Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1853
Vistnok overstimulerte ketamin en hjertet hans og han logget av. Jeg trodde ikke dette var mulig på ketamin. Det blir jo lovlig brukt i flere sammenhenger. Og aldri hørt om et slikt utfall før

Kan det hende at helsa hans var så dårlig til å begynne med at det samme kunne skjedd ved en joggetur men at det tilfeldigvis var ketamin
Var nok bare kjedelig overdosering. Ikke noe å diskutere egentlig.
Veldig vanskelig å ta dødelig overdose på Ketamin alene. Ifølge nrk.no hadde han også tatt buprenorfin. Og hadde han ikke fått i seg for mye av dette så ville han ha druknet.
Sist endret av einsteindragon; 16. desember 2023 kl. 01:38.
Han hadde en drøss av andre kjemikalier i kroppen itillegg til subutex. I tillegg så var han i bassenget. Så jeg skjønner ikke helt hva som gjør dem sikker på at ketamin var hovedårsaken og ikke feks drukning eller kombinasjonen han var på.
Det krever enorme mengder ket før du dør. Rimelig sikker på at du kunne lagt en lisse på en kilometer og snortet til du ikke forsto hva det var lenger.
Sitat av Picard Vis innlegg
Han hadde en drøss av andre kjemikalier i kroppen itillegg til subutex. I tillegg så var han i bassenget. Så jeg skjønner ikke helt hva som gjør dem sikker på at ketamin var hovedårsaken og ikke feks drukning eller kombinasjonen han var på.
Vis hele sitatet...
Man kan nok se om han døde av drukning ved å se på hvor mye vann som er i lungene.
Professor
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det krever enorme mengder ket før du dør. Rimelig sikker på at du kunne lagt en lisse på en kilometer og snortet til du ikke forsto hva det var lenger.
Vis hele sitatet...

På DB sto det bare at obduksjonen hadde avdekket ketamin og at rettsmedisineren konkluderte at han døde pga. ketamin
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det krever enorme mengder ket før du dør. Rimelig sikker på at du kunne lagt en lisse på en kilometer og snortet til du ikke forsto hva det var lenger.
Vis hele sitatet...
Rusinfo sier dette: En normalt frisk person må innta mer enn 11 ganger laveste anbefalte dose til bruk ved narkose for å dø av ketamin.

Så ja, vi snakker om iallefall minst 5 eller 10 gram snortet eller tatt intravenøst.
Sist endret av einsteindragon; 16. desember 2023 kl. 01:42.
Professor
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Rusinfo sier dette: En normalt frisk person må innta mer enn 11 ganger laveste anbefalte dose til bruk ved narkose for å dø av ketamin.

Så ja, vi snakker om iallefall minst 5 eller 10 gram snortet eller tatt intravenøst.
Vis hele sitatet...
Det er nesten umulig å sniffe så mye. neseborene vil tettes og man vil ikke rekke å få i seg alt før det svartner, men intravenøst er definitivt mulig.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er nesten umulig å sniffe så mye. neseborene vil tettes og man vil ikke rekke å få i seg alt før det svartner, men intravenøst er definitivt mulig.
Vis hele sitatet...
Ja, personlig foretrekker jeg å ta det oralt. Da tar jeg litt over 0.5g og hovedeffekten kommer etter 30 min og varer i 60 min (men føles som mange timer). All effekt varer i totalt 6 timer.
"Contributing factors in Friends star’s death included ‘drowning, coronary artery disease and the effects of buprenorphine"

https://www.theguardian.com/tv-and-r...tamine-autopsy
Professor
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ja, personlig foretrekker jeg å ta det oralt. Da tar jeg litt over 0.5g og hovedeffekten kommer etter 30 min og varer i 60 min (men føles som mange timer). All effekt varer i totalt 6 timer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det, nasalt har mye høyere biotilgjengelighet. Og man kan vel også svelge "drippen" for ekstra effekt, men jeg pleier å spytte det ut da det er så bittert og kvalmende.
k-hole + badekar = dead friends
Professor
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
k-hole + badekar = dead friends
Vis hele sitatet...
Det er sant, det er mange lignende historier. Badekaret er en massemorder.

Jeg lurer forresten på hvordan de vet at han ikke k-holet og så druknet. hvordan de kan vite at han druknet i ettertid ville jeg likt å vist.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Hvorfor det, nasalt har mye høyere biotilgjengelighet. Og man kan vel også svelge "drippen" for ekstra effekt, men jeg pleier å spytte det ut da det er så bittert og kvalmende.
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Men effekten varer lengre når det tas oralt. Og helt ærlig så liker jeg smaken. Veldig søt.
Jeg derimot liker ikke å ha mye pulver i neseborene mine.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan han ha k-holet i badekaret, og så druknet som følge av dette? Tar man nok ketamin så kan man jo få store problemer med å bevege seg på en fornuftig måte. Jo mere man tar, jo drøyere blir det, og særlig om det er i kombinasjon med enkelte stoffer/legemidler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan han ha k-holet i badekaret, og så druknet som følge av dette? Tar man nok ketamin så kan man jo få store problemer med å bevege seg på en fornuftig måte. Jo mere man tar, jo drøyere blir det, og særlig om det er i kombinasjon med enkelte stoffer/legemidler.
Vis hele sitatet...
Hadde han dødd av drukning så ville obuksjonen vist dette.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Artig at så mange her tror de vet bedre enn en ekspert i rettstoksikologi
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Artig at så mange her tror de vet bedre enn en ekspert i rettstoksikologi
Vis hele sitatet...
Alle her kan mer enn sakkyndige rettsmedisinere.

Har jo tilgang til YT og Reddit
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Alle her kan mer enn sakkyndige rettsmedisinere.

Har jo tilgang til YT og Reddit
Vis hele sitatet...
Ja, vi er veldig selvgode og arrogante når det kommer til rusmidler. Iallefall jeg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Artig at så mange her tror de vet bedre enn en ekspert i rettstoksikologi
Vis hele sitatet...
Må ikke glemme egne erfaringer også da! Vet bare hvor mange gram jeg har dytta ned på en kveld. Forsåvidt hvor ekstreme mengder som har gått inn i denne kroppen de siste 2 årene. Toleransen på kett øker veldig fort så tar ikke så mange ukene før man kan sitte å dytte nedpå en 5er på noen få timer. Jeg lever enda hvertfall, men for all del så skal jeg ikke si at ikke det stemmer med Perry, men enig i at det hørtes rart ut.