Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 8805
Sitat av Blackspot
Neh.. Men det er den historien jeg velger å tro på. Siden han forteller den til Rachel Dawes
Vis hele sitatet...
Det der er vel forklaringen han gir til Gambol, gangsteren.
Batman 1966 var det bevist bare sminke Caesar hadde på seg. Ikke noe historie bak, men nå har jeg ikke sett TV-serien, bare sett filmen.

Batman 1989 var det syre (eller kanskje bare kjemikalier) som gjorde Jack Nicholson til det monstret han ble.

Batman 2008 var det som sagt 3 forskjellige historier han selv fortalte for å spre frykt, som Jehes så fint forteller her.
Sitat av Blackspot
Neh.. Men det er den historien jeg velger å tro på. Siden han forteller den til Rachel Dawes
Vis hele sitatet...
Den historien forteller han til Gamble.
Den han fortalte til rachel var den om kona hans.

Selv velger jeg å ikke tro på noen.
Sitat av Sykkeldør
Den historien forteller han til Gamble.
Den han fortalte til rachel var den om kona hans.

Selv velger jeg å ikke tro på noen.
Vis hele sitatet...
Ah.. jeg må vist ha forvekslet litt
Likte veldig godt Batman The Dark Knight filmen! Men det jeg ikke likte var historie endringene. Jeg likte faktisk ikke historie endringene i Batman begins heller.
I Batman begins får vi vite at foreldrene til Bruice Wayne blir drept av en helt tilfeldig kriminell. Mens i den orginale historien blir foreldrene drept av Jack Napier (The Joker).
Og i Batman The Dark Knight får vi ingen informasjon om The Joker.

Men jeg må indrømme jeg likte Heath Ledger bedre enn Jack Nicholson
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/58/HeathLedgerJackNicholsonJoker.jpg

Cesar Romero gjorde også en god jobb i den første filmen the Joker spillte i.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/65/Cesar_Romero_Joker.gif

Men tilbake til saken. Jeg elsker de nye Batman filmene, men jeg hater at de forandrer historien hele tiden. Christian bale er garantert den beste Batman, Michael Caine, Morgan Freeman og selvfølgelig Gary Oldman gjør de nye filmene til en rein nytelse.
Sitat av Joseph Kerr
3/10?! Selv om du ikke likte den, må du jo si at skuespiller prestasjonene var rå gode. De is seg selv er verdt en 4/10 alene. Også historien var jo rå bra. Bare disse to tingene blir minst 6.5/10 minst.

9.5/10 fra meg.
Vis hele sitatet...
Du har rett, skuespiller prestasjonene var rå gode. Men historien blir så langtrykt, kjedelig og usammenhengende at det ikke er nok til høyne det enda et poeng.

filmen er fremdeles ikke verdt mer enn 3/10 fra meg.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg syns filmen var underholdene, helt klart en av de beste filmene basert på Batman. Heath var bra som The Joker, men syns også at Christian Bale gjorde en utrolig kul Batman. Jeg ble litt i Bat-modus etter filmen; jeg så like godt alle de andre Batman-filmene (fra 1989 og oppover) og det er ikke noe tvil om at Batman har blitt mer badass og storyene bedre i de siste to filmene.
Sitat av Jackie Brown
Likte veldig godt Batman The Dark Knight filmen! Men det jeg ikke likte var historie endringene. Jeg likte faktisk ikke historie endringene i Batman begins heller.
I Batman begins får vi vite at foreldrene til Bruice Wayne blir drept av en helt tilfeldig kriminell. Mens i den orginale historien blir foreldrene drept av Jack Napier (The Joker).
Og i Batman The Dark Knight får vi ingen informasjon om The Joker.
Vis hele sitatet...
Den originale historien er jo ikke at jokeren drepte foreldrene hans - det var noe de gjorde i Tim Burtons batman, men det er ikke noe som jeg såvidt jeg vet er tatt opp i tegneseriene eller tidligere filmer. Der og da ble det brukt for å bygge opp et dramatisk element i form av hevnmotivet til Batman, det personlige aspektet i at noen drepte foreldrene hans og at jokeren dermed ubevisst "skapte" batman.

I batman begins/dark knight returns er jokeren selvsagt annerledes, det er sånn det bør være. Det er en reimagining, en ny fortelling av den samme historien, slik den første batmanfilmen også var. Noen poenger om jokeren i DKR jeg synes var interessante: Jokeren nevner flere historier om hvordan han fikk arrene sine, han leker med seeren og latterliggjør tanken om at alle forbrytere "må" ha en traumatisk historie og ironien i at de er villige til å fortelle det. Jokeren er åpenbart skapt av batman for alle handlingene peker på at han gjør dette kun med to motiver - kampen med batman og å bevise at ingen er stilt over galskapen gitt de rette hendelser, jmfr. Harvey Dent.

Jeg kunne skrevet mye om tematikken og poengene som kommer fram i DKR (og jeg kunne sikkert ha hatt enda flere hvis jeg var edru når jeg så den) men jeg har ikke riktig tid. God film i alle fall!
JOKERN EIDE I DENNE FILMEN..!!

er mange facebook grupper som vil at man skal gi Oscar til den avdode Heath Ledger..jeg maa si meg enig
Sitat av kummi90
JOKERN EIDE I DENNE FILMEN..!!

er mange facebook grupper som vil at man skal gi Oscar til den avdode Heath Ledger..jeg maa si meg enig
Vis hele sitatet...
Jeg også. Men på en annen siden, det blir bare for å ære han, men han vil jo aldri få gleden selv. Fins det virkelig ingen andre som fortjener den mer enn han, som i tillegg er i livet?
Sist endret av bendiks; 15. august 2008 kl. 00:08.
Sitat av Leif Motorvei
Du har rett, skuespiller prestasjonene var rå gode. Men historien blir så langtrykt, kjedelig og usammenhengende at det ikke er nok til høyne det enda et poeng.

filmen er fremdeles ikke verdt mer enn 3/10 fra meg.
Vis hele sitatet...
Jeg må selv si at jeg nesten fikk grøsninger av hvor flink Ledger var i filmen.
Verdt penga for engangs skyld.

Offtopic: Om du mener denne filmen er verdt 3/10 på lista di, Vil jeg virkelig gjerne vite om du har noen filmer med 10/10 eller 9/10?
Jeg har den hvertfall langt ifra 9\10, syntes den var skuffende.
En film skrytt opp i skyene, og hele verden skryter av Heath Ledger.
Greit han gjorde det godt men over halvparten av folka som skryter så himla merker ikke forskjell på han som joker eller en skuespiller fra Skrik serien.
Er en god film med gode roller, men etterhvert på kinoen begynnte jeg og tenke "faen er ikke dette ferdig snart".
Alt i alt syns jeg den var helt grei, ses en gang ikke mer.
En grei action film ville nå jeg si. Litt mye sånn "der var det løst. da går vi til neste problem." for min del.. Og det med Heath Ledger, greit at han er god, det skal han ha.. Men synes som flere andre, at filmen skrytes alt for mye opp, og alle fjortisene henger seg på. Jeg er jo generelt imot slike filmer, siden det blir litt for fiktivt og dermed ikke noen spesielt bra film. Jeg ville gitt den 4/10 (Ledger hadde noen morsomme kommentarer som drar opp.)

Forøvrig er filmer jeg ville gitt 10/10 eller 9/10 disse:
- Coach Carter
- Remember the Titans
- Man on Fire
- Deja Vu (rett og slett fordi jeg digga måten historien nøstes opp på slutten..!)
De eneste filmviterne som framkaller mer vemmelse i min mage enn de som overdrevent skryter en film opp i skyene, er de idiotene som helt argumentløst prøver å bryte med hypen rundt en kritikerrost storfilm og prøver å dra den ned i gjørma.

Jeg spytter på formuleringer som «Greit han gjorde det godt men over halvparten av folka som skryter så himla merker ikke forskjell på han som joker eller en skuespiller fra Skrik serien.» og «Jeg er jo generelt imot slike filmer, siden det blir litt for fiktivt og dermed ikke noen spesielt bra film.». Hva med å holde kjeft hvis dere ikke har noe vettugt å si?

[/harme]
"Jeg er jo generelt imot slike filmer, siden det blir litt for fiktivt og dermed ikke noen spesielt bra film."

Der spytta du vel på 85% av alle filmene i helve verdenshistorien.
I motsetning til mange syns jeg Jack Nicholson var en mye bedre Joker en Ledger. I denne filmen gjore de Joker litt for gal, han manglet rett og slett klasse, selv om han hadde en kul latter.

Det jeg likte med filmen var å se at Ledger greide å spille en slik film, ettersom jeg bare har sett han i Brokeback mountain, og disse to filmene er jo vidt forskjellige.
Det som i mine øyne skiller The Joker(fra TDK) fra andre "super skurker" er at ingenting ved ham er overnaturlig, han er helt enkelt en ekstrem intelligent og nøyaktig karakter. Denne filmen viser kunsten å manipulere og å kontrollere andre mennesker ved hjelp av skremsel, og ren galskap.

Jeg husker da jeg så traileren tenkte jeg stadig: hva har the joker som truer batman i det hele tatt?? Men nå forstår jeg at du ikke trenger flyvende brett eller lange mekaniske gripe armer for å terrorisere.

Heath Ledger gjorde en fantastisk jobb uansett hva folk kan mene..
Sitat av Max-Mekka
Jeg også. Men på en annen siden, det blir bare for å ære han, men han vil jo aldri få gleden selv. Fins det virkelig ingen andre som fortjener den mer enn han, som i tillegg er i livet?
Vis hele sitatet...
Du har jo et poeng, men jeg syns det blir litt feil å ikke gi ut en Oscar fordi skuespilleren er død.
Hele poenget med prisen må jo være å ære de beste skuespillerprestasjonene i løpet av året, og hvis en nylig avdødd person har gjort den beste jobben så må jo den personen få den.
Det er jo også veldig stort for familien, venner, kolleger og fans spesielt fordi det var det siste han gjorde før han døde.
En flott måte for en flink skuespiller å bli husket gjennom tidene.

Selv om golden globe hadde vært myyye morsommere
WHY SO SERIOUS!?

Genial film. Helt annen type film enn forgjengeren, og det tror jeg Jokeren hadde en del å si på. MAKAN til skuespill!

Det eneste jeg har å utsette på filmen er Harvey "Twoface". Kjedelig at han daua så fort.
Sitat av sauistorby
I motsetning til mange syns jeg Jack Nicholson var en mye bedre Joker en Ledger. I denne filmen gjore de Joker litt for gal, han manglet rett og slett klasse, selv om han hadde en kul latter.
Vis hele sitatet...
Du er vel ikke så veldig kjent med Batman-tegneseriene du?
Nicholson's joker var jo way-off. Nå sier jeg ikke at han var en dårlig skurk, men synes ikke det var så mye joker igjen i han.
Heath's Joker var kanskje en smule "galere" enn han er i tegneseriene, men det var den nærmeste og beste tolkningen jeg har sett. Og klasse hadde han, og vel så det!

Og til dere som gir den 3/10, 4/10 osv. Fy skamme seg. Selv om den ikke falt i smak, så er den vel ikke på like lavt nivå som Superhero Movie og Ghost Rider? Det neste blir vel at dere sammenligner denne med Catwoman-filmen?
som egeulf sa på en VELDIG bra måte er det som ikke de som skryter en film meningsløst opp i skyene som er mest irriterende, men de som distinktivt gjør det de kan for å sette filmen i et dårlig lys.

I mine øye er var dette en ekstremt bra tolkning av karakteren som er The Joker, helt på prikken, og sannsynligvis den beste spillte rollen i år.
Jeg hadde kanskje aldri trodd jeg ville sagt det, men det er kanskje den beste filmen jeg har sett. Forventningene var heller ikke skyhøye når jeg entret kinosalen, men når jeg gikk var jeg klam i hakket av sinnsyk råe effekter, gode skuespillere og ikke minst, en perfekt historie! Videre kan dobbelthistorien og moralen i filmen sies å knuse andre "heltefilmer" som Spiderman og Superman.

Skal man sette fingen på en liten ting, er det hvor rart det var at Batman fikk denne råe mørke stemmen når han tok på seg drakten. I etterkant synest jeg bare dette gjorde filmen komplett! 10\10!
9/10 fra meg.

SPOILER:
Rett og slett for at ingen så at det var Joker som sto i æresvakta og skøt skuddsalutten. (Hint: arr)
Idiotisk og si at den er for fiktiv. Greit, det er ingen jeg kjenner som springer rundt i tights og banker slemminger, men utenom det, og litt bond-gadgets, så er filmen ganske realistisk. Satt i forhold til andre action-filmer fra hollywodd selvfølgelig.