Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1349
Hei , er det noen som anbefale meg noen høyttalere ? Har sett litt på de her http://www.hifiklubben.no/produkter/...hoyttalere.htm Kan få forslag både nytt og brukt !
Budsjett : 3000 - 4600
Takk for svar !
Sist endret av Ganglife; 11. november 2012 kl. 13:10.
En kompis av meg har de, med en utrolig kraftig forsterker, de spiller bra uansett volum, men de tar utrolig mye plass.
Gull Medlem
Trådstarter
72 6
Så du anbefaler de der ?
Dersom du skal ha en skikkelig husfest vil jeg anbefale de, men tror det er for mye kraft til at du kan høre de til "vanlig". Tror jeg hadde gått for noe litt mindre elementer til samme pris for å få et bedre lydbilde, for mer allsidig bruk
Fysj. Cervin Wega har så andre modeller som spiller mye mer musikalsk og mye mindre "boks" i lyden. Vet ikke hva slags musikk du hører på men ut ifra at du tenker på CW så er det vel musikk typer ala hard rock eller noe innen techno sjangeren i videste begrep. VF serien er mye behagelig å høre på. Du hører lyden og ikke høyttaleren om du forstår hva jeg mener. Hadde selv VS serien når jeg var vesentlig yngre og må si jeg til tider savner dem.

Personlig ville jeg heller ha sett på klipch høyttalere. (ut ifra antagelsen om din musikk stil) De er vesentlig bedre på nesten alle ting og de fleste Klipch høyttaler blir bedre og bedre jo dyrere elektronikk du kobler dem med i fremtiden. Så du kan begynne med det du har råd til idag og oppgradere til noe hinsidiges om lysten tar overhånd om noen år og økonomien forsvarer det.
Gull Medlem
Trådstarter
72 6
Blir det ikke fin lyd av dem ?
Er det mye bass og partyhøytalere du vil ha, så er nok de et godt valg. Hvis du vil ha god lyd, så velger du noe annet enn CW. Kan desverre ikke hjelpe deg så mye utover det.. Ta en tur ned på hifiklubben og snakk med de!
Sitat av Ganglife Vis innlegg
Blir det ikke fin lyd av dem ?
Vis hele sitatet...
Nei høres ut som en boks i lyden i allefall når du spiller det på de bedre anleggene hifiklubben har dvs 5000+++++. Var på demo kveld der disse var med. Skuffelse fra A-Å. CW kan så mye bedre.
Ganglife! Har du penger?
Du kan kjøpe noen på Europris for bare 9000
Gull Medlem
Trådstarter
72 6
Har 4600 kr ? Åssen da på europris hva heter de ?
Jeg tror kanskej Sour-Diesel kødder. Europris høyttalere for 9 000 hørtes ikke ut som en god deal. Eller så kan det være han mener 900. Uansett, hvis du skal ha kvalitetshøyttalere så er ikke Europris noe å satse på.
Altså, det her er jo en meningsløs diskusjon! Hva feiler det folk? En høyttaler er ikke bare en høyttaler.

For å kunne anbefale deg noe, må man jo faktisk vite hva du er ute etter. Klar lyd? Mye lyd? Mye bass? Hva er bruksområdet?

Film? Musikk?

Jeg kan på det sterkeste anbefale Jamo S606 dersom det er allround formål, de ikke bare spiller rent, høyt og klart - men de har også ett 8'' basselement, avskjermet og innelukket slik at det vil i mange tilfeller være smør på flesk med en sub. 8'' basselement, som leverer noe ekstremt. Ikke bare for prisen, men generelt vil de kunne utkonkurere veldig mye.

Med andre ord, vil de være nært perfekte til ethvert formål etter min erfaring. Jeg hadde/har ett par xls-28, og de kan virkelig ikke måle seg med hva du får ut av Jamoene. Søk litt rundt, lyd/bilde tester o.l

Kjøpte Jamoene når de lå på 4-4.5k for parret, å den gang var det det beste kjøpet jeg har gjort, enda jeg har vært borti HIFI av høyere prisklasser. Ser de går for 3k nå, så etter min mening er det ett røverkjøp. Høyttalere blir heller ikke utdatert!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594354#extra
Sitat av A-haja Vis innlegg
Altså, det her er jo en meningsløs diskusjon! Hva feiler det folk? En høyttaler er ikke bare en høyttaler.

For å kunne anbefale deg noe, må man jo faktisk vite hva du er ute etter. Klar lyd? Mye lyd? Mye bass? Hva er bruksområdet?

Film? Musikk?

Jeg kan på det sterkeste anbefale Jamo S606 dersom det er allround formål, de ikke bare spiller rent, høyt og klart - men de har også ett 8'' basselement, avskjermet og innelukket slik at det vil i mange tilfeller være smør på flesk med en sub. 8'' basselement, som leverer noe ekstremt. Ikke bare for prisen, men generelt vil de kunne utkonkurere veldig mye.

Med andre ord, vil de være nært perfekte til ethvert formål etter min erfaring. Jeg hadde/har ett par xls-28, og de kan virkelig ikke måle seg med hva du får ut av Jamoene. Søk litt rundt, lyd/bilde tester o.l

Kjøpte Jamoene når de lå på 4-4.5k for parret, å den gang var det det beste kjøpet jeg har gjort, enda jeg har vært borti HIFI av høyere prisklasser. Ser de går for 3k nå, så etter min mening er det ett røverkjøp. Høyttalere blir heller ikke utdatert!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594354#extra
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg heller gått for S608, de har et ekstra mellomtone element, samt 10" bass i hver høyttaler, de spiller høyere, finere og har mer bass enn S606.
Har S608 sev, koblet på en Onkyo TX-SR608 receiver, og det funker kjempe bra
Fikk hele suround pakka for 5 lapper på elkjøp for ca 1 år siden, vet ikke hvordan det er nå da
Har selv TX-SR608, kjempeforsterker, den blir dog ett hakk for liten til S608. Etter min erfaring, og etter mine ører selvsagt. Syns ikke forsterkerern spiller høyttalerene fult ut.

S608 er absolutt gode høyttalere, men når det kommer til pris i forhold til ytelse, så blir de utkonkurert av S606.

S608 har vel heller ikke samme konstruksjon innvendig, slik at basslyden ikke vil bli helt den samme.
Sitat av A-haja Vis innlegg
Har selv TX-SR608, kjempeforsterker, den blir dog ett hakk for liten til S608. Etter min erfaring, og etter mine ører selvsagt. Syns ikke forsterkerern spiller høyttalerene fult ut.

S608 er absolutt gode høyttalere, men når det kommer til pris i forhold til ytelse, så blir de utkonkurert av S606.

S608 har vel heller ikke samme konstruksjon innvendig, slik at basslyden ikke vil bli helt den samme.
Vis hele sitatet...
Ja, forsterkeren er noe liten (skal bytte receiver), men de spiller fortsatt bedre enn S606, basslyden er god og dyp på S608, og hvis han finner surround pakka like billig som jeg fant så er de etter min mening absolutt ikke utkonkurert av S606, forskjellen på er absolutt verdt de ekstra kronene (etter min mening), men for all del, S606 er gode høyttalere