Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2973
Litt snodig tema på en tråd kanskje, menmen.. Noen her som har vært så uheldig å få alkohol i vrangstrupen?
Dette skjedde med meg i helga, og det må være den mest brutale og ubehagelige smerten jeg kan huske å ha kjent. Fy flate!.. du kjenner jo til hvor ubehagelig det er å få selv uskyldige ting som vann e.l. ned i luftveiene. Vel, se da for deg ubehaget jeg måtte gjennom med 60% potetsprit ublandet rett i vrangstrupen.. Lungene mine stod i full fyr i 2 timer etterpå, og jeg mistet nesten evnen til å svelge. Er fortsatt ganske sår og høres ut som en kols-pasient flere dager senere.

Har i ettertid skjønt at jeg muligens kan ha pådratt meg lungehinnebetennelse på grunn av dette faenskapet. Noen andre som har erfaring med aspirasjon av sprit eller andre ufyselige ting ned i luftveiene, og eventuelt påfølgende konsekvenser?
Sist endret av Deagleflyndre; 11. februar 2014 kl. 00:16.
Hva med å ta til vettet, og dra til lege?
hehe, jo har vurdert det altså. Betennelsen/irritasjonen har dog trekt seg tilbake virker det som.. kan i hvertfall svelge nå..
Men kan kanskje for all del være lurt å få sjekket lungene likevel da.
Sist endret av Deagleflyndre; 11. februar 2014 kl. 00:37.
Har opplevd det med mildere drikke enn 60%, og det gikk "raskt" over! Fikk whiskey i nesa i helgen, ikke noe særlig det heller

Jeg tviler egentlig ikke på at man kan få betennelse et sted av slikt, men er ikke så sterk sprit omtrent desinfiserende å regne? Vasker det vekk noe som beskytter, når sånt skjer?
Gå til legen, her er det for mye usikre elementer i bildet. Var sikkert jævlig kan jeg tenke meg :S Men lungene er dødsviktige, så sjekk det ut!
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Har opplevd det med mildere drikke enn 60%, og det gikk "raskt" over! Fikk whiskey i nesa i helgen, ikke noe særlig det heller

Jeg tviler egentlig ikke på at man kan få betennelse et sted av slikt, men er ikke så sterk sprit omtrent desinfiserende å regne? Vasker det vekk noe som beskytter, når sånt skjer?
Vis hele sitatet...
Fikk vodka gjennom nesa for lenge siden, ikke noe morro det heller nei! Grunnen til at det kunne føre til betennelse er fordi at hvis det er sterkt nok, så kan spriten irritere lungene ved kontakt, eller til og med lage sår, som deretter kan bli betent. Selv om alkohol som sagt egentlig er desinfiserende
Sist endret av Deagleflyndre; 12. februar 2014 kl. 03:06.
alkohol er jo kjent som desinfiserende, men teknisk "vaskesprit" er som oftest 80-90% og består
også av renere alkohol, er vel ofte også destillert.

men mener jo også at sprit over 40% f.eks whisky faktisk er påkrevd destilasjon for
at det skal bli bra. dvs, rimelig rent mon tro? Aldri egentlig tenkt så hardt over teorien
over moderne sprit som desinfeksjonsmiddel.

Men alkohol angående slimhinner etc er jo en pest og plage, så er ikke uvanlig
at det kan skade, svi og smerte litt med alkohol på feil plass på skjøre deler av
våre organer.

lykke til!
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Litt snodig tema på en tråd kanskje, menmen.. Noen her som har vært så uheldig å få alkohol i vrangstrupen?
Dette skjedde med meg i helga, og det må være den mest brutale og ubehagelige smerten jeg kan huske å ha kjent. Fy flate!.. du kjenner jo til hvor ubehagelig det er å få selv uskyldige ting som vann e.l. ned i luftveiene. Vel, se da for deg ubehaget jeg måtte gjennom med 60% potetsprit ublandet rett i vrangstrupen.. Lungene mine stod i full fyr i 2 timer etterpå, og jeg mistet nesten evnen til å svelge. Er fortsatt ganske sår og høres ut som en kols-pasient flere dager senere.

Har i ettertid skjønt at jeg muligens kan ha pådratt meg lungehinnebetennelse på grunn av dette faenskapet. Noen andre som har erfaring med aspirasjon av sprit eller andre ufyselige ting ned i luftveiene, og eventuelt påfølgende konsekvenser?
Vis hele sitatet...
Hei kan love deg at det har jeg også opplevd, noe av det værste jeg har kjent, jeg ble sittende i 2 timer på toalettet og spytte ut slim fra halsen , smerten var så inni granskauen kraftig at jeg har vanskelig for å kunne forestille seg noe verre enn det. I dag så har jeg mistet stemmen, er bare utrolig hes og det piper fra lungene når jeg puster, blir bedre og bedre så regner med a det går seg til etterhvert. Lærepenge, hver forsiktig med å ta shots, plutselig så havner den i vranghalsen og da skal jeg love deg at du får kjenne på smerter som du aldri trodde var mulig.
Har opplevd det rett som det er med hjemmebrent, det er sånn som skjer. Iallfall nord for dovre.
Sitat av Kveita Vis innlegg
Hei kan love deg at det har jeg også opplevd, noe av det værste jeg har kjent, jeg ble sittende i 2 timer på toalettet og spytte ut slim fra halsen , smerten var så inni granskauen kraftig at jeg har vanskelig for å kunne forestille seg noe verre enn det. I dag så har jeg mistet stemmen, er bare utrolig hes og det piper fra lungene når jeg puster, blir bedre og bedre så regner med a det går seg til etterhvert. Lærepenge, hver forsiktig med å ta shots, plutselig så havner den i vranghalsen og da skal jeg love deg at du får kjenne på smerter som du aldri trodde var mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg blir alltid nysgjerrig på hendelsesforløpet når jeg ser noen har registrert seg bruker for å svare på en 7 år gammel tråd

Hvordan fant de tråden? Søkte de spesifikt etter dette emnet, her på forumet, eller google?