Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1074
Har installert windows på min MBP 13", med intel HD 4000 grafikk-kort, som har 64mb dedikert minne, er det mulig å forandre på dette? Har ikke så mye peiling, men hvis jeg har forstått det rett er det slik at dette kortet deler minne med hovedkortet(?), virker som at noe kuker seg litt til når det skal deles, alle spill må kjøres på alt "low". Noen som vet noe?
Hvilke spill er det snakk om? Intel HD 4000 er ikke et spillskjermkort, så man må stort sett regne med å ha grafikken på lavt (med mindre vi snakker lite krevende eller gamle spill).
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Hvilke spill er det snakk om? Intel HD 4000 er ikke et spillskjermkort, så man må stort sett regne med å ha grafikken på lavt (med mindre vi snakker lite krevende eller gamle spill).
Vis hele sitatet...
HD 4000 er ikke engang ett skjermkort, det er en integrert grafikk-chip i prosessoren.

Det skal kunne kjøre kanskje ett eller to litt eldre spill på rimelig grafikk, og MBP'en min med integrert grafikk klarer og kjøre flere på low-mid.
Sist endret av Freddy_fred5; 17. november 2012 kl. 15:26.
Jeg prøvde dota 2 og chivalry, så "alle spill" var vel å ta i.

Jeg trodde at iom at jeg har 8gb ram så ville det i det minste være spillbart, altså ha stabil 30 fps på low, men nei.

Det ser ut til at den har syklus drop om det kan kalles det, står jeg i helt i ro går det kanskje 3 sekund så droppen den til 15 og så opp igjen til 40 på 1 sekund, og slik fortsetter den. håper du forstår
Se på notebookcheck.net, så får du en pekepinn på hva du kan forvente av HD 4000.
Ja har sett der. Jeg prøvde dota 2, det fungerte visst helt fint med alt på høyt, men så prøvde jeg chivalry og det var helt håpløst. Det det forskjell på hvilke spill som fungerer bra, selv om de så og si krever samme spec? Og er det mulig å gi mer vram til denne grafikk-chippen?

Inne i OSX står det at jeg har 512mb VRAM, mens i windows sier den bare 64mb