Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 10941
Hei =)
jeg tatoverte på meg øynbryn når jeg var 16 år gammel(nå er jeg 18). Jeg skulle ha de under mine naturlige. Det ente opp med at det ene øynbrynet er nesten 1 cm over mitt naturlige og det andre er delevis under mitt naturlige. jeg sa dette til henne som tattoverte meg med en gang jeg kikket meg i speilet, det jeg fikk som svar var "det er bare fordi det er hovent enda."

Da jeg kom tilbake for min refil så klaget jeg fortsatt på at det var skakt, det ente opp med at henne skulle prøve å rette på de, men ble bare langt værre. Dermed bestemte vi at henne skulle brenne de bort. dette var kunn en smertefull opplevelse uten noe hell, dette prøvet jeg 3 ganger.

Øynbrynene ble ikke noe bedre. jeg sendte inn bilder til profesjonelle og dette var dems respons på hvordan det så ut:
"Ja dette ville jeg reagert kraftig på. Noe av det verste jeg har sett!!!!! Hvem har utført dette på deg? Selvsagt skal du be om å få pengene tilbake. Skulle bare mangle. Du må kontakte en laser spesialist, og jeg kan anbefale Langeland på Youngstorget i Oslo. Er det ene brynet tatovert langt over det ene brynet?"

Ringte damen som tatoverte meg, henne negktet å betale laser eller gi meg tilbake pengene som jeg har betalt. Men henne kunne brenne de flere ganger gratis helt til dem gikk bort. men det vil jeg ikke gjenta noe mere, for så ikke ut etter det var gjort. røde øyne som verket og stor skurv over øya. nei, huff. Hun lurte på om jjeg ville møte henne i morgen for å diskutere dette, men er litt usikker på hva jeg har rett til. er det ikke 5 års reklamasjons rett? Noen som kan hjelpe meg?
på forhånd takk
5 reklamasjonsrett på elektroniske gjenstander, og dette skal du stå på ditt på, ikke la hu droppe betale tilbake.
Trådstarter
27 2
nei, men har jeg rett til å kreve å få betalt laser? har henne rett til å si nei til å i det minste gi meg pengene tilbake?

I værstefall kan jeg saksøke henne? Jeg syns det er utolig fælt, må ha håret forran øynbrynet konstant, folk snakker og gjør rett og slett nar av det. å føler meg ikke akkurat noe pen lengere. Så jeg har jo lidd psykisk av det. å når henne nekter å betale meg, så har jeg vel en sak da? hadde tenkt til å ringe forbrukerrådet, men stengte der kl 3 så rakk det ikke. :/
Det som er så dumt med tattoveringer at kjøpsloven ikke gjelder. Håper dere blir enige! ikke fett å ha en misslykka tattovering..
Trådstarter
27 2
å det er mitt i annsiketet mitt, er liksom ikke noe som er så lett å gjemme vekk. men skal ikke de ha en sånn forsikring som dekker hvis de gjør feil?
Reklamasjonsrett har du nok ikke på dette. Men ville gått til media hvis hun ikke ville bli med på en løsning.
Sist endret av Wipeout; 14. januar 2010 kl. 15:52.
Trådstarter
27 2
å i tilegg så var jeg ikke gammel nok til å ta den tatoveringen, for mine foresatte ga ikke noe samtykke og henne spurte heller ikke etter det, kan det ha noe å si?
Ops, sorry, tenkte litt feil Wipeout, men det er


Sitat:
Gi eksempler på bildeler det er fem års reklamasjonsfrist på.

- All elektronikk kommer helt klart inn under femårs-regelen. Det samme gjør motor, gir, drivverk, lakk, setetrekk og bremser unntatt bremseklosser.
Sitat:
Gi eksempler på bildeler det er to års reklamasjonsfrist på.

Slitedeler som plugger, dekk og filtre.
Vis hele sitatet...
men back to topic,

Du kan da absolutt kreve tilbake om det er dårlig jobb? Stå på ditt
Off topic, men har du bilde??
Jeg ville stått på mitt, og kanskje trukket inn media som pressmiddel? Lite heldig om du ønsker lite oppmerksomhet på saken men..


Uansett, uten å virke moraliserende.. Permanent makeup som 16åring er kanskje ikke verdens beste idè, uavhengig av tatovøren? :P
Sist endret av fetter; 14. januar 2010 kl. 15:55.
Trådstarter
27 2
kan hente det fra den 2 pc'n, et sek.
Sitat av Beate Vis innlegg
å i tilegg så var jeg ikke gammel nok til å ta den tatoveringen, for mine foresatte ga ikke noe samtykke og henne spurte heller ikke etter det, kan det ha noe å si?
Vis hele sitatet...

Er ingen aldersgrense for å bli tatovert i Norge. Vet at del fleste som tatoverer motiver ikke tatoverer mindreårige, men vet ikke hvordan det er med kosmetiske tatoveringer.
Sitat av Beate Vis innlegg
å i tilegg så var jeg ikke gammel nok til å ta den tatoveringen, for mine foresatte ga ikke noe samtykke og henne spurte heller ikke etter det, kan det ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Det finnes da ingen lovbelagte aldersgrenser i Norge som sier at 16 åringer ikke kan ta tatovering, men det er ofte seriøse tatoveringsstudioer setter 18 års aldersgrense.
Trådstarter
27 2
det er aldersgrense 18 år, men de tatoverer med foresattes samtykke sist jeg sjekket på en tatoverings butikk. Men kan hende dette er noe de bestemmer selv. Selve idéen er ikke ille, så lenge arbeidet hadde blitt utført skikkelig. Henne tok ingen mål ingen ting. å først så spurte henne om jeg ville tegne på selv, noe jeg absolutt ikke ville.

Bildet er av det som er tatovert over. jeg har spart ut mine egen bryn uten å rørt dem slik at man ser forskjellen.
hvordan legger jeg inn bildet her egentlig?:S
Sitat av Beate Vis innlegg
det er aldersgrense 18 år, men de tatoverer med foresattes samtykke sist jeg sjekket på en tatoverings butikk. Men kan hende dette er noe de bestemmer selv. Selve idéen er ikke ille, så lenge arbeidet hadde blitt utført skikkelig. Henne tok ingen mål ingen ting. å først så spurte henne om jeg ville tegne på selv, noe jeg absolutt ikke ville.

Bildet er av det som er tatovert over. jeg har spart ut mine egen bryn uten å rørt dem slik at man ser forskjellen.
hvordan legger jeg inn bildet her egentlig?:S
Vis hele sitatet...
Tilleggsvalg når du legger inn post -> Behandle vedlegg.
18 års grensen er noe tatoosjappene velger selv å ha. Som jeg nevnte tidligere og som Clr sier så er det ikke lovpålagt.
Trådstarter
27 2
fikk det med meg ja

Men er ikke noe data flink, så får bare opp "Your file of 430,7 KB bytes exceeds the forum's limit of 100,0 KB for this filetype." når jeg skal legge inn bilde.:S vet ikke hvordan jeg forandrer dette jeg..
http://bildr.no last opp det her og post linken.
Ikke bry deg om hva du har rett til eller ikke.. Dama har gjort en dårlig jobb, og ikke nok med det: hun har gjort en dårlig jobb midt i ansiktet ditt! Stå på ditt og krev at hun finner en løsning på dette som gjør deg fornøyd.
Barer lurer - Tegnet hun ikke på sminken med penn/tusj først for at du skulle godkjenne om det var riktig eller ikke?
http://bildr.no/thumb/567327.jpeg
Der
Sist endret av Rallo Tubbs; 14. januar 2010 kl. 16:16.
Trådstarter
27 2
Ja, henne tegnet oppe også så jeg på og da var det helt anderledes en slutt reultatet. for hunn tegnet på hårene, også barberte henne de vekk før henne tatovert på å etter det så ikke jeg noe mer. så noe feil skjedde underveis.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
http://bildr.no last opp det her og post linken.
Vis hele sitatet...
takk var litt vanskelig dette. :P
"Øko-Terrorist"
det der var jo helt forferdelig, stå på ditt!
Trådstarter
27 2
ja, skal det men trenger noen argumenter jeg kan stå på når jeg snakker til henne i morgen.. give me some? heh, må på jobb straks. så kan hende jeg forsvinner litt. Men håper at hvis noen vet noe så skriv det ned, trenger hjelp. takk til alle
Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til pressen. Det er utrolig hva litt dårlig PR kan gjøre for folks vilje til å gjøre opp for seg.
"Øko-Terrorist"
tv2 Hjelper deg ^^ har tendens til å virke bra :P
Fy faen, det der skulle jeg gjort bedre selv med loddebolt i bakfylla!
Møt ho personlig og stå på ditt, still krav. Hvis ikke ho vil dekke utgiftene for å få det fjernet, så sier du at lokalavisa er neste stopp. Og nei, fjerningen skal ikke ho ta seg av, da ho tydeligvis er like ubrukelig til å fjerne tatoveringer som hun er til å legge dem.
du kan prøve å gå tilbake med et ultimatum. å si at dersom du ikke får dekka laserbehandling så vil du gå til media å sørge for en dårlig referanse som vil hjemsøke bedriften hennes i mange år framover.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til pressen. Det er utrolig hva litt dårlig PR kan gjøre for folks vilje til å gjøre opp for seg.
Vis hele sitatet...
jepp, media er generelt glad i sånne saker.

tattovøren som tattoverte Kimberly gikk med på å betale for deler av laseroperasjonen hennes.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6657891
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6655679
Sitat av ErikH Vis innlegg
jepp, media er generelt glad i sånne saker.

tattovøren som tattoverte Kimberly gikk med på å betale for deler av laseroperasjonen hennes.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6657891
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6655679
Vis hele sitatet...
Hun innrømmet jo senere hun hadde bestilt 56 stjerner, men faren ble sur når han så henne!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Og å tattovere på seg øyenbryn høres like høl i huet ut. Tattovering er ikke det samme som å tegne med en blyant. Du har tydeligvis gjort mange dårlige valg underveis, bl.a. å ikke sette deg inn i hvem du kjøpte tattoveringstjenester fra, noe enhver med litt fornuft ville gjort. Sucks to be you, men noen ganger må man bare leve med sine egne tabber – og forhåpentlig lære av dem.
Sist endret av Cadex; 14. januar 2010 kl. 17:35.
Sitat av Cadex Vis innlegg
Og å tattovere på seg øyenbryn høres like høl i huet ut. Tattovering er ikke det samme som å tegne med en blyant. Du har tydeligvis gjort mange dårlige valg underveis, bl.a. å ikke sette deg inn i hvem du kjøpte tattoveringstjenester fra, noe enhver med litt fornuft ville gjort. Sucks to be you, men noen ganger må man bare leve med sine egne tabber – og forhåpentlig lære av dem.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det høl i huet? Det er kanskje ikke så normalt i Norge, men i andre land som feks Kina er det veldig normalt å tatovere på seg øyenbrynene og det er en helt legitim prosedyre om den utføres korrekt. Akkurat som med andre tatoveringer.

Men hva ville du formidle med posten din egentlig? Ja, hun var 16 år og utviste dårlig dømmekraft, noe hun har får erfare hver dag, akkurat det tror jeg ikke hun trenger deg for å poengtere egentlig.

Med en mer kritisk holdning til tatovøren kunne hun kanskje ha unngått dette, men det betyr ikke at tatovøren var uten skyld. Dette er en ganske grov feil, så for din egen del, og for andre som kunne finne på å tatovere seg der, synes jeg ikke du skal slå deg til ro med dette utfallet. Snakk med en advokat og hør om det er noe du kan gjøre, og evt hva da.
Sist endret av Picard; 14. januar 2010 kl. 18:11.
går ikke dette under håndverkslåven? Da er det i hverfall 2 år. Med mindre det ble avtalt at det skulle vare lengre, da er det 5 år.
Stå på ditt! Spør pent om tattovøren bryr seg om ryktet sitt om tattovøren blir vanskelig mot deg Media! Lykke til!
Blir rett og slett helt forbløffet når jeg hører om slike "fagfolk".. Man skulle nesten tro at dem har fått lisen fra bakerste siden i donald pocket!
Tenk å gjøre så lite forhånds arbeid og planlegging, på noe du skal merke på kroppen til noen for resten av livet deres!
Helt ufattelig patetisk!

Stå på ditt du! du får bare leie inn en "hitman" til å besøke henne hjemme, og tvinge penga ut av henne!=)
Det du kan vinne på, er å true med å gå til pressen. Legg det frem på en måte som gjør at hun forstår konsekvensene studioet hennes vil få om du får til pressen med dette, og dette er stoff som media er veldig glad i. Jeg tipper hun vil gå med på å dekke mye av kostnadene ved laserbehandling, jeg ville iallefall ha gjort det.
Sitat av f00b Vis innlegg
Det du kan vinne på, er å true med å gå til pressen. Legg det frem på en måte som gjør at hun forstår konsekvensene studioet hennes vil få om du får til pressen med dette, og dette er stoff som media er veldig glad i. Jeg tipper hun vil gå med på å dekke mye av kostnadene ved laserbehandling, jeg ville iallefall ha gjort det.
Vis hele sitatet...
Der har du det.. hitman var kanskje ikke den rette vei å gå, men i visse tilfeller (særlig for bransjer osv), kan det kanskje være mest skremmende å gå offentlig!
super ide=)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Legg fram saken på en ordentlig og saklig måte, at du krever det dekt, eller så skal du få saken dekt... I media selvfølgelig
Jeg ville sagt at om hun ikke kunne ta litt ansvar for sitt eget dårlig utførte arbeid, så ville jeg sponsa henne med en ukes annonse i lokalavisa med utgangspunkt i det bildet du posta over.
Trådstarter
27 2
okei Takk for all respons.

ja, det med håndtverker loven skal jeg sjekke opp. skal møte henne snart, så får se hvordan det går Skal stå på mitt og kreve at henne får det fikset.
Du har jo fått et produkt som ikke er i henhold til det du har bestilt.
Da har du jo krav på nytt produkt eller fiksing av eksisterende produkt.

Da noe slikt blir litt vanskelig når det gjelder tatovering, så er jo laser eneste utvei.

Tru med media, det er beste løsningen.
Trådstarter
27 2
ringte forbrukerrådet og det var ingen lov som jeg kunne bruke for å få tilbake pengene. Eneste jeg kunne bro på er avtalen som ble avtalt på forhånd. hmm:/
Stakkar deg lille venn, dette så ikke mye bra ut. Du kan jo starte med litt dårlig reklame for henne her inne på forumet i denne posten og så andre kanskje klarer holde seg unna tatovøren, tror ikke jeg så du nevnte hvem det var.

Men media er ofte ett sterke virkemiddel i slike saker, kanskje det finnes noen andre lokale som kan hjelpe deg med saken. Tenker slik at du kanskje tar kontakt med noen som kan fikse dette, så tar du kontakt med media så blir det god reklame for de som sponser deg med hjelpa og dårlig reklame for dem som har gjort en grovt dårlig jobb.
Trådstarter
27 2
hmm, henne tilbudte meg 1000 kr, men det er jo ingen ting:S hmm
Sitat av Beate Vis innlegg
hmm, henne tilbudte meg 1000 kr, men det er jo ingen ting:S hmm
Vis hele sitatet...
skambud!

nå har ikke jeg finlest hele tråden, men hvor mye betalte du for disse øyenbrynene?
Verdt å vite i denne saken er jo også at "permanent" makeup ikke er permanent. Dvs at de fleste typer permanent makeup til øyebryn varer i 2 - 3 år. Dvs at dine snart forsvinner
Trådstarter
27 2
nei, de trengs å farges opp igjen etter 5 år, for å holde de vedlike. de forsvinner aldri helt. hvor får du det fra? må være en annen type tatovering i såfall.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
skambud!

nå har ikke jeg finlest hele tråden, men hvor mye betalte du for disse øyenbrynene?
Vis hele sitatet...
jeg har brukt totalt 2700 mener jeg å huske.

Henne har prøvet å fikse dem 3-4 ganger før uten hell, å budet hennes var at henne skulle prøve å fikse det i 3 mnd igjen nå eller 1000 kr. Å toppen av det hele så sa henne "hvorfor skal jeg jobbe gratis, du var uheldig sånn er det". tss, idiotisk kjerring.
Sitat av Beate Vis innlegg
nei, de trengs å farges opp igjen etter 5 år, for å holde de vedlike. de forsvinner aldri helt. hvor får du det fra? må være en annen type tatovering i såfall.
Vis hele sitatet...

Nei, de forsvinner nok aldri helt, men delvis. Uansett, gratulerer med et litt annerledes utseende.

Sitat av Beate Vis innlegg
Henne har prøvet å fikse dem 3-4 ganger før uten hell, å budet hennes var at henne skulle prøve å fikse det i 3 mnd igjen nå eller 1000 kr. Å toppen av det hele så sa henne "hvorfor skal jeg jobbe gratis, du var uheldig sånn er det". tss, idiotisk kjerring.
Vis hele sitatet...
Er det en spesiell grunn til at du velger å dra for å "reparere" hos den samme dama som fucked deg opp i utgangspunktet? Spare penger? Nei, dra til et skikkelig sted
Sist endret av tafsern; 15. januar 2010 kl. 14:41.
Haha...
hvorfor skal jeg jobbe gratis, du var uheldig sånn er det
Vis hele sitatet...
Lite selvinnsikt på dama. Tydeligvis ikke hun som har gjennomført jobben?!?!

For ei skjøge!!