Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 21742
God dag.

Når jeg kjeder meg, så har jeg noen ganger sett igjennom klipp fra forskjellige ting som Judge Judy, Dr.Phil, Jeremy Kyle show, Jerry Springer(?) show, osv, osv.

Men det jeg lurer på da, er disse showene helt ekte, eller er det noen form for manuskript? Hvorfor ville noen dratt opp problemene sine på TV på den måten der, det må vel ligge penger i det?

Noen som vet noe mer om dette?

EDIT: Jeg skjønner kanskje Judge Judy, da det sikkert koster penger for rettsaker i USA(?), så de får gratis rettshjelp mot å ta det på TV? Eller fungerer det kanskje ikke slik?
Sist endret av Bruskork1; 20. februar 2013 kl. 14:20.
Google vet alt om dette. Ofte veldig enkelt å for eksempel søke etter Jerry Spring real fake.
Judge Judy må jo være ekte, de sier det jo i starten av programmet. Og overlever man ett helt program ser man jo hvilke håpløse ting folk saksøker hverandre for, så tror ikke de hadde giddet og riske det akkurat
ja for om man sier noe er ekte må det jo være det, tror nok det er mye som foregår bak i kulissene på disse showsa, produsenter som legger ord i munnen på deltager osv.

mener å huske noe "skandaleprat" om at jerry springer hadde leid inn skuespillere men orker ikke lete etter kilder

mye av det virker for sykt for å være sant, men så er det USA da så hvem veit :P
Hvis du for eksempel ser på Storage Wars på Max, så kan jeg si at det er bortkastet tid ettersom det er fake.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Storage wars er fake, oprah f.eks når bilene en gang ble gitt vekk til alle i publikummet var dem egentlig ikke gratis, hver eneste person måtte betale rundt 11000 dollar for dem. Pawn stars eller hva det nå het er også fake og scriptet.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Storage wars er fake, oprah f.eks når bilene en gang ble gitt vekk til alle i publikummet var dem egentlig ikke gratis, hver eneste person måtte betale rundt 11000 dollar for dem. Pawn stars eller hva det nå het er også fake og scriptet.
Vis hele sitatet...
Pawn stars også??
So many hours wasted...
Synes det er ganske kjipt at de gjør dette.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Storage wars er fake, oprah f.eks når bilene en gang ble gitt vekk til alle i publikummet var dem egentlig ikke gratis, hver eneste person måtte betale rundt 11000 dollar for dem. Pawn stars eller hva det nå het er også fake og scriptet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke Pawn Stars er scriptet, kanskje noen få deler av det, som det med Chumlee. Hardcore Pawn derimot er det mest fake tragiske programmet noen sinne, det er 100% planlagt (virker det ihvertfall som)
Er på iPad så... http://answers.yahoo.com/question/in...8105458AARbU5S
Ser ut som de gjorde det i starten hvis dette stemmer, for å få det til å bli litt interessant
Måtte bare, det er nok fake ja. Dessverre. http://centraltendencies.com/2011/03...stars-is-fake/
Sist endret av Grådigpeisen; 20. februar 2013 kl. 15:47.
Pawn Stars er fake, butikkens finnes i Vegas, men det er en suvernirbutikk.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Pawn Stars er fake, butikkens finnes i Vegas, men det er en suvernirbutikk.
Vis hele sitatet...
Vet du om de andre to er det?
Sist endret av Grådigpeisen; 20. februar 2013 kl. 15:48.
Er det noen som vet hva som egentlig har skjedd med Discovery Channel? De gikk fra å være en relativt respektert populær-vitenskapelig TV-kanal til å bli... vel, crap. Fikk de nye eiere eller noe slikt, eller har de bare solgt sjelen sin?
Apropos fake... Wrestling.
Helt smakløst.
Er storage wars og pawn shop fake?

Har alltid skjønt at deler av programmene er falske, men viste ikke at hele driten var falsk.
Litt skuffa kjenner jeg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er storage wars og pawn shop fake?

Har alltid skjønt at deler av programmene er falske, men viste ikke at hele driten var falsk.
Litt skuffa kjenner jeg.
Vis hele sitatet...
Hele Storage Wars, vet ikke om hele Pawn Stars er fake though.
Sakene i Judge Judy er ekte, men sakskostnadene og eventuelle saksøksmål blir dekket av The Judge Judy show. Med andre ord, ingen taper noe penger på å være med på judge judy. Mange taper ansikt tho
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvorfor kan dem ikke bare lage en ekte versjon av disse programmene? Jeg mener det er et annet auksjonprogram som er ekte dog på discovery.
Jeg har en sans for serier om vekttap, ikke fordi jeg er feit, men fordi det er gøy i begynnelsen (kynisk, men moro og le av), samtidig som man kan knytte seg til de som er med. Biggest loser er bare herlig.

Har noen noe info om hvor ekte Doomsday Preppers er? Virker i overkant sjukt, men greit underholdende.
"Øko-Terrorist"
Har selv snakket med en som var med å produsere "Storage Wars" og et par andre lignendes "Reality" programmer, han forklarte meg at Storage Wars er delvis ekte, og delvis fake, dvs. det vil bli altfor dyrt å filme hver eneste auksjon de er på, så de samler sammen kule og interresante ting de finner, og planter de i lockers før det filmes en "recreation" av en auksjon med tilsatt drama.

Noen auksjoner filmes, og av og til er overraskelsen ekte.(de som auksjonæren de har avtale med overser)
Sist endret av tr80r; 20. februar 2013 kl. 16:35.
Alle "tow" programmene er også fake. Trist da det er underholdene, men hadde vært mer underholdene om all kranglinga var ekte.. Men de som serr tror at slike programmer er ekte trenger en reality check.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ah, kjipt å se at så mange MAX og Discovery-programmer er fake.

Hva med det Bouncer UK foreksempel, da?

Jeg går utifra at "All worked up" (og repo guy?) ikke er ekte også, da. Ødelegger mye av gleden av å se på dem, gitt.

EDIT: Gikk det ikke noen rykter om at Top Gear hadde en profesjonell sjåfør til bilkjøringen i visse løp osv, også da?
Sist endret av Bruskork1; 20. februar 2013 kl. 16:39.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
EDIT: Gikk det ikke noen rykter om at Top Gear hadde en profesjonell sjåfør til bilkjøringen i visse løp osv, også da?
Vis hele sitatet...
The Stig er da videnkjent. Ellers bruker de nok noen ikke-programledere i enkelte av filmsekvensene, men hva slags løp tenker du på?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Jeg husker ikke hva det gjaldt, men det var et eller annet stunt eller konkurranse, var bare noe en venn av meg fortalte når vi kom inn på temaet om Top Gear, så hvorvidt dette er sant aner jeg ikke.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ah, kjipt å se at så mange MAX og Discovery-programmer er fake.

Hva med det Bouncer UK foreksempel, da?

Jeg går utifra at "All worked up" (og repo guy?) ikke er ekte også, da. Ødelegger mye av gleden av å se på dem, gitt.

EDIT: Gikk det ikke noen rykter om at Top Gear hadde en profesjonell sjåfør til bilkjøringen i visse løp osv, også da?
Vis hele sitatet...

Repo guy er fake ja

men hater repo guy, hadde aldri latt noen ta bilen min når de ser ut som klovner og gud hvordan de ser ut.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Lenge leve Yucko the clown, noen som må holde det ekte.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Noen som vet om cops er fake? Ser ut som at store deler er det. Men programmer som nattpatruljen, politiet UK/Danmark og tollvaktene(?) ser ganske legit ut, ihvertfall den norske?
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Noen som vet om cops er fake? Ser ut som at store deler er det. Men programmer som nattpatruljen, politiet UK/Danmark og tollvaktene(?) ser ganske legit ut, ihvertfall den norske?
Vis hele sitatet...
Tror faktisk noen episoder av Cops er staget men tror ikke det da de suser gjennom trafikk og sånt. Dashcams er jo normal bruk i politibiler.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Pawn Stars er fake, butikkens finnes i Vegas, men det er en suvernirbutikk.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en suvernirbutikk. Har vært der selv, og det er fulgt mulig og pantsette eller kjøpe ting der. Men ingen av folka fra serien var på jobb, og det var lang, lang kø utenfor av folk som ville inn og se. Alt du ser på tv er scripta.

De selger masse suvernirer der, men det er også en vanlig pantesjappe.
Så du tror de lokale står i lange køer for å få panta tingene sine der istedet for å stikke til en normal pantesjappe?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvorfor kan dem ikke bare lage en ekte versjon av disse programmene? Jeg mener det er et annet auksjonprogram som er ekte dog på discovery.
Vis hele sitatet...
Auction Hunters, tror jeg det het, er ganske interessant. Går på Discovery veldig ofte
Sitat av heartslava Vis innlegg
Alle "tow" programmene er også fake. Trist da det er underholdene, men hadde vært mer underholdene om all kranglinga var ekte.. Men de som serr tror at slike programmer er ekte trenger en reality check.
Vis hele sitatet...
hæhæ! det der towprogrammet er jo helt idiotisk..
Så en episode, da skulle de taue en bil så var det en liten kungfu ching som klikket helt ninja på taueren, så kommer hun mørke damen løpende med en fastnøkkel i størrelse 60 og knaller asiateren i bakhodet.
Tow or die!! lol
Storage Wars... uff, aldri sett noe så dårlig og tragisk, husker en av de 3 episodene jeg hadde sett, så når dem åpnet ''garasjen'' så sprengte det noe, ingenting sprengte egentlig, var bare en jævlig dårlig 90 talls effekt dem hadde lagt til, og alle skuespillerne skreik. Fy, skal man først fake noe så gjør det ordentlig.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
EDIT: Gikk det ikke noen rykter om at Top Gear hadde en profesjonell sjåfør til bilkjøringen i visse løp osv, også da?
Vis hele sitatet...
Programlederne kjører selv, med mindre det er en powertest og de sender den tamme racing sjåføren ut.
Some say he only knows 2 facts about ducks, and that they're both wrong.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Det er nå de aller fleste skal vokte sine ord om Bear Grylls ^^
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
hæhæ! det der towprogrammet er jo helt idiotisk..
Så en episode, da skulle de taue en bil så var det en liten kungfu ching som klikket helt ninja på taueren, så kommer hun mørke damen løpende med en fastnøkkel i størrelse 60 og knaller asiateren i bakhodet.
Tow or die!! lol
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er latterlig underholdende . Hver sin smak, men sånne taueprogrammer er de eneste programmene jeg ser på TV lenger .
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Gig Vis innlegg
Det er nå de aller fleste skal vokte sine ord om Bear Grylls ^^
Vis hele sitatet...
Tviler på at det er fake. Det er jo mer et showoff for å vise hva man kan gjøre i gitte situasjoner. Han har jo et helt team med. Noe jeg har sett i flere episoder.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Men hva med Dog the Bountyhunter?
Du kan absolutt ikke stole på at programmet er ekte bare de sier det i starten.
Ta f.eks Operation Repo som gikk på viasat 4, der hevded både kanalen og selve programmet at det var ekte.
"Øko-Terrorist"
Sitat av Gig Vis innlegg
Det er nå de aller fleste skal vokte sine ord om Bear Grylls ^^
Vis hele sitatet...

In one episode filmed in California's Sierra Nevada mountains he was shown biting off the head of a snake for breakfast and boasting that he was living on 'just a water bottle, a cup and a flint for making fire'.

Viewers were not told that he was actually spending some nights in the Pines Resort hotel at Bass Lake, where the rooms have Internet access and is advertised as 'a cosy getaway for families' complete with blueberry pancakes for breakfast.
Vis hele sitatet...
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...d--hotels.html
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg savner de tidligere dagene på national geographic og discovery. Når det var ekte programmer, dokumentarer, om universet, air crash investigation, historie og mye mer istedenfor fake scriptete programmer. Jeg er sikker på at dere og husker hvor bra discovery og NGC var før.
Når det gjelder Top Gear er det jo åpenbart at de såkalte konkurransene seg i mellom er regisserte. Det er helt utenkelig at de gang etter gang kjører 18 time gjennom Europa og tilfeldigvis kommer i mål med et minutts mellomrom. De testet også Tesla S og da gikk tilfeldigvis bilen tom for strøm noe som gav en komisk effekt. Problemet var at dette var forhåndsbestemt og sto i manus, noe Tesla fikk beskjed om i ettertid. Nå har de jo aldri sagt at de er et troverdig forbrukerprogram, men de bør ikke lyve heller.

For gøy kan man Google New York Times sin nylige anmeldelse av Tesla som viste seg å være full av rene løgner.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
For gøy kan man Google New York Times sin nylige anmeldelse av Tesla som viste seg å være full av rene løgner.
Vis hele sitatet...
Det blir litt off topic, men har du noen kilder på dette bortsett fra Teslas egen respons på anmeldelsen fra NYT? Broder har nok gjort noen "brukerfeil" under testkjøringen av Tesla S, men jeg synes han har svart godt for seg på Teslas kritikk av testen. Broder kunne kanskje brukt litt mer tid på å lese bilens bruksanvisning, men å si at testen er "full av rene løgner" er veldig satt på spissen og det finnes så vidt jeg kan se ingen "bevis" som tyder på at testen er falsk.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg er sikker på at dere og husker hvor bra discovery og NGC var før.
Vis hele sitatet...
Jeg husker Discovery Channel mens det enda var engelsk.
Og null reklamer på natten.

Nå er det bære ræl alt sammen.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Det blir litt off topic, men har du noen kilder på dette bortsett fra Teslas egen respons på anmeldelsen fra NYT? Broder har nok gjort noen "brukerfeil" under testkjøringen av Tesla S, men jeg synes han har svart godt for seg på Teslas kritikk av testen. Broder kunne kanskje brukt litt mer tid på å lese bilens bruksanvisning, men å si at testen er "full av rene løgner" er veldig satt på spissen og det finnes så vidt jeg kan se ingen "bevis" som tyder på at testen er falsk.
Vis hele sitatet...
http://www.teslamotors.com/blog/most...iar-test-drive
se på tangeruddampen det er hvertfall ekte
Sitat av Uklar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Som sagt, bortsett fra Teslas egen respons på anmeldelsen fra NYT? Jeg har lest denne. Teslas kritikk er grundig og langt på vei berettiget, men beviser egentlig ikke mer enn at journalisten er en smule inkompetent, ikke DonTomasos påstand om at "testen er full av rene løgner".
Sitat av Judaz Vis innlegg
Som sagt, bortsett fra Teslas egen respons på anmeldelsen fra NYT? Jeg har lest denne. Teslas kritikk er grundig og langt på vei berettiget, men beviser egentlig ikke mer enn at journalisten er en smule inkompetent, ikke DonTomasos påstand om at "testen er full av rene løgner".
Vis hele sitatet...
Jeg har lest både artikkelen, svaret fra Tesla og tilsvaret fra journalisten men ikke mer enn det. Jeg synes Tesla svarte bedre og grundigere for seg enn journalisten gjorde, det er alt.
Må nesten si at jeg er litt overrasket over at enkelte her i det hele tatt lurer på om de fleste show'ene her i tråden er skuespill?? (Pawn Stars, Bjørnemannen, Cops, Storage Wars, osv.) Det er vel ganske åpenbart når du ser på serien.

Det er et fåtall reality-TV som ikke er iscenesatt, om i det hele tatt noen.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
se på tangeruddampen det er hvertfall ekte
Vis hele sitatet...
Den var bra! Sannheten også da!