Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 7334
Noe av det aller verste som kan skje med ett menneske
er når man blir overvåket av andre 24 timer i døgnet.
Ned til minste detalj. Alt blir notert, ingen ting er
for unødvendig å rapportere om, ingen ting er privat.

Informasjonen kan ikke brukes til noe for det er uaktuelt
å innrømme at overvåkningen finner sted.
Den rettferdiggjøres gjennom en nesten pervers stillings beskrivelse
ingen lengre husker innholdet i. Hva formålet var.

Av og til kommer det likevel små drypp, små smarte stikk,
mest for å godte seg over at personen ikke er smart nok
til å skjønne hva det snakkes om.
Sist endret av vindaloo; 6. november 2020 kl. 17:13.
Skjønner ikke helt hva spør om eller er ute etter her, men en blogg eller dagbok er kanskje ett bedre sted å dele tanker?
Er det fenomenet "gang stalking" du refererer til?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva spør om eller er ute etter her, men en blogg eller dagbok er kanskje ett bedre sted å dele tanker?
Vis hele sitatet...
Det er vel fordi teksten ikke inneholder noe spørsmål.
Er det noen som blogger lengre?

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Er det fenomenet "gang stalking" du refererer til?
Vis hele sitatet...
kanskje
hva er det?

+ at
det føles sånn noe ganger.
Og jeg tror også jeg har lest noen poster her med omtrent like
paranoid innhold.

Eller så har jeg bare sett for mye valgsendinger
Sist endret av vindaloo; 6. november 2020 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
kanskje
hva er det?

+ at
det føles sånn noe ganger.
Og jeg tror også jeg har lest noen poster her med omtrent like
paranoid innhold.

Eller så har jeg bare sett for mye valgsendinger
Vis hele sitatet...
Det er individuelle personer som føler de blir utsatt for overvåkning av en gruppe mennesker, gjerne myndighetene. De føler at de ser de samme personene følge etter de "på skift" for å overvåke den personen mest mulig.

Noen mener de blir mer overvåket enn andre, man har alt fra folk som føler de bare blir fulgt etter når de er ute, til de som mener de har blitt bortført og fått implantert chipper i kroppen.

Veldig kort og dårlig forklart, jeg kan skrive mer når jeg kommer hjem.

https://youtu.be/62s3FinAoC0
Dette var en rar tråd

Hva mener du?

Og kan du gi eksempler på disse dryppene?

Vi blir jo stadig mer overvåket totalt sett, men ikke nødvendigvis av grupper med mennesker som jobber på skift for å overvåke «vanlige» folk vel?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Dette var en rar tråd

Hva mener du?

Og kan du gi eksempler på disse dryppene?

Vi blir jo stadig mer overvåket totalt sett, men ikke nødvendigvis av grupper med mennesker som jobber på skift for å overvåke «vanlige» folk vel?
Vis hele sitatet...
Det føles rart også.

Jeg vet jeg kommer med mye vas.
Kan sikkert oppleves spydig og kjip også.

Dette er ikke noe forsøk på å drite ut folk som er paranoide.
får du kontakt med din overvåker?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av magnet Vis innlegg
får du kontakt med din overvåker?
Vis hele sitatet...
både og.
Jeg skjønner hva som blir sagt, men jeg tror ikke noen skjønner at det blir oppfattet.
Kan man kalle et kontakt når det bare går en vei?
Kanskje.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
overvåket av andre 24 timer i døgnet.
Vis hele sitatet...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Av og til kommer små smarte stikk,mest for å godte seg over at personen ikke er smart nok til å skjønne hva det snakkes om.
Vis hele sitatet...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
det føles sånn noe ganger.
Vis hele sitatet...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det føles rart
Vis hele sitatet...
På svar om kontakten og stikkene:
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg skjønner hva som blir sagt, men jeg tror ikke noen skjønner at det blir oppfattet.
Vis hele sitatet...
Dette er psykose eller klassiske paranoide vrangforestillinger og angst uten psykose. Slutt inntak av alle rusmidler og ta kontakt med lege om det ikke er borte om noen dager! Går man for lenge i en sånn tilstand kjører det hjernen så hardt at man kan få varige skader av det..
Jeg vil også råde deg til å oppsøke hjelp, helst rusakutt om du har muligheter til det.
Sist endret av Passiv; 6. november 2020 kl. 18:32.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Dette er psykose eller klassiske paranoide vrangforestillinger og angst uten psykose.
Vis hele sitatet...
Men jeg er i stand til å lese hva jeg skriver og til å formulere følelsen.
Og jeg har ingen problemer med å skjønne at andre opplever utsagnene som psykotiske:

Samsvarer det med en klassisk psykose?
Det er et fellesskap med mennesker som mener de blir overvåket, for noe de har gjort, noe de skal gjøre eller for moro skyld. De ser "tegn" overalt på at de blir overvåket som:

Å se de samme personene flere ganger daglig, og at de fort ser vekk når man legger merke til de.

De ser "referanser" til ting de har gjort, gjerne på nett, i aviser, hører noe på radio eller lignende.

Man hører lyder som "blir spilt av" for å plage personen, eller få personen til å tvile på virkeligheten.

Man opplever at ting har blitt flyttet rundt hjemme hos seg selv for å plage personen.

Personene som driver med overvåkningen skal prøve å få deg til å legge merke til dagligdagse ting hele tiden, som f.eks at alle personene har på seg en skjorte med grønnfarge "når de er på jobb", eller at alle bærer rundt på samme ting som f.eks en gaffel "når de er på jobb".

at de "leser tankene" dine, for så å bruke deg mot deg på noen måte.

noen mener de har fått chipper implantert i kroppen som brukes til å fjernstyre kroppen, tanker og humør.


Mange av de i "targeted individuals" felleskapet mener de er i en stor konspirasjon eller program ifra myndighetene, folk som hater deg eller spioner ifra andre land som er der kun for å overvåke en person og rapportere hver minste bevegele eller ting som skjer i livet deres.

Men i realiteten så er dette en vrangforestilling etter mange år hvor de har slitt med store psykiske problemer, og dette er noe hjernen dems har funnet på for å håndtere den konstante paranoiaen som har fulgt de hele livet eller utviklet etterhvert.
Når man føler at noen følger med på deg hele tiden så går dette kraftig utover hvordan man oppfatter virkeligheten og andre personer, og man leter gjerne etter tegn hele tiden for å bekrefte at man ikke blir gal. De har gjerne manglet et felleskap der de kan føle seg hjemme og er ensomme, og når man begynner å la tankene ta overhånd så blir det veldig enkelt å hoppe rett inn i denne vrangforestillingen og bli enda dårligere til sinns. Det er vanlig at de opplever at "overvåkningen øker" etter at de har tilbragt litt tid i dette felleskapet, men egentlig så er det bare at symptomene blir værre. Noen av de forskjellige forumene opererer som en kult, det er ingen som har godt av å tilbringe noen tid i et ekkokammer som dette.


En tidligere kompis av meg som har paranoid schizofreni falt rett i denne fella, og han ble etterhvert så dårlig at han måtte bli tvangsinnlagt pga han ble overbevist om at flere i vennegjengen hadde blitt med på gang stalkinga. Det er liksom ikke så veldig kult å bli oppringt kl 4 om natta å bli beskyldt for å ligge i skogkanten med kikkert for å spionere på han, når jeg egentlig lå hjemme og sov i min egen seng.




Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men jeg er i stand til å lese hva jeg skriver og til å formulere følelsen.
Og jeg har ingen problemer med å skjønne at andre opplever utsagnene som psykotiske:

Samsvarer det med en klassisk psykose?
Vis hele sitatet...
Man kan oppleve sånne ting i en psykose ja. Jeg oppfattet en brun krakk som en hund en gang når jeg var innlagt pga psykose liksom.
Sist endret av Vasken; 6. november 2020 kl. 18:46. Grunn: Vil legge til, Jeg er IKKE helsepersonell, skriver utifra egen erfaring.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Jeg oppfattet en brun krakk som en hund en gang når jeg var innlagt pga psykose liksom.
Vis hele sitatet...
men den bjeffet jo.
Opplagt en hund.

også, takk for svar!
Er det her litt helgetrolling?

Tatt deg en feit joint og noen pils og ørlittegran lsd?
Sist endret av Taxidriver; 6. november 2020 kl. 19:31. Grunn: Korrektur
Ironisk at de som evt. skulle lidd av paranoid psykose sannsynligvis ville antatt at den her tråden var rettet mot dem.

Paranoid psykose:
Paranoid psykose er en tilstand som medfører en uriktig oppfatning av virkeligheten. Symptomer kan være mistenksomhet, mistillit, at man tolker handlinger fiendtlig eller foraktfullt, og er følsom for krenkelser.

Paranoid psykose er kjennetegnet ved vrangforestillinger.
  • Følelsesladede og personlige forestillinger som strider mot det omgivelsene betrakter som riktig
  • Vanskelig å korrigere ved hjelp av fornuft eller logikk
  • Vrangforestillingen(e) kan være langvarige og kan være det eneste, eller det mest fremtredende, kliniske kjennetegnet ved paranoid psykose.
  • Kan ikke klassifiseres som schizofreni, stemningslidelse eller som en akutt paranoid psykose (sistnevnte har en varighet under tre måneder)
  • De fleste som utvikler slike psykoser har virket 'friske' frem til sykdomsdebut.
Det jeg tar fra disse punktene er at du kan virke tilsynelatende frisk og stabil mentalt ellers, og disse vrangforestillingene kan være det eneste fremtredende symptomet ved lidelsen. Akutte episoder varer under tre måneder og er vanskelige å korrigere.

Videre har jeg inntrykk av at disse ofte kan korrigeres ved hjelp av å finne en ''nøkkelopplevelse'' som er den opplevelsen som en kan peke på som triggeren for denne typen psykoser. Det kan være opplevelser som har aspekter av krenkelse, isolasjon eller det kan være i forbindelse med svekkelse av syn og hørsel.

Ønsker å understreke at følgende sitat leste jeg på SNL og ønsker å inkludere det fordi det var noe som jeg ikke var klar over og som jeg syntes var verdt å merke seg.
Paranoide psykoser forekommer hos personer som tilhører minoritetsgrupper som ikke kan språket godt nok og som ikke kjenner kulturen de lever innenfor godt, med utrygghet som følge. Angsten og usikkerheten kan da hos noen slå over i vrangforestillinger som riktignok gir en psykologisk «visshet», men som samtidig oftest kun ytterligere forsterker angsten og opplevd trussel mot egen eksistens.
Vis hele sitatet...
Det gir vel på mange måter mening, men i og med at jeg ikke har direkte kontakt med de som nettopp er ankommet Norge så er det selvfølgelig ikke noe jeg er gjort meg selv bevisst på. Glad du postet denne tråden, da lærte jeg noe nytt om det.
Sist endret av Jokke; 6. november 2020 kl. 19:46.
Innlegg til TS`s kom som et sort ekko fra fra tiden jeg var hardt ute å kjøre på speed, hadde faktisk perioder der jeg trodde selv vennene mine hadde planta mikrofoner rundt om i leiligheten min..
Hva enn du holder på med TS så er rådet mitt å gjør hva du kan for å komme deg ut av det,
det finnes ingenting som er så ensomt å fryktsomt som en hverdag fylt av angst å overbevist redsel for at dine nære å kjære overvåker deg med kamera å mikrofoner.
Signert!
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Er det her litt helgetrolling?

Tatt deg en feit joint og noen pils og ørlittegran lsd?
Vis hele sitatet...
ca 15 år siden jeg har røyka.
20 år siden jeg gjorde det fast
Ingen pils
Aldri lsd eller sopp
Heller ingen troll, verken i ukedagene eller som "helgetroll"

Har hatt det sånn siden i varierende grad så lenge jeg kan huske.
Sist endret av vindaloo; 6. november 2020 kl. 20:02.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
ca 15 år siden jeg har røyka.
20 år siden jeg gjorde det fast
Ingen pils
Aldri lsd eller sopp
Heller ingen troll, verken i ukedagene eller som "helgetroll"

Har hatt det sånn siden i varierende grad så lenge jeg kan huske.
Vis hele sitatet...
Da synes jeg du bør kontakte noen i nettverke ditt, om du alltid har hatt det slik så regner jeg med du har personer rundt deg som forstår, forhåpentligvis da, lege eller psykiatri eller slikt.
Bare jeg tenker på hvordan jeg følte det under noia peridoene mine så føles det ut som det skjer nå.
Føler med deg. Å du trenger hjelp, det er ikke alt vi klarer på egen hånd desverre.
Sist endret av Eyeamare; 6. november 2020 kl. 20:09.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
det har vell mest av alt resultert i at jeg ikke har noen rundt meg.
og de få jeg "hadde" har jeg fjernet meg ifra for skjerme de fra meg.
R.i.p 23.04.2021
Denne tråden tar meg ret tilbake til en 3mnd lang speedutløst psykose som skjedde for noen år siden
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Bra du er ute, ikke dra dit igjen
Sitat av vindaloo Vis innlegg
det har vell mest av alt resultert i at jeg ikke har noen rundt meg.
og de få jeg "hadde" har jeg fjernet meg ifra for skjerme de fra meg.
Vis hele sitatet...
Da er det vel et ypperlig tidspunkt å ta kontakt med noen som er proff i fage aka psykolog psykiater eller lignende.
Ingen skam eller såret stolthet i det, sunn fornuft kalles det
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men jeg er i stand til å lese hva jeg skriver og til å formulere følelsen.
Og jeg har ingen problemer med å skjønne at andre opplever utsagnene som psykotiske: Samsvarer det med en klassisk psykose?
Vis hele sitatet...
Ja det gjør det. I psykose er man klar over at det man føler og sier høres sprøtt ut for andre, men man har en sterk følelse av at det man opplever er høyst reellt og at andre "ikke skjønner", eller eventuelt er med på spillet mot deg. Hvis du har hatt det sånn i varierende grad så lenge du kan huske har du sannsynligvis en paranoid-schizofren lidelse.

Hvis du sjekker ut NRK serien "Ikke spør om det - schizofreni" er jeg sikker på at du vil kjenne deg igjen. Triggerwarning: Selvom programmet er lagt opp trivelig kan det være ubehagelig å se når man har det sånn selv. Hvis du merker du får angst av det så skru av og nytt til noe du syns er koselig. Mange kan være paranoide i korte perioder uten at det er schizofreni lidelse, men når man har det sånn i mange år klassifiseres det som schizofreni. Schizofreni utvikler seg sakte og man merker ofte ikke på seg selv at noe er galt før i 20-årene. Man kan få utløst schizofreni av rusbruk og diagnosen er ikke noe å være redd for.

Det er tortur å leve i den tilstanden med frykt og tankekjør eller bare den følelsen av å bli overvåket. Jeg håper du oppsøker lege og ber om å bli utredet hos psykolog sånn at du kan få medisiner og hjelp!

Ingen har interesse av å overvåke deg på den måten. Akuratt deg! Det koster uendelig mye penger og tid og det skjer ikke med mindre man er Osama bin laden. Tenk til og med advarsler myndighetene hadde fått på Breivik og Manshausen var ikke nok til å igangsette overvåkning.
Er man schizofren kan man føle at myndighetene, falske venner, illuminati eller "mafian" er ute etter en, men det er ikke reelt uansett hvor rasjonelt en syk hjerne klarer å gjøre det. I tilfeller hvor man skylder kriminelle millioner kan det skje at man blir forfulgt men ikke til enhver tid, de står ikke utenfor i gata di å venter på deg dag etter dag bare for å kjøre et psykologisk spill mot deg. Hadde de vært ute etter deg hadde de gjort seg til kjenne og klar beskjed om hvorfor! Og ingen kommuniserer i koder til hverandre om overvåkningen mot deg for å mindfucke deg og se om du klarer å tolke kommunikasjonen dems. Andre grupper som "illuminati" eller lignende mystiske nettverk har heller ingen interesse av deg om de i det hele tatt finnes, selvom du kanskje er blandt de som føler du har noe spesielt ved deg og kunnskap de vil hysje ned. Du er bare en random i befolkningen, en som trenger hjelp for å få hjernen din i balanse så du kan nyte livet uten denne tidvis torturerende paranoiaen og de begrensningene for livet skepsisen til omverdenen skaper for deg.
Sist endret av celtseus; 6. november 2020 kl. 20:26.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Ja det gjør det. I psykose er man klar over at det man føler og sier høres sprøtt ut for andre, men man har en sterk følelse av at det man opplever er høyst reellt og at andre "ikke skjønner", eller eventuelt er med på spillet mot deg. Hvis du har hatt det sånn i varierende grad så lenge du kan huske har du sannsynligvis en schizofreni-lidelse.

Hvis du sjekker ut NRK serien "Ikke spør om det - schizofreni" er jeg sikker på at du vil kjenne deg igjen. Mange kan være paranoide i korte perioder uten at det er schizofreni lidelse, men når man har det sånn i mange år klassifiseres det som schizofreni. Schizofreni utvikler seg sakte og man merker ofte ikke på seg selv at noe er galt før i 20-årene.

Det er tortur å leve i den tilstanden med frykt og tankekjør eller bare den følelsen av å bli overvåket. Jeg håper du oppsøker lege og ber om å bli utredet hos psykolog sånn at du kan få medisiner og hjelp!

Ingen har interesse av å overvåke deg på den måten. Akuratt deg! Det koster uendelig mye penger og tid og det skjer ikke med mindre man er Osama bin laden. Tenk til og med advarsler myndighetene hadde fått på Breivik og Manshausen var ikke nok til å igangsette overvåkning.
Er man schizofren kan man føle at myndighetene, falske venner, illuminati eller "mafian" er ute etter en, men det er ikke reelt uansett hvor rasjonelt en syk hjerne klarer å gjøre det. I tilfeller hvor man skylder kriminelle millioner kan det skje at man blir forfulgt men ikke til enhver tid, de står ikke utenfor i gata di å venter på deg dag etter dag bare for å kjøre et psykologisk spill mot deg. Hadde de vært ute etter deg hadde de gjort seg til kjenne og klar beskjed om hvorfor! Og ingen kommuniserer i koder til hverandre om overvåkningen mot deg for å mindfucke deg og se om du klarer å tolke kommunikasjonen dems. Andre grupper som "illuminati" eller lignende mystiske nettverk har heller ingen interesse av deg om de i det hele tatt finnes, selvom du kanskje er blandt de som føler du har noe spesielt ved deg og kunnskap de vil hysje ned. Du er bare en random i befolkningen, en som trenger hjelp for å få hjernen din i balanse så du kan nyte livet uten denne tidvis torturerende paranoiaen og de begrensningene for livet skepsisen til omverdenen skaper for deg.
Vis hele sitatet...
Må si meg sterkt uenig i utsagnet ditt om at man er klar over at det man føler å opplever å uttryker under en psykose høres sprøtt ut/faar fetchted ut for andre. Vil også si at Shcizofreni å Psykoser kan være verdener fra hverandre.
Var selv 100% overbevist om at det jeg opplevde å tok til meg var ekte, å alt var så sant at jeg kunne jo ikke røpe at jeg visste, at de visste osv osv.. grummser opp feelings dette hos meg selv atm.
I en psykotisk tilstand så er du ikke i stand til å se noe som helst annet en det den psykotiske tilstandend viser seg, utarter seg for akkurat deg.
Når jeg gikk i byen så var jeg 100% overbevist om at alle jeg passerte snudde seg å viska å tiska seg mellom, gjerne peking også, alle var med på det, bare ikke meg, " alle kjenner apa, men apa kjenner ingen".
Sist endret av Eyeamare; 6. november 2020 kl. 20:35.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Vill legge til:
Tror jeg det jeg beskriver er sant?
Svaret er nei.
Det er mer tvangspreget kanskje. At jeg ikke kan gi slipp på tanken, følelsen.
Og det er denne bevisstheten rundt det jeg ikke helt får til å rime med psykose.
En av symptomene ved psykose er ofte at personen selv ikke skjønner det. Er det ikke?
Sist endret av vindaloo; 6. november 2020 kl. 20:31.
tok meg mange år før jeg skjønte at jeg hadde gått rundt villt psykotisk i en 3 ukers periode der jeg trodde alle var ute etter meg. Ble aldri meg selv igjen etter den episoden, men fy faan så godt det var å kunne sette fingern på det som egentlig aldri fant sted i ettertid, får den dag i dag flashbacks så det holder.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
tok meg mange år før jeg skjønte at jeg hadde gått rundt villt psykotisk i en 3 ukers periode der jeg trodde alle var ute etter meg. Ble aldri meg selv igjen etter den episoden, men fy faan så godt det var å kunne sette fingern på det som egentlig aldri fant sted i ettertid, får den dag i dag flashbacks så det holder.
Vis hele sitatet...
Hva fikk deg til å skjønne at du hadde gått rundt vilt psykotisk, i en tre-ukers periode?
Sist endret av Jokke; 6. november 2020 kl. 20:43.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hva fikk deg til å skjønne at du hadde gått rundt vilt psykotisk, i en tre-ukers periode?
Vis hele sitatet...
fordi den 3ukers perioden startet med en rusutløst psykose som jeg ikke så selv før jeg klarte å få ting på avstand som ga meg perspektiv, PTSD ødela mye for meg i mange år etterpå, er mere til historien men føler ikke for å grave mere i det ikveld.
Det er aldri normalt å gå langs gata å føle å "ser" at alle snur seg å peker å hvisker å tisker som sagt. Så jævla intresant er man bare ikke, ikke heter jeg Justin eller Bæver til etternavn
Sist endret av Eyeamare; 6. november 2020 kl. 20:46.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vill legge til:
Tror jeg det jeg beskriver er sant?
Svaret er nei.
Det er mer tvangspreget kanskje. At jeg ikke kan gi slipp på tanken, følelsen.
Og det er denne bevisstheten rundt det jeg ikke helt får til å rime med psykose.
En av symptomene ved psykose er ofte at personen selv ikke skjønner det. Er det ikke?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Har hatt psykose 5 ganger, og det var bare den første gangen jeg ikke skjønte det selv.

Har den følelsen av at noen ser på meg nesten hver dag, så hos meg er gardinene trekt for når jeg er alene, det er stort sett kun når jeg er alene at den følelsen kommer luskende.
R.i.p 23.04.2021
I min 3mnds psykose utløst av speed , så var jeg helt overbevist om at det var helt reelt. At jeg avanserte til et høyere plan og så verdenen for det den var føltes det ut som. Jeg så ansikter i buskene og folk som stod å spionere på meg overalt
.jeg så lepricons i skogen jeg hadde intelligente samtaler med. Når jeg var hjemme hørte jeg naboene viske og prate om meg konstant. I det jeg rørte på meg inne så hørte jeg dem viske "nå rører han på seg!" Som andre sier over her tok det meg flere år før jeg skjønte at det faktisk var en psykose. Der og da var det helt legitimt og vis noen sa noe annet så var dem en del av konspirasjonen.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Har blitt ganske god til å spille skuespill i hvert fall. Det er jo noe.

Har det mest av livet klart å ha jobb i tillegg.
Er også genuint interessert i mye så jeg har blitt kjent med veldig mange
folk oppigjennom.

Men det er vanskelig å bygge relasjoner og å holde på folk og miljøer, når mann alltid
har styggen på ryggen (takk til OnklP)
Sist endret av Myoxocephalus; 8. november 2020 kl. 14:01. Grunn: Retting av feilstavet artistnavn (etter forespørsel)
+10 Tarm

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har blitt ganske god til å spille skuespill i hvert fall. Det er jo noe.

Har det mest av livet klart å ha jobb i tillegg.
Er også genuint interessert i mye så jeg har blitt kjent med veldig mange
folk oppigjennom.

Men det er vanskelig å bygge relasjoner og å holde på folk og miljøer, når mann alltid
har styggen på ryggen (takk til Onkel-P)
Vis hele sitatet...
Med beste intensjoner :
Søk hjelp/Seek help, søk prohjelp å ikke Freak.no!
Jeg unner ikke min værste fiende det du vandrer igjennom.
Sist endret av Eyeamare; 6. november 2020 kl. 21:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oppsøk hjelp. Overvåkning er dyrt og ressurskrevende. Med mindre du har en veldig viktig stilling i en relevant sektor er det komplett urealistisk at dette er tilfelle. Har du noen konkrete eksempler på hvordan «overvåkningen» foregår?
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Må si meg sterkt uenig i utsagnet ditt om at man er klar over at det man føler å opplever å uttryker under en psykose høres sprøtt ut/faar fetchted ut for andre. Vil også si at Shcizofreni å Psykoser kan være verdener fra hverandre.
Var selv 100% overbevist om at det jeg opplevde å tok til meg var ekte, å alt var så sant at jeg kunne jo ikke røpe at jeg visste, at de visste osv osv.. grummser opp feelings dette hos meg selv atm.
I en psykotisk tilstand så er du ikke i stand til å se noe som helst annet en det den psykotiske tilstandend viser seg, utarter seg for akkurat deg.
Når jeg gikk i byen så var jeg 100% overbevist om at alle jeg passerte snudde seg å viska å tiska seg mellom, gjerne peking også, alle var med på det, bare ikke meg, " alle kjenner apa, men apa kjenner ingen".
Vis hele sitatet...
Okei min egen erfaring med flertallige psykoser er at etter å ha prøvd å forklare tingene for venner og familie og de ikke fatter eller "ser" de samme farene og sammentreffene som jeg oppfatter så ble jeg først og fremst helt sykt frustrert, men begynte å skjønne at alt hørtes far fetched ut for de som ikke visste eller ble utsatt for den samme sammensvergelsen som meg. Det jeg trodde var høyst reellt for meg men jeg skjønte at det var vanskelig for andre å forstå at kunne være så riktig som jeg trodde siden de ikke var i mine sko som "visste". Vet ikke om du misforstod meg for opplevelsen var like ekte og intens selvom andre ikke trodde på det jeg sa, jeg tenkte at de som fulgte etter meg måtte være ordentlig proffe og jeg jævlig smart som gjennomskua dem når ingen andre skjønte det xD Jeg har i senere tid bodd med en psykotisk person også, og kjente igjen den samme frustrasjonen hos han når jeg prøvde å si at det ikke kunne stemme og han pleide å brøle at han ikke var gal selvom det hørtes helt galemathias ut den konspirasjonen mot han som han fortalte om. Han var overbevist men skjønte på et nivå at ikke vi andre var det fordi vi ikke hadde vært gjennom det samme og kjente de samme folka som han (som han skyldte tvilen vår på, og jeg skyldte andres tvil på når jeg stod i samme sko). Det kan være det var anderledes for deg, psykoser kan jo være forskjellig selvom de som regel har mange likhetstrekk.

Jeg hadde det likedan som deg i min første langvarige psykose med den psykosen du beskriver, og det var den pekinga, hviskinga og å bli omtalt i koder, at alle rundt var med på det.. som var begynnelsen på sånn roomien min psykose også var. Vi måtte få han tvangsinnlagt til slutt for det ble bare mer og mer ekstremt. Det er en helt jævlig state å være i

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vill legge til:
Tror jeg det jeg beskriver er sant?
Svaret er nei.
Det er mer tvangspreget kanskje. At jeg ikke kan gi slipp på tanken, følelsen.
Og det er denne bevisstheten rundt det jeg ikke helt får til å rime med psykose.
En av symptomene ved psykose er ofte at personen selv ikke skjønner det. Er det ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kommer litt an på. Når jeg ble kjørt til akutten en gang sa de at så lenge jeg skjønte at det kunne være psykose så var det ikke psykose. Men da hadde jeg hatt et ti-talls antall psykoser fra før som jeg hadde kommet ut av og begynte å kjenne igjen mønsteret. Jeg har fått fortalt av en god kompis som fikk schizofreni diagnose etter noen år i konstant ekstrem psykose og som lærte seg å akseptere at han var syk at schizofreni går i perioder med noen mer psykotiske perioder og andre uten psykose men med paranoia og mistenkelighet, som er en del av et psykosemønster men kan være tilstede uten å være i psykose.
Psykosesymptomer kan man få hvis man er bipolar, tungt deprimert eller har traumelidelse også så det må ikke være schizofreni alltid.

Her står det mer om psykose, tankebanene og vrangforestillinger, og her står det om psykose og overvåkning.

Kanskje det kan hjelpe deg til å forstå mer. Ingen her kan diagnostisere deg så du bør snakke med en psykolog uansett! Kjipt å ha det sånn og det går åpenbart ut over livet ditt i stor grad når du har mistet venner pga dette...
Sist endret av celtseus; 6. november 2020 kl. 22:02.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Riktig det, funksjon jeg er ingen person det gir mening å overvåke.

En av eksemplene på dette jeg hyppigs opplever er at mennesker jeg er i kontakt med,
men som angivelig ikke har kontakt med hverandre sier og gjør ting som gir meg et inntrykk
av at de må ha kjennskap til hverandre.

Person A og B kjenner ikke hverandre, jeg kjenner begge.
Så får jeg informasjon eller råd eller whatever av en av de og i neste øyeblikk snakker den andre
også om noe lignede eller nøyaktig det samme.
Altså at det virker koordinert.
Skepsis og mistro til andre mennesker er et kjennetegn for paranoid personlighetsforstyrrelse. Det er noe annet enn psykose og schizofreni, du kan jo lese litt om det og se om du kjenner deg igjen! Men viktigst er å komme seg til psykolog og få en korrekt utredning sånn at du kan begynne å få behandling for det og få deg et bedre liv uten den tyngende noia følelsen.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Kanskje det kan hjelpe deg til å forstå mer. Ingen her kan diagnostisere deg så du bør snakke med en psykolog uansett! Kjipt å ha det sånn og det går åpenbart ut over livet ditt i stor grad når du har mistet venner pga dette...
Vis hele sitatet...
Har prøvd mye oppigjennom.
Ble tilslutt nå i godt voksen alder heldigvis henvist til en spesialist.
Han brukte 8 (intense) timer på diagnostisere meg med ADHD, Borderline personlighetsforstyrrelse
og litt annet grums. For ADHD delen så var konklusjonen at dette nå var blitt så inngrodd at det ville være
vanskelig å gjøre noe med. I tillegg har jeg jo tatt "medisinen" min selv halve livet, så å begynne med ritalin
nå er ikke så aktuelt.

Beste rådet jeg kan gi til folk som er yngre en meg er å ikke ta ting fastleger eller andre små konger
sier for absolutte sannheter.
Krev å få snakke med flere en en og absolutt en spesialist. Det kan utgjøre ett hav av forskjell.

Vill også legge til. Han stilte ikke den diagnose ut ifra noe av det jeg har nevnt her nå.
Dette kommer i tillegg.
Sist endret av vindaloo; 6. november 2020 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har prøvd mye oppigjennom.
Ble tilslutt nå i godt voksen alder heldigvis henvist til en spesialist.
Han brukte 8 (intense) timer på diagnostisere meg med ADHD, Borderline personlighetsforstyrrelse
og litt annet grums. For ADHD delen så var konklusjonen at dette nå var blitt så inngrodd at det ville være
vanskelig å gjøre noe med. I tillegg har jeg jo tatt "medisinen" min selv halve livet, så å begynne med ritalin
nå er ikke så aktuelt.

Beste rådet jeg kan gi til folk som er yngre en meg er å ikke ta ting fastleger eller andre små konger
sier for absolutte sannheter.
Krev å få snakke med flere en en og absolutt en spesialist. Det kan utgjøre ett hav av forskjell.

Vill også legge til. Han stilte ikke den diagnose ut ifra noe av det jeg har nevnt her nå.
Dette kommer i tillegg.
Vis hele sitatet...
No disrespect men case closed.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vill legge til:
Tror jeg det jeg beskriver er sant?
Svaret er nei.
Det er mer tvangspreget kanskje. At jeg ikke kan gi slipp på tanken, følelsen.
Og det er denne bevisstheten rundt det jeg ikke helt får til å rime med psykose.
En av symptomene ved psykose er ofte at personen selv ikke skjønner det. Er det ikke?
Vis hele sitatet...
Det varierer litt hvor god innsikt man har. Dette ga i allefall meg noen rare vibber alt fra førsteinnlegget, så jeg stemmer med alle dem som ber deg oppsøke lege. Om det teknisk sett kvalifiserer til full psykose er kanskje ikke det viktigste her, det høres ut som du er i ferd med å miste grepet littegrann. Greit å ta tak i det raskt.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Det varierer litt hvor god innsikt man har. Dette ga i allefall meg noen rare vibber alt fra førsteinnlegget, så jeg stemmer med alle dem som ber deg oppsøke lege. Om det teknisk sett kvalifiserer til full psykose er kanskje ikke det viktigste her, det høres ut som du er i ferd med å miste grepet littegrann. Greit å ta tak i det raskt.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men når mann har brukt opp over halve livet på å være syk
så er ikke motivasjonen på topp for å bruke resten til å grave i møkka.

Og at du får rare vibber "alt fra førsteinnlegget"
bør du bare ta som et sunnhetstegn.
For jeg også ser hvor rart det er.
Sist endret av vindaloo; 6. november 2020 kl. 23:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener, men når mann har brukt opp over halve livet på å være syk
så er ikke motivasjonen på topp for å bruke resten til å grave i møkka.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo ikke så lystbetont. Er vel ikke sikkert du trenger å grave så mye heller, bare ikke la det gå over styr. Snakk med noen i allefall, så du kan få en reality check når det trengs.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Og at du får rare vibber "alt fra førsteinnlegget"
bør du bare ta som et sunnhetstegn.
For jeg også ser hvor rart det er.
Vis hele sitatet...
Det er rart å tro man blir overvåket, selvsagt, men det er en rar post å skrive uansett. Rart å skrive det sånn, uten noe formål eller spørsmål. Som om det er meningen at vi skal være inni det samme som du er inni og forstå poenget. Ta vare på deg selv, da.
Sist endret av *pi; 6. november 2020 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Mann må jo begynne et sted.
En liten fortelling er jo en start.
R.i.p 23.04.2021
Kan det ha noe med at det føles så ekte for Ts at han da formulerer innleget på den måten at han tror vi er innforstått i hva som foregår? Ta vare på deg selv TS ,håper du finner roen og får det bedre snart!
Sist endret av Tarm; 7. november 2020 kl. 00:37.
Vindaloo, nå er tiden inne. Gå til lege og forklar situasjonen så vil du nok få en henvisning. Trist å lese hvordan du har det! Ut ifra hvor kryptisk du skriver i første post, vil jeg nesten tro at du vet detaljene vil få deg til å fremstå enda mere psykotisk. Jeg veit det er far fetched, men har en sterk følelse.

Har du et familiemedlem eller en nær venn du kan diskutere dette med?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Åpnings innlegget tegner et godt bilde av hvordan jeg
føler det ca 50% av tiden.
Jeg vet egentlig at det ikke er slik, men allikevel dukker det
daglig opp "bevis" i hodet mitt på att det må være sånn.

At den er skrevet i en "upersonlig" stil om du vil eller
mer som en fortelling, skyldes i all hovedsak to ting:
1. At det er vanskelig å forholde seg til
2. At jeg ikke har for vane å snakke med noen om det
(egentlig aldri)

Den spesialisten jeg nevner lengre opp hjalp meg mer på den ene dagen
jeg var der en noe annet opplegg jeg har prøvd tidligere.
Selv om det var heavy for å si det mildt å sitte i terapi i 7-8 i ett strekk.
Skal sies at ca halve dagen besto av å ta tester.

Men noen ting, slik det jeg har nevnt noe om her nå og beskriver i første posten
tørr jeg rett og slett ikke å snakke om.
Frykt for å bli sperret inne kanskje? Vet ikke.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det føles rart også.

Jeg vet jeg kommer med mye vas.
Kan sikkert oppleves spydig og kjip også.

Dette er ikke noe forsøk på å drite ut folk som er paranoide.
Vis hele sitatet...
Vi har alle vår last og jeg vet ikke om noen som er perfekt, hvis perfeksjon i det hele tatt finnes. Hodet mitt er proppet med bisarre tanker og når jeg får tankekjør blir jeg livredd for at noen skal lese alle disse rare tankene.

Jeg ømmer med deg og håper du får det lettere med deg selv, vindaloo!
Oi oi så merkelig at du postet dette nå, snakk om timing. Dobbeltgjenger?
Ble skrevet ut fra behandling for en uke siden angående det du skriver.

Skjønner hvordan du har det, det ødelegger livskvaliteten ekstremt mye. Jeg ble satt på antipsykotika og det hjelper utrolig bra, men jeg tenker fortsatt "kanskje er det sånn, kanskje kan noen lese tankene mine å bruke infoen i mot meg".

Ble faktisk litt noia av posten din, tenker at det er et hint til meg om at "bi overvåker deg tom på freak".

Skaff deg hjelp man, det kan bli bedre! <3

Jeg ble utredet og fikk schizoaffektiv lidelse. Det tok 3 måneder med utredning. Sånn er livet.
Sist endret av Rachmaninov; 7. november 2020 kl. 10:36.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Åpnings innlegget tegner et godt bilde av hvordan jeg
føler det ca 50% av tiden.
Jeg vet egentlig at det ikke er slik, men allikevel dukker det
daglig opp "bevis" i hodet mitt på att det må være sånn.

At den er skrevet i en "upersonlig" stil om du vil eller
mer som en fortelling, skyldes i all hovedsak to ting:
1. At det er vanskelig å forholde seg til
2. At jeg ikke har for vane å snakke med noen om det
(egentlig aldri)

Den spesialisten jeg nevner lengre opp hjalp meg mer på den ene dagen
jeg var der en noe annet opplegg jeg har prøvd tidligere.
Selv om det var heavy for å si det mildt å sitte i terapi i 7-8 i ett strekk.
Skal sies at ca halve dagen besto av å ta tester.

Men noen ting, slik det jeg har nevnt noe om her nå og beskriver i første posten
tørr jeg rett og slett ikke å snakke om.
Frykt for å bli sperret inne kanskje? Vet ikke.
Vis hele sitatet...
Hallo, er det liv i deg eller? Hvordan går det nå?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Hallo, er det liv i deg eller? Hvordan går det nå?
Vis hele sitatet...
Tror han fikk seg en ban etter han impliserte at modsa på freak konspirerte med disse pedofilitrådene, og var de egentlige mastermindsa som stod bak.