Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 31664
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Jeg og en guttegjeng tenker å dra nedover for første gang i år.

Hvordan er systemet på å skaffe seg plass til telt? Er det noen retningslinjer for hvor langt unna man må ha teltet fra andre osv?
Hvor tidlig burde man dra ned for å sikre seg en ok plass? Tenker vi kommer til å ha 5-6 telt + partytelt. Vi sikter nok inn på å bo på område C.
Vis hele sitatet...
Veldig tidlig. Ekstrem krig om camp-plass. Ha ett telt hver. Ikke bo på C, det er veldig støyete og vanskelig om plassen. Godt høyttaler-annlegg sikrer masse gjester, ikke til og ta feil av.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg skal på roskilde for første gang i år og lurer på et par ting.
Er det noen camps som er mer safe å velge om du har med deg noe dank? Har lest meg litt opp nå og det virker som det er litt fritt frem med g på festivalen, men kan de sjekke deg/ha bikkjer med inngangen før man kommer inn? Skal ned den den 28 da det ikke var så mange artister som appellerte for meg de tidligere dagene.
Lurte og på om jeg kan kjøpe med meg flasker med brennevin og ta de med inn med god samvittighet? Tenkte å spare litt penger og kjøpe minst mulig pils der inne.
Ser frem til en feita opplevelse med mye god musikk !
Sist endret av hiphophodet; 20. mai 2016 kl. 07:08.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av hiphophodet Vis innlegg
Jeg skal på roskilde for første gang i år og lurer på et par ting.
Er det noen camps som er mer safe å velge om du har med deg noe dank? Har lest meg litt opp nå og det virker som det er litt fritt frem med g på festivalen, men kan de sjekke deg/ha bikkjer med inngangen før man kommer inn? Skal ned den den 28 da det ikke var så mange artister som appellerte for meg de tidligere dagene.
Lurte og på om jeg kan kjøpe med meg flasker med brennevin og ta de med inn med god samvittighet? Tenkte å spare litt penger og kjøpe minst mulig pils der inne.
Ser frem til en feita opplevelse med mye god musikk !
Vis hele sitatet...
Har ikke sett noen hunder eller politi ved inngangen, men hender politiet "patruljerer" rundt inne på campområdene. De går rundt igjennom hovedgatene og bare viser at de er tilstede. Har heller ikke sett politiet reagere selv om de nærmest går igjennom røykskyer.

Anbefaler deg uansett å møte opp dagen det åpner, da warm-up og festen er noe av det som gjør Roskilde til Roskilde. Jeg føler også at festene ofte er hardere i warm-upen. Samtidig får du også muligheten til å oppleve/oppdage ny musikk!

De selger selvfølgelig brennevin inne på festivalen, men til litt stivere priser enn utenfor. for 220DK får du 0.7/1.0l brennevin, blandevann, kopper, og isbiter. Samt at drikken er iskald.
Da får du for eksempel blandinger som 0.7 vodka og 4pk Redbull.

Men det er selvfølgelig mye billigere å kjøpe brennevin i butikkene utenfor. Det er en dagligvarebutikk 15min(?) gange fra festivalen, som selger det for mye lavere pris. Er heller ingen restriksjoner på hva du får lov til å ta med deg inn. Danskene kommer ofte med paller fylt med tysk smugle-øl.

Vi må nesten få til ett freaktreff på RF, siden det tydeligvis blir en del av oss!
Hallais! Var på camp G ifjor noe som forsåvidt var fett men det var non-stop festing, trangt om plassen og grådig skittent. I år har vi bestilt pre-access til camp J AKA silent and clean. Noen som har erfaringer derfra? Lett å få plass hvis man stiller opp ved festivalstart (16.00 25.06)?
Sitat av augi2323 Vis innlegg
Hallais! Var på camp G ifjor noe som forsåvidt var fett men det var non-stop festing, trangt om plassen og grådig skittent. I år har vi bestilt pre-access til camp J AKA silent and clean. Noen som har erfaringer derfra? Lett å få plass hvis man stiller opp ved festivalstart (16.00 25.06)?
Vis hele sitatet...
Har bodd på Silent and clean i alle mine fire år på Roskilde. Der er gresset grønt, festinga er litt mer sivilisert og man har faktisk mulighet til å sove. Dessuten ligger det like ved badevannet, noe som er svært forfriskende om morgenen.

Denne pre-accessen til J er ny i år, men før om åra har det relativt enkelt å skaffe seg plass der. En forutsetning er naturligvis at man er til stede når campen åpner.
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Har bodd på Silent and clean i alle mine fire år på Roskilde. Der er gresset grønt, festinga er litt mer sivilisert og man har faktisk mulighet til å sove. Dessuten ligger det like ved badevannet, noe som er svært forfriskende om morgenen.

Denne pre-accessen til J er ny i år, men før om åra har det relativt enkelt å skaffe seg plass der. En forutsetning er naturligvis at man er til stede når campen åpner.
Vis hele sitatet...
Akkurat det svaret jeg lette etter! Dette skal bli bra. Skal du dit i år? Har du pre-access?
Hvordan er det å dra dit alene, eller sånn 2-3 personer? Jeg har jævlig lyst til å dra, men ingen av vennene mine er gira på festival, eller får ikke lov. Kan ikke gå glipp av det pga Sleep, Slayer og Kvelertak så må nedover om jeg så må dra alene. Har tenkt å bo på C kampen, det er vel der det er mest nordmenn utfra hva jeg har hørt? Blir første gangen jeg drar dit iår, så tips hadde vært flott. Om noen er gira på å eventuelt campe sammen eller noe så er jeg åpen for det!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Riverhill Vis innlegg
Hvordan er det å dra dit alene, eller sånn 2-3 personer? Jeg har jævlig lyst til å dra, men ingen av vennene mine er gira på festival, eller får ikke lov. Kan ikke gå glipp av det pga Sleep, Slayer og Kvelertak så må nedover om jeg så må dra alene. Har tenkt å bo på C kampen, det er vel der det er mest nordmenn utfra hva jeg har hørt? Blir første gangen jeg drar dit iår, så tips hadde vært flott. Om noen er gira på å eventuelt campe sammen eller noe så er jeg åpen for det!
Vis hele sitatet...
Smil og hver glad så ordner det seg Vi er en gjeng på 4 bare som skal ned, blir alltid kjent med nye
Sitat av Riverhill Vis innlegg
Hvordan er det å dra dit alene, eller sånn 2-3 personer? Jeg har jævlig lyst til å dra, men ingen av vennene mine er gira på festival, eller får ikke lov. Kan ikke gå glipp av det pga Sleep, Slayer og Kvelertak så må nedover om jeg så må dra alene. Har tenkt å bo på C kampen, det er vel der det er mest nordmenn utfra hva jeg har hørt? Blir første gangen jeg drar dit iår, så tips hadde vært flott. Om noen er gira på å eventuelt campe sammen eller noe så er jeg åpen for det!
Vis hele sitatet...
Roskilde er fyllt opp med hyggelige og imøtekommende mennesker, var der selv første gang for 2 år siden med en fra universitetet jeg ikke kjente så veldig men vi ble kjent med flere grupper med folk, det var ikke vanskelig hvis du oppsøkte det. De fleste spiller ølbowling med naboene osv, var blant annet 2 svensker som var der alene som vi ble godt kjent med.

Kan absolutt annbefales, hvis du vil ha camp på C må du være der tidlig. Når jeg var der ifjor dro meg å en kompis ned så mi var der 4 timer etter festivalen åpnet, da gikk jeg rundt i 2 timer uten å finne plass til et eneste telt. Utpå kvelden åpnet de et nytt området der køen for de med tidlig adgang hadde vært så vi fikk satt ned telt der.

Ellers annbefaler jeg en parasol eller partytelt, er 0 skygge der utenom det så man blir stekt i sola. Kjøp inn noe antibac og øyedråper. Med mindre du bruker solbriller 24/7 blir øyene sykt tørre og ubehagelige.
Jeg (17 år) og en venninne som er 18 skal på Roskilde. Jeg lurer på om det er noen som har noen tips/erfaringer å komme med?

Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke og mat? Hvor lite kan man for eksempel "greie" seg med av penger til dette? Jeg er en veldig liten jente, så trenger ikke store mengdene alkohol for å bli full - og vil også prøve å spare mest mulig på mat. Er det noe man må forvente å bruke penger på annet enn drikke og mat?

Og er det noen som har erfaring med at deres første gang å røyke weed var på en festival? Smart/ikke smart? Har ikke planer om å kjøpe selv, men kanskje prøve.

Og til sist, noen tips til det å være ung og jente på festival? Noen situasjoner som man bør holde seg unna osv? Jeg tenker desverre ikke så langt i fylla, så bør vel ta noen forhåndsregler... Kom gjerne med alt av tips dere har
Budsjett får dere nesten sette opp selv (det er pakkeliste etc. bak i tråden), men jeg kan komme med noen tips;
- skaff weed i kristiania (tog fra roskilde til københavn), det er som oftest 100/g når man kjøper 5'er bager (kompis fikk brunt til 50 kr/g (5g bag) og det var høy kvalitet. Ikke drikk mye hvis dere skal prøve for første gang, en øl eller 2 er nok greit, men man mister fort kontrollen og tellinga på festival etter en joint. Kom meg opp på LSD nivåer (OEVs o.l.) etter en ganske kraftig joint på roskilde. Det var awesome, men jeg var tidligere rutinert og hadde veldig liten fare rundt meg pga gode venner
- Pass på hverandre er det viktigste. Det er mange ungdommer som er unge og dumme (de danske er jo nede i 16års alderen). Introduser disse til store mengder alkohol og du kan få uheldige opplevelser som jente. Ikke ta i mot drikke som du er usikker på (har brent meg selv på dette i DK tidligere).
- Noen dansker HATER nordmenn av diverse grunner, og noen "utnytter" litt nordmenn. Har ikke mange opplevelser med dette, men det har vært noen. Bedre enn å være svenske på RK da (alle hater de).

Kos dere og nyt så mye dere kan, få med dere så mange konserter som mulig (det er ekstremt mye bra musikk, keep an open mind )

Skal 3dje året på rad i år og det har blitt noen folk som har hoppa på. Festivallivet er bare fantastisk!
Forslag til mat som kan nytes kald/lunka og funker som frokost og lunch? Tenker å prøve å spare litt penger iallefall og ikke svi av alt på mat. Ellers så lurer på hvor lange køer det er ved grillene.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Forslag til mat som kan nytes kald/lunka og funker som frokost og lunch? Tenker å prøve å spare litt penger iallefall og ikke svi av alt på mat. Ellers så lurer på hvor lange køer det er ved grillene.
Vis hele sitatet...
Pinnekjøtt.
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Forslag til mat som kan nytes kald/lunka og funker som frokost og lunch? Tenker å prøve å spare litt penger iallefall og ikke svi av alt på mat. Ellers så lurer på hvor lange køer det er ved grillene.
Vis hele sitatet...
Polarbrød/Knekkebrød etc med tubeost og andre pålegg fungerer godt. God holdbarhet også.
Takker for svaret kjemikalie !
Litt urelevant men er det forresten noen som vet om noen nice skosjapper i køben som har air jordans etc? Tenkte å se etter noen fete sko imens jeg var utlands
Sist endret av hiphophodet; 26. mai 2016 kl. 05:33.
Sitat av selmabg Vis innlegg

Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke og mat? Hvor lite kan man for eksempel "greie" seg med av penger til dette?
Vis hele sitatet...
Tja, hvis du kjøper drikke i roskilde by og ikke har noe imot varm øl/andre drikker så er alkohol veldig billig (Det er billig uansett i forhold til norske priser) Rundt 90 danske for et brett øl i roskilde by, 200 danske for et brett (kaldt!) øl inne på campområdet.
Minimum du klarer deg på vil jeg si er rundt 2000 kr. (Ved mindre du lever på havregryn og hjemmebrent)

Det er griller rundt omkring der du kan ta med deg egen grillmat, smart måte å spare peng på!
Ha knekkebrød/polarbrød og noe enkelt pålegg til frokost, noe med litt holdbarhet, så sparer du fort store summer.
Varm dusj koster 20 kr, kald dusj er gratis.

Ta med gummistøvler i tilfelle det blir regn. (Det blir fort et gjørmehelvete)
Ikke drikk mye alkohol før du eventuelt prøver weed, og ikke røyk altfor mye første gang.
Ikke ta imot drinker fra fremmede.
IKKE camp ved gjerdet (folk pisser på det)
Ikke pakk så jævlig mye klær, du kommer til å bruke mye mindre enn du forventer.
Øreplugger kan være greit hvis dere planlegger å se mange konserter (kjøp noen som kun demper lyden og ikke stenger den ute)

Er mange andre flotte tips hvis du googler litt omkring, men det viktigste er

Pass på hverandre!

Roskilde har et rykte på seg for å ha lite bråk og generelt ansvarsfulle deltagere, men man vet aldri.

Kos dere
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Vi tenker å ta med anlegg av noe slag iår. Vi er vel bare 4-5 stykker som skal, men ifjor var det helt jævlig og kun høre dansk hiphop hele dagen, så må prøve å ordne selv. Noen som har tips til anlegg? Bilbatteri er vel den beste strømkilden? Skal ta buss ned, hvordan er det å ta med dette ned? Ikke lenge igjen nå! Gleder meg som en unge
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av Clayton Vis innlegg
Vi tenker å ta med anlegg av noe slag iår. Vi er vel bare 4-5 stykker som skal, men ifjor var det helt jævlig og kun høre dansk hiphop hele dagen, så må prøve å ordne selv. Noen som har tips til anlegg? Bilbatteri er vel den beste strømkilden? Skal ta buss ned, hvordan er det å ta med dette ned? Ikke lenge igjen nå! Gleder meg som en unge
Vis hele sitatet...
Vi er en gruppe som har lekt med tanken om å bygget eget lite anlegg vi også. Vi har også vurdert en av de "gamle" boomblasterne da disse går på batterier.

Bilbatteri funker men er tunge som bly, så kan være litt slit å få med frem og tilbake!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Vi er en gruppe som har lekt med tanken om å bygget eget lite anlegg vi også. Vi har også vurdert en av de "gamle" boomblasterne da disse går på batterier.

Bilbatteri funker men er tunge som bly, så kan være litt slit å få med frem og tilbake!
Vis hele sitatet...
Blir nok bare å ta med bilbatteri en vei!

Lite mattips! Spagettien inne på konsertomerådet var den beste maten jeg spiste på roskilde ifjor. Tror det var et idrettslag ellerno som drev det. Anbefales!
Sist endret av Clayton; 27. mai 2016 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilke artister vet dere det blir bra kok på? Og hvor lenge før må jeg møte opp for å få en god plass på konsertene?

Vil stå langt frem på Slayer og Kvelertak, vet det blir god trøkk der hvertfall!
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Vi er en gruppe som har lekt med tanken om å bygget eget lite anlegg vi også. Vi har også vurdert en av de "gamle" boomblasterne da disse går på batterier.

Bilbatteri funker men er tunge som bly, så kan være litt slit å få med frem og tilbake!
Vis hele sitatet...
Bygg heller anlegg enn å bruke boomblaster. Batterier til Boomblaster er mye dyrere. Vi låner en roskilde-kasse med tre bilbatterier + 1 aktiv høytaler.

Sitat av Clayton Vis innlegg
Blir nok bare å ta med bilbatteri en vei!

Lite mattips! Spagettien inne på konsertomerådet var den beste maten jeg spiste på roskilde ifjor. Tror det var et idrettslag ellerno som drev det. Anbefales!
Vis hele sitatet...
Dere er dedikerte hvis dere tar med dere bilbatteri på buss!
Sist endret av snickersogtwist; 1. juni 2016 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Bilbatteri funker men er tunge som bly, så kan være litt slit å få med frem og tilbake!
Vis hele sitatet...
Det er vel også ekstremt viktig at batteriet aldri blir snudd opp ned eller på siden? Det skal alltid stå rett opp som jeg har forstått det ellers blir det fort ødelagt. Det kan hende jeg tar feil, men jeg har ihvertfall hørt det hele livet mitt.
Sist endret av Dongerino; 1. juni 2016 kl. 23:02.
Hvordan kommer folket seg til RF forresten, bil, fly, tog, sparkesykkel?
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Bygg heller anlegg enn å bruke boomblaster. Batterier til Boomblaster er mye dyrere.
Vis hele sitatet...
Vi skaffet en utrolig lav pris på batteriene!

Urelatert til batteriene, men vi mistenker at boomblasteren sakte går mot døden nå, og ikke kommer til å fungere som den skal på RF

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det er vel også ekstremt viktig at batteriet aldri blir snudd opp ned eller på siden? Det skal alltid stå rett opp som jeg har forstått det ellers blir det fort ødelagt. Det kan hende jeg tar feil, men jeg har ihvertfall hørt det hele livet mitt.
Vis hele sitatet...
Har hørt dette hele livet selv, googlet det når jeg skrev posten men fant ingenting

Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Hvordan kommer folket seg til RF forresten, bil, fly, tog, sparkesykkel?
Vis hele sitatet...
Danskebåten til Køben, så tog

Har en liten bugg med at alle smileysa jeg har lagt i innlegget kommer tilslutt? satse på at det bare er hos meg
Sist endret av KjemikalieX; 1. juni 2016 kl. 23:56.
Sitat av FlowerExploder Vis innlegg
fikk meg en liten bot i fjor
Vis hele sitatet...
Hvordan er det å få bot for dette i Danmark? Kommer dette på rullebladet i Norge eller kan man bare betale cash uten stress på stedet?
Sitat av Orange_Winter Vis innlegg
Hvordan er det å få bot for dette i Danmark? Kommer dette på rullebladet i Norge eller kan man bare betale cash uten stress på stedet?
Vis hele sitatet...
Nei, det kommer ikke på rullebaldet i norge, med mindre du nekter å betale da sender de forelegget til norsk politi og lar de ta seg av det. du kan betale cash på stedet, måtte betale 2000kr
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Riverhill Vis innlegg
Hvilke artister vet dere det blir bra kok på? Og hvor lenge før må jeg møte opp for å få en god plass på konsertene?

Vil stå langt frem på Slayer og Kvelertak, vet det blir god trøkk der hvertfall!
Vis hele sitatet...
Mac Demarco og Tame Imapala MÅ jeg se ihvertfall. Kakkmaddafakka fra bergen blir nok også fett, men de spiller 14:00. Noen som har noe annet og anbefale?
Sitat av Orange_Winter Vis innlegg
Hvordan er det å få bot for dette i Danmark? Kommer dette på rullebladet i Norge eller kan man bare betale cash uten stress på stedet?
Vis hele sitatet...
Sitat av FlowerExploder Vis innlegg
Nei, det kommer ikke på rullebaldet i norge, med mindre du nekter å betale da sender de forelegget til norsk politi og lar de ta seg av det. du kan betale cash på stedet, måtte betale 2000kr
Vis hele sitatet...
Kan også legge til at en jeg kjenner ble tatt av dansk politi på roskilde med nesten 30g for ett par år siden. Fikk ett par tusen i bot, de tok stashet og ingenting annet skjedde
▼ ... over en uke senere ... ▼
Verdt å bestille parkering, eller er det greit med plasser og slikt?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Vi skaffet en utrolig lav pris på batteriene!

Urelatert til batteriene, men vi mistenker at boomblasteren sakte går mot døden nå, og ikke kommer til å fungere som den skal på RF


Har hørt dette hele livet selv, googlet det når jeg skrev posten men fant ingenting


Danskebåten til Køben, så tog

Har en liten bugg med at alle smileysa jeg har lagt i innlegget kommer tilslutt? satse på at det bare er hos meg
Vis hele sitatet...
Tar danskebåten til køben vi og. Drar dere den 24.?
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Verdt å bestille parkering, eller er det greit med plasser og slikt?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg syntes det. Brukte bilen 2-3 dager i løpet av festivalen, da var det veldig greit å måtte gå 100m fra østinngangen istedenfor langt til gratisparkeringen. Vi bestillte i forveien, var utsolgt da vi kom der ca 2t etter festivalen åpnet.

For gratisparkeringen var det et stykke å gå, det er mulig å slippe av bagasje osv rett med inngangen men syntes 500kr fordelt på et par stykk var lett verdt det.
Sitat av ghettoblasta123 Vis innlegg
Tar danskebåten til køben vi og. Drar dere den 24.?
Vis hele sitatet...
Vi tar den nedover 23.06 for å ha en ekstra dag i køben med drikking og chilling
Tar også båten hjemover 03.07, hadde vært kult med lite treff på båten visst dere også gjør det!

Sitat av SJefen Vis innlegg
Ja, jeg syntes det. Brukte bilen 2-3 dager i løpet av festivalen, da var det veldig greit å måtte gå 100m fra østinngangen istedenfor langt til gratisparkeringen. Vi bestillte i forveien, var utsolgt da vi kom der ca 2t etter festivalen åpnet.

For gratisparkeringen var det et stykke å gå, det er mulig å slippe av bagasje osv rett med inngangen men syntes 500kr fordelt på et par stykk var lett verdt det.
Vis hele sitatet...
Vi kom bare noen få timer før det åpnet* og kjøpte en plass på en gress/grus flekk litt borti gata av noen som eide eiendommen. Var veldig grei og billig løsning, men kan ikke huske hvor mye vi betalte. Tror vi kanskje gikk i 10 minutter* bortover gaten der

*Detaljer som klokkeslett og tider kan være litt usikre, da det er ett år siden, og var før en uke på RF...
Sist endret av KjemikalieX; 15. juni 2016 kl. 12:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Støtt på et skikkelig problem her nå, hvordan i alle dager skal jeg få sett siste episode av Game of Thrones mens jeg er der!?!
Vi er en gruppe som skal ha med et partytelt. Ser på reglene at det står 1 stk pr 20 personer i campen.
Den mest standard størrelsen er 3x3, men jeg kan ikke se at de har spesifisert noen mål.
Noen som har erfaring med å ta med et av Denne typen? (6x3m)
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Vi er en gruppe som skal ha med et partytelt. Ser på reglene at det står 1 stk pr 20 personer i campen.
Den mest standard størrelsen er 3x3, men jeg kan ikke se at de har spesifisert noen mål.
Noen som har erfaring med å ta med et av Denne typen? (6x3m)
Vis hele sitatet...
Kan si deg at INGEN følger den regelen og den blir ikke håndhevet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Begynner å nærme seg tid for pakking nå. Satser på godt vær hele uka!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Aldri vært så tan som etter roskilde ifjor, prøvde ikke å bli brun engang! Under en uke nå! Kjør
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Vi er en gruppe som skal ha med et partytelt. Ser på reglene at det står 1 stk pr 20 personer i campen.
Den mest standard størrelsen er 3x3, men jeg kan ikke se at de har spesifisert noen mål.
Noen som har erfaring med å ta med et av Denne typen? (6x3m)
Vis hele sitatet...
Den reglen blir vell sjeldent håndhevet.. Aldri hørt om den før.
Vi var ifjor 14stk på to partytelt og hørte ingenting om det
Sist endret av KjemikalieX; 19. juni 2016 kl. 13:36.
Debuterer på Roskilde i år. Er det stress å skaffe seg plass til en camp med ca 10stk om man ikke gidder å sove i køen/møte opp lenge før det åpner?
Sitat av Murdergoon Vis innlegg
Debuterer på Roskilde i år. Er det stress å skaffe seg plass til en camp med ca 10stk om man ikke gidder å sove i køen/møte opp lenge før det åpner?
Vis hele sitatet...
Det kommer veldig an på hvilket område/bokstav dere vil campe. På feks C,L,G(?) og de andre populære er dette veldig vanskelig uten å være tidlig ute.
Hvordan er utvalget på alkohol i roskilde by? Er det billigere å kjøpe sigaretter der også?

Vi skal ta med 1 aktiv høytaler + omformer og bilbatterier. Vi har fått låne en "roskildekasse" med tre bilbatterier koblet til omformer som går til to uttak på utsiden. Denne er dessverre for stor for bilen vi skal kjøre ned. Noen som har anbefaling på eventuelle kasser man kan få plassert 2 bilbatterier? Vil helst slippe å lage kasse selv.
Sist endret av snickersogtwist; 20. juni 2016 kl. 15:46.
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Hvordan er utvalget på alkohol i roskilde by? Er det billigere å kjøpe sigaretter der også?
Vis hele sitatet...
Jeg har bare vært på den nærmeste butikken, usikker på om det egentlig er noen flere i området.
Dette er fra (bedugget) hukommelse fra ifjor:

De har ett par typer øl, og noen "generic brand" vodka liggende ute i butikken.er ikke sikker, men antar at de også har litt mer fancy sprit bak disken, dvs vanlige merker som Absolut, Jack, ol. Alle matbutikker/kiosker i danmark har dette. Prisen er selvfølgelig mye lavere enn inne på festivalen.

Usikker på Tobakken, men vet at de solgte nesten(?) eller kun ett merke sigaretter inne på festivalen, med ett par forskjellige typer.
Usikker på utvalget på butikken. Antar at dette også koster enda mindre utenfor.

Skal sies at siden vi er vandt til så høye priser så er jo alt billig for oss. Butikken har også en tendens til å være full av mennesker, med laaange køer. Og de prøver for harde livet å restocke varene som blir utsolgt med en gang.

Vet ikke hvor mye dere har vært i danmark, men kan være greit å være forberedt på at når du kommer til kassen så må du enten safe med engelsk, eller bare late som du forstår hva de sier når de ser på deg og sier det blir "Tre og treds"kroner for varene. Eller som de liker å si, "tGRrrrehogtRGHRReds"
Har gitt opp pengesystemet deres og holder som regel bare hånden ut når de roper ut seks og en halv fems..
Sist endret av KjemikalieX; 20. juni 2016 kl. 17:13.
Jeg og en gjeng kompiser kommer med båten til køben på 25. Tror dere det er noe håp for å ordne en camp med et partytelt(3*3) på L eller P da?
Sitat av Logram Vis innlegg
Jeg og en gjeng kompiser kommer med båten til køben på 25. Tror dere det er noe håp for å ordne en camp med et partytelt(3*3) på L eller P da?
Vis hele sitatet...
Hvis dere skal på L må dere nok i "early access" kø. I fjor var early access køen på N området nærmest vest inngangen og P området rett under veien på dette kartet(nedre høyre hjørnet):

http://drw5li4pnyc3g.cloudfront.net/...5-1280x720.jpg

Hvis dere ikke rekker early access køen vil disse 2 områdene bli åpnet igjen etter de har ryddet. Dette var ca halv tolv på kvelden ifjor. Vi kom ganske sent første dagen, ca rundt 20.00 kom jeg inn på området, da var det ikke plass til et telt før disse 2 områdene åpnet igjen. Men vi fikk ordnet en bra camp når N området åpnet igjen.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Logram Vis innlegg
Jeg og en gjeng kompiser kommer med båten til køben på 25. Tror dere det er noe håp for å ordne en camp med et partytelt(3*3) på L eller P da?
Vis hele sitatet...
Hvis dere ikke har kommet dere forbi entrance etter de første tjue minuttene campområdet har åpnet vil dere ikke få plass på L. Nordre del av camp P blir tatt i løpet av noen timer, mens resten av camp P alltid vil være ledig.

Det er et rent helvete å være mange folk som skal campe sammen på de populære områdene. Man må stå i køen lenge eller være kjapp til å løpe og samtid være breskuldret.
Hei! Jeg drar ned til Roskilde for første gang i år og lurer på om noen har noen gode pakkelister?

EDIT: Har forresten bussbilletter tilgjengelig billig om noen er interessert (PM).
Sist endret av festivaljoe; 20. juni 2016 kl. 20:12.
Får spørre jeg også da, planer om å campe i p65 eller noe rundt der. Pga båt etc, så blir det enten å være der 8.00 på morran, eller 15.00 på ettermiddagen, er det for seint å møte 15.00 eller trur dere at det vil gå greit?
Er det fortsatt mulig å kjøpe billetter?

Og er det eventuelt noen som vil ha med en ekstra i campen?
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Er det fortsatt mulig å kjøpe billetter?

Og er det eventuelt noen som vil ha med en ekstra i campen?
Vis hele sitatet...
Er dessverre utsolgt for billetter. Er vell kun noen få endags-billetter igjen, men er vell få av disse også.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Er det fortsatt mulig å kjøpe billetter?

Og er det eventuelt noen som vil ha med en ekstra i campen?
Vis hele sitatet...
Skal du ha billett nå, må du kjøpe fra Finn eller lignende. Jeg sjekket den danske versjonen av Finn (Den Blaa Avis) og der var det 215 annonser om Roskilde Festival, men de fleste av disse var personer som ønsket å kjøpe billett.
Ser ut som de tilbyr rundt 2 500 for en billett, noe som vel er ~3 000 norske.

http://www.dba.dk/billetter/billette...val&iswildcard
Sist endret av Uglemos; 21. juni 2016 kl. 14:14.