Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  384 52608
Nå blir jeg aldri særlig skremt av slashere, men her har du i det minste noen filmer som gjorde meg ordentlig redd.

The Descent
Besökarna
Alien
Rosemary's Baby
Hellraiser
The Thing
The Exorcist
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ser gjerne at noen kommer med noen skikkelige filmer her snart.

Jeg har ikke vært skremt av en film på langt over 5 år og trenger noe nytt å fresht.

(Ironisk nok var jeg livredd av å spille silent hill 1 dog).
Uten tvil;The Descent!!!
Så den andre gang,ikke så ille da-men første gangen var horribel!Mørkt rom,surround,og høyt volume!!Fy fann!!Ellers så gidder jeg nesten ikke nevne,villmark osv!!
Så "The Orphanage" for noen dager siden, eller "El, Orfanato" som den heter på spansk. Anbefales på det sterkeste.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av håvard
One Missing Call er Anbefalt!! fikk meg til å få frysninger, en ting man kommer til å husker er den Fordømte ringe lyden !!!
Vis hele sitatet...
Finner bare One missed Call som er fra dette året, men du mener sikkert Chakushin ari?


Btw,"IT" filmen er jævli skummel, men litt kjedelig i lengden, vare i 192 min. Men vert og se
Sist endret av Sgt. Pepper; 23. mars 2008 kl. 05:10.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Jehes
Så "The Orphanage" for noen dager siden, eller "El, Orfanato" som den heter på spansk. Anbefales på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Lastet ned denne idag, gleder meg til å titte på denne etterhvert.

Sitat av Dannyfugl
"IT" filmen er jævli skummel, men litt kjedelig i lengden, vare i 192 min. Men vert og se
Vis hele sitatet...
Nå skal det jo sies at IT ikke er en film, men en miniserie som er lansert som en film i ettertid, den er ganske ok, men husker ikke at jeg ble noe merkverdig skremt av den som 10åring.
The Amityville Horror !
Den syns jeg er ganske bra da, Realistisk på en måte, Og på noen måter må du være noe folk kaller "Overtroisk" for å skjønne filmen. Det er sant som dere sier at det som er nærmest virkeligheten er skumellt. Ting som detter fra taket, hopper ut av busker, og sist men ikke minst:
Ting man ser i speilet som ikke er der, må være det skumleste =) Amityville Horror er en ganske bra film syns nå jeg.

Liker ikke motorsagmasakeren, overdrivi og urealistisk. Det er min Mening da.

Kommer ikke på noen filmer som har holdt meg våken men. Har sett mye rart! Gøy å se hva folk synes om dette da.
Sitat av AtXbYeA
Lastet ned denne idag, gleder meg til å titte på denne etterhvert.



Nå skal det jo sies at IT ikke er en film, men en miniserie som er lansert som en film i ettertid, den er ganske ok, men husker ikke at jeg ble noe merkverdig skremt av den som 10åring.
Vis hele sitatet...
Jeg så den når jeg var 12-13 år, og jeg klarte ikke sove de to neste ukene. Måtte dra madrassen inn hos mamma og pappa Hater klovner ass, fyfaen!
Ingenting av skummele filmer fenger noe mer blir ikke det spor skremt lenger av skrekkfilmer, men her er et clipp jeg blir dårlig av å se på men det er ekte da http://www.youtube.com/watch?v=kv4s3fn8jDc fra terrorangrepet på world trade center med den jævlige musikken.
er kanskje litt offtopic men, men.
Jeg er litt sånn små samler på grøssere, har ikke en eneste film av en annen sjanger Så sett så mange at ingen av filmene setter seg inn på meg lengre.
Men må si back in the days så var det Pet sematary som gjorde meg mest redd
The Shining var også drit skummel da var nå bare 8 år når jeg så den da men uansett, den var skummel! xD
Så det the ring, når jeg var 11, hatt på problemer med å sove godt 2 år senere, fordi jeg hadde tv på rommet.
Det spørs hvordan du liker, ekle, mange skvette scener, en skikkelig bra handlig eller morsome skrekkfilmer!
Jeg vil anbefale, the grudge 2, der dukker dama opp hele tiden. Ubesvart anrop har en veldig bra handling. Har noen sett Brainrain eller Braindead, morsomste skrekkfilmen jeg har sett noen gang
Sitat av lyngutt92
Så det the ring, når jeg var 11, hatt på problemer med å sove godt 2 år senere, fordi jeg hadde tv på rommet.
Det spørs hvordan du liker, ekle, mange skvette scener, en skikkelig bra handlig eller morsome skrekkfilmer!
Jeg vil anbefale, the grudge 2, der dukker dama opp hele tiden. Ubesvart anrop har en veldig bra handling. Har noen sett Brainrain eller Braindead, morsomste skrekkfilmen jeg har sett noen gang
Vis hele sitatet...
Braindead ja... Sukk, minner. Beste splatter komedie som noensinne er laget. Skikkelig lavbudsjetsfilm som er full av humør og siste scenen er nok den blodigste som noensinne er laget, annbefales på det varmeste.
Jeg må si Blair Witch Project er en god kandidat. Mange trodde jo filmen var autentisk (inkludert meg) da den kom ut.
Når det kommer til splattere så er det vel Braindead og Bad Taste som gjelder
Syke filmer...
Sitat av Fluffybum
Når det kommer til splattere så er det vel Braindead og Bad Taste som gjelder
Syke filmer...
Vis hele sitatet...
Syns du Bad Taste er skummel?
Sitat av Alex90
Syns du Bad Taste er skummel?
Vis hele sitatet...
Han sa "splattere" De skal ikke være skummle, de skal være nasty, og de er tidvis(og noen ganger ufrivillig) fantastisk morsomme
Sitat av Joachimsen
Han sa "splattere" De skal ikke være skummle, de skal være nasty, og de er tidvis(og noen ganger ufrivillig) fantastisk morsomme
Vis hele sitatet...
Åja, my bad

Ja, skikkelig splatter filmer kan fort gå over til å bli komedier^^
Session 9 er ganske skummel og til tross for veldig mange andre grøssere har den bra handling.
Den filmen som har gitt meg mest mareritt er vel faktisk Gremlins Var riktignok ikke så alt for gammel da jeg så den..

Hmm, er en til som jeg så for ikke så lenge siden, men husker pokker ikke navnet på den
Sitat av ChrisMafak

Liker ikke motorsagmasakeren, overdrivi og urealistisk. Det er min Mening da.
Vis hele sitatet...
Overdrivi? Det er jo sann historie
Sist endret av Yani; 26. mars 2008 kl. 10:24.
Begge hostel filmene skårer sikkert høyt her siden det er ting som faktisk har skjedd, om dette ikke allrede har blitt nevnt.
Zodiac - Den er ikke skummel, men kan være bittelitt skremmende til tider.

Anbefales også, litt lang men..
Sitat av shonny
Zodiac - Den er ikke skummel, men kan være bittelitt skremmende til tider.

Anbefales også, litt lang men..
Vis hele sitatet...
Zodiac er utrolig bra! Scenen i kjelleren(de som har sett den vet sikkert hva jeg snakker om)
er veldig bra laget og gir deg en sykt ekkel følelse!

Anbefales på det sterkeste!
Sitat av Biologen
Scenen i kjelleren(de som har sett den vet sikkert hva jeg snakker om)
er veldig bra laget og gir deg en sykt ekkel følelse!
Vis hele sitatet...
Var den scenen jeg tenkte på, fikk en ekkel følelse da jeg satt alene i mørket på rommet mitt
Sist endret av shonny; 26. mars 2008 kl. 17:53.
Vet ikke om noen har nevnt Misery ?
Utrolig skummel første gang du ser den. Resten av de skumle filmene vil jeg si er nevnt her.
Sitat av Crabman
Vet ikke om noen har nevnt Misery ?
Utrolig skummel første gang du ser den. Resten av de skumle filmene vil jeg si er nevnt her.
Vis hele sitatet...
Boka er mye verre men må si meg enig ja, de fleste filmatiserte Stephen King-bøkene er greie (og kanskje litt skumle).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er ikke spesielt skummel, men ble fysisk ganske uvel av Motorsagmassakren (den nyeste). Ellers er jo Ondskapens Hotel (The Shining) en klassiker. Men det er nok Rosemary's Baby som tar kaka:P

Kom nettopp på en helt syk film. Salò 120 days of Sodomy. Den italienske ressigsøren ble drept like etterpå. Kan bare forestille meg hva slags mareritt han må ha hatt da han levde. Dette er ikke noen grøsser, men heller en syk, syk film. Kan kjøpes hvor som helst, men ikke vær sikker på at du har fått en helt uncut versjon. Mange har vært borte med saksa på den filmen før den kom til Norge kan jeg tenke meg. Enjoy!
Doom ! Den syns jeg er ille
Sitat av Iarwain
Er en stund siden jeg så den, men "Cannibal Holocaust" er vel rimelig skummel/ekkel hvis jeg husker rett.. Det sies at det som skjer på filmen faktisk er sant, og at man ikke har hørt fra noen av dem som spilte i filmen etterpå..
Er vel omtrent som det var i blair witch project :P
Vis hele sitatet...

Dette er feil, ikke snakk om ting du har null peiling på da. Cannibal Holocaust er en regisert film.

Filmen brakte stor oppsikt på midten av 80-tallet da den ble laget. Spesial effektene som ble brukt var på den tiden så sinnsykt realistiske og overbevisende at folk trodde dette var en snuff film. Den Italienske regisøren Ruggero Deodato måtte i retten og forklare seg og ble senere løslatt.
Filmen er ikke spesielt skummel men er verd å se.

Har ikke sett disse selv men er overasket av at ikke flere folk har nevt Hostel filmene, hørt de skal være ganske sick.
Sist endret av magziii; 3. april 2008 kl. 00:14.
Sitat av magziii
Dette er feil, ikke snakk om ting du har null peiling på da. Cannibal Holocaust er en regisert film.

Filmen brakte stor oppsikt på midten av 80-tallet da den ble laget. Spesial effektene som ble brukt var på den tiden så sinnsykt realistiske og overbevisende at folk trodde dette var en snuff film. Den Italienske regisøren Ruggero Deodato måtte i retten og forklare seg og ble senere løslatt.
Filmen er ikke spesielt skummel men er verd å se.

Har ikke sett disse selv men er overasket av at ikke flere folk har nevt Hostel filmene, hørt de skal være ganske sick.
Vis hele sitatet...
nå skal det nevnes at alle dyredrapene i filmen er ekte. det måtte han sone for.

Men hostel er ikke ille, de er greie, men jeg ble skuffa når jeg så de, hadde forventet meg mye mer, er jo bare et par virkelige volds scener.
Jeg vil gjerne få anbefale en film som tilnærmet ingen har hørt om og som heller ikke har fått så god vote på imdb...
Shrooms

Det er faktisk en vannvittig bra gjennomtenkt film som du ikke aner hvordan ender...

Anbefales på det sterkeste, terningkast 6
Hostel er vanvittig Grotesk..
Saw - triologien og diverse tortur filmer er fæle.

Også Fritt Vilt faktisk
hostel og saw-filmene er jo ikke skumle i det hele tatt. sjekk heller ut denne: http://imdb.com/title/tt1038988/
Klikka i vinkel da jeg så Haisommer.. it's a classic
ellers kan jeg nevne:
The Shining
Psycho


men jeg har sluttet å se film for å bli redd. uaktuelt.
Da er jeg mer på Forest Gump, Shawshank redemption, Band of Brothers, osv
Det at en film er grotesk eller grusom, betyr ikke at en film er skummel. Jeg blir ikke redd bare fordi noen blir drept på en litt grusom måte. Saw den første filmen var jo ekstremt spennende, men den var jo ikke direkte skummel, og Hostel skuffet meg for jeg trodde den skulle være mye verre. finnes mange skummle filmer, men ingen av de er egentlig veldig groteske. Jeg syns hvertfall ikke man skal blande skummle filmer med groteske filmer. man kan få en ekkel følelse kanskje eller føle at dette er for mye, men det er jo ikke det samme som å bli redd. Så nevn noen filmer som dere har blitt driiit redde av, nesten pisset i buksa redd eller noe ligende^^
Omen 1 og 2 - det er mange år siden jeg så dem, men de var dritskumle !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Amityville Horror er utrolig skummel.
Også har jeg da litt barndomstraumer fra the Ring etter at jeg så den da jeg var rundt 10-11 år ;P

Vill også legge til at pet sematary basert på bok fra Stephen King også er bra. Ikke av den skumleste, men liker den godt
Sitat av Yani
Overdrivi? Det er jo sann historie
Vis hele sitatet...
You fail..

MM er basert på et sammensurium av flere kjente seriemordere.
De eneste filmene jeg har faktisk sittet med en uggen følelse inni meg (som jeg klassifiserer som skummelt hvertfall) er August Underground's Mordum, som jeg ser er nevnt. Også Flowers of Flesh and Blood. Da jeg så den hadde jeg store vanskeligheter med å se at det var falskt.

En annen ganske creepy film er Ôdishon. Den j-horrorfilmen som jeg tror har vært mest mindfuckable/skummel er en film som heter Uzumaki (Spiral). Jeg tror den er bra også. Satt igjen med et ganske stort WTF-fjes, men det var "noe" estetisk med den
Jeg så Carrie når jeg var litt mindre, har ikke vært så ødelagt på lang tid.
En utrolig god klassiker
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så de tre små grisene når jeg var liten gutt. Hadde mareritt i ca. to uker. Innbilte meg at ulven skulle prøve å ta meg også.
Den andre filmen jeg ble redd av var Zodiac(scenen i kjelleren). Eller, jeg ble ikke akkurat redd, men fikk en utrolig creepy feeling. Dog ikke en skrekkfilm, men den inneholder verdens skumleste scene. Men tror dette har bltt sagt før i denne tråden. Gidder bare ikke å lese igjennom den(18 sider:O)
Ser igrunn ikke så mange skrekkfilmer lengre, men etter å ha lest i denne tråden har jeg blitt tipsa om altfor mange å laste ned :P

For å nevne noen jeg har blitt skremt av; Madhouse, Ghost ship, Wrong Turn, Villmark, Motorsagmassakren
Ble du skremt av ghost ship? Den hadde jo bare én skvettescene iirc...
Villmark hadde potensiale, men når man fant ut hva det "skumle i skævven" var så ødela det filmen for min del, i likhet med den andre, nyere norske skrekkfilmen som jeg ikke husker navnet på
Ja, men var muligens fordi jeg var 8-9 år :P

Fritt vilt?
Jeg kan med stor sikkerhet si at J-Horror filmene er de verste man kan se (Japanese Horror). Hollywood skrekkfilmene kan ikke måle seg engang..

Japanerne greier virkelig og lage de aller verste mindtwisting filmene man kan tenke seg.. De er eksperter på psychological thrillers og supernatural horror, og hver og en er verdt å få med seg.. Språket blir man fort vant til.

Det piner meg å se alle hollywood drittkopiene som kommer nå èn etter èn.. Amerikanernes desperate forsøk på å ta over en av de få delene av media markedet et annet land enn dem selv styrer..

Jeg kan iallefall anbefalle disse filmene (De japanske versjonene såklart!)

Ju-On
filmene (The Curse/The Grudge) Her får man også hollywood drittversjoner
Chakushin Ari filmene (One Missed Call) Her får man også en hollywood drittversjon
Uzumaki (Spiral)
Honogurai mizu no soko kara (Dark Water) Her får man også en hollywood drittversjon
Ringu filmene (The Ring)Her får man også hollywood drittversjoner
Kyua (Cure)

Uzumaki og Kyua er begge to syke psychological thrillers. De fucker totalt med hjernen på folk..
Sist endret av simdal; 8. august 2008 kl. 20:01.
Den skumleste filmen jeg har noen gang sett er den derre "IT" filmen. Den med klovnen. Klovner i skrekkfilm er desidert det skumleste JEG ser :S
Hostel den er ganske skummel, og Motorsagmasakeren.
Lol, hostel er ikke skummel i det hele tatt, det er bare mye brutale og ekkle ting med torturering i bakgrunnen. Vis jeg skal definere SKUMMLE filmer så vil det nok vær "the shining". Du kan avgrense The Shining som en skummel film.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nye skrekkfilmer(thrillere er crap, jeg så Fatal Atraction for litt siden. Gammel film men sabla skummel!
Jeg så nylig Chakushin Ari. Det var en japansk film ikke som jeg elsket. men kan godt si at det var en skummel film :C fra 2003 tho..