Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 11667
Hei, jeg skal som tittelen sier på avrusning om noen dager i ca 10 uker.


Jeg skal ta meg en tur til legen om noen timer, uten og ha bestilt time


Skal ha en haste time. Jeg skal prøve meg på en spansk en og si at jeg må få 100 25mg Sobril, 100 Stilnoct 10mg. Ellers er det ikke sikkert jeg tør og dra på avrusning senteret jeg skal selvfølgelig bruke dem til og ruse meg som pokker på de!

Hva tror dere sjansene mine er? Jeg skal fremmstå som svært rolig og at jeg absolutt har 0 inntensjoner om og missbruke dem.

Kun ha dem for hjelp og mot abstinenser. Siden det varer i 10 hele uker skal jeg prøve meg på 100 av hver type pille =)
Vil tro det er mye lettere å få det om du på en eller annen måte klarer å få han til å komme fram til det uten at du nevner de aktuelle medisinene spesifikt selv
Jeg tror først og fremst du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Avhengighet av benzodiazepiner og andre medikamenter er ikke særlig hyggelig det heller. Du skal vel på avrusing for en grunn, stemmer ikke det? Hva det enn er du prøver å flykte fra så fungerer denne metoden for å slippe unna svært dårlig i lengden. Hva ønsker du aller mest å oppnå? Jeg tror de fleste mennesker ønsker å være friske både fysisk og psykisk. Eller, ha en lys fremtid i sikte generelt.

Forøvrig kommer det helt an på legen din. Av erfaring er det stort sett de litt eldre legene som skriver ut i hytt og gevær. Men ettersom du har en fortid med msibruk tviler jeg sterkt på at de ikke vil se to ganger på deg, for å si det slik. Mulig du hadde fått sobril 25mg, eller noe sånt. Noe mer er jeg ærlig talt ikke sikker på om du kan forvente.
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg tror først og fremst du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Avhengighet av benzodiazepiner og andre medikamenter er ikke særlig hyggelig det heller. Du skal vel på avrusing for en grunn, stemmer ikke det? Hva det enn er du prøver å flykte fra så fungerer denne metoden for å slippe unna svært dårlig i lengden. Hva ønsker du aller mest å oppnå? Jeg tror de fleste mennesker ønsker å være friske både fysisk og psykisk. Eller, ha en lys fremtid i sikte generelt.

Forøvrig kommer det helt an på legen din. Av erfaring er det stort sett de litt eldre legene som skriver ut i hytt og gevær. Men ettersom du har en fortid med msibruk tviler jeg sterkt på at de ikke vil se to ganger på deg, for å si det slik. Mulig du hadde fått sobril 25mg, eller noe sånt. Noe mer er jeg ærlig talt ikke sikker på om du kan forvente.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker på om jeg får noe som helst, så jeg må jo bare prøve og spille på det jeg kan.

Jeg har fått ut 10mg Stilnoct et par ganger før 10 pakninger har spørt før om både Valium og Sobril. Men fkk da avslag.

I dag kommer jeg faen ikke til og gi meg jeg kommer til og si det bastant SKRIV UT 100 Sobril 25mg og 100 Stilnoct 10mg!!!! Jeg kommer faen ikke til og forlate rommet før han gir meg de jævla reseptene.

dog må jeg si at jeg har en forbanna dritt lege men er det slik han vil ha det så er det jaggu slik han skal få det hans eget valg! Medesiner skal jeg ha one way or the other.

Må bare legge til at sist jeg spurte var jeg bare tenåring 19 år. Da kom han med en unnskyldning jeg var for ung.

Nå er jeg 20 så han kan i hvertfall ikke komme med denne elendige unnskyldninga lengre. Får jeg ikke hva jeg personelig mener jeg har krav på braser jeg rett ut og betaler ikke en damn shit for pep talk av en ukompotent gammal sulling..
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Må bare legge til at sist jeg spurte var jeg bare tenåring 19 år. Da kom han med en unnskyldning jeg var for ung.

Nå er jeg 20 så han kan i hvertfall ikke komme med denne elendige unnskyldninga lengre.
Vis hele sitatet...
Ja, du har jo trossalt blitt et helt år eldre!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, du virker mye mer moden nå enn da du var 19.
Trådstarter
Det er jo ikke meningen og fremmstå som en liten piss unge. Det er bare det at jeg sitter hær i full Subutex abstinenser, jeg fikk i meg 4 2mg rivotriler og hjelper litt nå.

Bare jeg som har en tendens til og fyre meg litt opp, jeg synes bare det er så leit og ufattelig kjedelig at han rejecter meg og ikke gir meg noen ting.

Sel om jeg forstår jo at det "er til mitt eget beste". Men jeg ser det ikke på den måten, slik er det bare. Og derfor mener jeg det er rett at jeg står på mitt.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Du skal på avrusing, så planen din er å ruse deg som bare helvete? Hva med å bevise at du faktisk har litt kontroll over deg selv før du starter på avrusingen, så er du godt på vei.
Benzo gir ingen god rus men er god mot angst får ikke noe særlig eufori av benzo i motsetning til opiater.
Trådstarter
Sitat av TobNor Vis innlegg
Ja, du har jo trossalt blitt et helt år eldre!
Vis hele sitatet...
jojo, men et år er nået år. Hvor gammel mener du jeg skal være da? Må jeg liksom være 40-50 for og få noen legalle pillere?

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Du skal på avrusing, så planen din er å ruse deg som bare helvete? Hva med å bevise at du faktisk har litt kontroll over deg selv før du starter på avrusingen, så er du godt på vei.
Vis hele sitatet...
Joda. Jeg skjønner godt hva du mener! Men det er bare det at jeg vil ikke bli avruset eller dra på avrusning.

Rus er det som definerer meg som person, jeg elsker og ruse meg på alt fra pillere til hero. Jeg vil rett og slett være rusmissbruker. Har vært det en stund nå, og jeg drar KUN på det avrusningssenteret pga jeg blir tvunget ingen annen grunn.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Du har vell ikke tenkt over at det er en grunn til at du blir tvunget dit? Du må jo innse at du har et problem, og det er folk som er glade i deg som er bekymret..
Trådstarter
Ja jeg både innser det og skjønner det veldig godt.
Men samtidig synes jeg at det må da vel få være mitt eget valg?

Jeg er jo tross alt en voksen mann på 20 år. Det kan kanskje høres helt ubegripelig rart og teit ut for din deol men jeg elsker og ruse meg. Og jeg liker absoultt ikke og være nykter, jeg vet ikke hvorfor men det er nå bare sånn det er med meg da.

Det er så udugelig lege system her hvor jeg bor. Kom ikke inn til en haste-time en gang :/

Jaja da får jeg bare skaffe meg 1g amf. For og lette skikkelig på trykket
ArbeidsledigProletar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Ja jeg både innser det og skjønner det veldig godt.
Men samtidig synes jeg at det må da vel få være mitt eget valg?

Jeg er jo tross alt en voksen mann på 20 år. Det kan kanskje høres helt ubegripelig rart og teit ut for din deol men jeg elsker og ruse meg. Og jeg liker absoultt ikke og være nykter, jeg vet ikke hvorfor men det er nå bare sånn det er med meg da.

Det er så udugelig lege system her hvor jeg bor. Kom ikke inn til en haste-time en gang :/

Jaja da får jeg bare skaffe meg 1g amf. For og lette skikkelig på trykket
Vis hele sitatet...
Når du har holdninger som det der synes jeg du skal si fra deg behandlingsplassen, gi den til noen som ønsker å nyktre opp. Er køer nok fra før.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Når du har holdninger som det der synes jeg du skal si fra deg behandlingsplassen, gi den til noen som ønsker å nyktre opp. Er køer nok fra før.
Vis hele sitatet...
Betyr ikke det bare at han virkelig trenger hjelp?
De som har innsett at de har et problem og ønsker å gjøre noe med det
er allerede milevis lengre uti prosessen enn denne fyren her.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Når du har holdninger som det der synes jeg du skal si fra deg behandlingsplassen, gi den til noen som ønsker å nyktre opp. Er køer nok fra før.
Vis hele sitatet...
Enig! Hvis du ikke skjønner tegninga når folkene rundt deg tvinger deg til avrusning så får du bare holde på, istede for å ta opp plassen til folk som faktisk ønsker å skjerpe seg.
Spesielt hvordan du klarer å ha selvinnsikt nok til å fatte at det avrusningsoppholdet på 10 uker kommer ikke til å ha noe å si for avhengigheten din, for du ikke er interessert i å slutte med nark. - Så presterer du i samme selvransakelse og hevde at du er en voksen mann; En voksen mann bruker ikke 10uker av livet sitt på å lure familie/venner til å tro at han er nyktern. Man up og være mann nok til å fortelle de folka her dine fremtidsplaner om å være rusmisbruker en god stund fremover til du treffer bunnen
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Grunnen til at du ikke får haste time, er at du ikke har noen legitim grunn til å få en haste time. Dette er for veldig syke mennesker som trenger tilsyn av legen, og det er helt opp til legen og skepleieren(e) som jobber der til å avgjøre om du trenger dette eller ikke. Slutt å vær en drittunge og syt.. Voks opp, innse at du har et problem og gjør noe med det. Du kan ikke bare gå rundt og gjøre krav på piller som er underlagt resept. Det er en grunn til at de er det!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sannsynligvis må du nok dessverre ruse deg i enda noen år før du når bunnen og forhåpentligvis innser at du må gjøre noe med det, hvis du da fremdeles er i live. Begynner du å tukle med injisering av opiater er ikke veien lang til en overdose, tro meg jeg vet. Iløpet av 15år er minst halvparten av mine mer eller mindre gode venner som startet dette rotteracet samtidig med meg, døde av enten overdosering eller andre følger av rus.

Nå skal jeg ikke være alt for snusfornuftig da jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg var på din alder. Dessverre tok det fremdeles 5-6 år før jeg innså at dette ikke var noe liv å leve. Skulle virkelig ønske det var en eller annen måte å sparke fornuft inn i hodet på slike som deg, men som regel ender det opp med at dere må finne ut av det selv.
Trådstarter
Akkurat det med og bli på det senteret blir nok ikke det aller værste jeg har avtalt med noen at de skal supplere meg med Subutex og speed og div pillere om jeg ikke får på klinikken eller legen suben og durten skal legges nedenfor vinduet sammen med bruker-utstyr! =)
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Tror du ikke at de har rutiner for å hindre akkurat dette rivo? Er nok ganske mange før deg som har gjort akkurat det samme.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Akkurat det med og bli på det senteret blir nok ikke det aller værste jeg har avtalt med noen at de skal supplere meg med Subutex og speed og div pillere om jeg ikke får på klinikken eller legen suben og durten skal legges nedenfor vinduet sammen med bruker-utstyr! =)
Vis hele sitatet...
Ærlig talt! Du er virkelig dummere enn jeg trodde hvis du vurderer å ruse deg på avrusing. Tenk nå et øyeblikk på de andre som er der i samme situasjon. Tror du ikke de merker at du surrer rundt rusa?

Du er sannsynligvis ikke under noen form for tvang så dropp hele avrusingsopplegget hvis du ikke tenker lengre.
Hvem er dere og hva har dere gjort med rusmiddelforumet?

Det er tydelig at karen her har alvorlige rusproblemer. Den typen tankegang er stereotype rusproblem!
Fyren trenger hjelp, og dere sitter å maser om at han er "dum" fordi han innrømmer at han liker å ruse seg?
Jeez.
Det er selvfølgelig ditt valg, Rivo. Men jeg vil gjerne henvise deg til denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...narkoman+norge. Å være narkoman i Norge. Da kan du jo kanskje danne deg noen nye oppfatninger om hva dette innebærer.

Du sier at du ikke vet helt hva som ligger bak dette behovet? Årsaker kan være alt fra genetikk og biologi til personlighetstrekk, psykiske lidelser, oppvekst, samfunn og kultur. Grunnen til at det hele starter kan være f.eks

Det virker spennende eller morsomt.
Nysgjerrige på hvordan det er.
De andre gjør det, og de ønsker å være del av et sosialt fellesskap.
Behov/lyst på rusopplevelser.
Problemer med skole/familie og presset fra samfunnet.
Ønske å rømme fra virkeligheten og ”aldri” bli voksne
Det bare skjer som del av ungdomstiden.

Så har vi ringvirkningene av dette. I hjernen har vi et belønningssystem som reagerer når vi opplever noe godt. Det er rett og slett avgjørende for overlevelsen. Det kan være ting som å spise, drikke, samhandle sosialt, ha sex og gi omsorg til avkom, ekstremsport, voldelige dataspill og så videre. Les litt om naturlig rus her: http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle1810592.ece

Så kommer vi til utviklingen av avhengighet. Ved bruk av rusmidler blir effekten som regel kraftigere enn de som framkalles av naturlige stimuli, til tross for at signalveiene i hjernen er den samme. Selvfølgelig vil da en større mengde som benytte, og jo jevnlig bruk av rusmiddelet forsterke motivasjonen til å fortsette. Helsedirektoratet diskuterer også at avhengighet av rusmidler skaper forandringer i hjernen. Det er ingen hemmelighet at f.eks MDMA kan føre til serotoninmangel. Og etterhvert som hjernecellene tilpasser seg gir ikke den samme mengden rusmiddel like sterk effekt ved bruk i starten. Jo mer og oftere man bruker stoffetet, jo mindre glede får man etter en tid av den samme dosen. Bruker du da heroin fast utvikler du altså toleranseutvikling. Ikke særlig lønnsomt på lang sikt, med andre ord. Kokain og metamfetamin er eksempler på rusmidler som gir en særlig sterk motivasjon til å fortsette bruken.

Som de fleste av oss vet så påvirker for eksempel seretonin humøret, hjertefunksjon, temperaturregulering, seksuell funksjon, appetitt og søvn. Det stopper på ingen måte der. Redusert nivåer av serotonin kan forårsake en rekke forstyrrelser i din helse og daglige liv. Disse inkluderer mild til alvorlig depresjon, følelse av angst og panikkanfall, søvnløshet og tretthet, tvangslidelser lidelser, atferdsproblemer, dårlig konsentrasjon, apati og lav selvfølelse. Jeg regner med at du ser selv at dette er en ond sirkel man helst bør bryte seg ut av? Det gir deg gledet der og da, i disse øyeblikkene eller timene, men på lang sikt ødelegger du ikke deg selv bare psykisk men også fysisk.

Du spør etter medikamenter som kan utløse et "sug"/"Craving". Og som jeg tidligere nevnte har personer som tidligere/eller nåværende har vært avhengige av rusgivende stoffer bør unngå alle rusmidler og medikamenter som har et ruspotensial som kan utløse det. Dette er akkurat slike medikamenter du spør om her. Smertestillende og beroligende midler/sovemidler.

En gammel mann sa en gang til et barn - "Det lever to ulver inni deg. Den ene er god og gavmild, den andre er ond og skadefro". Barnet lurte på hvilken av ulvene som ville overvinne den andre. Mannen svarte så - "Det er den du gir mest å spise".

Hvis du virkelig vil leve slik som menneskene i disse dokumentarene jeg henviste til er det ditt valg, så klart. Jeg syns det bare er veldig trist da jeg tenker at det er en indre konflikt du sliter med. Du hadde trengt riktig type behandling og oppfølging. Dette her er ikke veien å gå, etter min personlige erfaring, så klart.

- Lucy
ArbeidsledigProletar
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvem er dere og hva har dere gjort med rusmiddelforumet?

Det er tydelig at karen her har alvorlige rusproblemer. Den typen tankegang er stereotype rusproblem!
Fyren trenger hjelp, og dere sitter å maser om at han er "dum" fordi han innrømmer at han liker å ruse seg?
Jeez.
Vis hele sitatet...
Det er her du tar feil! Det som gjør at han er "dum" er at han tar opp en behandlingsplass på avrusning som koster MYE! Og han har ingen planer om å nyktre opp, han har til og med lagt planer for hvordan han skal få smugla narket sitt inn på behandlingshjemmet.

Dette er problematisk av flere grunner, for det første, han holder folk som potensielt har et ØNSKE og en SJANSE for å bli nyktre ut av behandling og i kø. For det andre, hvis han lykkes i å smugle dopet sitt inn kan han ødelegge for andre på avrusning, andre som kanskje kunne klart seg igjennom nåløyet.
Med andre ord han kan potensielt ødelegge flere behandlingsplasser på én gang samtidig som han snylter skattepenger som en gris.

Det eneste positive med det her er at han i d et minste ikke legger skjul på at han er en ekling.
Trådstarter
Sitat av staM Vis innlegg
Herregud. Om dette ikke bare er tull så synes jeg oppriktig synd på deg. Du virker rett og slett dum.
Vis hele sitatet...
Jaja hviss du synes jeg er så jævla dum, så får du bare mene det da.

Jeg liker og ruse meg og vil fortsette det. Og det skal nok gå fint og rue meg mens jeg er alene på mitt eget rom.

Har en kompis som var i samme situasjon for ca 1 halvt år siden jeg gravla knark rett under vinduet hans og han hoppet ut og henntet det. Og alt gikk bare helt fint,
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jaja hviss du synes jeg er så jævla dum, så får du bare mene det da.

Jeg liker og ruse meg og vil fortsette det. Og det skal nok gå fint og rue meg mens jeg er alene på mitt eget rom.

Har en kompis som var i samme situasjon for ca 1 halvt år siden jeg gravla knark rett under vinduet hans og han hoppet ut og henntet det. Og alt gikk bare helt fint,
Vis hele sitatet...
Ja du høres jo ut som en knall kompis!
Trådstarter
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Ja du høres jo ut som en knall kompis!
Vis hele sitatet...
Han spurte jo selv om det og han gravla penger der før jeg kom og plantet stasjet hans.

Når han spurte følte jeg meg faktisk forpliktet til og hjelpe han ut av et rent abstinens helvete, så ja han synes nå jeg er en knall kompis den dag i dag også.

Jevnlig kontakt har vi i tillegg.
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jaja hviss du synes jeg er så jævla dum, så får du bare mene det da.

Jeg liker og ruse meg og vil fortsette det. Og det skal nok gå fint og rue meg mens jeg er alene på mitt eget rom.

Har en kompis som var i samme situasjon for ca 1 halvt år siden jeg gravla knark rett under vinduet hans og han hoppet ut og henntet det. Og alt gikk bare helt fint,
Vis hele sitatet...
Du er jo bare mønsterbildet på ridderlighet og lojalitet... HVORFOR vil du dra på rehab om du ikke har planer om å slutte i det hele tatt?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg

Jeg er jo tross alt en voksen mann på 20 år.
Vis hele sitatet...

Leste et sistat i går som du burde se litt på:

"Boy's look for somebody to take care of them, Men are looking for someone to take care of"

Man skal ikke være rakettforsker for å se at du har en god stund igjen før du blir voksen nok til div avgjørelser.

Som nevnt over, gi plassen til noen som faktisk trenger den, så kan du heller gjøre så mye faenskap med din egen kropp du bare vil..
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jeg liker og ruse meg og vil fortsette det. Og det skal nok gå fint og rue meg mens jeg er alene på mitt eget rom.
Vis hele sitatet...
Du ruser deg ikke, du tar en snarvei til nederlag og et liv med helvete.
Trådstarter
Sitat av Gig Vis innlegg
Leste et sistat i går som du burde se litt på:

"Boy's look for somebody to take care of them, Men are looking for someone to take care of"

Man skal ikke være rakettforsker for å se at du har en god stund igjen før du blir voksen nok til div avgjørelser.

Som nevnt over, gi plassen til noen som faktisk trenger den, så kan du heller gjøre så mye faenskap med din egen kropp du bare vil..
Vis hele sitatet...
Jeg har veldig lyst til og gi fra meg den plassen men jeg KAN ikke!

Da mister jeg alle pengene jeg får i fra NAV! Det er tvang fra kommunen sin side :/ Jeg har sagt at jeg ikke vil gjøre dette! Men jeg blir jo tvunget samma faen hva jeg sier??? Hvorfor det? Det er jo helt sykt..
Hvordan høres dette ut:

1) Kjør avrusningsprogrammet og bli clean. Samfunnet har lagd det for å hjelpe deg, og vi vil alle at du helst hjelper deg selv.

2) Få deg en jobb du kan leve med, kanskje 50%, så får du litt moral og vits med livet.

3) Du får råd til å kjøpe hva du vil av rusmidler, så lenge du begrenser det til helgene så vil du kunne leve med det også.

God deal?
The lucky one
PairADice's Avatar
SÅ hva om du skaffer deg en jobb? Så kan du ruse deg på fritiden din?

Edit: Han over var raskere enn meg.
Sist endret av PairADice; 19. mars 2012 kl. 10:43.
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvordan høres dette ut:

1) Kjør avrusningsprogrammet og bli clean. Samfunnet har lagd det for å hjelpe deg, og vi vil alle at du helst hjelper deg selv.

2) Få deg en jobb du kan leve med, kanskje 50%, så får du litt moral og vits med livet.

3) Du får råd til å kjøpe hva du vil av rusmidler, så lenge du begrenser det til helgene så vil du kunne leve med det også.

God deal?
Vis hele sitatet...
Ja det høres jo ut som en veldig god deal, men jeg er for ødelagt for og jobbe.

Jeg vil jo også ruse meg hver dag dessværre.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Han spurte jo selv om det og han gravla penger der før jeg kom og plantet stasjet hans.

Når han spurte følte jeg meg faktisk forpliktet til og hjelpe han ut av et rent abstinens helvete, så ja han synes nå jeg er en knall kompis den dag i dag også.

Jevnlig kontakt har vi i tillegg.
Vis hele sitatet...
Men jeg tror du hadde vært en enda bedre kompis om du fakisk hadde hjulpet ham igjennom avrusninga og støttet ham, istedenfor å dra ham lenger ut på kjøret.

Selvom han kanskje hadde vært forbanna på deg da, så tror jeg han hadde vært veldig takknemlig senere i livet. Men det er jo bare mine tanker
ArbeidsledigProletar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jeg har veldig lyst til og gi fra meg den plassen men jeg KAN ikke!

Da mister jeg alle pengene jeg får i fra NAV! Det er tvang fra kommunen sin side :/ Jeg har sagt at jeg ikke vil gjøre dette! Men jeg blir jo tvunget samma faen hva jeg sier??? Hvorfor det? Det er jo helt sykt..
Vis hele sitatet...
Har du et snev av mennesklig verdighet og integritet igjen så tar du et ballegrep om situasjonen din og enten tar tilbudet fra kommunen eller reiser hjem til a' mor, nyktrer opp i ditt eget tempo og får deg en jobb (altså uten NAVpenger) eller oppsøker lavterskeltilbud.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jeg har veldig lyst til og gi fra meg den plassen men jeg KAN ikke!

Da mister jeg alle pengene jeg får i fra NAV! Det er tvang fra kommunen sin side :/ Jeg har sagt at jeg ikke vil gjøre dette! Men jeg blir jo tvunget samma faen hva jeg sier??? Hvorfor det? Det er jo helt sykt..
Vis hele sitatet...
Fordi du har et ruspproblem og er et problem for samfunnet når du ikke jobber og bruker pengene staten gir deg på dop. Det som er sykt er at du ikke kan innse det.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jeg har veldig lyst til og gi fra meg den plassen men jeg KAN ikke!

Da mister jeg alle pengene jeg får i fra NAV! Det er tvang fra kommunen sin side :/ Jeg har sagt at jeg ikke vil gjøre dette! Men jeg blir jo tvunget samma faen hva jeg sier??? Hvorfor det? Det er jo helt sykt..
Vis hele sitatet...
Nav gjør nok dette pga at de ikke er interessert i å finansiere ditt rusbruk.

Har du skaffa deg en deltidsjobb hadde du tjent like mye eller kanskje mer enn du får fra nav, da får du finansiert selv og blir ikke tvingt til noe.

Det ville vel løst alle dine problemer på en gang, untatt rusproblemet da
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Ja det høres jo ut som en veldig god deal, men jeg er for ødelagt for og jobbe.

Jeg vil jo også ruse meg hver dag dessværre.
Vis hele sitatet...
Det som er så fint med mennesket sammenlignet med dyr er at vi er i stand til å tenke forbi "hva vi vil", og er i stand til å ta fornuftige avgjørelser og handlinger framfor å handle etter lyst og begjær hele tiden.

DRIT Å DRA i at du vil ruse deg hver dag. Vet desverre alt for godt selv hvor vanskelig det kan være å komme seg tilbake til verden om man har psykiske problemer som gjør det problematisk å jobbe, men tro du meg, om du virkelig ØNSKER å få det til å fungere, finner du deg til slutt en jobb du takler.
Vær så snill, Rivo, les innlegget mitt nøye. Hvis du er for ødelagt til å jobbe fungerer du jo ikke i hverdagen. For å greie seg her i samfunnet er det visse ting som kreves av oss. Det er ingen som sier at det er enkelt, eller at du skal klare det helt selv. Men det er jo helt åpenbart at dette ikke kommer til å fungere for deg på lang sikt.
hva er vitsen med avrusning visst du forsetter å ruse deg?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av heimgro Vis innlegg
hva er vitsen med avrusning visst du forsetter å ruse deg?
Vis hele sitatet...
Les hele tråden før du svarer..

Han må inn til avrusning for å fortsette å få trygd til å ruse seg mer.
Det er en vrangforestilling at du er for ødelagt, med tid vil kroppen og hodet reparere seg.

Håper det ordner seg med tid og stunder.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er her du tar feil! Det som gjør at han er "dum" er at han tar opp en behandlingsplass på avrusning som koster MYE! Og han har ingen planer om å nyktre opp, han har til og med lagt planer for hvordan han skal få smugla narket sitt inn på behandlingshjemmet.
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri antydet at det er smart eller en god holdning, jeg prøvde bare minne folk på at det er slik du tenker når du har et såpass alvorlig rusproblem, og at det ikke hjelper noen å poengtere at det er dum oppførsel.

Feilkoblingen har rot i et maltraktert belønningssystem, og man kan ikke forvente en reflektert holdning hos en som er såpass dypt i dritten.

Vi får bare håpe at avrusningsprogrammet fungerer bedre enn å stue personen på et rom og håpe at det ordner seg av seg selv. Trådstarter trenger massiv psykologisk hjelp.
Nei, nei, nei...

Kan du ikke forsøke å være sterk og la vær? Tenk den gutsen du får med deg inn i rehab? Og da stiller du sterkere når du skal bli rusfri!
Skaff deg en jobb, din døgenikt. Lite ønskelig at skattepengene mine skal brukes til å finansiere en dust som deg.
"Jeg vil ikke jobbe, jeg vil sitte på ræva og få, få få, og aldri yte noe tilbake".
Fysj, skam deg!

Og til avrusningsoppholdet: Si det fra deg, så slipper en stakkar som gjerne ønsker avrusning å stå i kø, og jeg slipper da i samme slengen å delfinansiere din egoisme.
Sist endret av hybris; 19. mars 2012 kl. 11:54.
For noe jævla piss du vrir ut av deg. Det er faktisk motiverte personer som kunne nyttiggjort seg den plassen du skal ta opp og som vi andre betaler. Jeg har jobbet med flere kraftige rusmisbrukere og de klarer hvertfall å møte opp til behandling uten å smugle med seg dop inn. Det betyr ikke at de klarte å bli nykter men de prøvde hvertfall. Det du gjør er å vise total mangel på ryggrad og går inn for å være en igle på velferdssamfunnet.

Før en mod sletter dette innlegget for moralisering kan du like godt slette hele brukeren min. Kravet om kvalitet på dette forumet har dalt som en hercules under taktisk flyging siste åra.
Sitat av hybris Vis innlegg
Skaff deg en jobb, din døgenikt. Lite ønskelig at skattepengene mine skal brukes til å finansiere en dust som deg.
"Jeg vil ikke jobbe, jeg vil sitte på ræva og få, få få, og aldri yte noe tilbake".
Fysj, skam deg!

Og til avrusningsoppholdet: Si det fra deg, så slipper en stakkar som gjerne ønsker avrusning å stå i kø, og jeg slipper da i samme slengen å delfinansiere din egoisme.
Vis hele sitatet...
Så du kritiserer ham for å tenke som en rusmisbruker, og anbefaler ham å droppe tiltak som kan hjelpe personen ut av nevnt tankegang? Logisk.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
For noe jævla piss du vrir ut av deg. Det er faktisk motiverte personer som kunne nyttiggjort seg den plassen du skal ta opp og som vi andre betaler. Jeg har jobbet med flere kraftige rusmisbrukere og de klarer hvertfall å møte opp til behandling uten å smugle med seg dop inn. Det betyr ikke at de klarte å bli nykter men de prøvde hvertfall. Det du gjør er å vise total mangel på ryggrad og går inn for å være en igle på velferdssamfunnet.

Før en mod sletter dette innlegget for moralisering kan du like godt slette hele brukeren min. Kravet om kvalitet på dette forumet har dalt som en hercules under taktisk flyging siste åra.
Vis hele sitatet...
Og hvor høyt på din egen kvalitets-skala scorer dette innlegget?
Skal si såpass som at jeg gir egentlig faen i om du ruser deg ihjel for hva enn det er slags grunner du måtte ha.

Men at du oppfører deg som en egoist på en måte som går utover andre mennesker det fyrer meg opp.

1. Du skal ha en hastetime, som egentlig er for syke folk så syke folk kan bli avvist
2. Du skal ha ruspiller på blåresept som er sponsa av staten. Ikke bruk mine skattepenger på din rus! Kjøp deg heller noe på gata da.
3. Du har ingen intensjon om å avruse deg, men alikevel har du tenkt til å ta opp plassen til noen som har behov for den, er du klar over køene for å komme seg på avrusning? Si opp plassen for helvete.

Jeg liker ikke rus, men om noen gjør sitt i sitt eget hjem eller annet sted og det ikke går utover andre så får de bare gjøre det. Men når du kommer her og tror du er verdens midtpunkt og skal ha særbehandling. Da får du gi deg!

Du må bare ta å manne deg opp å tørre å bli ærlig ovenfor deg selv og andre. Om du er så glad i denne rusen din så vær ærlig med familien legen og andre. Så ser du hvor du ender opp i dette livet. Du er 20 år og hva har du oppnådd i livet ditt? Tenk deg om. Du kan fortsatt gjøre noe med det.

Eller er ditt drømmeliv å sette sprøyter og sniffe shit til du er 60? Eller ender opp i overdose under en bro?

Ta valget ditt og tenk deg om. Ikke forvent sympati på dette forumet med de argumentene du slenger rundt deg med.
Sitat av fetter Vis innlegg


Og hvor høyt på din egen kvalitets-skala scorer dette innlegget?
Vis hele sitatet...
Null kvalitet i liket med TS. Sorry for at jeg ikke klarer å prate til mannen som han var en dement treåring. Jeg er på jobb nå og har med rusmisbrukere å gjøre. Makan til motivasjonsknekk skal du lete lenge etter.