Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2455
Hei.

Har en iPhone 4S som jeg vurderer å jailbreake, men har en del grunner som stopper meg.

Før hadde jeg en iPhone 3G som jeg jailbreaket.
Opplevde at telefonen ble ufattelig treg - selv etter jeg fjernet jailbreaken og satt den tilbake til fabrikkinstillinger.
Lastet også ned nytt OS og oppgraderte fra 3 til 4 (tror jeg) - så kan jo være at 3G'n ikke taklet dette

Har også en kompis som har iPhone 4 - som er jailbreaket.
Når jeg ser på hans telefon ifht. min så er den ufattelig treg, men det kan igjen ha noe med at den har dårligere specs.

Det jeg i grunn lurer på er - er det verdt å jailbreake telefonen?
Er en del betalingsapper jeg gjerne skulle ha hatt.

Blir telefonen tregere?
Hvis den blir tregere, vil den da fortsette å være treg selv etter fabrikkgjenoppretting?

Fant forsåvidt også denne linken hvor det blir diskutert grunner for og mot.
Ser der at treghet er nevnt, men artikkelen er fra 2011 så det kan jo ha blitt endringer siden den gang som ikke er meg bekjent.

Noen som kan overbevise meg om at jailbreaking er verdt det?
Skulle gjerne også hatt erfaringer fra andre iPhone 4S-brukere som har jailbreaket.

På forhånd, takk.
- Junk.
Jailbreaking er ikke skader ikke telefonen hvis du bare jailbreaker den og ikke installerer noe fra cydia, det merker du på at den ikke blir direkte tregere etter installasjonen.
Det handler om appene du laster ned fra cydia, vær forsiktig og ikke installer noe du overhodet IKKE trenger. Du burde også ikke laste ned noe fra småe (ikke så vellkjente ''sources'') det kan inneholde virus osv..
Det er også sånn at hvis du laster ned for mange ''background programs'' kan jo telefonen din bli VELDIG varm noe som skader den på innsiden.
Sist endret av Icec0ld; 3. januar 2013 kl. 18:45.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg jailbreaket min 4. Ingen problemer i det hele tatt! Ble ikke tregere eller varmere. Grunnen til at jeg fjernet det var fordi IKT sjefen på skolen sa at internettet fungerte ikke pga en jailbreaket iphone. (det viste seg at det var noen som prøvde å jailbreake på skolen )
Glemte å si at hvis du følger disse forholdsreglene er det en stor fordel å jailbreake, jeg anbefaler det Det er bare det at folk som ikke tar ansvar for ienheten sin og laster ned junk blir brent
Fordelene er så utrolig mange i forhold til ulempene. Selv om Apple sier at du ikke har garanti på et Jailbreaket iDevice så er det bare å sette den inn i PCen og gjenopprette fabrikkinstillinger. Så merker de ingenting, gjorde dette selv
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg jailbreaket min 4. Ingen problemer i det hele tatt! Ble ikke tregere eller varmere. Grunnen til at jeg fjernet det var fordi IKT sjefen på skolen sa at internettet fungerte ikke pga en jailbreaket iphone. (det viste seg at det var noen som prøvde å jailbreake på skolen )
Vis hele sitatet...
Noe som mest sannsynlig er bullshit, gir jo ingen mening? Var nok heller en med Android som lekte seg med WiFi Kill.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Noe som mest sannsynlig er bullshit, gir jo ingen mening? Var nok heller en med Android som lekte seg med WiFi Kill.
Vis hele sitatet...
Ikt dama er ikke så smart heller. Først sa hun at den var en samsung telefon som hadde blitt jailbreaket, også en iphone som hadde ødelagt internettet fordi en eller annen hadde skrevet feil informasjon om proxy også at det ble jailbreaket på skolen.
grunnen til at den firer'n ble så treg er fordi iphone 4 ikke takler ios 5/6, de blir så latterlig trege i forhold til ios 4...bare tenk over hva du installerer, så går jailbreaking helt fint
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Noe som mest sannsynlig er bullshit, gir jo ingen mening? Var nok heller en med Android som lekte seg med WiFi Kill.
Vis hele sitatet...
Kan nevne at Droidsheep (cookie hijacking) har en tendens til å drepe wifi. var når jeg prøvde det på skolen de aktiverte torrent block. De regnet vell med at alt gikk til torrents...
La oss si at jeg jailbreaker den.
Laster ikke ned noe unødvendig jall, men fortsatt merker at den blir tregere.

Vil det da hjelpe å sette den tilbake til fabrikkinstillinger?
Wiper det minnt totalt slik at alle gamle filer blir slettet permanent?
Vil det fungere så fremt ingen komponenter er varmeskadet?
Litt off-topic, men fjerner/endrer/gjør jailbreak noe med IMEI nr?
Å jailbreake en iEnhet er for min del et "must".
Teknisk sett så kan man tenke seg slik at å jailbreake er og installere en modifisert "kernel" som gjør det slik at du kan kjøre usignert kode, og derfra installere apps via Cydia etc. Du blir også "root" av telefonen.
Det som har noe å si på hva som skjer med enheten din er det du laster ned ETTER du har jailbreaket. Jeg anbefaler derfor og IKKE laste ned "cracks" fra ukjente kilder.

Forresten vil jeg bare si at Installous er borte atm (man får ikke brukt det lenger) (referer til at du skrev du ville ha noen betalte apps gratis?).

Mitt svar er i hvertfall: JA, har du muligheten til å jailbreake så ville jeg gjort det. Liker du det ikke er det ikke verre enn å gjenopprette i iTunes som tar 10 minutter.
Kjør på! Du kommer ikke til å angre. Skjer det noe galt reset'er du den til fabrikk inst. og leverer den på eplehuset, dersom de spør, sier du at du ikke har jailbreak'et den. Det fungerte hvertfall for meg
Men har du IOS 6? I såfall finnes det ikke untethered jb til det, så da er det kanskje ikke så aktuelt?

OT: Hvilke sider er gode for å lese oppdaterte nyheter om JB? Jeg bruker denne, men den er ikke skrevet av deleopers selv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av junkpal Vis innlegg
La oss si at jeg jailbreaker den.
Laster ikke ned noe unødvendig jall, men fortsatt merker at den blir tregere.

Vil det da hjelpe å sette den tilbake til fabrikkinstillinger?
Wiper det minnt totalt slik at alle gamle filer blir slettet permanent?
Vil det fungere så fremt ingen komponenter er varmeskadet?
Vis hele sitatet...
Lurer fortsatt på dette.
Vil ikke Jailbreaken rote rundt i mappene på telefonen?
Hjelper det da å sette den til fabrikkinstillinger - blir alle gamle jailbreakmapper og filer slettet?

Sitat av spklse Vis innlegg
Forresten vil jeg bare si at Installous er borte atm (man får ikke brukt det lenger) (referer til at du skrev du ville ha noen betalte apps gratis?).
Vis hele sitatet...
Finnes det noe alternativ til Installous.
Googlet litt og fant vShare - noen som har erfaring med dette?
Sitat av junkpal Vis innlegg
Finnes det noe alternativ til Installous.
Googlet litt og fant vShare - noen som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
AppCake fungerer greit
Sabeltanns høyrehånd
Jailbreak! Du vil ikke angre, med mindre du laster ned en haug med ting fullt med søppel. Har du IOS 6 så bruk www.evasi0n.com når du jailbreaker
Sitat av junkpal Vis innlegg
Finnes det noe alternativ til Installous.
Googlet litt og fant vShare - noen som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
vShare er bra i konseptet, men udugelig i bruk.
Har ikke opplevd å få over 10 kb/s ned derfra.
når man først har jailbreaket kan man jo leke med disse:
springtomize 2
auxo
winterboard
forecast (været på låseskjermen=deilig)
applocker
f.lux
infinifolders
ncsettings
stride
weekillbackground pro
iblank (foretrekker gridlock, men er ikke oppdatert)
glasklart (til winterboard)
activator
appsync
appcake
bitesms
locallapstore
musicbanners
software update killer (fjerner irritable oppdateringer fra innstillinger)

alle som koster penger kan lastes ned gratis fra xsellize og sinfuliphonerepo
Sitat av missie2000 Vis innlegg
Jailbreak! Du vil ikke angre, med mindre du laster ned en haug med ting fullt med søppel. Har du IOS 6 så bruk www.evasi0n.com når du jailbreaker
Vis hele sitatet...
Har iPhone 4S med IOS 5.0.1.
Hvilken break anbefaler du da?
Trenger jeg å lagre SHSH blobs?
Sitat av junkpal Vis innlegg
Har iPhone 4S med IOS 5.0.1.
Hvilken break anbefaler du da?
Trenger jeg å lagre SHSH blobs?
Vis hele sitatet...
På 5.0.1 funker Absinthe greit. Liker redmondpie sine guider. Her står alt veldig rett fram, pluss det er lett å finne fram til alle linkene til stuff du trenger og downloade.

Men som en liten parantes så vil jeg anbefale en oppdatering til iOS 6. Sikkerhet, nye funksjoner er nøkkelord. Etterhvert vil og apps fases ut for iOS 5. Med evasi0n verktøyet som er så latterlig enkelt at en hjenedød kunne fått det til, (det er forsåvidt Absinthe verktøyet også ) så er det bare pluss med iOS 6.
Sitat av trauMa Vis innlegg
På 5.0.1 funker Absinthe greit. Liker redmondpie sine guider. Her står alt veldig rett fram, pluss det er lett å finne fram til alle linkene til stuff du trenger og downloade.

Men som en liten parantes så vil jeg anbefale en oppdatering til iOS 6. Sikkerhet, nye funksjoner er nøkkelord. Etterhvert vil og apps fases ut for iOS 5. Med evasi0n verktøyet som er så latterlig enkelt at en hjenedød kunne fått det til, (det er forsåvidt Absinthe verktøyet også ) så er det bare pluss med iOS 6.
Vis hele sitatet...
Er redd for at telefonen min skal bli tregere av iOS6.
Er det mulig/enkelt å downgrade fra iOS6 til iOS5 igjen?
Må jeg da spare på SHSH Blobs?
Sitat av junkpal Vis innlegg
Er redd for at telefonen min skal bli tregere av iOS6.
Er det mulig/enkelt å downgrade fra iOS6 til iOS5 igjen?
Må jeg da spare på SHSH Blobs?
Vis hele sitatet...
Ikke mulig å downgrade til iOS 5 uten SHSH blobs nei, fordi Apple har sluttet å signere iOS 5. Men en 4S blir ikke tregere av iOS6 hvertfall. Nok av kraft i den!
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Sitat av Pumpkinjack Vis innlegg
vShare er bra i konseptet, men udugelig i bruk.
Har ikke opplevd å få over 10 kb/s ned derfra.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale iPASTORE og Zeusmos for IPA nedlastning! Ellers funker det jo med de mest populære appene å laste ned fra piratbukta =)