Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1151
Anonym bruker
"God Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Er det noen her som har fått seksuell dysfunksjon som en bivirkning av langtidsvirkende opioider, f.eks Palexia eller Oxycontin?

Isåfall så vil jeg gjerne vite om eventuelle løsninger på problemet.

Jeg har fått forsinkede orgasmer, ikke sikkert at det skyldes medisinen da, men blitt foreslått. Jeg har hatt en følelse av at det er faren for vanedanning som er den egentlige motivatoren bak noen av anklagene om mulige bivirkninger til opioider leger har kommet med, men det er forsåvidt en medisin jeg begynte med før jeg fikk dette.

Det er en stor forskjell, 1-5 min før og nå kanskje 30-45 min. Av og til så kan det være at det tar 15-20 min, men det er sjeldent. Noen ganger har det vært opp til 1.5 time eller at jeg har sluttet. Det er noe mindre væskeproduksjon iforkant og underveis enn vanlig for meg.

Jeg har ellers brukt paralgin forte i små doser over noen måneder uten å merke noe slikt tror jeg.
Usikket på om dette er relevant; men jeg klarer sjelden å få orgasme ved samleie hvis jeg har tatt f.eks tramadol/nobligan. Misforstå meg rett; sexen er skamdigg men orgasme uteblir som oftest.
Anonym bruker
"God Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok. Kan jeg spørre om du er dame eller? Går det greit på lavere doser? Jeg er dame. Alt jeg har funnet om dette er fra menn og finner ikke så mye informasjon om det heller. Står listet opp blant mindre vanlige eller sjeldne bivirkninger i preparatet tror jeg, da bare generelt seksuell dysfunksjon. Trodde at tap av libido var mer vanlig egentlig. Det er mulig at jeg klarer å kutte det ut i en periode for å se om det hjelper. Må finne alternativer for smertelindring og RLS-behandling før det da. Takk for svar.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er en helt vanlig bivirkning av opioder. Er dame selv og kunne bare glemme orgasme på heroin, men skamdigg var det

Opioder virker dempende på sentralnervesystemet så det kan være grunnen var det en lege som fortalte meg.

Er vel egentlig ikke så mye å gjøre med det?!
Jeg er mann. Dama får som regel orgasme ved samleie når vi er nykter. Ved bruk av tramadol o.l så er det svært vanskelig/umulig å få orgasme for begge to. Men fy så digg det er ��