Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 31851
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av rovdyret666 Vis innlegg
Kjenner en kompis som har bestilt fra han tidligere, og igjen etter forumet ble tatt ned. Kan oppdatere deg om jeg husker på det. Ble ikke fortalt om ny PGP nøkkel.
Vis hele sitatet...
Greia nå er at de har lagt ned, og tilsynelatende overlatt virksomheten til noen andre. Virker både plausibelt og litt sketchy. Personlig hadde jeg nok venta litt...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Greia nå er at de har lagt ned, og tilsynelatende overlatt virksomheten til noen andre. Virker både plausibelt og litt sketchy. Personlig hadde jeg nok venta litt...
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg. Hadde nok gjort det samme. Tror personlig ikke at de har tatt over mailen til han heller da, men vi får vente i spenning å se.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av rovdyret666 Vis innlegg
Det skjønner jeg. Hadde nok gjort det samme. Tror personlig ikke at de har tatt over mailen til han heller da, men vi får vente i spenning å se.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er 99% sikkert at ingen selgere har fått noen problemer som følge av dette. Det er virkelig ingenting mer enn at Politiet har klart å komme seg inn på et diskusjonsforum som ikke akkurat var satt opp med ekstremt høy sikkerhet. De har samlet opp alle epost-adresser de kunne finne og massesendt enn standard-mail. Nå skal de tråle gjennom side ut og side inn med ubrukelig innhold, og kanskje noe low hanging fruit som har delt for mye på PM. Lykke til med det!

Jeg hadde vært mer var på svindel som følge av "kaoset" enn at Politiet skal ha tatt over selgerkontoer for å drive honeypots eller noe sånt.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdatering fra GH
Hei kjære venner!

Da er det dessverre på tide å legge ned GH. Dette skjer dessverre tidligere enn ønsket, men iblant må man bare tilpasse seg uavhengig om man ønsker eller ei...
Vil bare takke dere alle som vært med GH siden starten både nye og gamle kunder. Vi har hatt en super fin tid her inne og ord kan ikke gjenspeile vår takknemlighet.

Vi kom inn med et enormt engasjement og ble nummer 1 i det norske markedet som GH. Jeg håper dere vill minnes GH for å være en pålitelig vendor.

Jeg kommer fortsatt være tilgjengelig på mail en tid fremover for kundesupport og service, og har selvsagt så si avsluttet min ferie pga all styr med forumet.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oppdatering fra GH
Vis hele sitatet...
GH blir lagt ned, fortsetter butikken med en annen mail ut ifra det jeg vet/har hørt.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH blir lagt ned, fortsetter butikken med en annen mail ut ifra det jeg vet/har hørt.
Vis hele sitatet...
Fikk mail av de med samme info.
Nytt navn og alt mulig.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke fått mail av GH og vil vell si jeg har hatt mer kontakt med han enn andre.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke fått mail av GH og vil vell si jeg har hatt mer kontakt med han enn andre.
Vis hele sitatet...
Dette var mailen fra GH, fjernet mail og link til D****.

Hei kjære venn.

Grunnet nedleggelse av forumet. Så har vår pensjonering kommet tidligere enn beregnet.

Du når oss nå på "Mailadresse her".
Fortsett dialog der

Rekommenderer å bytte mail addresse dersom mail har blitt brukt inne på DNMNO.


Ønsker deg en super fin kveld videre og måtte du ha en trygg hverdag.

"Link til backupmarked"
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette var mailen fra GH, fjernet mail og link til D****.
Vis hele sitatet...
Virke merkelig. Dårlig norsk, Google translate. I den andre e-posten skrives det korrekt norsk med god setningsoppbygging.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Virke merkelig. Dårlig norsk, Google translate. I den andre e-posten skrives det korrekt norsk med god setningsoppbygging.
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring har det vært varierende norsk med GH.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk samme epost, identisk fra selgers mail som er 100% confirma mailen er hans...
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er jeg ubrukelig i norsk og legger veldig lite merke til slikt til å begynne med da. Altså om selger i det hele tatt har skrevet perfekt norsk til meg før.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er vitsen med ny e-post og nøkkel om dem ikke har blitt tatt? Føles mindre trygt å bestille hvertfall....
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er vitsen med ny e-post og nøkkel om dem ikke har blitt tatt? Føles mindre trygt å bestille hvertfall....
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med ny epost når de sier de pensjonerer seg?
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er vitsen med ny epost når de sier de pensjonerer seg?
Vis hele sitatet...
De rebrander fordi de har fått for mye heat.
Samme folka som styrer nye greiene.
Ingen pensjonering der.

Mangler fortsatt pakke fra 1 mars, de sier den er sendt ved flere anlednigner, men det er bare bullshit.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De rebrander fordi de har fått for mye heat.
Samme folka som styrer nye greiene.
Ingen pensjonering der.

Mangler fortsatt pakke fra 1 mars, de sier den er sendt ved flere anlednigner, men det er bare bullshit.
Vis hele sitatet...
Kan være mistet av Posten. Har bestilt etter forumet ble lagt ned og motatt pakke.

Som GH/MH sier: «Ingen reship/refund, når den er sendt fra oss er den sendt og videre distribusjon blir tatt hånd om av Posten.»
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan være mistet av Posten. Har bestilt etter forumet ble lagt ned og motatt pakke.

Som GH/MH sier: «Ingen reship/refund, når den er sendt fra oss er den sendt og videre distribusjon blir tatt hånd om av Posten.»
Vis hele sitatet...
Nei, den var ikke blitt sendt i det hele tatt pga problemer hos "dispatch"
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man regner vel med at det kommer et nytt forum etter hvert? Vet vi noe om hvor lang tid sånt tar?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan være mistet av Posten. Har bestilt etter forumet ble lagt ned og motatt pakke.

Som GH/MH sier: «Ingen reship/refund, når den er sendt fra oss er den sendt og videre distribusjon blir tatt hånd om av Posten.»
Vis hele sitatet...
Men hvor fikk du da tak i ny epostadresse om forumet er lagt ned? (regner med de gamle ikke lenger er i bruk)
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan bekrefte at jeg også fikk ny adresse fra gh. Og dette dagen dnmno ble lagt ned.
Fikk det jeg bestilte dog.

" Hei kjære venn.

Grunnet nedleggelse av forumet. Så har vår pensjonering kommet tidligere enn beregnet.

Du når oss nå på *********@**********

Fortsett dialog der."
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hvor fikk du da tak i ny epostadresse om forumet er lagt ned? (regner med de gamle ikke lenger er i bruk)
Vis hele sitatet...
De har sendt mail til folk vel.......
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke litt skremmende at GH kan sende ut disse mailene? Helt tydelig de har kundelister liggende..
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke litt skremmende at GH kan sende ut disse mailene? Helt tydelig de har kundelister liggende..
Vis hele sitatet...
Mailliste som er lagret i proton er noe helt annent enn kundelister. Proton tar vare på alle mailadresser du har som ligger i innboksen.
Merc, har også kundelister, hvordan kan han ellers ha sendt ut varer til massevis av brukere måneder senere når nesten ingen oppga info på nytt?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De har sendt mail til folk vel.......
Vis hele sitatet...
Og dette stoler folk blindt på rett etter at politiet har tatt over? Er dere ikke redde dette kan være.. tja.. politiet?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet har tatt over forumet ikke protonmail.
med mindre selger har samme passord på sidene så regner jeg med at ingenting skjer.... noe jeg tviler på at GH og Merc hadde.
Var det noen vendorer som ble tatt?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er litt morsomt at noen automatisk tenker at nett er shady. Man har jo noen sårbarheter som man ikke kommer unna når post er involvert, men velger man gode selgere er det ganske minimal risiko. Sikkert ganske tilsvarende risiko som at den fysiske dealeren man går til får razzia når man er innom.

De mest shady opplevelsene jeg har hatt har definitivt vært med ymse fysiske selgere, hvor hele opplegget generelt sett er litt mer kriminelt og sketchy. Selgerene jeg snakker med på nett er ekstremt hyggelige i forhold, og det føles som om man sender mail til en hvilken som helst liten nettbutikk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samme her.. derfor jeg venter litt med ny bestilling. Noen må være den første til å bestille og gi review, men det blir ikke meg.
Vis hele sitatet...
Kompis mottok bestilling fra han idag, er nok legit.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Tropisk Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er forumet kompromittert nå eller?

Fra min side ser det ut til at man kommer fint inn fra 14-eyes land ublokkert i tor-leseren, men om man blokkerer disse landene:

(
ExcludeNodes {us},{uk},{gb},{ca},{il},{nl},{no},{dk},{au},{nz},{fr},{de}, {fi},{be},{se},{es},{it},{cz},{pl},{lt},{lv},{ee},{??}
StrictNodes 1

)


Så kommer man ikke inn. Synes det er veldig mistenksomt.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er forumet kompromittert nå eller?

Fra min side ser det ut til at man kommer fint inn fra 14-eyes land ublokkert i tor-leseren, men om man blokkerer disse landene:

(
ExcludeNodes {us},{uk},{gb},{ca},{il},{nl},{no},{dk},{au},{nz},{fr},{de}, {fi},{be},{se},{es},{it},{cz},{pl},{lt},{lv},{ee},{??}
StrictNodes 1

)


Så kommer man ikke inn. Synes det er veldig mistenksomt.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hva som gjør dette mistenksomt for en veldig casual bruker?

Hadde regnet med det gjorde overvåkning lettere for Kripos å la forumet være slik at alt er samlet på én plass.


Er det du sier at de kun tillater noder fra land som samarbeider? Og at disse er compromised?