Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5924
Når jeg går på enhetsbehandling og trykker på Andre enheter, kommer det opp to "underkategorier" som heter Standardsystemenhet. Disse har en varsel-trekant og det står at driverne for enhetene ikke er installert. Når jeg søker etter drivere så finner jeg ingen.
Hva er dette og hvor finner jeg dem?

Jeg har nettopp installert Windows 7, brukte samme cd som min bor, men det ser fortsatt helt annerledes ut på min PC.
Oppgavelinjen er min er grå, hans er blå og når jeg f.eks har flere mapper opp og holder musa over får jeg kun se navne på mappene, mens han for til å se innholde på alle mappene. Slik er det med firefox og WLM også, og jeg mistenker at det har noe med at jeg mangler driverne.

Noen som vet hvilke drivere jeg mangler og hvor jeg finner dem?
Du mangler nok skjermkortdrivere. Last de ned og prøv.
CDen med skjermkortdriver o.l. kunne ikke kjøre på dette OSet fikk jeg beksjed om når jeg satte den inn.
Har lastet ned driverne fra Nvidia, men fortsatt er det en gul trekant på de to som heter Standardsystemenhet.

På plassering står det: PCI-buss 7, enhet 0, funksjon 1 og PCI-buss 7, enhet 0, funksjon 3.
Vi er ute etter maskinvare ID'en, bildet er beklageligvis borte i guiden.

http://img.technospot.net/hardware-id-vista.jpg
PCI\VEN_197B&DEV_2382&SUBSYS_08601558&REV_00
PCI\VEN_197B&DEV_2382&SUBSYS_08601558
PCI\VEN_197B&DEV_2382&CC_088000
PCI\VEN_197B&DEV_2382&CC_0880

Fant ikke noe spesielt når jeg søkte.
Det er minnekortleseren din.
Ok.
Noen som vet hvorfor oppgavelinja mi er grå og hvorfor jeg bare ser navne på mappene, mens min bror har blå og får til se innholde i mappene? Vi har nøyaktig samme maksin og brukt akkurat samme cd. Eneste forskjellen er at han bestilte maskinen etter meg, så han hadde allerede Windows 7 installert, mens jeg hadde Vista som jeg nå har oppgradert.
Som sagt over, det hjelper å oppgradere skjermkortdriveren, og dersom den allerede er oppgradert må du aktivere AERO, såfremst du ikke har en helt jalla versjon av Win7 som ikke har AERO.
Fant probleme. Det var et eller annet som var deaktivert/aldri har blitt aktivert.

Fulgte denne guiden: http://www.mydigitallife.info/2009/0...ble-aero-peek/