Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1723
Denne tråden kommer til å handle om dette klippet.
Første jeg tenkte var at det var en overreaksjon fra SUVens side, men etter en del research har jeg kommet frem til at jeg helt sikkert ville gjort det samme.
Det viser seg at dette er en vanlig måte å loppe folk for penger.
Det er gjerne en motorsyklist som tar en "bremsetest" på bilen, om bilen ikke kjører på vedkommende, vil vedkommende rygge sykkelen sin i bilen og får det til å se ut som det er bilsjåførens feil, deretter kommer en god del sinte bikere for å kreve penger, de kutter gjerne dekkene på bilen, så den ikke skal stikke av. Det skjedde også i dette klippet, tross at bilen fortsatte med kuttede dekk.
Det er ikke første gang samme gjeng gjør dette.
Disse bikerne har gjerne dyre biler som mål, og om de har familie, gjerne barn gjør de enda mer aktuelle som mål.
Det er nå laget en facebookside for en hardt skadet biker. (vet ikke om dere får sett siden; Justice for Jay Meezee, heter den)

Politiet gjør lite ved slike saker, grunnet at de kjørte på en av bikerne for noen måneder siden. Det sagt; de beslagla omtrent 60 sykler, og sjåføren av bilen går fri.

Dessverre tror jeg ikke dette er over for bilsjåføren, disse bikerne tror jeg er sulten på gatejustis.

Så, mitt spørsmål til dere;
Hva hadde dere gjort i denne situasjonen ?
Er det verdt å (kanskje) drepe noen for å komme unna?

Tror mitt synspunkt kommer godt frem i hvordan jeg skrev denne tråden

EDIT: ser nå at jeg kanskje la den under feil forum, gjerne flytt den
Sist endret av kjerstin; 2. oktober 2013 kl. 22:49.
faen i helvete så mye folk skal prøve på for penger... de fortjener grov juling hele gjengen, men samtidig var det veldig feil for bilsjåføren å stikke av, de h*n kjørte over kunne faktisk vært livstruende skadet.
Fortjent, SUVen skulle gjerne truffet flere av de og. Folk sa at den sykkelgjengen tok hele veien, kjørte på rødt lys, var bråkete, farlige og tok ikke noe som helst hensyn til veiregler eller noen andre på veien. Når en blir stoppet opp og omringet av hundrevis av gale bikere blir en jo selvfølgelig redd og vil stikke av.

Etter at klippet tok slutt ble føreren (familiefar, kone og barn var og i bilen) dradd ut og banket av de bikerene til info
Sist endret av Vontalo; 2. oktober 2013 kl. 23:05.
Kappa
Trådstarter
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Etter at klippet tok slutt ble føreren (familiefar, tror det var en familie i bilen) dradd ut og banket av de bikerene til info
Vis hele sitatet...
Glemte å ta med dette, takk
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
faen i helvete så mye folk skal prøve på for penger... de fortjener grov juling hele gjengen, men samtidig var det veldig feil for bilsjåføren å stikke av, de h*n kjørte over kunne faktisk vært livstruende skadet.
Vis hele sitatet...
De prøvde og rane/svindle vedkommende, det er prisen du må betale om du dummer deg ut.
Har sett filmen for noen dager sida. Trodde de bare stoppa og han kjørte over, men når de gjør det for penger er de jo bare idioter
Det er et godt omdiskutert tema på bodybuilding.com. Dette er den 3dje eller 4de tråden om dette:
http://forum.bodybuilding.com/showth...hp?t=157299033.

Den antatte mannen som startet det hele er arrestert.

Haha... http://www.youtube.com/watch?feature...yKBFCd_u4#t=38
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Denne tråden kommer til å handle om dette klippet.
Første jeg tenkte var at det var en overreaksjon fra SUVens side, men etter en del research har jeg kommet frem til at jeg helt sikkert ville gjort det samme.
Det viser seg at dette er en vanlig måte å loppe folk for penger.
Det er gjerne en motorsyklist som tar en "bremsetest" på bilen, om bilen ikke kjører på vedkommende, vil vedkommende rygge sykkelen sin i bilen og får det til å se ut som det er bilsjåførens feil, deretter kommer en god del sinte bikere for å kreve penger, de kutter gjerne dekkene på bilen, så den ikke skal stikke av. Det skjedde også i dette klippet, tross at bilen fortsatte med kuttede dekk.
Det er ikke første gang samme gjeng gjør dette.
Disse bikerne har gjerne dyre biler som mål, og om de har familie, gjerne barn gjør de enda mer aktuelle som mål.
Det er nå laget en facebookside for en hardt skadet biker. (vet ikke om dere får sett siden; Justice for Jay Meezee, heter den)

Politiet gjør lite ved slike saker, grunnet at de kjørte på en av bikerne for noen måneder siden. Det sagt; de beslagla omtrent 60 sykler, og sjåføren av bilen går fri.

Dessverre tror jeg ikke dette er over for bilsjåføren, disse bikerne tror jeg er sulten på gatejustis.

Så, mitt spørsmål til dere;
Hva hadde dere gjort i denne situasjonen ?
Er det verdt å (kanskje) drepe noen for å komme unna?


Tror mitt synspunkt kommer godt frem i hvordan jeg skrev denne tråden

EDIT: ser nå at jeg kanskje la den under feil forum, gjerne flytt den
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å si hva man hadde gjort hvis man var i hans sko, men jeg hadde nok reagert ganske likt. Jeg hadde nok ikke latt det fått mulighet til å åpne døren min, men det er vanskelig å si akkurat hva som hadde skjedd.

I en slik situasjon, der man er truet og omringet av 50-60 bikere, så slår ''fight or flight'' inn. Kroppen pumpes full av adrenalin, og gjøres klar til enten sloss, eller å stikke av. Og vi ser jo i videoen hva mannen i Range Roveren gjorde, nemlig ''flight''. Dette er en veldig naturlig reaksjon som har holdt oss mennesker i livet i mange århundrer, og drept mange som har valgt ''fight''. Det jeg vil frem til at det er vanskelig å dømme sjåføren av bilen for å ha gjort noe galt når han blir omringet og truet på den måten.

Motorsyklistene viser en råtten gjengkultur mot en familie på biltur og det får en av de betalt for, at de skal hevne seg for det er helt patetisk. Håper de mister lappen alle mann, slike vil man ikke ha i trafikken.
Sist endret av ZELDUR; 2. oktober 2013 kl. 23:45.
Hadde kjørt på som et helvete.
Hvorfor?

Motorsykkelgjenger er såpass kjent for kriminalitet, at man med en gang skjønner at de har tenkt til å prøve seg på noe. En ting er å bli rana, har opplevd hvordan motorsyklister kommer opp til ruta med gunner og raner deg i bilen når jeg har feriert i disse traktene, eller om han rygger inn i deg for å presse deg for penger, men beskyttelsesinnstinktet hadde kicket inn for fullt hvis jeg hadde vært en familiefar med kone og barn i bilen. Så fort jeg hadde sett motorsykler dukke opp i hopetall på den måten hadde jeg kjørt på, selvom jeg måtte kjøre over flerfoldige. At de banker opp karen mens barna hans ser på sier nok om hvor de legger den moralske lista.
FY FAEN dette her klippet provoserte meg!

Og, opp i alt dette - hvor i all verden er politiet? Politiet i USA liksom, som er ute på veiene 24/7 (skal vi tro filmene fra Hollywood...).

Jeg personlig hadde glatt (forsiktig) meid ned syklene til noen av disse kriminelle bandittene, banditter i ordets rette forstand. << Dét med tanke på å skremme og komme ut av en veldig kjip situasjon. Og forøvrig, helt enig med Ketenna, Kp gitt der.

Igjen, som nevnt i første setning; dette virker voldsomt provoserende. Bikerne er jo f**n meg som en flokk hyener rundt et potensielt bytte. Hadde jeg vært familiefar med en dyrere bil og en slik gjeng av bøller hadde begynt å yppe, så hadde jeg ikke vært særlig medgjørlig for å si det pent.

Det er nettopp SLIKE ting som gjør at enkelte fortsatt er livredd kriminaliteten i storbyene i USA og aldri tør å reise dit. Dog, mye har blitt gjort for å få den vekk, kriminaliteten var på sitt verste på 80- og 90-tallet i NYC.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. oktober 2013 kl. 02:17.
Når jeg så klippet for noen dager siden, så tenkte jeg bare "rygg rygg rygg" Han satt jo i saksa der, men å rygge på motorsykkelistene der hadde ikke gjort noen ting. Det var de selv som satte ham i den knipen, og må han drepe for å selv overleve, så er det helt greit i denne situasjonen.

Han hadde jo med kona i bilen, så det eneste jeg ikke helt skjønner, er hvorfor ikke hun ringte politiet mens de var på flukt..? For gjorde hun det, så burde da politiet ha vært på pletten ganske så fort i den byen.
Du får jo kraft i slaget ditt om du ikkje er på ein sykkel men står på to føtter. Hvis du er på ein sykkel -kan- du jo slå hardt, men det er vanskelig under fart.

Hvis SUV-en kjørte i c/a 60 km/t rett til ein politistasjon (rett forbi rødt lys og slikt, uten stopp) då kunne ikkje sykkelbandittane ha gjort veldig møkje vel? For hvis du allerede hadde kjørt over ein del av dei må jo dei andre forstå att du ikkje blir å stoppe igjen hvis dei køyre framfor deg. Då kan du jo bare ligge å putre i tredje gir helt til en eller annen politistasjon?
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Du får jo kraft i slaget ditt om du ikkje er på ein sykkel men står på to føtter. Hvis du er på ein sykkel -kan- du jo slå hardt, men det er vanskelig under fart.

Hvis SUV-en kjørte i c/a 60 km/t rett til ein politistasjon (rett forbi rødt lys og slikt, uten stopp) då kunne ikkje sykkelbandittane ha gjort veldig møkje vel? For hvis du allerede hadde kjørt over ein del av dei må jo dei andre forstå att du ikkje blir å stoppe igjen hvis dei køyre framfor deg. Då kan du jo bare ligge å putre i tredje gir helt til en eller annen politistasjon?
Vis hele sitatet...
Slik jeg husker klippet, så kom han til et kryss, og måtte da stanse for andre biler. Uansett så skulle han bare ha banet seg vei frem eller tilbake. Det var en svært truende situasjon. Det er ikke lett å tenke klart når slikt skjer og feil blir gjort. Det er uansett motorsykkelistene som startet det hele, og mannen i SUV'en bør frikjennes for alt som ble gjort under flukten.
Kappa
Trådstarter
I tillegg til dette så hørte jeg en plass at de kuttet dekkene, noe som førte til at han ikke kom langt.
Bikerne omringet mannen, og han følte seg truet, så da blir konsekvensene slikt: Bikerne blir siktet for trussel, og mannen går fri, that's america folkens!!! alt er jo filmet så!!
Sist endret av Bunker; 3. oktober 2013 kl. 02:51.
De kjører jo bare rundt å gjør kvalm. Og bryter loven sist men ikke minst. Hva ville jeg ha gjort? Kontaktet politi anntar jeg.