Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1203
Heisann. Jeg har en kjæreste som er bipolar og går skole.. Hun får stipend sånn at vi bedre klarer oss av husleie og div. regninger.
vi har tidligere vært på sosialkontoret og hørt om de kunne hjelpe oss, svaret vi fikk var at studenter fikk ikke hjelp.

Stemmer dette virkelig?

Hun er ikke i stand til å jobbe på siden på grunn av diverse grunner, er såvidt hun klarer seg gjennom skolen.

Er det -ingen- ting vi kan gjøre for å øke inntekten vår? Bortsett fra at jeg tar meg enda en jobb selvfølgelig.
Nå operer jo NAV ut i fra vise satser, Og i deres tilfelle vil jeg tro det er snakk om livssoppholds satser. Sjekk ut hovr mye de ligger på i den kommunen dere bor. Dokumenter alle utgiftene dere har + kontoutskrift. Ta det til NAV og legg inn en søknad på livssopphold. De plikter å hjelpe dere hvis dere ligger under den gjeldene satsen som de eller regjerningen har satt. Få alt på papiret..
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Regner med vi må dokumentere inntekten vi også har..
satsen lå på 4.200..
Har utgifter for omentrent 17.000 per måned, og en inntekt på omentrent 18/19.000 per måned.
Sniker inn ett lite off topic spm mens vi er på tema.. En kamerat av meg mener bestemt at man kan få 4500 hver måned av sosialen mens man fortsatt bor hjemme hos foreldre. Dette kan ikke stemme ???
Med bipolar diognose har hun rett på atføring ifra nav. Samboeren min får ca 9000 i måneden i atføring, samt bostøtte. Det handler egentlig om å vite hvor og hva man skal søke...
En venn av meg får 11000 pr. Måned av NAV, og han bor hjemme. Han har dog en sykdom som forhindrer ham fra å jobbe, men still. Så joda, det skulle kunne være mulig.


OT: Jeg tror du kan søke om støtte for å dekke boutgifter. Altså, leie av leilighet. Men jeg er ikke hundre prosent sikker.
En annen ting jeg vil legge til er at NAV og sosialkontoret ikke er samme greie. Jeg ville prøvd lykken hos NAV istedet for sosialkontoret, da sistnevnte vanligvis kun hjelper til i nødstilfeller..

Om dere på død og liv skal søke noe på sosialkontoret er det viktig å være bestemt og vite hva du har rett på.
De er flinke til å drepe alt håp om at du får søknaden godkjent før du faktisk får søkt. Om de sier at det er liten sjanse for at søknaden blir godkjent, si at du vil søke alikevel!