Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3159
Hei,

Kjøpte en vare her om dagen. Jeg stusset litt på at den så billig ut, så søkte derfor produktet opp på leverandør av produktet. Der fant jeg ingen treff og jeg antok at det var en utgått vare. Jeg kjøpte derfor varen av selger og tenkte at dette var noe de ville ha bort hurtig. Fikk ordrebekreftelse etterhvert. Uten å tenke så mye mer på det fikk jeg melding om tilbakebetaling idag av summen. Det stod ikke årsak så måtte kontakte selger. De sa problemet var at produktet ikke skulle være mulig for kunder å se, noe det var for meg.
Det viste seg at varen kostet nærmere 30k og jeg betalte under 4000. I ettertid er det enkelt å se, men tenkte ikke på kjøpstidspunkt at det kunne koste så mye normalt. Selv om jeg antok at prisen normalt sett var dyrere.
Når jeg sa jeg var uenig sa de at "Når det er helt opplagt feil burde bruker forstå at det er feil, eventuelt kontakt forbrukerrådet anngående loven"
Noen tanker? Har ikke lyst å gi slipp på det, men forstår at selger ikke vil "gi" det bort heller. Noen som har noen lover jeg kan referere til? Tek hadde en bra artikkel, men ingen konkrete lover å henvise til.
relatert til innlegget: https://www.dinside.no/okonomi/krev-...lpris/61629368

Du taper ikke noe på å kjøre saken i forbrukerrådet . Ikke se bort fra at de gir deg "medhold".
Sist endret av Spelly; 15. februar 2018 kl. 16:38.
Har sett den lenken. Der var ikke prisforskjellen like ille.
Tror du/dere jeg virkelig har en sjangs? De har nå tilbud meg ett "supertilbud" noe jeg ikke vet hva de legger i som beklagelse. Her er det jo snakk om over 20 000 forskjell.
Størelsen på det "supertilbud" kan sikkert gi deg en pekepinne på hvor gode tjangsene dine er i forbrukerrådet
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Størelsen på det "supertilbud" kan sikkert gi deg en pekepinne på hvor gode tjangsene dine er i forbrukerrådet
Vis hele sitatet...
Så om jeg spør hva de tenker på pris på supertilbudet kan ikke det trekke ned noe på en eventuelt sak? Ser for meg at de kaller 10% supertilbud.
Blir kanskje vanskelig vis dette tilbudet er hemmelig helt til du har godtatt det, men det jeg tenkte var att om de gir deg ett veldig godt tilbud, så er vel det fordi de tenker att du har en god sak.
Sitat av PS3HACKER Vis innlegg
Når jeg sa jeg var uenig sa de at "Når det er helt opplagt feil burde bruker forstå at det er feil, eventuelt kontakt forbrukerrådet anngående loven"
Vis hele sitatet...
Ja det er riktig dette. Det samme sier de i artikkelen:

Sitat av Spelly Vis innlegg
relatert til innlegget: https://www.dinside.no/okonomi/krev-...lpris/61629368

Du taper ikke noe på å kjøre saken i forbrukerrådet . Ikke se bort fra at de gir deg "medhold".
Vis hele sitatet...
At salgsvilkårene tar høyde for feilprising, bryr ikke utvalget seg om, da avtalen uansett ble inngått. Kundene fikk heller ikke presentert disse vilkårene før kjøpet. Og at avtaleloven åpner for kansellering ved åpenbare feil, som kunden burde forstått, tas det heller ikke hensyn til. Prisen anses ikke å være "så feil".
Vis hele sitatet...
Så det er bare å kjøre på og se hvordan det går. Ditt tilfelle er nok noe mer diffust enn en laptop til 6000,-
Sitat av Yalla Vis innlegg
Ja det er riktig dette. Det samme sier de i artikkelen:





Så det er bare å kjøre på og se hvordan det går. Ditt tilfelle er nok noe mer diffust enn en laptop til 6000,-
Vis hele sitatet...
Ja, ser for meg det blir litt vanskeligere... Er litt usikker på om jeg skal godta "supertilbud" eller eventuelt risikere å ikke få noe. Taper jo uansett ikke penger utfall.
Selger kan stille seg bak Avtaleloven §32 hvor første ledd lyder som følgende:

-
Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.
-

Med andre ord, om prisen var så lav at man burde forstått at det var snakk om feilprising, så kommer man ikke langt.
Er jo del rom for tolkning der. Folk forstår ting forskjellig og har også ulike evner til å skulle forstå.
En som har vurdert dette kjøpet lenge og har sjekket priser i forkant er bedre rustet til å skjønne att dette dreier seg om feil pris en en person som løper innom sjappa 16.45.
Eller i ytterste konskvens, hvis en "mongo" kjøper dette, burde han ha skjønt att butikken har gjort feil?

p.s no offence til TS eller folk med downs
Kunne få 20%. Er allerede på 10%, så er ikke mer enn 10% av dette.
Vurdere å takke nei og ta det med forbrukerrådet...
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uansett hva forbrukerrådet/forbrukertvistutvalget/hva-faen-de-nå-kaller-seg-etter-årlig-navnebytte sier så koster det selgeren penger at du tar saken videre. Det koster deg pittelitt tid, men that's it. La det svi litt for de som gjør slike feil. Gudene vet at de hadde latt oss private kjøpere svi hvis vi gjorde en lignende feil.