Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2635
Heisann,

Har prøvd å søke meg litt rundt på nettet med sliter men å finne riktige kabler - Mest sannsynlig grunnet hardiskens alder.

Har en gammel ST9120821AS HDD fra Seagate som jeg veldig gjerne skulle fått tilgang på. Det er ikke SATA som man kan se på bildene, men mulig det finnes overganger fra HDD-koblingen til SATA til USB.

Setter pris på alle forslag! Harddisken stammer fra min gamle laptop hvis noen skulle lure =)

Bilde 1 (Vet ikke hvorfor imma.gr roterer dette bildet ved opplastning)
Bilde 2
Bilde 3
Ser ut som det er en sata disk. Bare med en adapter. Prøv å dra den av
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg

Bilde 1 (Vet ikke hvorfor imma.gr roterer dette bildet ved opplastning)
Vis hele sitatet...
Regner med at du har tatt bildet med en mobil? Da er det mobilen din som roterer bildet slik at det ser rettvendt ut, mens det egentlig ligger vannrett. Imma viser bare bildet slik det er. Du må nok rotere bildet i et fotoprogram først slik at det ligger riktig vei. Sliter med det samme selv, når jeg laster opp bilder forskjellige steder på internett.
Enig med lattergal, prøv å dra i endene på kontakten som har skruehull. Man ser jo at det er forskjell på fargenyansene så det er garantert et adapter av noe slag.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Det du har der er en vanlig SATA 2.5-tom harddisk aka "laptop-disk".
Den har også et "hurtigfeste" til laptoper, slik at man skal slippe å ha løse kabler.
Trekk hele den svarte plastdingsen "pinnene" sitter fast i rett ut, så har du vanlig SATA under.
Fjern harddisken fra caddyen (som i ditt tilfelle har en overgang fra SATA) og bruk disken som hvilken som helst annen SATA-disk...
Dere hadde helt riktig, det var bare å dra av overgangen. Tusen takk! ��