Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 15887
Mediestorm rundt dette stoffet nå.. (ParaMetoksyMetAmfetamin) Noen som har noen erfaringer med og rundt bruken dette stoffet og om dette har blitt solgt som x eller om folk faktisk kjøper dette fordi rusen er bra... ? Interessert i all mulig info om dette! Triprapport etc
5 stykker som har god erfaring vil jeg tro, hvorvidt de kan dele den er en annen sak.
Desperate som visse mennesker er blir jeg ikke overrasket over hva de hiver i seg tross advarsler.
Sitat av Kirie Vis innlegg
5 stykker som har god erfaring vil jeg tro, hvorvidt de kan dele den er en annen sak.
Desperate som visse mennesker er blir jeg ikke overrasket over hva de hiver i seg tross advarsler.
Vis hele sitatet...
Nei, det er derfor jeg ville vite mer om dette. Hvis det er slik at knipsen som går rundt for tiden inneholder dette burde folk være rimelig obs..
Vet ikke om det er et nytt stoff eller om eller om de forveksler det med PMA. PMA var i noen knips for noen år tilbake. Samme regla. Folk strøk med.

Uansett er PMMA relativt nærme beslektet med PMA og har ifølge wikipedia like stor risiko for død eller ubehagelige opplevelser ved større doser. Det farlige med stoffene er at det varierer så ekstremt fra person til person hva slags effekt de får. Sensitive kan få seriøse problemer og i verste fall dø av samme dose som andre knapt blir påvirket av. De utgir mye lavere doser serotonin enn mdma og folk som forventer knipsrus kaster i seg flere i håp om ønsket effekt.

Om noen vet hva slags knips det gjelder burde de si ifra. Ingen er tjent med livsfarlig dop i omløp.
Jeg fikk i meg PMA ved uhell engang (2 rosa firekløvere om jeg ikke husker feil) og jeg kan ikke si det var særlig kult. Jeg hadde helt sinnsykt dårlig dybdesyn og husker rusen bare som en sinnsykt dårlig methlignende rus. (maur på veggene, tak etc.) Husker også at jeg klaget heftig på at jeg plutselig var kjempe kald og varm omhverandre

Kvelden endet med at jeg spøy heftig ett par ganger og hadde ekstreme hodesmerter etter kvelden.

Gjorde litt research dagenderpå og fant ut at jeg egentlig bare hadde hatt flaks med tanke på at jeg veier 60kg og fikk i meg en stor mengde. Etter dette så gjør litt research før dere stapper i dere ting!

Så: STAY AWAY!
Dette blir kanskje litt OT, men mye mulig jeg har fått i meg PMA eller dette PMMA.

Tok en knips i fjor, litt beigaktig, dårlig trykk og med "radiation hazard" merket. Fy faen, trodde jeg skulle dø. Holdt på å grine et par ganger, orka ikke annet enn å sitte på sengekanten å stirre i gulvet i sikkert 6 timer.
å veksle mellom varmt og kaldt er vanlig på knips.
Sitat av zevz Vis innlegg
å veksle mellom varmt og kaldt er vanlig på knips.
Vis hele sitatet...
Joa, hadde tatt andre knips i tillegg men det her er snakk om ekstreme svingninger mellom veldig veldig veldig kaldt til veldig helvetes varmt om jeg måtte skrive det sånn. Jeg vet forskjellen på en vanlig MDMA rus og PMA rus
Disse høres skumle ut ja !! De på bildet i avisen er rosa og ser ut som en typisk ecstasytablet men hadde så vidt jeg kunne se ingen logo . Anbefaler å teste alt dere kjøper med marquis ez-test så får dere en kjapp indikasjon hva pillene inneholder .

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10017165

Hold dere langt unna disse !!
Er dette stoffet i familie med meth, siden det heter parametoksymethamfetamin?
Har det en lignende rus?
Man kan veldig løst si at det er metamfetamin i PMMA, eller at det er et derivat av det. Strukturen til metamfetamin går igjen hos mange stoffer, som MDMA. Virkningen behøver imidlertid ikke å være lik, da det som er koblet til hovedstrukturen, den aromatiske fenylgruppen, er med på å variere virkningen den har på kroppen. Mens metamfetamin hovedsaklig virker på det dopaminerge system, har PMMA serotonerge effekter.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Gikk nylig til innkjøp av ez-test kit, og kommer nok til å teste amfetaminpulver og ecstasy tabletter framover. Savner mer info fra media i denne saken her. Dersom 6stk er allerede døde vil det helt sikkert dukke opp flere dødsfall etter hvert, så hadde vært på plass med en advarsel om hvilke piller/pulver som faktisk inneholder PMMA.
Dette er grunnen til at vi må legalisere.
Sitat av Infected Vis innlegg
Dette er grunnen til at vi må legalisere.
Vis hele sitatet...
Forbudet har nok en gang slått til og tatt livet av 6 unge mennesker i Norge!
Dette er forferdelig, og det er uansvarlig av staten å signalisere til det norske folk at de godtar at flere enn "nødvendig" dør av rusbruk. SKAM!
Leste for litt sia om dette på text tv, dødsdop ikke narkotika. Fy flate, henger meg på infected her. Hvem vill ha PMMA i seg???
Blitt populært i Russland visst, og der overdoserer dem en del også har jeg hørt, skulle ikke forundre meg, russisk rulett er russisk rulett.
Hold dere unna er alt jeg har å si. For to år siden kjøpte jeg 8 stk rosa firkløvere. Tok i meg 4 på en gang. Det er noe av det verste jeg har vært igjennom. Jeg ble først veldi uggen, så kjente at jeg begynte å fryse. Så jeg la meg under dyna. Følte ikke at jeg klarte noe annet. Lå bare under dyna og frøs med det første, men bare etter noen få minutter ble det kokanes varmt. Sånn gikk det omhverandre LENGE. Det er vanlig å få en slik følelse på knips ja, men ikke så jævelig at du kjenner vonde varme stikk i hele kroppen. Det kjente ut som huet mitt skulle sprenge. Skulle trudd det brant i huet mitt. Det var helt jævelig. Jeg tok knips en del før, og har aldri kjent en lignenes følelse enn den gangen. Det gjorde vondt i hele kroppen. En helt forjævelig tur, med andre ord. Etter 3 timer ca hang jeg bare over dassen og spøy. Husker jeg slet med huepine noen dager etterpå. Var helt lik følelse som han ene beskrev på innlegget over her. Etter den dagen har ejg nesten ikke rørt runninger igjen. Det virker som at knips som inholder pmma blir ofte utgitt i rosa. Uansett hva slags farge eller motiv de har bør man gjøre en grundig reseach før man døtter i seg noe sånt.
Det er flere stoffer som kan være veldig skiftenes mellom varmt og kaldt - bla MCPP. Det er også et stoff som de aller fleste kaster opp av. Det trenger ikke og ha vært PMMA selv om du hadde det ubehagelig.

Husker også for noen år siden døde noen mennesker av noen Gule "T" knips, som inneholdt PMA.

Dårlig av VG og ikke nevne hvilken type knips det er snakk, er ikke akkurat sånn at hele Norge slutter å spise knips pga en slik advarsel. Hadde de faktisk nevnt hvilken type det var kunne det kanskje hatt en forebyggende effekt.
Var akkurat samme jeg tenkte på. Den effekten han forklarer minner veldig om f.eks piperaziner.
Har ingen erfaringer med PMMA, men hvis det er så farlig som de sier så tror jeg ikke du hadde bare kastet opp av 4 stk.
4 ecstasy piller er da en veldig stor dose uansett om de inneholder mdma, pma eller noe annet. Ecstasy markedet er utrolig lite stabilt, og de få "reine" man kommer over varierer stort i innhold av virkemiddel. Alt fra en halv ecstasy til 2 kan være en vanlig brukerdose, og man vet jo aldri hva disse pillene inneholder. Ecstasy har blitt ett veldig farlig rusmiddel, som oftest også er blandet med andre varer enn hva det "egentlig" skal inneholde. Derfor råder jeg alle til og kjøpe seg ett test kit for og se hva pillene inneholder, men hvis man ikke har ett slikt kit anbefales det aldri og ta mer enn en halv eller en hel ecstasy av ukjent type. Man kan aldri være for sikker på hva de inneholder selv om man leser rapporter på internett, fordi f.eks typen "rosa supermann" lages i forskjellige batcher, hvor kanskje bare de første batchene er den rene typen, mens neste kanskje er en billig kopi som lever på ryktet.

Jeg kom selv borti noen rosa firkløver som ble solgt til veldig lav pris i enkelte markeder, men vanlig pris andre plasser. Det jeg vet er ihvertfall at det florerte av disse pillene i 08, og de inneholdt stoffet PMA. Jeg prøvde den bare en gang, inntak av én pille. Etter 1 time spydde jeg, etterfulgt av varme og kulde rush igjennom kroppen, men formen var helt forjævlig. Fikk vanskeligheter med og puste, veggene var dekket av skygger som bevegde seg i raske bølger. Jeg klarte ikke engang og holde oppe en vanlig samtale, og holdt meg mest under dyna mens jeg ventet på at effekten skulle gi seg. Pupillene ble store, og sammenlignbart hadde det mange av kjennetegnene til mdma, men totalt manglet den "kjærlighets" følelsen og følelsen av og være koblet til noe større, noe som er det jeg har satt pris på av mdma før.

para-Methoxyamphetamine (PMA; "Death", "Dr. Death", "Chicken Powder", "Chicken Yellow"), also known as 4-methoxyamphetamine (4-MA), is a serotonergic drug of the amphetamine class.[1][2] Unlike other similar drugs of this family, PMA does not produce stimulant, euphoriant, or entactogen effects,[3] and behaves more like an antidepressant in comparison,[citation needed] though it does have some psychedelic properties.

PMA has been occasionally found in tablets labeled as MDMA (colloquially known as "ecstasy"), although its effects are markedly different compared to those of MDMA.
Vis hele sitatet...

Sitat av Dangers
PMA has been associated with numerous adverse reactions including death.[31][32] Effects of PMA ingestion include many effects of the hallucinogenic amphetamines including accelerated and irregular heartbeat, blurred vision, and a strong feeling of intoxication that is often unpleasant. While PMA can reportedly be euphoric at low doses, the dose-response curve is much steeper than that of MDMA, and at higher doses unpleasant effects such as nausea and vomiting, severe hyperthermia and hallucinations quickly overpower any pleasurable effects. The effects of PMA also seem to be much more unpredictable and variable between individuals than those of MDMA, and sensitive individuals may die from a dose of PMA that a less susceptible person might only be mildly affected by.[33] There are approximately twice as many deaths caused by PMA as by MDMA [34], even though the actual proportion of PMA on the market is only a fraction of that of MDMA. While PMA alone may cause significant toxicity, the combination of PMA with MDMA has a synergistic effect that seems to be particularly hazardous.[35] Since PMA has a slow onset of effects, several deaths have occurred where individuals have taken a pill containing PMA, followed by a pill containing MDMA some time afterwards due to thinking that the first pill was not active.[36]
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Para-Methoxyamphetamine
Sist endret av Quetzalcoatl; 8. oktober 2010 kl. 16:22.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Var akkurat samme jeg tenkte på. Den effekten han forklarer minner veldig om f.eks piperaziner.
Har ingen erfaringer med PMMA, men hvis det er så farlig som de sier så tror jeg ikke du hadde bare kastet opp av 4 stk.
Vis hele sitatet...
Kroppen har en utrolig evne til å støte fra seg stoffer den skjønner ikke er bra. Om han fikk i seg 4 stykk, ble dårlig og spydde de opp igjen er det ikke umulig å overleve..

Har selv fått i meg PMA ved en tidligere anledning. Kjenner veldig godt igjen beskrivelsen varm/kald. Uansett hvor mye jeg pakka meg inn kunne jeg sitte å riste så mye at det ble flaut i sosial sammenheng, for så plutselig å bli veldig varm. Ikke i nærheten av de svingningene man får på MDMA.
Når jeg tenker meg om husker jeg ikke om det var MCPP eller PMA disse rosa firkløver inneholdt.

Men poenget blir det samme: Vær forsiktig med ecstasy!!

Må legge til at effekten var mye lengre enn en vanlig mdma-tur. Tror det tok rundt 10 timer før jeg følte meg frisk igjen.
Sist endret av Quetzalcoatl; 8. oktober 2010 kl. 16:25.
Sitat av fetter Vis innlegg
Kroppen har en utrolig evne til å støte fra seg stoffer den skjønner ikke er bra. Om han fikk i seg 4 stykk, ble dårlig og spydde de opp igjen er det ikke umulig å overleve..

Har selv fått i meg PMA ved en tidligere anledning. Kjenner veldig godt igjen beskrivelsen varm/kald. Uansett hvor mye jeg pakka meg inn kunne jeg sitte å riste så mye at det ble flaut i sosial sammenheng, for så plutselig å bli veldig varm. Ikke i nærheten av de svingningene man får på MDMA.
Vis hele sitatet...
Jeg og fikk i meg mcpp, PMA elr ett el anna dritt fra noe jeg trodde var ecstasy tabl. og kroppen støtet det fra seg og jeg kastet opp slik som posten under her sier.. Så thank god for det for jeg hadde allerde altfor mye i kroppen. Jeg var på et så sinnsykt mørkt sted, som et sort hull hvor jeg forestiller meg leppa mi skjelver, øynene ser helt syke ut og jeg hadde bare lyst til å dø. Værste jeg har vært borti ever. Null kontroll, og føles som du har "klemmer" rundt hodet som gir en spreng og en sinnsyk nedtur. Jeg takla ikke noe og lå med fingra i øra i tre timer i fosterstilling. Huff a meg. Kjøp e tazt om du skal ta noe.. huff og huff
De burde delt ut sånne enkle test-kit gratis på helsestasjoner og lignende. Sjansen hadde vel vert større for at folk vet hva dem putter i seg da. Disse dødsfallene angående pmma er vel, satt veldig på spissen, staten sin skyld, da de har bestemt at extacy skal være ulovlig, og derfor er en inndirekte årsak til at folk får i seg stoffer som dette. Siden staten har "gitt" de kriminelle ansvar for å lage og selge extacy så er det hvertfall på sin plass at de prøver å begrense skadeomfanget mer enn å gå ut med advarsel hver gang skaden allerede er skjedd.
Hvis slike test-kit allerede utdeles så er det flott, regner bare med at det ikke blir gjort.
Legalisering av alt dop og la folk få stå til ansvar for hva de putter i seg hadde sikkert krevd mindre død og lidelse enn å la alt være ulovlig sånn som det er nå. Da kunne politiet gjort politiarbeid, og den generelle kriminaliteten hadde kanskje også gått ned. Haugevis med folk hadde nok ruset seg til helvete, men det gjør haugevis av folk uansett. Er klar over at dette er et sidespor.
Problemet her er vel at dopet blir solgt som noe annet - med andre ord brukt som noe annet. Om folk visste hva de kjøpte/brukte og hvordan det skulle fungere så hadde det sikkert vært mindre farlig. Dog det største problemet med det her er at folk konsekvent importerer/selger det grunnet straffenivået kontra stoffet de påstår det er. 100g med det her gir deg knapt nok fengsel, mens 100g med amfetamin gir deg 1 år. Rimelig kynisk kan man vel si..
Sitat av appel Vis innlegg
Dårlig av VG og ikke nevne hvilken type knips det er snakk, er ikke akkurat sånn at hele Norge slutter å spise knips pga en slik advarsel. Hadde de faktisk nevnt hvilken type det var kunne det kanskje hatt en forebyggende effekt.
Vis hele sitatet...
Enig. Idiotisk.
Spis aldri piller uten å sjekke med EZ først, en kynisk verden!
Det her hørtes farlig ut. Blandes dette inn i norske knips? Har aldri hørt om det før jeg leste noe om det på VG-nett. Hvordan får man eventuelt sjekket inneholdet i pillene man kjøper?
Du har helt rett, dette er veldig farlig. Ecstacty er alltid en risiko. For å minke denne risikoen er det lurt å ta noen tester. Disse kan du kjøpe her: http://www.eztest.com/shop/

Instruksjoner og fremgangsmåte vil stå der. Resultatet du vil ha er en svart farge. Jo svartere og fortere jo renere er den Snakker da om ren MDMA som var det mest brukte virkestoffet før. Men nå går det mye annet dritt som amf, piperazine etc som ikke gir den varme gode kjærlighets følelsen en vil ha på knips.
Problemet med knips tror jeg ligger i Nederland, på grunn av flere nye innstramninger på hva som kan selges til hvem. Det aller meste av knips nå er en god blanding kjemikalier, de driter i ditt liv og helse.


Men det er jo det, først kommer 3000stk gooode pillere, en stund senere kommer det 15000 bøffe pillere med samme merke, som skal selge på ryktet...
Ez
Så at noe som ble solgt under navnet "methedrone" på en eller annen legal high sjappe inneholdt noe som kan forkortes med BK-PMMA. Sånn til advarsel for de som handler på slike sider.
Sitat av Saape Vis innlegg
Så at noe som ble solgt under navnet "methedrone" på en eller annen legal high sjappe inneholdt noe som kan forkortes med BK-PMMA. Sånn til advarsel for de som handler på slike sider.
Vis hele sitatet...
bk-pmma går under navnet methedrone, og er ikke det samme som PMMA. Fortsatt et RC, men med helt andre egenskaper.
Vel å merke har methedrone også en god del ubehagelige bivirkninger som pmma og den har som jeg har lest vert skyld i et par dødsfall. Methedrone er også i nær familie med pmma.
Vet noen om PMMA har blitt solgt som MDMA-pulver? En kompis fikk et par gram med det som skulle være MDMA-pulver på sensommeren, men etter å ha testa det så gjetta han på at det heller var MDA. Formen ble ihvertfall fin, men man måtte opp på 2-300mg (oralt i rizla) for skikkelig funk. Etter PMMA-saken, så har enkelte speedfreaks med lite kredibilitet anbefalt at han kaster det. Det er spesielt pga at man må dosere såpass høyt at jeg er mistenksom.
Sitat av Banzai Vis innlegg
Vet noen om PMMA har blitt solgt som MDMA-pulver? En kompis fikk et par gram med det som skulle være MDMA-pulver på sensommeren, men etter å ha testa det så gjetta han på at det heller var MDA. Formen ble ihvertfall fin, men man måtte opp på 2-300mg (oralt i rizla) for skikkelig funk. Etter PMMA-saken, så har enkelte speedfreaks med lite kredibilitet anbefalt at han kaster det. Det er spesielt pga at man må dosere såpass høyt at jeg er mistenksom.
Vis hele sitatet...
Kjøp en ez-test eller kast det. Ikke ta noen høyere dose enn det som er tatt tidligere.
Det spekuleres i om en bekjent har kommet over noe PMMA. Kan stoffet identifiseres på noen enkel måte, eller må vi frem med elektronmikroskopet?
kjøp deg ez-test kit så finner du det fort ut.
Sitat av zevz Vis innlegg
kjøp deg ez-test kit så finner du det fort ut.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, men jeg kan ikke se at ez-test har noen reagenser eller kombinasjoner som kan påvise PMMA?

Det er allerede testet med Marquis, Mecke og Simons, hvilket peker i retning av et sekundært fenetylamin utenom det vanlige. Det er ikke usannsynlig at det er det snakk om bk-MDMA (methylone), 3-MeO-MA eller 4-MeO-MA (PMMA) som tilsynelatende er de vanligste av de mer eksotiske variantene.

Jeg ser at ez-test også har Mandelin som tilsvarer Marquis - samt Robadope som påviser primære aminer.

Dog ser jeg ikke helt hvordan man kan påvise PMMA med noen av disse. Noe jeg har oversett?
▼ ... over en måned senere ... ▼
The Dutch Drug Information and Monitoring System gave out a warning to be on the lookout for some really bad pills that go around. They're white clovers (with 4 leaves) and they contain PMMA, although it may go around as a white powder as well. PMMA IS NOT ECSTASY, NOR HAS IT ANY OF THE DESIRED EFFECTS. The real danger comes from the long time it takes before the stuff starts working. People will probably think they don't feel anything and take more, or other pills. This is where it goes bad : increases inheart rate and bloodpressure as well as a rise in body temp. PMMA sort of shuts down the brakes for these effects and it may KILL the user. In Norway there have been already 6 deaths related to this stuff. EZ TEST MARQUIS WILL NOT GIVE A REACTION WITH THIS STUFF AND WE THINK MANDELIN MAY TEST FOR THIS AS WELL. PLEASE BE CAREFUL!


Lurer på om dette finnes i pulverform? Fikk tilbud om å kjøpe MDA, gjorde så det. Prøvde en liten dose. Merket ingenting... fikk så kontakt med han som solgte meg dette igjen, han sa det kun var 3-4 doser i et gram. Men på erowid.org så står det f.eks Dosage : Common for most people 100 - 150 mg. Merkelig.
Hadde helt glemt ut hva jeg har lest i avisene tidligere.. Har nå kastet resten av dritten i dass. Better safe than sorry...
Sitat av minis Vis innlegg

Lurer på om dette finnes i pulverform? Fikk tilbud om å kjøpe MDA, gjorde så det. Prøvde en liten dose. Merket ingenting... fikk så kontakt med han som solgte meg dette igjen, han sa det kun var 3-4 doser i et gram. Men på erowid.org så står det f.eks Dosage : Common for most people 100 - 150 mg. Merkelig.
Hadde helt glemt ut hva jeg har lest i avisene tidligere.. Har nå kastet resten av dritten i dass. Better safe than sorry...
Vis hele sitatet...
Da har han enten blandet det ut, eller det er noe annet enn MDA.