Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2351
Anonym bruker
"Reflektert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er tom for sprøyter men har nye kanyler så jeg fant to brukte sprøyter i søpla som jeg har kokt og hatt antibac i. Er det trygt å bruke sprøytene etter jeg har hatt på antibac og kokt de?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bedre enn viss du kun hadde skylt de i vann. Går som oftest greit, men så kan du være uheldig og da.

Håper du hadde abtibac først og kokte de etterpå viss ikke kommer det til å svi noe inni F vil jeg tro
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt sterile blir de ikke uansett
Anonym bruker
"Reflektert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg skyldte de først, så tok jeg masse antibac inni og utenpå, skylte de i kokende vann, så kokte jeg de i rent vann i 10 min
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er tom for sprøyter men har nye kanyler så jeg fant to brukte sprøyter i søpla som jeg har kokt og hatt antibac i. Er det trygt å bruke sprøytene etter jeg har hatt på antibac og kokt de?
Vis hele sitatet...
Det er ikke trygt å bruke brukte sprøyter/kanyler flere ganger, di er som regel laget for engangsbruk.

Hepatitt er det først som slår meg men er sikkert mye annet dritt man kan få.

Bedre å koke å rengjøre enn ingenting men trygt er vel å dreg det langt...
Her er det eneste gyldige svare nei. Det er aldri trygt å injisere noe inn i blodbanen sin fra antibac, og kjelekote sprøyter som man fant i søpla. Men det er godt du har nye kanlyler ihvertfall. Har du et kjent rusproblem, og det ikke er noe apotek åpent, går det kanskje ann å prate med noen i kommunen? Kan være mulig hjemmetjenesten kan svippe innom deg med et sett, legevakt, hva enn. De fleste får nok noe ''sjokk'' hvis du forklarer planen din til dem.
Sist endret av Relevant; 15. juni 2022 kl. 20:36.
Anonym bruker
"Reflektert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er egne sprøyter fra dagen i forveien. Har et kjent problem ja. Har rengjort og kokt dem grundig og har helt nye kanyler så jeg tar sjansen. Jeg har overlevd værre ting
Har vært i samme situasjon flere ganger enn jeg er stolt av å innrømme, jeg lever ihvertfall ennå, men vill aldri anbefale noen å bruke utstyr om igjen. Men som sagt har gjort det i ren desperasjon. Viktigste er at det er dine egne, og om du har både kokt og brukt sprit så reduserer det risikoen for hvor skadelig det kan være veldig mye. Har og brukt klorin da dette visstnok skal ta enda mere enn antibac men da må man skylle jævlig godt etterpå.

Dette bildet er grunnen til at jeg aldri bruker utstyr om igjen lenger samme hvor desp.

Jeg har i ganske lang tid brukt å skylle mine sprøyter i varmt vann for så å bruke de om igjen flere ganger, og jeg bytter gjerne heller ikke før jeg begynner å få problemer med å få til å treffe. Kan ikke si at jeg noen gang har opplevd noe spesielt med plager av dette. Hvor mye du bryr deg om kroppen din får vel være din sak, men sånn rent teoretisk så er det vel fint mulig å få infeksjoner rundt stikksted samt urenheter inn i blodbanen som kan sørge for sepsis.

Og det er ikke mulig å få hepatitt av egne sprøyter. Det viruset må komme fra noen som har det fra før, så det er kun mulig hvis man deler sprøyter med andre. Det var hvert fall svaret når jeg spurte legen på infeksjonsavdelingen om hepatitt c.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan trygt bruke nålen så lenge det er over 24 timer siden noen brukte den sist. Ingenting verken hiv eller hepatitt lever i luft/ romtemperatur mere enn noen få minutter! Så lenge du har vasket/kokt og brukt antibak så er du safe! Du kan slipe nålen ved å dra den nedover et speil på høykant. Men om du bruker sprøyter så sørg for å ha nytt og ubrukt utstyr tilgjengelig til enhver tid. Lykke til..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan trygt bruke nålen så lenge det er over 24 timer siden noen brukte den sist. Ingenting verken hiv eller hepatitt lever i luft/ romtemperatur mere enn noen få minutter! Så lenge du har vasket/kokt og brukt antibak så er du safe! Du kan slipe nålen ved å dra den nedover et speil på høykant. Men om du bruker sprøyter så sørg for å ha nytt og ubrukt utstyr tilgjengelig til enhver tid. Lykke til..
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det minst smarte jeg har lest noen skrive på dette forumet. Å skrive slikt kan være direkte farlig. Etter et søk på google så kommer dette opp.

"Hepatitis C virus can survive in syringes for up to 63 days."

"Scientists Discover Hepatitis C Virus Can Remain Infectious Outside of the Body for Up to 6 Weeks."

"Hepatitis B virus can live in dried blood for up to a week. Hepatitis C virus can survive for up to four days. Work surfaces that become contaminated with blood or other body fluids* can expose you to a bloodborne disease through cross-contamination."
Sist endret av IW2022; 15. juni 2022 kl. 23:16.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjapt Google søk: Hepatitt C-viruset lever også mye lenger enn HIV-viruset i friluft. HIV dør etter et døgn utenfor blodstrømmen, hvis du søler. Hepatitt C-viruset kan overleve og smitte i seks døgn.5. feb. 2019. Ts sier han koker og vasker med antibak= safe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjapt Google søk: Hepatitt C-viruset lever også mye lenger enn HIV-viruset i friluft. HIV dør etter et døgn utenfor blodstrømmen, hvis du søler. Hepatitt C-viruset kan overleve og smitte i seks døgn.5. feb. 2019. Ts sier han koker og vasker med antibak= safe.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke nødvendigvis "safe" som du sier. Pakningen i pumpa er laget av gummi og kan etter bruk ha fått rifter eller lignende. I værste fall så kan deler av viruset samle seg i porer og rifter i gummien som ikke nås av kok eller antibac.

Det er dog selvfølgelig bedre enn ingenting å både koke og sprite brukerutstyret før gjenbruk.
Sist endret av IW2022; 15. juni 2022 kl. 23:28.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0-10 grader: noen bakterier liker seg, men de formerer seg sakte. 10-45 grader: den gunstigste temperatursonen for bakterier! De formerer seg raskt. 50-60 grader: De fleste bakterier dør. Ts har kokt sprøyten i vann forhåpentligvis. Og alle vet at vann koker på 100 grader + antibak. Vil si dette er safe jeg.
Anonym bruker
"Reflektert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg lever og ingen skade skjedd. Har kjøpt masse nytt utstyr så jeg ikke trenger å lete i søpla om jeg/når jeg skal skyte igjen