Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 655
jeg fikk låne pappas digitalt videokamera ista, så har vi mista bruksanvisninga under flytting
kameraet er ett cannon med 1.3 mp. vet ikke hva det heter etter cannon

så filma jeg ista litt om kring, måtte spole tilbake filmen for å se den. virka grei den filmen.
men hvordan får jeg sendt filmen fra kameraet til pc?
noen som har gjort dette med et cannon kamera som kan si hvilken ledning de sendte filmen med og litt hva de gjorde?

hvis noen vet hvordan man ser bildene man har tatt åsså, så hadde det vært kjempeint
har tatt noen bilder, men finner de ikke. hva skal jeg trykke på
bruker sikkert USB, eller Firewire for å overføre filmen/bildene til datamaskina.
Helt greit program synes jeg er windows moviemaker. Bruker du dette så vil bildene komme fram som egne kapittel
2bad's Avatar
Trådstarter
Sitat av LordPalo
bruker sikkert USB, eller Firewire for å overføre filmen/bildene til datamaskina.
Helt greit program synes jeg er windows moviemaker. Bruker du dette så vil bildene komme fram som egne kapittel
Vis hele sitatet...
kan du gi meg sidene til hvor jeg laster det ned?
fant en ledning, den er rund på begge sider med sånne greier inni (der man putter inn i videokameraet og pc'n) den passer til pc og videokameraet, emn det skjer ikke noe når jeg kobler de sammen :S
Moviemaker ligger nok på maskina di hvis du kjører windows xp.
Koble sammen dataen og kameraet med kabelen. Vri velger på kamera over til avspilling. Slå på kameraet og maskina vil automatisk detektere/gjenkjenne kameraet.
Funker slik for meg ihvertfall...
Du har sikkert funnet en composit kabel (høres i alle fall ut som det du forklarer), denne kabelen er for å koble til videokameraet til TV'en. Du må bruke en FireWire 400 kabel for å koble til PC'en fra kameraets DV in/out kontakt. Har du Windows XP kan du bruke Movie Maker som følger med, har du mac kan du bruke iMovie. Movie Maker er bare for å nevne det utrolig ustabilt, så du bør nok skaffe deg noe annet.
Sitat av 2bad
kan du gi meg sidene til hvor jeg laster det ned?
fant en ledning, den er rund på begge sider med sånne greier inni (der man putter inn i videokameraet og pc'n) den passer til pc og videokameraet, emn det skjer ikke noe når jeg kobler de sammen :S
Vis hele sitatet...
Uten å si det for sikkert, høres det ut som en S-Video-kabel. Er den sirkelrund og har flere mindre "prikker" og en "strek" på ca en millimeter? I så fall er det nok en S-Video-kabel. Da får du det nok ikke digitalt inn på PC'en.

Hvis det er et mini-DV-kamera (mini-Digital Video) ville det overraske meg veldig om det ikke hadde Firewireutgang, i alle fall for digital ut (du overfører videoen digitalt). Hvis det er snakk om et Digital-8 kamera har jeg dessverre ingen kjennskap til de. Hvor store er kassettene du bruker? På størrelse med de gode gamle lydkassettene, eller mindre?