Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2919
Saken er at jeg har kjøpt et hus og holder på å lage 5 leiligheter ut av huset.

Har undersøkt og det var tydeligvis Get som hadde ''linje'' inn til huset. Ringte get og fikk jævla dårlig tilbud, 650 kr for per leilighet og da skulle hver leilighet får egen tv dekoder og router.

Greia er at jeg er helt blank på dette da jeg ikke har tv nå og kun hatt hvit kabel ut av veggen med 15 ish kanaler.

Så spørsmålet mitt er, hvordan kan jeg løse dette så det blir mest mulig rimelig? Ønsker gjerne nett og tv i alle leiligheter, om alle deler på samme nett så skal det gå bra.
Med GET så får man "grunnpakken" gratis i resten av huset, om man har en tuner stående tilkoblet kabelnettet.
Koble til en trådløs router, så er du i mål =)
Dersom du benytter deg av "TV i alle rom" løsningen til get med digital-tv, koster det bare fra 49,- per ekstra boks: http://www.get.no/produkter/tv/prisliste

Så... étt abbo med digital-tv (startpakken) + 4 eksra bokser (micro boks) = 379,-/mnd + 4 x 49,-/mnd = 575,-/mnd

Det vi koste per leilighet 575,- / 5 = 115 spenn i måneden for get startpakka.

Funker det?
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom du benytter deg av "TV i alle rom" løsningen til get med digital-tv, koster det bare fra 49,- per ekstra boks: http://www.get.no/produkter/tv/prisliste

Så... étt abbo med digital-tv (startpakken) + 4 eksra bokser (micro boks) = 379,-/mnd + 4 x 49,-/mnd = 575,-/mnd

Det vi koste per leilighet 575,- / 5 = 115 spenn i måneden for get startpakka.

Funker det?
Vis hele sitatet...
Jepp, tusen takk, kan bare ikke forstå hvorfor han padderunkeren på Get ikke kunne foreslå dette med en gang når jeg spurte, istedenfor å prakke 5 abonnementer...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Jepp, tusen takk, kan bare ikke forstå hvorfor han padderunkeren på Get ikke kunne foreslå dette med en gang når jeg spurte, istedenfor å prakke 5 abonnementer...
Vis hele sitatet...
Antakeleg fordi det er eit suverent og åpenbart brot på reglane deira. Truleg gjeld tilbodet om 'Tv i alle rom' kun innan samme husstand.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Antakeleg fordi det er eit suverent og åpenbart brot på reglane deira. Truleg gjeld tilbodet om 'Tv i alle rom' kun innan samme husstand.
Vis hele sitatet...
Gjelder dette også bokollektiv?

Jeg har vært borti studenter som kjøper hus sammen og lager flere små "leiligheter" og betaler én regning for leie, nett, strøm osv. sammen.

Dersom dette er 5 helt separate enheter, kan det bli litt værre.

Kommer vel ann på hva trådstarter mener med "leilighet".
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Antakeleg fordi det er eit suverent og åpenbart brot på reglane deira. Truleg gjeld tilbodet om 'Tv i alle rom' kun innan samme husstand.
Vis hele sitatet...
Det er ''innan samme husstand''.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Jepp, tusen takk, kan bare ikke forstå hvorfor han padderunkeren på Get ikke kunne foreslå dette med en gang når jeg spurte, istedenfor å prakke 5 abonnementer...
Vis hele sitatet...
Kanskje han ville... Tjene mer penger.