Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1151
Det er for tiden "Forsinkelser i pakke- og gods fremføringen fra Oslo og Østlandet til Vestlandet og Nord Norge hos Posten."

Spørsmål:

Når er brev fra en privatperson sendes til en adresse fra Oslo/Østlandet til Vestlandet (f.eks. Begen), vil dette bli sendt med tog og således bli rammet av denne forsinkelsen?

Er det forøvrig noen av dere som vet litt om hvor stor denne forsinkelsen evt. Vil kunne bli?

Kilde:

https://www.posten.no/kundeservice/driftsmeldinger
Sist endret av Who?; 17. mars 2018 kl. 20:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det står pakke og gods, ikkje brev.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det står pakke og gods, ikkje brev.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg var litt usikker på hva "gods" faktisk er
Når forsinkelsen gjelder brevpost så pleier det å stå brevpost, så jeg tror den varselen kun gjelder forsendelser større enn brevpost. Mitt inntrykk er også at forsinkelsene de varsler somregel bare gjelder rundt den tiden varselet ble lagt ut, som oftest på grunn av vær.

Du kan jo også ta kontakt med kundeservice hos Posten på chat, så får du kanskje et bedre svar enn hva folk her kan gi deg.
Trådstarter
Sitat av topdogg Vis innlegg
Mitt inntrykk er også at forsinkelsene de varsler somregel bare gjelder rundt den tiden varselet ble lagt ut, som oftest på grunn av vær.
Vis hele sitatet...
Nå er skylden i denne forsinkelsen "slitasje på vognmateriell og manglende erstatnings materiell."
Noe som jo hypotetisk sett kan bety at denne forsinkelsen kan vare i alt ifra noen dager til flere måneder.
Sist endret av Who?; 17. mars 2018 kl. 21:59.
Før tok brev 2-3 dager fra Oslo til Bergen, i 2018 har det skjedd meg flere ganger at det tar 8-9 dager.
Dette uten annonserte forsinkelser
Nå har jo brev mellom Oslo og Bergen gått med fly som standard i mer enn 30 år. Om sammenslåingen av A og B post har ført mer post over på jernbane vet jeg ikke. Sender brev med tog vil nok det utsettes for samme forsinkelser. Men Posten kan jo prioritere hvilke kontainere som blir sendt med de togene som går. Siden jeg ikke lenger jobber i Posten får jeg ikke med meg slike endringer lenger.