Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 21336
Jeg leste nettopp denne artikkelen:
"En amerikansk regissør er i gang med å lage spillefilm om Utøya-massakren. Pårørende reagerer kraftig, og norsk politi ber filmfolkene vurdere å fjerne et klipp som allerede er lagt ut på internett."

Artikkelen:
http://www.abcnyheter.no/nyheter/kul...oeya-massakren

Etter å ha sjekket ut traileren innser jeg at dette etter min mening dreier seg om en patetisk filmstudent som er komplett blottet for talent og respekt.
Traileren har lavere produksjonskvalitet enn "Who killed Captain Alex?" og det blir
derfor nesten vanskelig å ta seg nær av det fordi det hele rett og slett bare er flaut.

Jeg synes allikevel at vi kunne blitt spart for dette pisset.

Hva mener dere?

Se traileren her!
http://www.youtube.com/watch?v=7Gg-v5xuTgs
Den traileren virket jo som et ungdomsskoleprojekt..
Bare noe smakløst fjas for å få oppmerksomhet.
Sist endret av Bombasa; 9. oktober 2011 kl. 17:47.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er nok uungåelig at Utøya blir film, men dette er altfor tidlig. Kvaliteten på traileren er en hån bådde offerene, påreørende og alle sympatisører forøvrig. Det er ekkelt og tåpelig å lage en film så tidlig etter hendelsen, gi tiden noen måneder til.
Jeg lo, skal det bli laget film synes jeg iallefall at produksjonskvaliteten skulle vært en del høyere.
For det første, så er det alt for tidlig. Det er kun litt over to måneder siden tragedien, og for mange er det enda tungt. For det andre, så er hele traileren patetisk. Dårlig effekter, dårlig skuespill, og ingenting i filmen likner Utøya slik jeg husker det. Dette er også en utenforstående person, som har liten eller ingen innsikt i hva som faktisk har skjedd. Håper for alles skyld at dette blir droppet.
Han rodde jo båten feil vei?
Vanskelig å ta seriøst. Fortjener egentlig ingen oppmerksomhet i det hele tatt.
Typisk idiot som ser sitt snitt i å slå gjennom som regissør kun ved å prøve å sjokkere verden med det smakløse makkverket sitt.

Jeg ser overhode ingen indikasjoner på at denne mannen er skikket til å lage en verdig filmatisk skildring av massakren på Utøya, og dessuten er tiden langt fra moden til at noe slikt kan finne sted.
Nei, dette syns jeg bare var motbydelig.
Sist endret av Knask; 9. oktober 2011 kl. 17:51.
Var det meningen at det skulle være en komedie?
Klarte ikke å holde maska, det ble bare for dumt.
De burde vertfall ha investert i et bedre redigeringsprogram enn moviemaker eller hva enn som blir brukt.
Dette kan ganske enkelt ikke være seriøst, og burde derfor heller ikke bli tatt seriøst.
Blir bare helt feil å lage en film om Utøya tragiedien så tidlig, og på en så feil måte. Filmen så mest ut som en komedie på måten ting var framstilt, vinklet, og generelt perspektiv på hele greia var bare dårlig ...
http://www.settoz.in/pictre/G2z.png
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Det er så latterlig å se hvordan folk smiler og ler på filmen!

Alt i alt en latterlig film..lage noe slikt så tidlig etter Utøya massakren er bare faens patetisk. Eller vent, å lage en slik film i det hele tatt er ingenting annet enn respektløst ovenfor alle de rammede i tragedien.
VG får det til å se ut som en seriøs film, med masse flinke folk bak produksjonen. Ser jo ut som noe en kid med noen programmer fra piratebay kunne ha lagd på fritiden.
Jeg greide ikke å holde latteren inne, he-re-gud så dårlig. Regissøren er jo så godt som blottet for noen som helst form for talent. Det virker useriøst, og halvveis. Tror dette handler mere om å få oppmerksomhet. Virkelig forferdelig dårlig. Og da mener jeg forferdelig brutalt meningsløst dårlig. Flaut..

Og ja, hvordan greier VG å vinkle trailern til noe som virker profesjonelt og fullkomment ? Virker som om regissøren fortalte journalisten fra VG hva trailern handler om og hva han vil med den. Framfor at journalisten har sett trailern selv..
Sist endret av Narcissistic Zebra; 9. oktober 2011 kl. 18:25.
Rett og slett forferdelig og IRRiterende!! Også typisk j*@la amerikansk så skulle/måtte lage en film om sånt.

"Yeah, a Norwegian went beserk"
The Last Vampire On Earth ser jo ikke akkurat ut til å være noe annet enn søppel. Jeg tror utøyatraileren er noe han laget for å skape oppmerksomhet rundt sin person og sine andre åpenbare elendige produksjoner. Det ser jo ut som de kan trenge litt drahjelp, men dette er å gå alt for langt. Usmakelige greier.
Sist endret av caperno; 9. oktober 2011 kl. 18:26.
Når du lager en film om en hendelse som pårører en hel nasjon, så gjør man det faen meg ikke så amatørmessig som denne personen.
Det ser ut som han gjør narr av hele hendelsen, og det er utrolig kvalmt.
Totalt enig at dette ser ut som ett mindre bra ungdomsskole prosjekt. Men i 3D??
Sist endret av jpano; 9. oktober 2011 kl. 18:50.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Typisk latterlig dårlig amerikansk film. Forferdelig.
HAHAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHA!!!! Hørte at Oslo Politiet har kontaktet Youtube for å fjerne den pga. den er støtende. Hørte det på P3 Nyheter! Loawl!
Sist endret av Potetsjokolade; 9. oktober 2011 kl. 19:01.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg håper en ordentlig film om dette blir lagd en dag ihvertfall.
Respekt løst!

Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
HAHAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHA!!!! Hørte at Oslo Politiet har kontaktet Youtube for å fjerne den pga. den er støtende. Hørte det på P3 Nyheter! Loawl!
Vis hele sitatet...
Rart med det...
Herregud, trailern var jo noe en 1års student på media kunne ha laget. Skamfullt.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Han rodde jo båten feil vei?
Vis hele sitatet...
Ja, det samme reagerte jeg også på!

Jeg tror verken på gud ("69 children of god", wtf?) eller sensur, så jeg syns ikke norsk politi trenger å ringe til Youtube, selv om det hele så tvers igjennom amatørmessig ut..

I slutten av juni oppdaget jeg et (selvskader)rocke-band med navn "The May 4th Massacre" - etterhvert kommer det nok et emo-band som kaller seg "The July 22nd Massacre" også..
Hvis det i det heiletatt skulle blitt lage film om det, så syntes eg at den skal være norsl!
Jeg synes at når refleksjonsfasen i forhold til Utøya er over og alt har blitt gjort klarhet i, så synes jeg at det skulle bli laget en film som dreide seg om heltene under massakren. Gi minst mulig oppmerksomhet og vis så lite av handlingene til ABB som mulig, men la verden få vite hvordan menneskene som var direkte involvert tenkte for å redde seg selv og andre.
Jeg vil gjerne se en film om Utøya-massakren, men jeg har noen krav:
- Den skal være gjennomført, både faktamessig og innholdsmessig.
- Den skal være på Norsk, da Amerikansk blir aaaalt for cheesy.
- Den skal ikke være langt inne i et sumplignende landskap i USA slik som amatørfilmen som blir laget nå ser ut til å være fra.
- Selv om folk kommer til å reagere på det, så burde "Breivik" være så lik den ekte Breivik som mulig.
- En burde avbryte innimellom sekvenser med intervjuer, synspunkt og slikt, slik at det ikke bare er en ren "actionfilm", men ha innslag av dokumentar-virkemidler.
- Skikkelig producer. God damnit, mann, den filmen som blir laget nå er så dårlig at jeg får lyst å rive av meg håret i frustrasjon!

Dette er da mine meninger
Traileren var så dårlig at dette blir for vanskelig å ta seriøst..
Frankrikes Solkonge
what the hell is this shit!? Dette kan umulig være en amerikansk regissør...
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
what the hell is this shit!? Dette kan umulig være en amerikansk regissør...
Vis hele sitatet...
Det kan umulig være noe annet enn en Amerikansk regissør, da regissøren virker totalt ignorant og (Kommer ikke på noen gode Norske ord) oblivious.
jeg synes godt en god NORSK regisør kan lage en film basert på alt dette, men da må den lages ordentlig. Noe som NOKAS filmen, den var veldig bra å forklare mye av det hele.

Han bør sette av 5-6mnd med research der han snakker med vitner (som ønsker dette) å ser igjenom nyheter fra tiden før å etter.
HAHAHAHA for noe jævlig dritt. Og dette har de laget sak om? Amatørmessing søppel. Trodde det var en seriøs film når jeg leste artikkelen på dagbladet tidligere i dag. Denne filmen tar jeg like seriøst som spillfilmer. De hadde aldri laget noe sak ut av det.
Seriøsiteten bevises når det står "Went Beserk" på ene tekstplakaten.. Hva er beserk?
Frankrikes Solkonge
Hvis noen norsk regissør skulle laget en film om Utøya kan Harald Zwart gjøre det.
Denne filmen er laget med mal fra iMovie som følger med når du kjøper Mac. Jeg har laget film med jentungen med samme musikk, fonter og overganger. Skvatt litt når jeg så denne filmen.
Den er så amatørmessig at det blir for dumt at vg lager en stooooor sak ut av dette...
Jeg synes det er en god del for tidlig å lage film om dette. Tenk hva de pårørende tenker nå da. De som var der når det skjedde og så andre venner av dem bli skutt og drept. Han skulle heller ventet noen år med å lage film. Trailern er ganske dårlig. Det er ganske unaturlig. Øya ser ikke sånn ut heller, han rodde ikke med en robåt fra fastland 20 meter unna heller og skuddene ser fake ut. Det er for svak skytelyd. Men tenk da på de pårørende.
Jeg gleder meg som en unge til det kommer en film om denne hendelsen, men denne traileren var rett og slett PATETISK!
Sist endret av VikingTheKing; 9. oktober 2011 kl. 20:03.
"From the executive producer of Sherlock Holmes" Hahaha...eh.
Dette her kan da umulig vere seriøst!

EDIT: ser han har laget flere filmer også: http://www.youtube.com/watch?v=a75PETAtpeE
Sist endret av McLovin; 9. oktober 2011 kl. 20:28.
antonpictures kommentar:
(folka som har laget traileren)

We are apologizing in advance if the movie trailer has created any negative reaction.
Our legal department is reviewing and assessing if the TRAILER can or can not be removed, due to contractual matters.
Anton Pictures is in full support of the victims and their families, from the unfortunate event that took place in Norway.
Regarding the project Utoya Island, The Feature Length 90 minutes movie, please note that we have contractual agreements with Versace Entertainment for the distribution of the Trailer and Behind the Scenes ONLY.
The actual movie that is filming now is the property of Versace Entertainment.
For the immediate removal of the trailer, in order to by-pass our legal department, you should contact Mr. Vitaliy Versace directly.
If the legal team of Versace Entertainment sends us a request for the removal of the trailer, we will comply within 24 hours, as stipulated by the contracts.
Please address the YouTube Channel: 2008versace
Sist endret av Bombasa; 9. oktober 2011 kl. 20:32.
For noe dritt, rett og slett forskastelig
Utrolig hvor mange mennesker der ute som er så egoistisk at de tjener penger på andres sorg. Er vel psykopater hele gjengen om jeg får ta i litt hardt.

Er jo ikke bedre enn Abb selv, fullstendig blottet for empati.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Utrolig hvor mange mennesker der ute som er så egoistisk at de tjener penger på andres sorg. Er vel psykopater hele gjengen om jeg får ta i litt hardt.

Er jo ikke bedre enn Abb selv, fullstendig blottet for empati.
Vis hele sitatet...
så James Cameron er en komplett og kald fitte fordi han regisserte Titanic?
Litt på kanten kanskje, lurer på hvordan folks reaksjon hadde vært om dette hadde skjedd i 2010 og ikke i 2011..
Sitat av olaPola Vis innlegg
så James Cameron er en komplett og kald fitte fordi han regisserte Titanic?
Litt på kanten kanskje, lurer på hvordan folks reaksjon hadde vært om dette hadde skjedd i 2010 og ikke i 2011..
Vis hele sitatet...
Les det jeg skriver du:om jeg kan ta i litt hardt.
At du sammenligner Titanic med Utøya skjønner ikke jeg. Men men.

At han i det hele tatt har laget et sånn makkverk av en film som Titanic, sier vel mer at han ikke lager filmer som faller i min smak.
Sist endret av stagg; 9. oktober 2011 kl. 20:49.
Huff, amerikanerne altså. Lager film om tragedier og greier... Alle andre verdenskrigs filmer skulle aldri vært lagd heller!!!!


traileren ser forøvrig ganske jalla ut, blir neppe noe særlig til film
Sist endret av ali88; 9. oktober 2011 kl. 21:27.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Huff, amerikanerne altså. Lager film om tragedier og greier... Alle andre verdenskrigs filmer skulle aldri vært lagd heller!!!!


traileren ser forøvrig ganske jalla ut, blir neppe noe særlig til film
Vis hele sitatet...
Dette utsagnet er vel litt drøyt?

Det finnes ufattelig mange gode og inforamative filmer om tragiske hendelser, som har bidratt til å gi senere generasjoner innsikt i historiske hendelser. Dette mener jeg på mange måter er viktig og riktig.

Det som derimot ikke er riktig er "latterlige" fremmstillinger av tragiske hendelser, som denne filmen i høyeste grad er. Et annet godt poeng, er at denne filmen kommer alt for tett på hendelsen 22. juli.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Han rodde jo båten feil vei?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Det kalles å "hamle" når du ror med akterstavnen forover. Forøvrig er jeg enig med de fleste her...
Mannen som lager denne "filmen" virker forøvrig å være fullstendig blåst i hodet. Her kan man se litt av hva mannen tenker: http://www.youtube.com/watch?v=n2lJs...el_video_title

I følge han selv så er det for å kritisere våpen i seg selv, og dessuten bør vi nordmenn bare holde kjeft siden det tok 72 timer fra første nødanrop på utøya til politiet gadd møte opp!
Det her var jo bare UTROLIG useriøst! Og VG får jo denne "regissøren" til å fremstå som profesjonell. Så de ikke hvor dårlig og useriøs denne traileren var? Tar med noen sitater fra VG, der "regissøren" uttaler seg:

Sitat av http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10030872
- Vi er her for å kjempe mot våpen. Vi gjør dette i medfølelse med ofrene. Dette er en forferdelig tragedie. Vi rapporterer om en hendelse med en film slik media gjør det med nyheter. Det er ingen forskjell, sier produsent George Anton til VG.
Vis hele sitatet...
Da burde han ikke laget denne useriøse filmen RETT etter hendelsen.

Sitat av http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10030872
- Vi vil ha en lov som påbyr å feste en GPS-sender på alle våpen som selges. Denne skal kobles til internett, og gjøre det mulig å spore våpnene. Når våpen kommer i nærheten av en skole eller lignende, skal man bli varslet om det, sier den amerikanske produsenten.
Vis hele sitatet...
Hørtes jo veldig praktisk ut å gjennomføre...