Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2629
Hei

Før en operasjon for ett halvt år siden fikk jeg fentanyl rett i blodet. Har lest om folk her på freak som har fått dette før en operasjon og har sagt at det føles ut som "tusen små orgasmer i hodet" og lignende.

Jeg følte meg rusa, altså påvirket men ingen intens euforia som folk sier de får på opiater.

Har også prøvd 3stk paralgin forte (fikk vondt i magen så jeg valgte å ikke ta mer) men følte kun at jeg ble avslappet i musklene og en varm følelse.


Kan jeg ikke føle euforia på opiater, eller fikk jeg for lite fentanyl? Har lest om folk på nettet som ikke oppnår den intense god-følelsen av opiater.
Folk reagerer forskjellig. Noen har ingen "rusfølelse" av opiater, mens andre får euforisk følelse av bare en-to PF.
Når jeg har tatt Fentanyl selv så kan jeg heller ikke skryte på meg noe ekstrem eufori, blir heller bare stein/trøtt/normalisert.
Dette gjelder andre Opiater også.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Når jeg har tatt Fentanyl selv så kan jeg heller ikke skryte på meg noe ekstrem eufori, blir heller bare stein/trøtt/normalisert.
Dette gjelder andre Opiater også.
Vis hele sitatet...
Ikke i høye doser heller?
Fikk Paralgin (eller Pinex, husker ikke) Forte etter at jeg brakk håndleddet for noen måneder tilbake, som inneholdt 30mg Kodein. På rundt 5-6 tabletter fikk jeg en særdeles god eufori. Måtte trappe opp dosen for å kjenne samme eufori noen dager senere men.

Nå skal det nevnes at disse inneholder Paracetamol i tillegg, så det går veldig hardt utover levra.
Jeg var dritings på sykehuset og fikk også fentanyl IV. Syns det var like bra som heroin jeg
Jeg har problemer med å få eufori på opiater selv. Brukt litt heroin i det siste og må i ganske høye doser(nasalt) for å få en ordentlig god følelse. Blande det med for eksempel alkohol hjalp litt dog(absolutt ikke noe å anbefale med tanke på overdose). Tror det er som noen sier ikke alle får den fantastiske følelsen alle snakker om.

Finnes mange forskjellige opiater dog. Oxycontin og Dolcotin ville kanskje gi deg eufori. Definitivt om du røyka eller tok heroin intravenøst, men ikke engang tenk tanken...
Sist endret av ZionRoad; 15. august 2014 kl. 23:03.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått eufori på opiater i mange år så jeg så nesten frem til å få det på Fentanyl ( i sammenheng med lege ) men jeg synes ikke det var noe god smertelindring og null eufori. Aner ikke hvorfor
Tydelig at folk her ikke følger med på hva TS sier.

TS: du har vært innlagt og fått fentanyl IV for en grunn; smerter. Da oppnår man ikke noe spesielt til "rus" eller slikt. Vil råde deg sterkt til å ikke kjøre på med fentanyl Om du nå er blitt frisk, og for all del ikke kjør samme doser med smertestillende om du ikke har smerter som på sykehuset
Tråden er fra 2014 btw

Anyways, fentanyl produserer lite kroppslig eufori kontra de andre sterke opiatene som oxy, heroin og morfin
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Tråden er fra 2014 btw

Anyways, fentanyl produserer lite kroppslig eufori kontra de andre sterke opiatene som oxy, heroin og morfin
Vis hele sitatet...
No shit , bokstavligtalt. Tok en kolonoskopi og hadde forventet noe eufori , men neida. :P

Hva faen er det folk ruser seg på det for da???. Ikke noe eufori og et par korn kan ta knekken på deg
Du kan ha en genfeil som gjør at ikke kroppen din opptar opiater/opioder. Det hadde jeg og ble oppdaget etter 16 år i helsevesenet. Jeg opptar ikke paralgin forte, Tramadol og Oxynorm/Oxycontin preparater. Legen har blitt helt anderledes og jeg får nå Fentanyl 50 mikrog/time og Temgesic som kroppen min tar opp. Etter smertehelvete i 16 år har jeg endelig fått smertestillende og får hjelp. Gå å be om å få en gentest. Jeg har blitt kastet ut av sykehusinnleggelser etter innleggelser, ikke fått smertelindring etter operasjoner, blitt nektet øyeblikkelig hjelp å nektet smertelindring å kastet ut med mistanke om rus så fort det ikke kroppen min opptar ikke har hjulpet. Etter 16 år får jeg nå endelig hjelp.
Sist endret av Huttetutta; 7. september 2020 kl. 21:40.
Fikk du den varme følelsen i kroppen så fikk du sannsynligvis også Eufori. Men kanskje du har litt høye forventninger eller ikke vet nøyaktig hva du skal kjenne etter. Personlig finner jeg at jeg får mer eufori jo mer angst og depresjon jeg kjenner på når jeg tar det. Når jeg tar det når jeg allerede har det ganske bra så kjenner jeg mindre og noen ganger ikke noe i det hele tatt. Dette kan være selv om jeg tar 20-30 mg med Oxynorm. Blir selv faktisk litt deprimert når jeg tar høye doser på Oxy (over 10 mg).

Prøv å ikke ha eufori som mål, men heller å bli avslappet og angstfri. Dette i seg selv er jo en definisjon på eufori. Personlig føler jeg at opiater blir veldig oppskrytt. Man får liksom nesten inntrykk av at opiater er som å være i himmelen, at man føler på en uendelig, konstant lykke. Det mange feiler å nevne er at opiater også gir kvalme, forstoppelse, problemer med å tisse og så mye annet. For å ikke snakke om at opiater ikke gir så ekstrem lykke som ma kan få inntrykk av. Da ville jeg heller gått for Ketamin, det er litt som å være i himmelen. Eller litt som å være i et univers i en annen dimensjon hvor man har litt annerledes fysikk- og naturlover.

Opiater er noe som gjør deg litt mer lykkelig og gjør livet mer behagelig. Men det er ikke det mirakeldopet som media og litteraturen gir inntrykk av. Det eksisterer ikke. Det er heller ikke et like sterkt smertestillende som man kan få inntrykk av.
Og forsøk å ikke søke denne eurofien, det er ofte det som ender med overdosedødsfall: Personer som går fra kodein til morfin, fra morfin til Oxykodon, fra Oxykodon til Fentanyl, fra Fentanyl til Heroin, fra Heroin til høye doser med Heroin. Og når man fortsatt ikke får den enorme eurofien som man så sterkt søker så ender det til slutt med at man tar for mye heroin.
Sist endret av Defending; 7. september 2020 kl. 22:02.