Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 20761
hei, jeg har tenkt å stjele for eksempem en mobil fra en butikk. vet noen først om utstillings mobilene fungerer?

Har sett at det er en alarm tråd som er limt fast på de. Noen har 2 stk. Viss jeg river de av så begynne de å pipe. Rev av en en gang og det gikk ca 5 sek før alarmen brøt ut. Vet noen om det går an å feste klisteret på noe annet slik at alarmen ikke går ut? for eks i et metall eller en magnet?

Stjal en jakke for litt siden. Fikk av alarmen ved hjelp av en magnet, på prøverommet stod det et skilt "varene våre er utstyrte med vanlige alarmer og usynlige alarmer". Jeg tok sjansen og kom ut uten at alarmen slo ut. Finnes det noe som heter usynlig alarm?

Stjal også parfyme på en butikk. Butikken solgte bare parfyme osv og lingnende, og det var sånn alarm bøyler ved utgangen, men såg ikke sånne store alarm klumper på noe av varene. Jeg tok med meg en parfyme ut, og så senere at det var ett slags klister med sånn små metaltråder eller noe slikt på varen, var det egentlig en alarm? Den slo hvertfall ikke ut. Vet noen om det kan være alarm som bare slåes av med strekkoden.

Ble en del spørsmål men håper noen kan svare på så mange de vet svaret på! Takk på forhånd!
http://www.clothingsecurity.net/wp-c...1283191497.jpg
http://www.anti-theftlabel.com/photo..._am_labels.jpg

Eksempler på usynlig alarm (muligens plassert på innsiden av deksler). Selve alarmstengene kan jo også skjules i vegger hvis buttikken ser et behov for det.
Sist endret av Katalysator; 16. juni 2013 kl. 21:45.
utstillings modellene er som regel leketøy og mobilene blir sporet opp.. en kompis av meg fikk tilbud om å kjøpe en tlf , han satte sitt sim kort inn å sjekket tlf men villle ikke kjøpe når han fant ut at den kom fra ett innbrudd hos en mobil forhandler.

noen dager etter stod politiet på døra og skulle ha en forklaring , dem så hvor tlfene befant seg og hvem simkort som hadde vært i hver tlf
kjøp sånn fancy netting som blokker alle radio signaler etc. og legg det på innsiden av lomma di, veit ikke om det funker, men burde gjøre det.

De alarmene mobiler er festet til må slåes av manuelt.

Skaff deg kopper gitter, dette skal vist funke veldig bra for å blokke sånne signaler.
Sist endret av Ekvivokk; 16. juni 2013 kl. 21:52.
Sitat av zlagther Vis innlegg
kjøp sånn fancy netting som blokker alle radio signaler etc. og legg det på innsiden av lomma di, veit ikke om det funker, men burde gjøre det.

De alarmene mobiler er festet til må slåes av manuelt.

Skaff deg kopper gitter, dette skal vist funke veldig bra for å blokke sånne signaler.
Vis hele sitatet...
Nei, det burde ikke funke.

Plastikktinga som er festet i mobilen har en bryter som er trykket innover, når du tar mobilen vekk så vil alarmen gå med en gang.
Trådstarter
29 6
Sitat av Katalysator Vis innlegg
http://www.clothingsecurity.net/wp-c...1283191497.jpg
http://www.anti-theftlabel.com/photo..._am_labels.jpg

Eksempler på usynlig alarm (muligens plassert på innsiden av deksler). Selve alarmstengene kan jo også skjules i vegger hvis buttikken ser et behov for det.
Vis hele sitatet...
Det bildet i den øverste linken var helt likt det som var på parfymen. Men jeg fikk rett ut uten at alarmen slo ut. Det stod at det var usynlig alarm på jakken også, men den slo heller ikke ut? Noen forklaring på det?

Ser ut som jeg bare kan glemme utstillings mobilene. Vet noen hvor de skikkelige mobilene er? under kassen eller på ett lager? Og tror dere at de blir sport opp like enkelt, eller om det er noe jeg kan gjøre for å unngå at de kan spore den?
Hah, utrulegt at ikkje etikk politiet har vore her med moralpreke endå.
Sitat av kameleon Vis innlegg
Det bildet i den øverste linken var helt likt det som var på parfymen. Men jeg fikk rett ut uten at alarmen slo ut. Det stod at det var usynlig alarm på jakken også, men den slo heller ikke ut? Noen forklaring på det?

Ser ut som jeg bare kan glemme utstillings mobilene. Vet noen hvor de skikkelige mobilene er? under kassen eller på ett lager? Og tror dere at de blir sport opp like enkelt, eller om det er noe jeg kan gjøre for å unngå at de kan spore den?
Vis hele sitatet...
Antageligvis på et lager. Sånn sett tror jeg det vil lønne seg økonomisk å heller stjele brukte mobiler fra andre og cashe dem inn i en tyvegodssjappe. Mange av dem her i Oslo i hvert fall, og du får greit over 2k for en iPhone 5 for eksempel.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
Det bildet i den øverste linken var helt likt det som var på parfymen. Men jeg fikk rett ut uten at alarmen slo ut. Det stod at det var usynlig alarm på jakken også, men den slo heller ikke ut? Noen forklaring på det?

Ser ut som jeg bare kan glemme utstillings mobilene. Vet noen hvor de skikkelige mobilene er? under kassen eller på ett lager? Og tror dere at de blir sport opp like enkelt, eller om det er noe jeg kan gjøre for å unngå at de kan spore den?
Vis hele sitatet...
Er vel liten sjanse at de kan spore opp telefonene de planlegger å selge i butikken. Jeg tenker meg at det er innstallert diverse sikkerhets-programmer på utstillingmodellene, og ikke på telefonene de skal selge.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Antageligvis på et lager. Sånn sett tror jeg det vil lønne seg økonomisk å heller stjele brukte mobiler fra andre og cashe dem inn i en tyvegodssjappe. Mange av dem her i Oslo i hvert fall, og du får greit over 2k for en iPhone 5 for eksempel.
Vis hele sitatet...
Hadde noen tatt min mobil hadde jeg sport opp vedkommende og møtt opp på døra med noen kompiser og balltre. Så hadde jeg ranet og banket heftig tilbake.

Tror det er lurt å evaluere hvem man stjeler fra isåfall :P
Trådstarter
29 6
Vet noen tilfeldigvis om det er ett stort lager de har mobilene osv på? Er det lageret inne i butikken eller en annen plass?
Dette går kanskje litt langt, men må det eventuelt sprenges opp?
Ehh...sprenge? Troller du no? Men dei har hvertfall ofte ein dør/opning bak i butikkene som går inn til eit lager (hvertfall,slik på elkjip)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Hadde noen tatt min mobil hadde jeg sport opp vedkommende og møtt opp på døra med noen kompiser og balltre. Så hadde jeg ranet og banket heftig tilbake.

Tror det er lurt å evaluere hvem man stjeler fra isåfall :P
Vis hele sitatet...
Hvordan skulle du gjort det?
Sitat av kameleon Vis innlegg
Vet noen tilfeldigvis om det er ett stort lager de har mobilene osv på? Er det lageret inne i butikken eller en annen plass?
Dette går kanskje litt langt, men må det eventuelt sprenges opp?
Vis hele sitatet...
not sure if srs
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
Vet noen tilfeldigvis om det er ett stort lager de har mobilene osv på? Er det lageret inne i butikken eller en annen plass?
Dette går kanskje litt langt, men må det eventuelt sprenges opp?
Vis hele sitatet...
Her på lokale Expert er det 1 ståldør med lås + alarm, men sikkert ikke nødvendig med eksplosiver.

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Er vel liten sjanse at de kan spore opp telefonene de planlegger å selge i butikken. Jeg tenker meg at det er innstallert diverse sikkerhets-programmer på utstillingmodellene, og ikke på telefonene de skal selge.
Vis hele sitatet...
De har nok notert IMEI til telefonene, og melder disse stjålet, men tror nok ikke de sporer de nei.
Mobiler er som regel lagret i butikken. Butikken kjøper inn et visst anntall og lagrer dem så hos seg. Om de lagres i bakrommet eller under disken aner jeg ikke. Ser for meg at det kan varriere noe veldig. En ting jeg også tenker på er at butikkene kan sperre telefonene dersom de blir stjålet. Og en telefon som er sperret i nettverkert er vel nesten ubruklig?

Når du snakker om å bryte deg inn på et lager hvor det lagres mobiler så er veld det hakket verre? Iaff om du har tenkt å "sprenge" deg inn og ta med en betydelig mange telefoner.
Trådstarter
29 6
viss det er en ståldør hvordan skal jeg da komme meg inn? Er det ett tak eller noe med vindu det går an å komme seg gjennom?
og forresten så er jeg serriøs, blod serriøs, hehe
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
viss det er en ståldør hvordan skal jeg da komme meg inn? Er det ett tak eller noe med vindu det går an å komme seg gjennom?
og forresten så er jeg serriøs, blod serriøs, hehe
Vis hele sitatet...
Brekkjern, dirk, skjærebrenner, etc.
Sist endret av Freddy_fred5; 16. juni 2013 kl. 23:26.
Trådstarter
29 6
vil ikke det utløse alarmen da?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
vil ikke det utløse alarmen da?
Vis hele sitatet...
Ja, men samme alarm ville ha gått sekundet du bare brøt deg inn i butikken.
Trådstarter
29 6
Går det an at en alarm er utløst uten at jeg vet det? for ek at det ikke kommer høy lyd osv?

Vet noen hvordan jeg kan komme meg inn uten å utløse eventuel alarm eller noe? Og viss alarmen går, hvor god tid har jeg da?
Er ofte stickers i lommene på vindjakker osv, watch out!
Trådstarter
29 6
Sitat av Negr Vis innlegg
Er ofte stickers i lommene på vindjakker osv, watch out!
Vis hele sitatet...
Men hvordan tas de ut når noen kjøper jakken da?
Ser ut som jeg var heldig med jakken som jeg stjal. Jeg fikk av alarmen på 2 sek med en magnet, og det stod skilt at det var usynlig alarm. Jeg tok jakken i en ryggsekk og gikk rett ut. Jakken kostet egentlig 5000 da. Men jeg kan jo bli tatt på kameraet viss de merker at det er en jakke for lite, men tror ikke det fordi de var sånn 10-15 på stativet
Sitat av kameleon Vis innlegg
vil ikke det utløse alarmen da?
Vis hele sitatet...
Skal se etter Egon Olsen her på nettavisene i morgen tidlig :P


Jobbet for en tid tilbake for Elkjøp her i byen, og der var telefonene lagret i et skap på lageret, samt noen i en skuff ved Tele-disken. Den skuffen var låst, men tror ikke du trenger C4 for å komme deg ned i den.
Sist endret av Hobby; 16. juni 2013 kl. 23:43.
Skaff deg et par lås dirker, forskjellige typer, eller et fint kraftig brekkjern!
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Hadde noen tatt min mobil hadde jeg sport opp vedkommende og møtt opp på døra med noen kompiser og balltre. Så hadde jeg ranet og banket heftig tilbake.

Tror det er lurt å evaluere hvem man stjeler fra isåfall :P
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det er en kjip ting å gjøre, men alt på nFF e så klart retorisk .

Var også med en kompis her om dagen for å møte en kar som hadde stjålet mobilen hans dagen før. Hadde det ikke vært for at gutten var 12 og gode 30 cm lavere enn meg tror jeg man fort kunne funnet på mer enn bare å snakke til han.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Skaff deg et par lås dirker, forskjellige typer, eller et fint kraftig brekkjern!
Vis hele sitatet...
Problemet er vell innbrudsalarmen som er direkteoppkoblet til Politiet, uten koden til dette systemet sliter du.
Sist endret av Vod0; 17. juni 2013 kl. 00:57.
Jobber selv på en av stedene det blir solgt mobiltelefoner i Rogaland.
Så om du skulle være så heldig at du faktisk får tak i en, har jeg lagret
tråden her.

Det blir vel kvalifisert til organisert kriminalitet.
Håper du prøver å stikke av eller gjøre noe dumt så fysisk makt kan brukes.

Velkommen skal du være
Får vel bare si lykke til. Etter skrivemåten og kunnskapene dine om alarmer etc. virker det ikke som du er helt kapabel til å bryte deg inn noe sted uten å bli tatt. Tror du heller skal belage deg på å stjele en telefon fra en uoppmerksom privatperson på en kafe e.l.
Å stjele er moro.

Se om du er dyktig nok til å ikke bli tatt. Kjenne adrenalinet pumpe rett før man kjører på. Planlegge utførelsen. Å lykkes.

Husker i mine yngre dager så stjal jeg mange renati bokser. Jeg gjorde det ikke for profit, men det var en slags hobby. Folk kom til meg når de trengte voks.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hvordan skulle du gjort det?
Vis hele sitatet...
Har en Iphone så første man kan prøve er Apple sin egen tjeneste. Er telefonen resettet så er det alltids noen som kjenner noen hvis man har en beskrivelse av personen eller sted/tid. Man kan også spørre etter forskjellige kjennemerker på telefonen.

Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Tøft gjort! Tør du ikke komme alene for en ussel mobil?
Vis hele sitatet...
Handler ikke om å tørre eller ikke. Handler om at jeg ikke gidder sette meg selv i unødig fare på grunn av litt stolthet.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
http://www.clothingsecurity.net/wp-c...1283191497.jpg
http://www.anti-theftlabel.com/photo..._am_labels.jpg

Eksempler på usynlig alarm (muligens plassert på innsiden av deksler). Selve alarmstengene kan jo også skjules i vegger hvis buttikken ser et behov for det.
Vis hele sitatet...
mener du inni dekselet på mobiltelefonen? eller ligger det sånne alerm klistemerker inni boksen til mobilen? deaktiveres det på noe slags måte når man har betalt det da eller?

har ikke kjøpt telefon fra butikk på årevis så har ikke sett noe sånt noe før. men jeg ser jo hele tiden at på utenpå pakken er det noen form for slags alarm?

har ikke prøvd å stjele mobiler enda men på andre ting som dyre dvd serier til 1500 kr å sånt og hele film samlinger da er det bare å svi litt på plasten så dra av det teite merke på 2 sek, kan jo også bruke barebeblad da
Sist endret av morsom vampyr; 17. juni 2013 kl. 07:16. Grunn: Hvorfor endret jeg på innlegget
Sitat av kameleon Vis innlegg
Men hvordan tas de ut når noen kjøper jakken da?
Ser ut som jeg var heldig med jakken som jeg stjal. Jeg fikk av alarmen på 2 sek med en magnet, og det stod skilt at det var usynlig alarm. Jeg tok jakken i en ryggsekk og gikk rett ut. Jakken kostet egentlig 5000 da. Men jeg kan jo bli tatt på kameraet viss de merker at det er en jakke for lite, men tror ikke det fordi de var sånn 10-15 på stativet
Vis hele sitatet...
I følge personvernloven, så har butikker kun lov å oppbevare overvåkningsvideoer i 7 dager, før de blir slettet.
Sitat av 23732 Vis innlegg
I følge personvernloven, så har butikker kun lov å oppbevare overvåkningsvideoer i 7 dager, før de blir slettet.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer nok ikke.
Og min erfaring er at om noe så stort som en mobiltelefon forsvinner, tar det maks 24 timer før man merker det, og videoen har man kort tid etterpå.
Ansikt av person blir så sendt videre til alle andre elektronikk forhandlere og politi.

Sist gang noen prøvde å ta en telefon hos oss tok politiet han utenfor 5 min etterpå.
Vil anbefale andre ting enn mobiltelefon, da de fleste blir stengt for bruk når butikken merker den er stjelt, og om den ikke blir stengt så sporer de deg opp.

Men om du absolutt skal stjele en telefon er det egentlig veldig enkelt. Det du må vite er om du får telefonen direkte i hånden eller om de gir den i kassen etter du har betalt. Om du får den direkte i hånden din tar du den med deg på vei til kassen, du går først litt rundt og "ser på andre varer i butikken", og det er da du har muligheten til å finne ut hvor de har kameraer. Se så vidt opp fra hyllene innimellom og se om det er kameraer. Så finner du en hylle der det ikke er kamera, du legger fra deg telefonen og lar din "hjelper" ta seg av resten. Han åpner esken kjapt og sikrer at det ikke er noen alarmer, før han gjemmer den og går ut med den.

Om det begynner å pipe har han ikke sjekket godt nok etter alarmer, og da er det bare en ting å gjøre: løp.

Om de finner ut at dette var telefonen du hadde tenkt å kjøpe så sier du bare "jeg glemte pengene og la den fra meg i en hylle". Du har selvfølgelig oppgitt falskt navn når du ber om telefon, og din hjelper er det ingen som kan koble til deg. For det er jo ikke din feil at noen andre velger å stjele denne.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Vil anbefale andre ting enn mobiltelefon, da de fleste blir stengt for bruk når butikken merker den er stjelt, og om den ikke blir stengt så sporer de deg opp.

Men om du absolutt skal stjele en telefon er det egentlig veldig enkelt. Det du må vite er om du får telefonen direkte i hånden eller om de gir den i kassen etter du har betalt. Om du får den direkte i hånden din tar du den med deg på vei til kassen, du går først litt rundt og "ser på andre varer i butikken", og det er da du har muligheten til å finne ut hvor de har kameraer. Se så vidt opp fra hyllene innimellom og se om det er kameraer. Så finner du en hylle der det ikke er kamera, du legger fra deg telefonen og lar din "hjelper" ta seg av resten. Han åpner esken kjapt og sikrer at det ikke er noen alarmer, før han gjemmer den og går ut med den.

Om det begynner å pipe har han ikke sjekket godt nok etter alarmer, og da er det bare en ting å gjøre: løp.

Om de finner ut at dette var telefonen du hadde tenkt å kjøpe så sier du bare "jeg glemte pengene og la den fra meg i en hylle". Du har selvfølgelig oppgitt falskt navn når du ber om telefon, og din hjelper er det ingen som kan koble til deg. For det er jo ikke din feil at noen andre velger å stjele denne.
Vis hele sitatet...
Det var kjempelurt!

Stikk trynet ditt oppi forskjellige kamera, så du er 100% sikker på at alle vet hvem du er før du er ferdig.

I tillegg er alle telefoner som blir stjålet ubrukelige med en gang, og det er ingen som får telefon i hendene før den faktisk er betalt for.
Sitat av Almenning Vis innlegg
Det var kjempelurt!

Stikk trynet ditt oppi forskjellige kamera, så du er 100% sikker på at alle vet hvem du er før du er ferdig.

I tillegg er alle telefoner som blir stjålet ubrukelige med en gang, og det er ingen som får telefon i hendene før den faktisk er betalt for.
Vis hele sitatet...
Sa jeg stikk fjeset i kameraet? Han legger fra seg telefonen på et trygt sted, et par minutter senere kommer person nr 2 og tar telefonen.

Og jeg sa at de fleste telefonene ikke er brukelig etter de er blitt stjelt, men viss han absolutt ville ha en telefon er det jo hans valg.

Jo, er faktisk mange butikker som gir telefonen direkte til deg i butikken, så du kan gå til kassen selv med den.
Sist endret av Wonderland; 17. juni 2013 kl. 11:32.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Almenning Vis innlegg
Dette stemmer nok ikke.
Vis hele sitatet...
Det stemmer faktisk, la meg sitere datatilsynets veiledning på kameraovervåkning:

Sletting
Alle opptak skal slettes når det ikke lenger er en saklig grunn for å oppbevare dem, og senest sju
dager etter opptak. Dersom det er sannsynlig at et opptak vil bli utlevert til politiet, kan opptaket
oppbevares i inntil 30 dager. Opptak fra bank eller postlokaler kan oppbevares i inntil tre måneder.
Vis hele sitatet...
http://www.datatilsynet.no/Global/04...leder_nett.pdf

Men jeg ser jo absolutt poenget ditt. Det tar ikke 7 dager å finne ut om en telefon er stjålet, og om man merker det kan man jo oppbevare tapen en måned.
Trådstarter
29 6
jeg lurer bare på hvordan en slik mobil kan bli "ubrukelig". Hvordan vet de i kassen hvilken mobil som er stjålet? Liksom nr på den osv? Og mobiler som er stjelte privat for eks iphone er det bare å gjenopprette i itunes så er den som ny. Og knekke simkortet. Samme med nye mobiler går jeg ut fra?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
jeg lurer bare på hvordan en slik mobil kan bli "ubrukelig". Hvordan vet de i kassen hvilken mobil som er stjålet? Liksom nr på den osv? Og mobiler som er stjelte privat for eks iphone er det bare å gjenopprette i itunes så er den som ny. Og knekke simkortet. Samme med nye mobiler går jeg ut fra?
Vis hele sitatet...
Du har ikke snøring du...

Alle mobiler har ett IMEI nummer, disse numrene blir registrert hos forhandler, samt teleleverandøren din, dersom mobilen blir stjålet blir IMEI svartelistet i alle de skandinaviske landene iaf., den blir derfor passe ubrukelig her oppe.

Siden IMEI er meldt stjålet dukker det opp en fin liten melding hos leverandøren du kobler deg til når du setter inn ett nytt sim-kort, som da videre kan velge og kontakte politiet, og evt. Eier.
Trådstarter
29 6
åhh hadde en anelse at det var noe slikt. MEn en venn av meg bruker en mobil som er stjålet og det går helt fint. Persoenn som ble frastjålet mobilen har fått ny på forsikring har jeg hørt, så da burde det hvertfall blitt registrert på IMEI nr?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
åhh hadde en anelse at det var noe slikt. MEn en venn av meg bruker en mobil som er stjålet og det går helt fint. Persoenn som ble frastjålet mobilen har fått ny på forsikring har jeg hørt, så da burde det hvertfall blitt registrert på IMEI nr?
Vis hele sitatet...
Det kan hende han har byttet IMEI, men det er ikke til å anbefale.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Å stjele er moro.

Se om du er dyktig nok til å ikke bli tatt. Kjenne adrenalinet pumpe rett før man kjører på. Planlegge utførelsen. Å lykkes.

Husker i mine yngre dager så stjal jeg mange renati bokser. Jeg gjorde det ikke for profit, men det var en slags hobby. Folk kom til meg når de trengte voks.
Vis hele sitatet...
Wow, du var en ekte håvoks-dealer altså? Spennende saker.
Sitat av 2-Papa Vis innlegg
Wow, du var en ekte håvoks-dealer altså? Spennende saker.
Vis hele sitatet...
ser helt klart at du ikke mener det og er ironisk
Sitat av kameleon Vis innlegg
Går det an at en alarm er utløst uten at jeg vet det? for ek at det ikke kommer høy lyd osv?

Vet noen hvordan jeg kan komme meg inn uten å utløse eventuel alarm eller noe? Og viss alarmen går, hvor god tid har jeg da?
Vis hele sitatet...
Ja det finnes lydløse alarmsystemer disse er som regel direktekoblet til Politiet eller vekterfirmaet. Innen du har tenkt på og ta noe så er du alvorlig buttfucked
Et farraday cage ville stoppet alle signaler om du hadde puttet det i lomma.
Link

De fleste telefoner i utstillinga er dummies, har en stor sammling av sanne
kameleon! Du burde ikke starte en kriminell karrière. Det er opplagt at du er alt for dum til å lykkes som en kjeltring.
Sitat av tysje Vis innlegg
Et farraday cage ville stoppet alle signaler om du hadde puttet det i lomma.
Link

De fleste telefoner i utstillinga er dummies, har en stor sammling av sanne
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du tak i dummies'ene?
iPhoner som står utstilt i butikker kjører spesialversjoner av iOS og vil derfor være lette å spore opp.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvor fikk du tak i dummies'ene?
Vis hele sitatet...
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...+phone&_sop=15