youtubere som konstant snakker om kvinner. "buhu".
De har mye rett, akkurat som de få kvinnnene som står opp mot dagen "sløts".
Men dette har vært gjort siden dagenes morgen, og det vil alltid være slik i mine øyne.

Har du problemer med det andre kjønn, kanskje du bør ta en titt på deg sjøl først


Sitat av tjol Vis innlegg
Det har aldri vært så mange sexuelle aktive kvinner som idag, samt som det aldri har vært så mange menn i voksen alder som fortsatt er jomfru. Bare å legge opp regnestykket
Vis hele sitatet...
Hvor finnes den statitikken? Er vi ikke 50/50?

Kanskje de det er blitt for mange incels..
Sist endret av Blastabel; 30. august 2020 kl. 21:12.
Sitat av storetårn Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er amerika, greit nok.

De poengterer i denne avis-artikkelen at folk i forhold har mer sex.
Finnes det ikke andre faktorer som spiller inn?

Jeg tenker ikke så mye over hvor mye sex folk har idag, og er fornøyd selv.

Min erfaring med jenter er at svæt unge jenter har laaaaaaaangt fler seksualpartneren enn eldre menn. Det betyr anskje ikke MER sex, eller KVALITATIV sex.

Men når unge gutter for det meste spiller fortnite, og jentene i et desperat forsjøk på å pule- kjøper en ps4 for å bli mer ettertraktet.

SÅ er det ikke vanskelig å forstå.
Min uprofesjonelle erfaring og konklusjon er at vi har like mye sex.
Og jeg er i beste fall en 6'er i form av utseende.

Kanskje vi urde senke standaren noe hakk?
Er det så rart at unge jenter har mange sexpartnere og eldre menn har få?
Da jeg var i den utforskende alder så kunne feks et intenst kjærlighetsforhold ha en levetid på 3 måneder. Noen hadde 3-4 damer i løpet av et år. Tror det er helt naturlig. Ung tid vet du. En sommer varer i en evighet som ung. Jo eldre du blir jo raskere banker høsten på - på flere måter. De gutta jeg hang med da så var det ikke uvanlig at vi dro på byen eller private sammenkomster i helgene. Noen av gutta dro nesten alltid hjem med dame, og vi som ikke var like attraktive følte kanskje litt på det om vi fikk mange nei en kveld. Men neste helg var det glemt og karusellen startet på nytt.

Som voksen har forholdene vart lengre. Vi snakker ikke måneder men år. Så tar det en stund å lande etter et brudd, uansett årsak til bruddet og hvem som gjorde det slutt. For det blir jo store omveltninger. Men at et forhold tar slutt, det er nesten som å flytte. Det er litt pes å pakke i esker og bokser. Men du verden det er godt når alt er over. At jeg som har lagt ungdommen bak meg har mindre sex nå som singel føler jeg er helt naturlig. For jeg er jo ikke aktiv i markedet på samme måte som i tidligere tider. Jeg er ikke på hugget hver helg. Og nå må jeg jo si at jeg ikke har vært på byen siden tidlig i vinter. Føler meg nesten religiøs så ordentlig er ting nå. Og når jeg har ting å gjøre ute av heimen så er jeg jo ikke på utkikk, jeg er ikke åpen for å møte damer. Jeg er vel som de fleste andre på min alder. Jeg har ting som må gjøres, og jeg gjør de tinga så de kan bli krysset av listen og livet kan gå videre. Når en var yngre så speidet en jo etter damer konstant. Selv en tur på butikken kunne potensielt være en plass der en kunne møte DEN dama. Nå er det kun en handletur, og litt mentalt stress og lett angst om det er stor kø og mye folk. Men det er jo ikke verden sin skyld, eller damene sin skyld. Om en skal skylde på noe så må jeg si tiden har all skyld For jeg er jo ikke 19 år med jernhard ereksjon fra morgen til kveld lengre.

Jeg synes det blir rart å kalle unge damer som utforsker livet for sluts. Hva er greia, skal vi tilbake til pietistisk tid? Og hva med unge gutter og menn som ligger rundt, det er sjeldent noen kommentarer på hva de driver med. Og kanskje burde vi klare å ha såpass respekt for damene at vi lar de velge selv hvordan de vil leve sine liv uten at vi skal mene så mye om det?

Er vi værre nå enn tidligere? Jeg vet ikke, les hva paulus skrev til korinterne. Ifølge den boka var korinterne noen grisete svin som trengte "voksenopplæring i moral og etikk". Sunt sexliv sier andre. Nei jeg håper og tror at majoriteten er forbi den tia at vi skal fordømme andre for deres valg og for hvordan de velger å leve livet.

For lite fitte? Det er ikke sikkert det er alle andres feil. Kanskje er det primært din egen feil? Kanskje må du gjøre noe med hvordan du bruker tiden din? Endre måten du lever livet på, hva du spiser og drikker, hva du fyller hverdagen med og viktigst av alt, kanskje må du bare tørre å være sårbar og risikere et nei fra damene. Og en må jo ikke gi opp selv om en får nei. Det er nok få menn som bare har kunnet lent seg tilbake også har det ramlet bra damer i fanget på dem. Sjekking og flørt krever innsats. Også må man takle følelsene som oppstår om man får en kald skulder. Og prøve på nytt. Aldri gi seg.

Se rundt dere når dere går ute blant folk. Det er kjærester og par i alle aldre. Og alle menn som triller barnevogn, leier vakre damer eller mindre vakre damer er ikke selv rene glansbilder eller griserike 1% menn. Det er helt vanlige mannfolk som meg og deg som har kjærester, som er småbarnsforeldre og som slår opp eller blir slått opp med. Og de finner seg ny dame. Gang på gang. Og livet går videre.

Skrivefeil
Sist endret av _abc_; 30. august 2020 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tjol Vis innlegg
Det har aldri vært så mange sexuelle aktive kvinner som idag, samt som det aldri har vært så mange menn i voksen alder som fortsatt er jomfru. Bare å legge opp regnestykket
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på. Gjennomsnittsalderen gutter mister jomfruen sin er 18 år om jeg husker riktig.
"Red pill"-menn kan være alle slags typer, men det er en overvekt av både damevinnere og dametapere. Det er der Chad og Incel kommer for å hhv. feire og klage.

Det går an å lære å bli mer attraktiv for menn, men det er vanskelig å bevege nåla mye uten bra med penger eller suksess andre steder i livet. Noen kan bli mye mer attraktive bare ved å bruke talenter de har bedre eller jevne ut svake punkter, mens andre får lite ut av det.

Så de som starter i bånn 5-10% av attraktivitet vil ofte ikke greie å bevege seg noe særlig opp fra bunnen, fordi selv om de kommer opp i laveste 20-30% med mye innsats, så er de fremdeles frastøtende for damer. Mens de som allerede har hatt mye suksess med damene eller som har bra muligheter, men bare ikke har funnet fram til sin egen vinnerformel ennå, ofte lett vil få mye mer suksess bare med enkle justeringer. Dermed forsterkes tanken om at noen er født som damevinner eller -taper, på tross av at alle prøver å jobbe med å forandre seg.
Jeg synes det er rart det har blitt sånn at kvinner er hevet over enhver kritikk, unntatt kanskje når menn snakker fortrolig seg i mellom. Det er liksom alltid mannen som er problemet. Men jeg skal si at det ikke er enkelt å være mann i dag. Jeg har prøvd disse datingappene en stund. Men tydeligvis må man være cocky og frekk for å få napp der. Så fort man har en normal samtale, selv om man spøker og tuller, så er det tydeligvis "kjedelig". Kvinner i dag er utrolig gode til å være ofre når det passer dem, men sterke når det er best. Vi kan se overskrifter som "psykologen sier: - norske menn må skjerpe seg", men skriver du noe lignende om damer er du kvinnehater. Jeg sier ikke at det ikke finnes mange bra damer, men synes at hvis vi skal ha likestilling må man kunne være kritisk til kvinner på samme måte som man er det mot menn, og man må skjønne at det ikke er bare bare å være menn i dag. Den norske mannen må være sensitiv og tøff samtidig på et vis. Så er det jo de samme gamle tingene som egentlig gjelder, bak all tompraten. God økonomi, sosial status og slik funker fortsatt.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Trikomhodet Vis innlegg
"Red pill"-menn kan være alle slags typer, men det er en overvekt av både damevinnere og dametapere. Det er der Chad og Incel kommer for å hhv. feire og klage.

Det går an å lære å bli mer attraktiv for menn, men det er vanskelig å bevege nåla mye uten bra med penger eller suksess andre steder i livet. Noen kan bli mye mer attraktive bare ved å bruke talenter de har bedre eller jevne ut svake punkter, mens andre får lite ut av det.

Så de som starter i bånn 5-10% av attraktivitet vil ofte ikke greie å bevege seg noe særlig opp fra bunnen, fordi selv om de kommer opp i laveste 20-30% med mye innsats, så er de fremdeles frastøtende for damer. Mens de som allerede har hatt mye suksess med damene eller som har bra muligheter, men bare ikke har funnet fram til sin egen vinnerformel ennå, ofte lett vil få mye mer suksess bare med enkle justeringer. Dermed forsterkes tanken om at noen er født som damevinner eller -taper, på tross av at alle prøver å jobbe med å forandre seg.
Vis hele sitatet...
Av ren nyskjerrighet, hvor kommer tallene fra?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
"Debutalderen er stabil
Debutalderen i Norge har vært stabil i mange tiår. Gjennomsnittlig debutalder for jenter er cirka 16,7 år og for gutter cirka 17,9 år."

https://bufdir.no/Foreldrehverdag/Un...g_seksualitet/
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
"Redpill er realiteten". Men det er jo ikke det? Det er jo blant annet som du sier "cave men"-mentalitet. Vi har kommet relativt mye lenger enn det der skulle man tro? Vi har en ganske annen realitet i dag, enn de hadde for 10,000 - 2 millioner år siden. Det er ikke lenger kun 2 yrker (hunter/gatherer); vi har hjul, vi har biler, vi har internett, vi har _ganske_ mange flere og varierte yrkesområder enn man kan tenke seg de hadde på den tiden der - så å trekke inn den der blir jo relativt space'a?
Vis hele sitatet...
Tror det som blir referert til her er faktum at biologisk/genetisk har vi ikke endret oss siden vi levde som jeger/sankere. Hvis du vil lese mer om hva det rent praktisk vil si i forhold til pardannelse/valg av partner kan du lese The Red Queen av Matt Ridley og Sperm Wars av Robin Baker(mener jeg, er 15 år siden jeg var inne i "forgjengeren" til 'red pill', PUA/Seduction og self-improvement.)
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Tror det som blir referert til her er faktum at biologisk/genetisk har vi ikke endret oss siden vi levde som jeger/sankere.
Vis hele sitatet...
Dette er en så håpløs forenkling av hva som styrer adferd. Adferd handler ikke bare om evolusjon. Det handler om kultur, epigenitikk, sosialisering, neuroplastisitet, hormoner, kontekst og i det hele tatt en hel haug av faktorer som virker fra steinalderen (og laaaangt bakover derfra) og frem til handlingsøyeblikket.

Gener er alltid involvert, men genetisk påvirkning kan ikke forstås i et vakuum, men må forstås i sammenheng med miljø. Ikke som en prosentfordeling av innvirkning fra det ene eller andre, men som en samhandling. "Steinalderhjernen min fikk meg til å gjøre det" er en banal tilnærming til noe vanvittig komplekst.

Altså, jeg forstår at du ikke nødvendigvis fronter den tilnærmingen, så det er mer en kritikk den tankegangen du refererer til enn til ditt innlegg.
Sist endret av *pi; 1. september 2020 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Som en mann på snart 40 som bor litt på bygda må jeg bare si: wtf?
Vis hele sitatet...
Jeg er snart 30 og bor midt i byen, jeg også vil si det
Sitat av *pi Vis innlegg
Dette er en så håpløs forenkling av hva som styrer adferd. Adferd handler ikke bare om evolusjon. Det handler om kultur, epigenitikk, sosialisering, neuroplastisitet, hormoner, kontekst og i det hele tatt en hel haug av faktorer som virker fra steinalderen (og laaaangt bakover derfra) og frem til handlingsøyeblikket.

Gener er alltid involvert, men genetisk påvirkning kan ikke forstås i et vakuum, men må forstås i sammenheng med miljø. Ikke som en prosentfordeling av innvirkning fra det ene eller andre, men som en samhandling. "Steinalderhjernen min fikk meg til å gjøre det" er en banal tilnærming til noe vanvittig komplekst.

Altså, jeg forstår at du ikke nødvendigvis fronter den tilnærmingen, så det er mer en kritikk den tankegangen du refererer til enn til ditt innlegg.
Vis hele sitatet...
Content in context altså?
Tror du er inne på noe. Det er gjerne summen av alt. Eller at en sans vinner over de andre i øyeblikket. Husker en studiekamerat som alltid var eplekjekk på byen og litt av en damemagnet alltid skulle mene og si veldig mye om andre damer, andres ONS eller hvem de andre speidet etter. Lista hans på "must have" hos damene var lang. Det meste gikk på utseendet isolert sett, for han tenkte egentlig ikke forhold eller langsiktig når det kom til damer.

Traff ham tilfeldig en lørdag i hovedstaden noen år etter studiene og vi tok noe øl og mimret litt. Han var gift og småbarnsfar. Viste stolt frem bilder av kone og barn. Og han fortalte hvorfor han falt for kona. Det var rett og slett hvordan hun luktet. Altså duften av henne. Ikke en bestemt parfyme, men mer hennes kroppslukt, noe som hans ubevisste hjerne fanget opp idet han passerte henne i en kø på byen. Ifølge ham som å bli truffet av en knyttneve, så voldsom var reaksjonen. Og helt overraskende var det for ham. Så han forsøkte. Og fikk nei. Og han fikk nei mange ganger før han fikk henne med på date, men han sa han ble nærmest trollbundet av duften, det satte i gang uante behov og lengsler hos ham. Hans ord. Må si jeg ble overrasket. For han var av den typen jeg var sikker på skulle være være en av livets glade gutter, singel og damemagnet helt til alt håret falt av og kanskje ennå lengre. Men nei, kroppslukten var altså nok til at han ble gift og familiemann.
Sist endret av _abc_; 3. september 2020 kl. 20:52.
Skal ikke si så mye negativt om redpill, har faktisk lest svært mye der selv. Men vær forsiktig med alt man kommer over. Redpill er ikke en faktisk realitet, det er en alternativ realitet. Det er utrolig mye informasjon som faktisk har meritt der, av faktisk verdi, men det redpill gjør veldig bra er å skape et forvridd bilde av samfunnet, samtidig som det trener deg opp til å finne en type partner det virker på.

Man får derfor følelsen av at det er sannheten, men nei. Ta alt med en god klype salt.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Redpill er ikke en faktisk realitet, det er en alternativ realitet.
Vis hele sitatet...
En realitet som ikke faktisk er reell finnes det vel mer presise ord for. Som for eksempel pølsevev.
Redpill har ingenting med incels å gjøre.
Er du helt orientert eller?

Blue pilled = å ikke forstå hva som skjer bak kulissene. Ola Dunk / sheeple

Red pilled = å forstå hva som skjer bak kulissene. Going down the rabbit hole / waking up.

Black pilled = å forstå det til så stor grad at du har gitt opp og er handlingslammet med depresjon.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Skal ikke si så mye negativt om redpill, har faktisk lest svært mye der selv. Men vær forsiktig med alt man kommer over. Redpill er ikke en faktisk realitet, det er en alternativ realitet. Det er utrolig mye informasjon som faktisk har meritt der, av faktisk verdi, men det redpill gjør veldig bra er å skape et forvridd bilde av samfunnet, samtidig som det trener deg opp til å finne en type partner det virker på.

Man får derfor følelsen av at det er sannheten, men nei. Ta alt med en god klype salt.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev tidligere: Det er mye som er sunn fornuft og alle er enige om. Så som at det er attraktivt å te seg og kle seg med stil. Ingen har bestridt dette. Men så har man alt det andre. Dette med å skulle være egoistisk, manipulativ og kynisk i alle interaksjoner med det motsatte kjønn, for eksempel. Du knytter ikke bånd til andre mennesker når du primært betrakter de som verktøy, og det igjen gjør det sikkert lettere å forkaste de når man ikke trenger de mer. Det blir en selvoppfyllende profeti som har blitt fortreffelig demonstrert av redpillevangelistene. Pussig nok er det nettopp de som utelukker relevante menneskelige aspekter og anser alle andre som blinde i så måte.
Sitat av Guy_Incognito Vis innlegg
Redpill har ingenting med incels å gjøre.
Er du helt orientert eller?

Blue pilled = å ikke forstå hva som skjer bak kulissene. Ola Dunk / sheeple

Red pilled = å forstå hva som skjer bak kulissene. Going down the rabbit hole / waking up.

Black pilled = å forstå det til så stor grad at du har gitt opp og er handlingslammet med depresjon.
Vis hele sitatet...
Jaok. Men du, har du løst epistemologi? Hvis ja: Please share. Hvis ikke: Hopp litt tilbake og les igjen. Redpills påstår å besitte sannheten. Det er ikke gitt at de faktisk gjør det. Dette har blitt gjentatt til det kjedsommelige, men innvendingene besvares bare med mekanisk repetisjon av hva redpills mener redpill betyr. Det virker ikke som om dere forstår problemstillingen.
Sist endret av Myoxocephalus; 4. september 2020 kl. 22:43.
Redpilled alfahann
Sitat av *pi Vis innlegg
Men hva gjør det med hva du får ut av å være sammen med det motsatte kjønn? Hvis vi tar tar utgangspunkt i subredditen celtesus linket til og siterte fra (jeg håper og tror at du er mindre ekstrem) - er du enig i at selv om dette kanskje gir mer sex, så har det trolig noen bivirkninger i hvordan man er i stand til å oppleve tilknytning og kjærlighet i et forhold? Noen psykologer vil nok si at det er vel så viktig for psykisk helse som å ha et tresifret antall hakk i sengegavlen.
Vis hele sitatet...
Her regner jeg med at du bruker ordet du i betydning mann, slik du har gjort i andre sammenhenger, og at du ikke er ute etter å vite om forholdet jeg er i nå kan kalles ekte kjærlighet eller ikke. Om det ikke er tilfellet synes jeg spørsmålet både er litt for personlig og litt for teit til å svare på her :P

Generelt tror jeg sider som den Celtseus linket til tegner ett mer ekstremt bilde av Redpillerne enn det som er tilfellet. Jeg har nesten ikke surfet på den konkrete redditsiden, men har lest det meste av annet manosfære materiale. I slike subkulturer er det en sterk kultur for å gå inn for å være provoserende og kontroversielle der det som skrives ikke nødvendigvis reflekterer det deltagerne mener om en sak generelt, men heller en beskrivelse av en følelse man kan ha på ett bestemt tidspunkt. Litt som at en betydelig andel har drapsfantasier og voldtekstfantasier uten at personene ønsker å verken drepe eller bli voldtatt i virkeligheten av den grunn. Visst finnes det folk som Elliot Rogers som er helt ekstreme, men jeg tror ikke nødvendigvis en gjennomsnittlig ytring sier noe om hva som er gjennomsnittlige meninger på sider som dette. Her kan jo Reddit være ett unntak for alt jeg vet og den humoristisk tonen som er dominerende gjør at det fort kan være vanskelig å si hvor ekstreme noen er.

Allikevel tror jeg du kan ha rett i at noe av redpill ideene kan gi en kjipere tilværelse og dårligere forhold til det motsatte kjønn. Her tror jeg man kommer til noe av kjernen i bevegelsen. For det er ikke egentlig ett løfte om lykke som er appellen til den røde pillen.

I matrix lever hovedpersonen i en datasimulasjon der han lever lykkelig i en fordragelig tilværelse. Når han spiser den røde pillen får han derimot vite at han i virkeligheten ligger i en dvaletilstand der utenomjordiske vesner suger livskraften ut av hann mens han er lykkelig uvitende om tingenes tilstand. Litt på samme måte som at en mannlig feminst går lykkelig rundt i flere år menns den fremtidige kona hans skaffer seg kråkeføtter, smilerynker og skrubbsår på tissen etter ett utallig antall bestigninger fra lite sympatiske menn. Den mannlige feminsten er kanskje fornøyd med tingenes tilstand, men han kan jo framstå litt toskete. Der aliens suger livskraften ut av menneskene i the matrix, suger norske kvinner verdigheten til sine fremtidige ektemenn ut av tissen til fremmede psykopater.

Miljøet på sider som 4chan gjør at det å ikke bli gjort til latter får en ytterligere viktighet ved å konstant terpe på hvor stakkarslig de nyttige idiotene til feministene klarer å framstå. Det klarer i det minste å vekke fram noen overraskende sterke følelser i meg, og sikkert andre også, om at verdighet har en egenverdi. Der verdigheten som opphøyes ofte overlapper med det som ville ha vært enn manns biologiske imperativ gjennom det meste av vår evolusjonære historie. Det gir redpill ideene noen ganske sterke predisposisjoner å spille på.

Et "moralskt aksiom" om at ære/verdighet/integritet er viktig kan virke irrasjonelt fra ett sekulært utilitaristisk perspektiv der mann reduserer menneskelig opplevelser til ett pluss eller minus på en lykkeskala eller en topp eller bunn på ett moralsk landskap. Om man derimot aksepterer at andre opplevelser eller tilstander enn lykke kan ha en egenverdi blir ikke budskap like irrasjonelt. Jeg tror mange kan si seg enige om at kunnskap eller forståelse har en egenverdi og at det er bedre å være trist og kunnskapsrik enn glad og dum. Kanskje... ja bare kanskje...har også ett tresifret antall hakk i sengegavlen en egenverdi...

Det er mange som sammenligner redpill med religion her. Jeg tror en mer treffende sammenligning er å peke på æreskultur.

Sitat av *pi Vis innlegg
Men sånn jeg har forstått det, så er det flere menn som stifter ny familie etter et brudd, da med en yngre kvinne. Mulig teorien din holder i 20-åra, men jeg er ikke så sikker på at det er kvinnen som stiller sterkest på akkurat det markedet når man har passert 40-50.
Vis hele sitatet...
Jeg har også lest menn gjerne får flere kull med barn, men har alltid tenkt at dette i hovedsak skyldes at kvinner fort blir begrenset av alder. Det du sier gjelder uansett menn som har vært attraktive nok i utgangspunktet til å finne seg en dame i utgangspunkter. Borte fra analysen din er de som ikke fant seg noen i utgangspunktet. De tror jeg fort forblir relativt uinterresante. Både for kvinner på egen alder og yngre kvinner.

Når det kommer til tilgangen menn og kvinner har på tilfeldig sex, et litt annet spørsmål som også er relevant for hvor uønsket ett brudd kan være for en part, tror jeg ikke fordelen er i menns favør før i 110 års alderen når de fleste menn har dødd.
Jeg har også lest menn gjerne får flere kull med barn, men har alltid tenkt at dette i hovedsak skyldes at kvinner fort blir begrenset av alder. Det du sier gjelder uansett menn som har vært attraktive nok i utgangspunktet til å finne seg en dame i utgangspunkter.
Vis hele sitatet...
Kanskje dere som fronter Redpill greia skal ta en tur ut i byen en dag. Finn en egnet plass og ta en titt på alle mennesker som passerer. Det er ikke kun EN type menn som har dame, er fedre eller kjærester. Det er tynne menn, tykke menn, korte menn og lange menn. Menn men "sterke ansiktstrekk" og menn med "veike trekk". Det går kvisete gutter å leier damer, og det går menn med måne og leier på kone og barn.

Jeg tror ikke det er en universel sannhet at kun alfahannene scorer damer, får fitte eller klarer å holde på kjærester lenge nok til å planlegge barn. Og jeg tror heller ikke det kun er menn i klasse svært godt bemidlet som lever i parforhold. Ta på deg coronamasken og sett på t-banen med dagskort og kjør bane hele dagen. Da ser du folk fra alle samfunnslag, inkludert de som har minst. Og jommen har ikke også de barn, kjærester og kone. Tross skrinn økonomi. Og ser du nøyere etter så er det sikkert også menn med sårlig økonomi og tynne armer som blir fedre, eller tykke og godt polstra menn, menn med hår eller uten hår.

Jeg skjønner at noen har genetiske fordeler, eller har gjort så mye arbeid for å maksimere sitt ytre at utseende alene gjør at noen blir vinnere som stort sett "kan plukke fritt, eller i det minste friere" en det mange av oss kan. Og de som har kropp som en gresk gud, riktige familiære aner og har gode papirer, en svært god jobb og meget romslig økonomi vil sikkert være førstevalg for langt flere damer, for da er jo dette med genene dekt, det er trygghet i romslig økonomi og kan ligge makt i gamle penger og riktig etternavn. Men det kan jo også bli et helvete, det samlivet. For selv alt dette garanterer jo på ingen måte hverken det ene eller andre. Men det gir kanskje i det minste et statusløft til gassellen som vant fyren. Ja ja så kan de velge fra øverste hylle hele tiden. Men et samliv, familieliv og det å få barn er jo ikke kun økonomi, og vakre kropper.

Men selv om vi ikke scorer på topp mtp utseende så har vi alle an haug andre egenskaper. Og om noen alltid får nei pga utseendet alene, så kan det jo tenkes at de har sett seg blind på en bestemt type damer? Kanskje om det forsøkte å sjekke på andre arenaer, eller i andre settinger at de ville hatt langt større treff? Folk som deg og meg er ikke einstøinger avskåret fra samliv hverken pga at eliten disser oss eller fordi damene skyr oss. Om vi ikke lykkes må ikke gi opp, vi må ta en runde med oss selv og kanskje finne andre sjekkeplasser enn vi har forsøkt før. Men vi er jo han med tynne armer og sprek dame på t-banen. Eller vi er han med måne, 2 barn, bikkje og kone du passerer på søndagstur i marka. Om vi ikke graver oss ned i redpill dritten og kjøper tullet om at alle utenom idealet er tapere. For det er ikke den virkelige verden. Løft hodet, ta en runde på badet, få på rent tøy og ta en tur ut den virkelig verden og jobb med saken. Øvelse gjør mester. Om nødvendig. Gjør som atleter gjør, skriv en treningsdagbok. Så ser du kanskje over tid hva som virker og ikke virker når det kommer til damer.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Her regner jeg med at du bruker ordet du i betydning mann, slik du har gjort i andre sammenhenger, og at du ikke er ute etter å vite om forholdet jeg er i nå kan kalles ekte kjærlighet eller ikke. Om det ikke er tilfellet synes jeg spørsmålet både er litt for personlig og litt for teit til å svare på her :P
Vis hele sitatet...
Selvsagt, skjønt du må gjerne supplere med egne perspektiver om det er relevant.

Her kan jo Reddit være ett unntak for alt jeg vet og den humoristisk tonen som er dominerende gjør at det fort kan være vanskelig å si hvor ekstreme noen er.
Vis hele sitatet...
Om det er humor og satt på spissen av noen, så er det ikke noe som tydelig viser det, synes jeg. Så jeg vil anta en del leser det som at denne innstillingen faktisk fører til sannhet og suksess.

For det er ikke egentlig ett løfte om lykke som er appellen til den røde pillen.
Vis hele sitatet...
Dette perspektivet kjøper jeg uten problemer. Jeg har også brukt uttrykket om den røde pillen, før det ble kuppet (eller før jeg fant ut at det var det?), i betydningen at det tross alt er bedre med en ubehagelig sannhet enn en koselig løgn. Autentisitet har en verdi i seg selv, og et meningsfullt og verdig liv er ikke nødvendigvis synonymt med et lykkelig liv. Dette er en misforståelse som preger mange alvorlige samfunnsdebatter.

Man bør dog ikke være så rask med å erklære andres liv og innstillinger til dette livet som patetiske, misforståtte, uekte og, for å bruke ditt ord, "toskete". Verden er kanskje ikke fullt så svart/hvitt som Matrix når det kommer til hvilken filosofi som er Sannheten. Når jeg har brukt redpill-metaforen har det vært om mitt eget liv, om å konfrontere sannheter jeg har lært å fortenge. Det kan være en smertefull, men frigjørende prosess, og som jeg er enig i at kan gjenopprette en verdighet som veier opp for tap av lykke i betydningen behag eller tilfredshet. Men jeg gikk ikke rundt og kalte alle som hadde en annen måte å betrakte livet på for bluepills, og antok at livet deres var uverdig og inautentisk. Det høres mer ut som en religiøs enn en intellektuell/filosofisk øvelse. Jeg mener altså ikke å si at man ikke kan være ruskende uenig i hvorvidt andres måte å se visse ting i verden på er en god og nyttig måte. Det er dogmatismen i det, å lage en subkultur med et eget vokabular av intern nytale som skiller vi som har skjønt det, fra de som vandrer i mørket og ikke ser hvor patetisk og tomt deres eget liv er. Kall dem hedninger eller bluepills, same shit.

Der aliens suger livskraften ut av menneskene i the matrix, suger norske kvinner verdigheten til sine fremtidige ektemenn ut av tissen til fremmede psykopater.
Vis hele sitatet...
Dette fremstiller du altså som at gjelder for alle, som en objektiv sannhet. Jeg kan tro på at dette er slik det oppleves for deg. Kan ikke du tro på at det kan oppleves annerledes for en annen mann? Er det han eller du som definerer hans verdighet? Finnes det ikke menn som helt på ekte ikke mister verdighet av av dama deres har en fortid? Er du religiøst overbevist om at dette bare er noe de innbiller seg? Hvis det kan hende at man kan leve et helt og verdig liv sammen med en dame som ikke er uskyldsren, er det egentlig adaptivt å tilstrebe redpill-måten å se det på?

Der verdigheten som opphøyes ofte overlapper med det som ville ha vært enn manns biologiske imperativ gjennom det meste av vår evolusjonære historie. Det gir redpill ideene noen ganske sterke predisposisjoner å spille på.
Vis hele sitatet...
Predisposisjoner ja, selv om ogdå disse disposisjonene ikke er kontekstuavhengige. Det er en overforenklet måte å forholde seg til motivasjon og adferd på, som nevnt i et tidligere innlegg.

Et "moralskt aksiom" om at ære/verdighet/integritet er viktig kan virke irrasjonelt fra ett sekulært utilitaristisk perspektiv der mann reduserer menneskelig opplevelser til ett pluss eller minus på en lykkeskala eller en topp eller bunn på ett moralsk landskap. Om man derimot aksepterer at andre opplevelser eller tilstander enn lykke kan ha en egenverdi blir ikke budskap like irrasjonelt.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at det har egenverdi, jeg tror bare innholdet i ære/verdighet/integritet/mening/autentisitet osv er definert av mye annet enn gener og evolusjon. Dvs, gener er involvert i alt, men måten de er involvert på er kontekstavhengig. Som sagt, det er et veldig simpelt syn på veldig komplekse ting.

Det er mange som sammenligner redpill med religion her. Jeg tror en mer treffende sammenligning er å peke på æreskultur.
Vis hele sitatet...
Sammenhengen mellom (monoteistisk) religion og æreskultur er heller ikke ubetydelig.

Jeg har også lest menn gjerne får flere kull med barn, men har alltid tenkt at dette i hovedsak skyldes at kvinner fort blir begrenset av alder. Det du sier gjelder uansett menn som har vært attraktive nok i utgangspunktet til å finne seg en dame i utgangspunkter.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, når vi snakker om samlivsbrudd så snakker vi om de som har fått seg dame i utgangspunktet. Du mener kvinnen har mer å tjene på et brudd enn mannen, fordi hun er mer attraktiv på markedet. Jeg synes det er veldig 20-åra-fokusert. Brudd skjer i stor grad i mer moden alder, og da er det kanskje like mye et annet marked man ønsker å gjøre suksess på. Om et barnløst par på 33 år går fra hverandre, tror jeg kanskje hun er den som vil stresse mest med å få oppfylt livsmålet sitt. Også om man har barn fra før, ender de skilte mennene oftere opp med en ny og yngre partner.

Borte fra analysen din er de som ikke fant seg noen i utgangspunktet. De tror jeg fort forblir relativt uinterresante. Både for kvinner på egen alder og yngre kvinner.
Vis hele sitatet...
De er borte fra analysen om samlivsbrudd, ja. Naturlig nok.

1 av 4 menn er ufrivillig barnløse. Det betyr ikke at de er jomfru. Det viser også at det kanskje ikke er hakk i sengegavlen disse mennene ønsker seg mest heller når de begynner å bli voksne. Kanskje de ønsker seg en trygg familie og et følelsesmessig givende langtidsforhold? Så kan man spørre om redpill-instillingen til livet og til kvinner er det som gjør dem best i stand til å skaffe seg det.

Når det kommer til tilgangen menn og kvinner har på tilfeldig sex, et litt annet spørsmål som også er relevant for hvor uønsket ett brudd kan være for en part, tror jeg ikke fordelen er i menns favør før i 110 års alderen når de fleste menn har dødd.
Vis hele sitatet...
...men det er altså ikke sikkert at store mengder tilfeldig sex er det folk i alle aldre ønsker seg mest, i alle fall ikke det eneste. Jeg tror det er tynt å bruke det alene som argument for hvem som har "overtaket" i et kjæresteforhold. Et uttrykk jeg sliter med å se at er konstruktivt å bruke om et kjæresteforhold.
Redpilled alfahann
Sitat av *pi Vis innlegg
Dette fremstiller du altså som at gjelder for alle, som en objektiv sannhet. Jeg kan tro på at dette er slik det oppleves for deg. Kan ikke du tro på at det kan oppleves annerledes for en annen mann? Er det han eller du som definerer hans verdighet? Finnes det ikke menn som helt på ekte ikke mister verdighet av av dama deres har en fortid? Er du religiøst overbevist om at dette bare er noe de innbiller seg? Hvis det kan hende at man kan leve et helt og verdig liv sammen med en dame som ikke er uskyldsren, er det egentlig adaptivt å tilstrebe redpill-måten å se det på?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke egentlig. Har ingen problemer med å tro på det siden jeg selv har gitt fullstendig blanke om en dame hadde gjort ditt eller datt i min ungdom, så jeg tror jeg skjønner perspektivet helt greit. Det er heller ikke sånn at jeg har noe absollutkrav om seksualmoral fra damer jeg dater nå heller.

Det er vel heller en subjektiv sannhet, og posten min var mer ment som en beskrivelse av noen av de psykologiske mekanismene tankegodset spiller på enn ett forsøk på å forkynne noe objektivt.

Sitat av *pi Vis innlegg
.

...men det er altså ikke sikkert at store mengder tilfeldig sex er det folk i alle aldre ønsker seg mest, i alle fall ikke det eneste. Jeg tror det er tynt å bruke det alene som argument for hvem som har "overtaket" i et kjæresteforhold. Et uttrykk jeg sliter med å se at er konstruktivt å bruke om et kjæresteforhold.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du om kvinner på 50 tallet da? Vil du ikke si at det finnes situasjoner der det kan ha gitt menn mulighet til å innskrenke friheten til konene sine, eller til å stille urimelige krav som konene måtte innfinne seg med? Skillsmisser blir jo gjerne kalt for ett frigjøringsprosjekt. Frigjøring fra ikke noe da eller?

Det er nok en fordel om begge partene i ett kjæresteforhold går inn for å være ålreite mot hverandre, men i de situasjonene der det ikke er tilfellet tror jeg man fint kan snakke om ett overtak.