Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 953
Sist mobil fikk seg en hard trøkk for p si det veldig mildt... Er en del bilder jeg gjerne skulle hatt ut fra sim-kortet.

Det underlige er det fortsatt funket i ny mobil kjøpt for få dager siden, men nå har jeg testet frem og tilbake, og sim dukker ikke opp når jeg har satt det inn.

Finnes det noen med erfaring her? For eksempel USB til simkortet for å få lastet inn til en pc? Ingen backup eller annet er festet til dette simkortet, så, er det noe sjans? Finnes det en mulighet for å få hentet ut bilder og filer?
Hva har SIM-kortet med bildene å gjøre? Bilder lagres ikke der.
Trådstarter
Er du sikker på det? Jeg fikk de opp tidligere, men ikke nå lenger. Noe jeg selvsagt ikke skjønner o det hele tatt.. fines det en type adapter av noe slag som gjør at du kan hente ut bilder og filmer?

Mobilen sunket med en gang kontakter, mail og apper
Sitat av Candiru Vis innlegg

Mobilen sunket med en gang kontakter, mail og apper
Vis hele sitatet...
Ja det er vanlig å også synke bilder mot sky i 2024.

Mitt tilfelle med Andoid så ligger alle bildene mine på google drive.

Epledingser syncer vel til icloud.

Er det deg bestemor?
Sist endret av Dough; 27. januar 2024 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Candiru Vis innlegg
Sist mobil fikk seg en hard trøkk for p si det veldig mildt... Er en del bilder jeg gjerne skulle hatt ut fra sim-kortet.

Det underlige er det fortsatt funket i ny mobil kjøpt for få dager siden, men nå har jeg testet frem og tilbake, og sim dukker ikke opp når jeg har satt det inn.

Finnes det noen med erfaring her? For eksempel USB til simkortet for å få lastet inn til en pc? Ingen backup eller annet er festet til dette simkortet, så, er det noe sjans? Finnes det en mulighet for å få hentet ut bilder og filer?
Vis hele sitatet...
Ikke bilder på sim kort, men dersom mobilen har plass til sd mikro kort så kan bildene være der. Da kan du bare benytte adapter.
Jeg har valgt at alle bilder og videoer lagres på SD-kort. Da er dem ikke tapt om tlf konker. I tillegg lastes dem opp på Dropbox i bakgrunnen.
Har Samsung dah...
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Jeg har valgt at alle bilder og videoer lagres på SD-kort. Da er dem ikke tapt om tlf konker. I tillegg lastes dem opp på Dropbox i bakgrunnen.
Har Samsung dah...
Vis hele sitatet...
Betaler du for dropbox eller er det gratis?
Trådstarter
Da er det noe merkelig på gang, fikk lastet inn over 1200 bilder og filmer. Men ja saken er løst. Jeg takkee for svar
Sitat av Kanikkedet Vis innlegg
Betaler du for dropbox eller er det gratis?
Vis hele sitatet...
Du får en viss lagring gratis, husker ikke hvor mye. Jeg betaler for det, da får jeg 2 T lagring.
Sitat av Candiru Vis innlegg
Da er det noe merkelig på gang, fikk lastet inn over 1200 bilder og filmer. Men ja saken er løst. Jeg takkee for svar
Vis hele sitatet...
Bra. Men lag deg en rutine på automatisk backup. Husk at bilder og video ikke lagres på selve simkortet. Har du ikke selv gjort endringer på filbane og lagt til lagringskort i mobilen så havner alle bilder og videoer du tar rett på mobilens "harddisk". Dersom mobilen feks knuses eller drukner så kan de være tapt. Automatisk backup løser slik for deg.
Apple iCloud eller Google Drive/One abonnement er et minimum av hva enhver bør ha av som backuptjeneste på telefonen sin.
De får kronene det koster hver måned er så absolutt verdt det.

Jeg betaler Kr 239,- i året for Google One 100 GB. Verdt prisen alene bare for de ekstra redigeringsfunksjonene man får i Google Photo.

Vil man ikke betale så har man gratis 5 GB på iCloud og 15 GB på Google Drive, men om man tar mye bilder og video, så holder ikke dette lenge.

På Windows pc'en bruker jeg OneDrive til all backup. Her er det også 5 GB gratis eller Kr 199,- året for 100 GB