Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 295735
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De bruker som oftest tubulare låser.(Typisk "ACE II"

http://vw1.vendingworld.netdna-cdn.com/images/parts/DNTH2L.jpg

Den sitter i det T stykket. Du må få åpnet låsen, enten ved dirking, nøkkel eller borring(dirker du eller bruker nøkkel kan du lett bytte låsen, den "popper" ut når kombinasjonen er riktig)
Etter den er låst opp vrir du T stykket mot klokka noen runder, så kan du åpne "døren"

På nyere maskiner er det lurest å nappe ut strømmen, slik at du ikke løser ut tilt og innbruddsalarmer i tilfelle de har flere sikkerhetstiltak.

Nøklene er ikke universale.
Er det ikke vanskelig å dirke uten et dirkesett? Enkleste må jo være å bare borre låsen.
Lure systemet med et snedig plassert borr? En springskalle sier mer enn tusen ord...
Sitat av dropkick Vis innlegg
Hvis du er redd for at bagasjen din kan bli borte når du er ute å flyr kan du kjøpe en startpistol og legge i kofferten. Man trenger ikke lisens for den og den klassifiseres som "firearm" når du sjekker inn. Da får du en klistrelapp på kofferten din som det står " firearms" på og bagasjen får spesialoppfølging hele veien! Tro meg..Ingen vil være skyld i at et skytevåpen blir borte
Vis hele sitatet...
Tanken og praksisen er godt dokumentert, men det skal ikke stå firearms på bagasjen. Da har du blitt lurt - av gode grunner så merker du ikke bagasje som er interessant å stjele med "her er det interessante ting i".

Samtidig er det et jævla styr på innsjekk å reise med våpen - av erfaring. Så om du har god tid så kan det være greit. Det hindrer jo fortsatt ikke at hele kofferten blir borte underveis.

Til en del land blir du også snytt for et par ekstra kroner (UK f.eks. €60 per våpen/ammunisjonsenhet, hvis jeg husker rett).

Ellers anbefales http://deviating.net/firearms/packing/accounts/sas/ for å se hvordan det kan gå...
Sitat av colabox Vis innlegg
lyst til å handle taxfree varer på flyplassen uten å måtte fly?
Kjøp en dyr billett som kan refunderes uten gebyr, gå gjennom sikkerhetskontrollen 2 timer før flyavgang.
kos deg på taxfreen, og deretter gå ut igjen med sekken din full av tobakk og sprit.
gå deretter hjem og refunder biletten din

Kom på dette, men har ikke prøvd. Det burde vel fungere?
Vis hele sitatet...
Hvis du har flydd utenlands fra OSL så har du vel fått med deg at det ikke er anledning til å gå ut igjen fra den internasjonale delen når du har gått gjennom portene.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det er 16kr pant på de gule/grønne bruskassene. Det er vanlig å levere de inn på bakrommet, eller til en ansatt som da gir deg en posy-it lapp der det gjerne står noe som "1kasse +16kr" eller bare skriver "+16kr" på kasselappen. Det sjekkes som oftest ikke opp om det er blitt levert inn en kasse, så om du har med deg en kulepenn når panter og skriver +16kr/+32kr på pantelappen og sier i fra i kassen får du litt ekstra i pant.

Flere butikker bruker også bruskasser til å stå på når de fyller på varer i øverste hylle, og de setter igjen kassen på en av topp hyllene. Da er det bare å ta den ned å levere den inn til pant.

Pantelappene funker også flere ganger, så om du spør om å få tilbake pantelappen eller du strekker ut hånden for å ta i mot noe så kan du være heldig å få tilbake pantelappen. Da kan du bare komme tilbake neste dag å levere den inn igjen.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Flere butikker bruker også bruskasser til å stå på når de fyller på varer i øverste hylle, og de setter igjen kassen på en av topp hyllene. Da er det bare å ta den ned å levere den inn.
Vis hele sitatet...
Hørt om overvåkningskamera eller?
Sist endret av øyvind95; 5. august 2012 kl. 17:30.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Pantelappene funker også flere ganger, så om du spør om å få tilbake pantelappen eller du strekker ut hånden for å ta i mot noe så kan du være heldig å få tilbake pantelappen. Da kan du bare komme tilbake neste dag å levere den inn igjen.
Vis hele sitatet...
Her får du nesten utdype. Snakker du om ordinære pantelapper fra panteautomaten kan disse kun benyttes en gang. Snakker du om de blå håndskrevne lappene som slåes inn manuelt kan disse benyttes flere ganger jo, men aldri i verden om du får tilbake pantelappen din. Disse skal kassereren ta vare på til oppgjøret.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Snakker du om ordinære pantelapper fra panteautomaten kan disse kun benyttes en gang.
Vis hele sitatet...
I de fleste butikker stemmer nok dette, men jeg har vært borti et system der de ganske enkelt skrev pantebeløpet i strekkoden. Pantelapper med samme beløp var altså identiske. (Mulig de hadde med datoen også, men lapper fra samme dag var det i det minste ingen forskjell på.)
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Har du fått beskjed om å alltid gjøre det? Eller gjør du det bare etter egen idé?

Isåfall; hvorfor det? Hva bryr det deg om butikken du jobber i taper noen kroner på slike triks?
Skal du bare være en "god arbeider" eller føler du deg bra med deg selv når du tar fra andre folk denne gleden?

Skjønner liksom ikke poenget med å være så sinnsykt "patriotisk" mot arbeidsplassen sin, sånn sett (du jobber bare der, du er ikke "en del av det", og er ikke berørt i noe annen forstand enn at det er kleint om sjefen merker at du nettopp ble hustla for f.eks 2 øl)

Er det følelsen av at man skal bevise for svindleren at man (som eget individ) ikke lar seg lure og er smart? Eller generelt bare "moralen" i det?
Bare lurer
Vis hele sitatet...
Nei, altså JEG jobber ikke i matvarebutikk. Jeg sjekker mine egne øl når jeg kjøper for å forsikre meg om at jeg har det jeg skal ha.
Bare et lite tips, send en klage til macdonalds på mail, og vips så får du et gavekort Funker bra. Bare pass på at du skriver en lang og "seriøs klage" :P (Har ikke lest gjennom hele tråden, så vet ikke om noen har nevnt det før.)
Aner ikke om det fungerer på alle solarium, men her i Vestfold hvor jeg bor, er det mulig å stikke hånden inn under der hvor pengene ligger (vanskelig å forklare), men du skal ihvertfall dytte den boksen opp med kraft, og hvis du skulle klare det veit jeg at det kan ligge på 700 kroner oppi der, for alt jeg veit, kanskje mer. Om du klarer det renner det ut en del tjuekroninger, så lurt med pose!

Lykke til!
Sitat av mafoes Vis innlegg
Aner ikke om det fungerer på alle solarium, men her i Vestfold hvor jeg bor, er det mulig å stikke hånden inn under der hvor pengene ligger (vanskelig å forklare), men du skal ihvertfall dytte den boksen opp med kraft, og hvis du skulle klare det veit jeg at det kan ligge på 700 kroner oppi der, for alt jeg veit, kanskje mer. Om du klarer det renner det ut en del tjuekroninger, så lurt med pose!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Dette er vel mer ran enn system-utnyttelse.
Sitat av mafoes Vis innlegg
Aner ikke om det fungerer på alle solarium, men her i Vestfold hvor jeg bor, er det mulig å stikke hånden inn under der hvor pengene ligger (vanskelig å forklare), men du skal ihvertfall dytte den boksen opp med kraft, og hvis du skulle klare det veit jeg at det kan ligge på 700 kroner oppi der, for alt jeg veit, kanskje mer. Om du klarer det renner det ut en del tjuekroninger, så lurt med pose!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Avslutt med å gi tilbake ved å putte peng på alle de solariumsrommene som er i bruk sånn at folk får gratis solarium "litt" lengre.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Avslutt med å gi tilbake ved å putte peng på alle de solariumsrommene som er i bruk sånn at folk får gratis solarium "litt" lengre.
Vis hele sitatet...
JA, FOR Å GJØRE FOLK SOLBRENT ER SÅ KUUUuUUuuUUUULT, hudkreft er ENDA KUUUUUUuuUUUlere. - Hva om folk faktisk mister litt begrep på tid der de ligger?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
JA, FOR Å GJØRE FOLK SOLBRENT ER SÅ KUUUuUUuuUUUULT, hudkreft er ENDA KUUUUUUuuUUUlere. - Hva om folk faktisk mister litt begrep på tid der de ligger?
Vis hele sitatet...
Jaha...

1. Jeg tror dette var ment som en spøk fra Settoz' side.

2. Jeg tror ikke at så mange har en indre Robin Hood og faktisk hadde gjort dette.
På Rimi (sikkert andre butikker også) så klistres det fast 50% klistremerker på varer som går ut "dagens dato". Med litt øvelse kan du sikkert klare og fjerne de og klistre de fast i en annen vare. Evt få tak i en sånn rull med klistremerker (litt vanskeligere).
Sett mange ganger der den "pistolen" med prislapper bare ligger en plass ubevoktet i butikk, fristet meg til å skrive 9.90,- og klistre på alle varene jeg kommer over, hehe
▼ ... over en måned senere ... ▼
Å få utlevert brev som krever legitimasjon på posten
Visse sendinger krever personlig oppmøte med legitimasjon (PUM). Jeg oppdaget nettopp hvordan man kan få ut sånne uten legitimasjon. Man trenger bare hentelappen.
Gå på post i butikk der brevet ligger og vis hentelappen. Funksjonæren henter brevet, legger det på disken og ber om legitimasjon. Gi henne hva som helst som kan se ut som en legitimasjon, plukk opp brevet og løp.
Sist endret av Kråkelefse; 8. oktober 2012 kl. 19:44.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kjempeide! Skal ikke like gjerne legge igjen et bilde av degselv da? De aller fleste butikker har overvåkningssystemer, og det er ikke akkurat kjempevanskelig å tracke deg med bilder fra flere vinkler..
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kjempeide! Skal ikke like gjerne legge igjen et bilde av degselv da? De aller fleste butikker har overvåkningssystemer, og det er ikke akkurat kjempevanskelig å tracke deg med bilder fra flere vinkler..
Vis hele sitatet...
Ei heller å se hvem pakken var addressert til.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Å få utlevert brev som krever legitimasjon på posten
Visse sendinger krever personlig oppmøte med legitimasjon (PUM). Jeg oppdaget nettopp hvordan man kan få ut sånne uten legitimasjon. Man trenger bare hentelappen.
Gå på post i butikk der brevet ligger og vis hentelappen. Funksjonæren henter brevet, legger det på disken og ber om legitimasjon. Gi henne hva som helst som kan se ut som en legitimasjon, plukk opp brevet og løp.
Vis hele sitatet...
Beklager, men dette blir som forslagene tidligere i tråden som går på å stjele fra butikkene framfor å finne en "metode for å lure systemet" som tråden faktisk omhandler. En hvilken som helst tulling kan stikke av med en pakke. Hvordan skal du bruke denne metoden når butikken har policy på å ikke legge pakkene på disken fordi det er en tulling som stikker av med dem?
...eller du kan bare vise leg.
De fleste har vel Visa Electron eller ett pass?
Sitat av Photosopp Vis innlegg
...eller du kan bare vise leg.
De fleste har vel Visa Electron eller ett pass?
Vis hele sitatet...
Problemet blir at hvis ekspeditøren er så dum at hun/han overser at det er feil navn, blir uanset legitimasjonen kopiert og sendt til avsender.
Easy peasy å finne deg da...
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Din ekkle gris. Hvem har oppdratt deg? Håper du dør av fedme
Vis hele sitatet...
Litt ironisk at du klager på oppdragelse med det siste utsagnet der..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ei heller å se hvem pakken var addressert til.
Vis hele sitatet...
Poenget her var vel kanskje å hente noen andre sin post da, hvis ikke kunne man likegjerne vist legitimasjon.
En tråd for hvordan programmere "flexus" kortene... Man får jo lett kjøpt leser/skriver til de kortene, men må jo vite hva av data som skal inn på de.. Noen som har peiling på dette, lag en guide! Så dyr kollektiven er her i landet så fortjener de det tross alt..
Sitat av Lunar Vis innlegg
En tråd for hvordan programmere "flexus" kortene... Man får jo lett kjøpt leser/skriver til de kortene, men må jo vite hva av data som skal inn på de.. Noen som har peiling på dette, lag en guide! Så dyr kollektiven er her i landet så fortjener de det tross alt..
Vis hele sitatet...
Hört om planka.no?

Du melder deg inn ved å sende en mail med navn og sette inn 200,- på kontoen deres. Da er du medlem i en måned, og de dekker alle böter du eventuelt skulle få denne måneden.

Har brukt de lenge, og synes det er genialt.
Sist endret av Yayoisking; 13. oktober 2012 kl. 08:30.
Bestillingstyveri

Du ringer inn til f.eks. Peppes Pizza og bestiller en pizza til naboen din. Pizzabudet vil da parkere bilen og gå bort til nabohuset. Du har nå muligheten til å tømme bilen til et pizzabud.
Sitat av KongAlkohol Vis innlegg
Bestillingstyveri

Du ringer inn til f.eks. Peppes Pizza og bestiller en pizza til naboen din. Pizzabudet vil da parkere bilen og gå bort til nabohuset. Du har nå muligheten til å tømme bilen til et pizzabud.
Vis hele sitatet...
Stjeling....
Sitat av KongAlkohol Vis innlegg
Bestillingstyveri

Du ringer inn til f.eks. Peppes Pizza og bestiller en pizza til naboen din. Pizzabudet vil da parkere bilen og gå bort til nabohuset. Du har nå muligheten til å tømme bilen til et pizzabud.
Vis hele sitatet...
Hva har du tenkt til å ta? all maten har jo pizzabudet med til naboen, og pengene har budet med seg. Idiot
Sitat av MusabaN1 Vis innlegg
Hva har du tenkt til å ta? all maten har jo pizzabudet med til naboen, og pengene har budet med seg. Idiot
Vis hele sitatet...
Tulling. Tror du pizzabudene kjører frem og tilbake mellom peppes og bestillinger med en pizza?
Du som foreslår å hente ut andres pakker på postkontoret; vær så snill å ikke gjør det, ei heller oppfordre andre til å gjøre det. Har selv opplevd at folk har vært nedi postkassa mi (!) og stjelt hentelapper og det som måtte være, for å så hente ut pakker jeg har venta godt og lenge på. Heldigvis har det bare vært småtteri fra eBay, men uansett, det der er ikke annet enn simpelt tjuveri. Folk kan værsågod å holde seg for god til det.
Når det er sagt, jeg er også sjokkert over hvor sløve og bortreist til andre galakser postvesenet til tider er, når de leverer ut pakker MED mottakernavn til helt tilfeldige personer (les: udugelige tjuvradder), i mange tilfeller uten å i det hele tatt sjekke legitimasjon godt nok.

Og som flere har påpekt, dette er ikke en "HVORDAN STJELE MEST MULIG I DAGENS SAMFUNN"-tråd, den handler om å utnytte små smutthull og andre feil i dagens samfunn. Stjeling er på ingen måte å utnytte systemet, så vær så snill å hold småsnuskete stjeling-tips for dere selv, før tråden blir låst/slettet.
Denne er ganske obvious og tror folk flest vet om den, men legger den til for det:

Last ned 7-Eleven/Narvesen app og legg inn bursdagen din til f.eks i dag. Da får du en gratis bollepakke + kaffe!
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Denne er ganske obvious og tror folk flest vet om den, men legger den til for det:

Last ned 7-Eleven/Narvesen app og legg inn bursdagen din til f.eks i dag. Da får du en gratis bollepakke + kaffe!
Vis hele sitatet...
Det funker ikke å sette bursdagen til dagens dato, jeg gjorde det - "365 dager til bursdag."
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av evn123 Vis innlegg
Det funker ikke å sette bursdagen til dagens dato, jeg gjorde det - "365 dager til bursdag."
Vis hele sitatet...
Det er fordi den går via klokke også, den sender melding til deg X timer etter midnatt den dagen du har "bursdag" du er sikkert over grensen, hadde du satt den til i morgen hadde det funket.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Denne er ganske obvious og tror folk flest vet om den, men legger den til for det:

Last ned 7-Eleven/Narvesen app og legg inn bursdagen din til f.eks i dag. Da får du en gratis bollepakke + kaffe!
Vis hele sitatet...
De sjekker ikke legitimasjon på at du faktisk har bursdag den dagen da?
In the kitchen
muRit's Avatar
Sitat av Affe Vis innlegg
De sjekker ikke legitimasjon på at du faktisk har bursdag den dagen da?
Vis hele sitatet...
Nope, nazi er de ikke på det. (Gjorde det hos både 7/11 og Narvesen på bursdagen min for rundt en måned siden)

Edit: Du kan forresten skrive inn bursdagen din kun én gang, så du kan ikke gjøre dette flere ganger i året
Sist endret av muRit; 15. oktober 2012 kl. 17:34.
Har aldri skjedd med meg og de vet nok at mange gjør det, det er derfor du bare kan velge bursdagsdato EN gang. Vet ikke om det er mulig å slette appen og innstallere den på nytt for så å registrere seg med nye bursdagsdato, noen får teste det.

Edit: Woops, så ikke at det var ny side i tråden og uansett en halvtime for sen :P
Sist endret av oksekidd; 15. oktober 2012 kl. 18:06.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@oksekidd: Den lagrer nummeret + fødseldatoen din, så du kan ikke endre den senere.
Sitat av Fleff Vis innlegg
@oksekidd: Den lagrer nummeret + fødseldatoen din, så du kan ikke endre den senere.
Vis hele sitatet...
Men det kan vel være mulig å slette alt appen lagrer på telefonen også registrere et annet tlfnr?
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Men det kan vel være mulig å slette alt appen lagrer på telefonen også registrere et annet tlfnr?
Vis hele sitatet...
Da må du jo ha flere tlfnr da.
Finnes det en metode for og få pengene tilbake på brus automater?? holde der for brusen kommer ut?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Finnes det en metode for og få pengene tilbake på brus automater?? holde der for brusen kommer ut?
Vis hele sitatet...
Her er det en brusautomat man kan få pengene tilbake på.
det man gjør er å betale med en 20kr og når man får brusen så venter man til man hører at pengen treffer bakken eller bunnen av automaten og da tar man en pinne og dytter den ut. Det er på en måte en liten sprekk nederst på automaten der man dytter den ut. Vanskelig å forklare, men håper du forstår.
Det kan også være at dette kun fungerer på denne maskinen.
Hvis det er to felt under en bomring, og man kjører midt i mellom feltene, klarer de ikke å registrere at bilen er der. Sparer en del penger på det om man kjører i bomringer hver dag.
Til de som kjører bil, om du ikke har tenkt på det alt da: Legg deg opp i rompa på lastebiler/busser i bomringene for å spare litt penger Ha foten på bremsen
Sitat av ezicam Vis innlegg
Hvis det er to felt under en bomring, og man kjører midt i mellom feltene, klarer de ikke å registrere at bilen er der. Sparer en del penger på det om man kjører i bomringer hver dag.
Vis hele sitatet...
Var på nyhetene for ikke så lenge siden, de aller fleste bomringer har til nå fått montert kamera med syn midt i veien også
Sist endret av Vod0; 16. oktober 2012 kl. 00:39.
Gratis parkering på gardemoen.

Bruk parkeringsplassene nærmest selve flyplassen. kjør mot bommen, Trykk på knappen, trekk billett( ikke bruk visa/mastercard) bommen åpner seg, parker. dra på 2 ukers ferie eller mer. Det er 3 måter å komme seg ut uten å betale.

Nr 1. Kjør mot bommen, sørg for at du kjører bak en bil som også skal ut. han putter inne billetten og kjører ut, du følger etter ganske tett oppi rompa på han, ca 2 - 3 meter er fint. det som skjer er at bommen begynner å gå ned i det han foran deg kjører ut, men i det din bil passerer bommen så stopper den, derfor viktig og å være rask/ nærme nok han foran deg. Sørg også for at det ikke står noen europarkvakter ved bommen. ikke bry deg om det er folk der.

Nr 2. Anbefales! Fungerer best om du kjenner noen som bor i næreheten av gardemoen med bil, eller du kan spørre pent folk som er på vei inn på parkeringsplassen. Det du ber dem gjøre er følgende, kjør mot bommen, trykk på knappen, trekk billett, bommen åpner seg, kjør noen meter forover slik at bilen står rett under bommen, rygg tilbake, bommen går ned, trekk ny billett, bommen åpner seg, kjør inn. vips 2 billetter, du tar den ene. nå har du 15 min på å komme deg ut.

Nr 3. Kan være risky, gjerne greit å ha den billetten du hadde når du kom deg inn så du ikke driter på draget. Det du gjør, funker best når det er mye kø/ kaos ved bommene. kjør ved bommen, ring callingen og si følgende, "Hei, Er fra Europcar/Hertz med en feilparkert leiebil og lurte på om du kunne slippe meg ut. 3 ting kan skje, hun slipper deg ut, hun ber deg kjøre ned til kontoret, hun sender opp en vakt til å hjelpe deg. vis hun sier du skal kjøre ned til kontoret så si at det er full kø her og umulig å rygge( viktig at det stemmer for dem ser deg på kameraet). 2 ting kan skje, hun slipper deg ut for hun gidder ikke å stresse lenger, eller hun sender opp en europarkannsatt. vis det sistnevnte skjer så får du bare gå ut av bilen, betale ved automaten og kjøre. viktig at bilen din ikke er veldig gammel heller.

Nr 2 anbefales da det minst risiko,
Nr 1 er det minst jobb med da du slipper å stresse, bare sørge for at det ikke er europarkannsattte ved bommen.
Nr 3 anbefales ikke med mindre du liker litt risiko.
Jeg har nettopp lest meg hele tråden, så tenkte at jeg kunne komme med et tips de fleste av dere kan benytte dere av.

Hvordan få gratis/redusert internett regninga?
Dette tipset kan være tidskrevende og kan kreve ett eller flere hjembesøk fra en av selskapets teknikere. I det lange løp kan det spare deg for mange kroner. Enkelte firmaer tilbyr også kompensasjon for telefonsamtalene du gjør til virksomheten, dersom det skyldes feil/mangler på dems tjeneste.

1. Ring inn til kundeservice til firmaet og snakk med noen på faktura/klage-avdelingen.

2. Fortell at internett er veldig ustabilt. Du bruker kabel fra modemet, ikke trådløst nett. Da kan dem ikke si at routeren/wlan er skyld i det.

3. Be om kompensasjon.
A) Du får kompansasjon. Takk vedkommende og noter navnet. Gjenta Samme prosedyre neste måned, men når du ringer inn, be om å få snakke med den du snakket med forje måned, "da vedkommende kjenner saken din".
B) Dem henviser deg til teknisk avdeling for feilsøk før kompensasjon. Ikke vits å be om navnet, nestemann du treffer på faktura/klage avd. har ønsker muligens å bli ferdig fortere med saken/ mer kundevennlig.
Selv om dem ikke finner feil under feilsøk kan du si at problemene oppstår på kveldstid, og at dem ikke har åpent da. Om dem velger å overvåke linja di over 24 timer for å finne avvik kan du enkelt manipulere resultatet med feks å trekke ut strøm av modemet. Det vil oppleves som et brudd, årsak derimot vil være ukjent.

På denne måten har jeg spart mellom 3500-4000 kr det siste året.
Sist endret av feltrasjon; 16. oktober 2012 kl. 07:34.
Hvis man absolutt vil ha noe gratis er det nok av ting og klage på.
Jeg klager ofte på ting jeg er missfornøyd med. F.eks: godtepose fra nidar, såpeflasker, matvarer, elektroniske produkter osv osv.
Greia er at det stort sett alltid er noe man kan klage på, jeg klager aldri på ting det ikke er noe galt med. Dette mener jeg er umoralsk.
Sente bl.a en klage til en såpeprodusent og mente at den nye flasken deres var ubrukelig og vanskelig og bruke. Jeg poengterte at dette kanskje kunne være en produksjonsfeil på den nye flasken og ville bare opplyse om dette. Fikk brev i posten noen dager senere om at det ventet en pakke på postkontoret.
Sist endret av gummiand; 16. oktober 2012 kl. 09:29.