Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6621
For ca. 1-2 måneder siden, bestilte jeg noen såkalte "slankepiller" som inneholder ca. 300 mg koffein per kapsel, fra en proteinfabrikken- lignende trenings-nettbutikk.

Jeg hadde ikke forventet mye av disse, men etter å bare ha gått på de i 1-2 uker, så merket jeg virkelig det positive med dem. Når det kommer til humøret vil jeg faktisk si at dette er som valium og rivotril/xanor når det kommer til angst

Flere enn meg som har samme erfaringer med koffein?

Evt. noen som har tips til alternative lovlige "stoffer" som gir samme virkning som 300 mg koffein, når det kommer til humøret?
Har motsatt effekt. Blir nervøs, og skjelven, men kan bli i bedre humør av det. Var sterkt avhengig av koffein før, og det er et sabla helvete å komme ut av, der du må gå utmattet, deppa, sint i en månede før det gir seg.

Folk virker forskjellig.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har motsatt effekt. Blir nervøs, og skjelven, men kan bli i bedre humør av det. Var sterkt avhengig av koffein før, og det er et sabla helvete å komme ut av, der du må gå utmattet, deppa, sint i en månede før det gir seg.

Folk virker forskjellig.
Vis hele sitatet...
Kanskje nervøsiteten og skjelvingene kan skyldes at du da får i deg for mye koffein? Evt. er litt overfølsom for koffein?
Tviler på at det er koffeinet som gjør deg glad. Inneholder pillene grønn te ekstrakt? Isåfall vil jeg tro at det er grønn te ekstrakten som gjør det, som inneholder l-theanin som gjør deg litt mer avslappet og gladere
Sist endret av Vontalo; 29. mai 2014 kl. 17:17.
Å skjelve og svette av for mye koffein er noe mange opplever. Prøv en mindre dose du, Relevant.


TS - i forhold til andre ting som bedrer humøret, vil jeg anbefale deg følgende;
  • God mat og drikke.
  • Mye (nok) søvn.
  • Frokost.
  • Trening (du sovner lettere når du er sliten, og du får bedre selvfølelse/humør).
  • Ta deg en pils eller tre med kompiser i ny og ne.

Man trenger ikke alltid stoffer eller preparater for å bli fornøyd. Mye kan man gjøre med enkle grep i hverdagen.
Sist endret av fisk23; 29. mai 2014 kl. 17:21.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Tviler på at det er koffeinet som gjør deg glad. Inneholder pillene grønn te ekstrakt? Isåfall vil jeg tro at det er grønn te ekstrakten som gjør det, som inneholder l-theanin som gjør deg litt mer avslappet og gladere
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør de faktisk!
Kan man få toleranse for l-theanin?
Er det energy kick fra proteinfabrikken du bruker? Energy kick inneholder grønn te ekstrakt, som jeg vil tro inneholder noe l-theanine (selv om det ikke står oppgitt i innholdsfortegnelsen). L-theanine er kjent for å gi bedre humør og virker angstdempene. Fjerner også flere av de negative effektene til koffein, som gjør at man kan få i seg mer koffein uten å bli nervøs og skjelven.

Uansett om det er det du får effekt av eller ikke anbefaler jeg å sjekke ut l-theanine i ren form. Fungerer supert på humøret, og mange andre ting og generelt veldig billig.

Sitat av supernatural Vis innlegg
Ja, det gjør de faktisk!
Kan man få toleranse for l-theanin?
Vis hele sitatet...
Nei, man bygger ikke noe særlig toleranse til l-theanine.
Sist endret av Flue; 29. mai 2014 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Flue Vis innlegg
Er det energy kick fra proteinfabrikken du bruker? Energy kick inneholder grønn te ekstrakt, som jeg vil tro inneholder noe l-theanine (selv om det ikke står oppgitt i innholdsfortegnelsen). L-theanine er kjent for å gi bedre humør og virker angstdempene. Fjerner også flere av de negative effektene til koffein, som gjør at man kan få i seg mer koffein uten å bli nervøs og skjelven.

Uansett om det er det du får effekt av eller ikke anbefaler jeg å sjekke ut l-theanine i ren form. Fungerer supert på humøret, og mange andre ting og generelt veldig billig.
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg har er en liten svart boks av et produkt som heter Ripped Hardore

Det skal jeg garantert du! Har du evt. tips til hvor dette er å få kjøpt (l-theanine)?
Sist endret av supernatural; 29. mai 2014 kl. 17:47.
http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...rdcore-60-caps

Som du ser, så inneholder den te-ekstrakt som nevnt tidligere. L-theanine står det ikke noe om.
Sitat av Flue Vis innlegg
Er det energy kick fra proteinfabrikken du bruker? Energy kick inneholder grønn te ekstrakt, som jeg vil tro inneholder noe l-theanine (selv om det ikke står oppgitt i innholdsfortegnelsen).
Vis hele sitatet...
Hovedingrediensen i de aller aller fleste fettforbrennings-kostilskudd er koffein og/eller grønn te-ekstrakt, med andre ord lite effektiv og ekstremt dyre.


Sitat av supernatural Vis innlegg
Det skal jeg garantert du! Har du evt. tips til hvor dette er å få kjøpt (l-theanine)?
Vis hele sitatet...
Ebay, bestill fra EU/EØS land
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Tviler på at det er koffeinet som gjør deg glad. Inneholder pillene grønn te ekstrakt? Isåfall vil jeg tro at det er grønn te ekstrakten som gjør det, som inneholder l-theanin som gjør deg litt mer avslappet og gladere
Vis hele sitatet...
Er l-theanin på noen forbudslister? Tenker å forsøke å bestille men er noe dritt om det bare går i retur eller man ender opp med brev i posten fro onkel P. ..

Ser det selges på feks Amazon i pilleform. Er verdt penga om man blir litt mer happy av de :-)
L-theanine er fullstendig lovlig, og er ikke et problem å importere så lenge man kjøper fra EU/EØS land som nevnt over.

Hvis man bestiller fra ebay eller amazon ville jeg vært litt forsiktig og les tilbakemeldinger, ettersom jeg har lest at mange selger bare theanine(50/50 miks av l-theanine og d-theanine) som l-theanine, da dette er langt billigere å produsere. D-theanine vil man helst unngå ettersom det ødelegger for opptaket av l-theanine og kan føre til hodepine i større doser.

Personlig anbefaler jeg å kjøpe fra intellimeds.co.uk da de har godt rykte, bra priser og jeg kan gå god for produktet deres ettersom jeg har testet det selv.

Anbefaler å kjøpe pulver og ikke kapsler ettersom man får mye mer for pengene, og man kan ta det subligualt som gir raskere og sterkere effekt.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Flue Vis innlegg
L-theanine er fullstendig lovlig, og er ikke et problem å importere så lenge man kjøper fra EU/EØS land som nevnt over.

Hvis man bestiller fra ebay eller amazon ville jeg vært litt forsiktig og les tilbakemeldinger, ettersom jeg har lest at mange selger bare theanine(50/50 miks av l-theanine og d-theanine) som l-theanine, da dette er langt billigere å produsere. D-theanine vil man helst unngå ettersom det ødelegger for opptaket av l-theanine og kan føre til hodepine i større doser.

Personlig anbefaler jeg å kjøpe fra intellimeds.co.uk da de har godt rykte, bra priser og jeg kan gå god for produktet deres ettersom jeg har testet det selv.

Anbefaler å kjøpe pulver og ikke kapsler ettersom man får mye mer for pengene, og man kan ta det subligualt som gir raskere og sterkere effekt.
Vis hele sitatet...
Har du nettbutikker å anbefale som har dette som kapsler?
Mindnutrition selger kapsler som jeg også kan gå god for. Prisen for kapsler er som sagt mye høyere, og du ser at på samme side får du 2,5 ganger mer om du velger pulver istedet for kapsler. I tillegg er ikke mindnutrition siden som er kjent for best priser, men de har ihvertfall høy kvalitet på produktene. Du finner sikkert bedre priser på kapsler andre steder, men da må du som sagt være forsiktig hvem du kjøper fra, så du ikke ender opp med theanine istedet for l-theanine.
Reptilfreak
Trådstarter
Noen som vet hvor mye l-theanine det er i en kopp med Kamille te?
Sitat av supernatural Vis innlegg
Kanskje nervøsiteten og skjelvingene kan skyldes at du da får i deg for mye koffein? Evt. er litt overfølsom for koffein?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig fikk jeg i meg for mye koffein. Jeg var oppe i daglige doser som i følge wikipedia skulle ha drept meg 1,5 gang.
Det her er en vanlig bi-effekt av koffein, og det fungerer derfor dårligere som anti depressiva.

Det er bl.annet Taurin i energidrikker som inneholder koffein, for og eliminere skjelvinger, og slikt man kan få av Koffein.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg var oppe i daglige doser som i følge wikipedia skulle ha drept meg 1,5 gang.
Vis hele sitatet...
15-25 gram koffein? Neppe. Med mindre du spiste pulveret reint. For det tilsvarer minimum femten liter kaffe for dag. Antakeleg nærare 25 liter.
Sitat av slashdot Vis innlegg
15-25 gram koffein? Neppe. Med mindre du spiste pulveret reint. For det tilsvarer minimum femten liter kaffe for dag. Antakeleg nærare 25 liter.
Vis hele sitatet...
Var vel kanskje ikke oppe i slike doser hver dag, men var ofte i doser som tydeligvis kan drepe. Jeg brukte pulverkaffe, og kunne fint tømme en boks med pulverkaffe om dagen. En boks gir ca. 50 kopper på 2dl. Hadde også koffeinpiller.
Kan annbefale l-theanine fra https://liftmode.com/calming/theanine.html

Det vanligste er å ta 100mg koffeine + 200mg l-theanine sammen

http://www.reddit.com/r/Nootropics/s...restrict_sr=on
Sist endret av SJefen; 31. mai 2014 kl. 00:16.
av lovlige ting du kan bestille vil jeg si phenibut er det som fungerer best
▼ ... over en uke senere ... ▼
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av SJefen Vis innlegg
Kan annbefale l-theanine fra https://liftmode.com/calming/theanine.html

Det vanligste er å ta 100mg koffeine + 200mg l-theanine sammen

http://www.reddit.com/r/Nootropics/s...restrict_sr=on
Vis hele sitatet...
Fikk da min første "boks" med l-theanine kapsler idag!
Tok den første for ca. 30 min siden. Men selv om jeg nå er en del mer avslappet og rolig enn det jeg for 30 min siden (kan også bare være placebo), så ga dette også meg, etter bare 5 min etter inntak, en grusom diare.. Kan selvsagt være at dette skyldes at jeg nettopp hadde spist noe bacon og egg når jeg tok de.

Noen som vet om dette var grunnen, evt. om dette er normalt?
Har aldri skjedd med "slankepillene" som jeg nevne tidligere i tråden.