Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3475
Ok, da fikk jeg endelig laget meg en bruker. Har vel blitt over 1 år jeg har følgt med på dette forumet, eller iallefall kommet opp når jeg har googlet spørsmål ang rus. Men nok om det, overskriften sier sitt - jeg MÅ slutte med heroin. Og takker all verdens hjelp jeg kan få, vet jeg kan forsette å google, men jeg trenger å få skrevet ned "hjelp" selv og få all svar jeg kan få.

Jeg var så dum i sommer at jeg klarte å snurre meg litt borti heroin. Litt ble litt til, til mer, og en dag så var det gjort. Jeg blei hekta.

Kan vel fint nevnes at jeg har brukt tramadol i 8 år fast, valium, ulike sovepiller. Noe jeg var på avrusning for i august(ja nettopp).
Så jeg har klart å slutte med benzo og tramadol.

Heroinen tok jeg dessverre ikke seriøst, jeg tenkte alltid "bare litt" her og nå. Men det tok dessverre en helt annen vei.
Nå bruker jeg vel 3g i uka ish. Som regel røyking, noen ganger nåla.

Prøvde meg uten forrige uke, 2 dager. Jeg trodde bokstavelig talt jeg skulle dø. Spyr heldigvis ikke som jeg ser mange gjør, men det er ikke mulig å hverken spise/drikke, temperaturen svinger i kroppen, søvn er borte, ja. Døden nær føles det ut som, åh ...

Av en privat grunn MÅ jeg være clean, jeg MÅ slutte iløpet av uken - eller så er det like greit å bare legge seg på togskinen for min del.

Dere som har greid det, eller vært igjennom det, hva som helst, tips, kjerringråd, too doo- not too.

Hvor lenge kan jeg ish forvente at helvette skal på gå? Har tross alt ikke brukt det lenger fast enn kanskje 2-3 mnd, 3g uken.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke verre enn en litt lei forkjølelse. Lettere enn å slutte med tobakk. Bit tenna sammen, fjern deg fysisk fra tilgang til dop, og vent. Spis honning, sukkerbiter, fruktbiter, og drikk vann med sugerør.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lettere enn å slutte med tobakk.
Vis hele sitatet...
Ikke det at jeg har noen erfaring med heroin... men har du? for det der hørtes ut som totalt bullshit
Er rusavhengig og har gått av heroin mange ganger. Mitt beste tips er å gå til fastlegen til å be om en pakke Lyrica. Den maskerer opiatabstinenser veldig godt. Men viktig at du er litt obs på at Lyrica er helt jævlig avhengighetsskapende. Ønsker deg masse lykke til. Send meg en pm om du lurer på noe
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke verre enn en litt lei forkjølelse.
Vis hele sitatet...
Da tør jeg påstå du aldri har opplevd skikkelige heroinabstinenser. En litt lei forkjølelse er himmelriket i sammenligning.

Uansett, Lyrica er gull som nevnt. Gjerne litt Diazepam og Midazolam for søvn i tillegg. Søvn er ekstremt viktig. Et badekar du kan dyppe deg i for varmens skyld. Det lille av velvære man kan oppdrive er viktig for moralen. Spis nok og sunt i tiden før detox så kroppen har litt overskudd. Heroinabstinenser er jævlige, men kortvarige ift. mange andre typer opiater. Det verste er over på en uke som regel. Kjøp inn litt yoghurt eller annet lettspist så kroppen kan få et minimum av næring når det står på som verst.

Brenn også alle umiddelbare broer til å skaffe Heroin for fristelsen kan bli enorm når man rister som verst. Man går nærmest i overlevelsesmodus. Derfor er det greit at anskaffelse av Heroin er så vanskelig som mulig under detox. Du kan også informere dine nærmeste om at dette er noe du skal klare. Veien tilbake til Heroinet blir dermed enda litt mer kronglete.

Lykke til👍
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange tips til å kutte heroin, og så kommer du med helt casual
«liten guide til vannkjøling»
Vis hele sitatet...
Klarte ikke dy meg, 83leo

Til topic. Føler med deg kkkristin! Om du være clean til neste uke, kan det være lurt å substituere med et eller annet, og ikke bare kjerringråd. Jeg mener, siden det er så viktig å være clean allerede i neste uke, antar jeg det er vel så viktig å ikke se ut som en vandrende rumener med heroinabstinenser.
Kan du involvere legen og si du enten har vært innom heroin evt inne i en meget tøff periode og behøver noe for søvn og nervene i noen dager/uker?
Du kan be om å få én håndskrevet resept, slik at det ikke er mulig å be om ny resept på SMS når du er tom, for å forsikre legen om at du ikke er tilbake i gamle trakter.
Hold oss gjerne oppdatert!
Tusen takk for alle tips dere - får bare mer og mer grøsninger når jeg leser helvette som jeg skal igjennom. MEN gode tips! Skal ta med meg alle.

Hatt en dyp samtale med meg selv og stopp blir fredag, jepp ..
Var igjennom "cold turkey" med Vival og Tramadol. Men for å være helt ærlig, de to dagene jeg var uten heroin, som bare var de 2 første dagene - var verre enn å slutte brått med benzo og tramadol. UFFFFFFFFF

Lyrica er en veldig interessant ting, jeg har fått dette på resept fra lege tidligere, gir en liten opiat lignende effekt.
Det var et C-preparat før, men nå i sommer flyttet de den over på B - og nå har det seg slikt at jeg var jo på avrusning for å kvitte meg med alle B-preparatene jeg hadde fått fra legen. Så jeg tviler sterkt på at legen vil skrive ut noe mer på resept. Uheveldigvis, jeg kan heller ikke si jeg har brukt/bruker heroin, passer ikke inn i livet jeg lever, da mister jeg mye.

Noen som vet om noen vitaminer eller urter som har gjort susen da?
Uff haha ...
Sist endret av kkkristin; 21. november 2018 kl. 17:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Lana del Rave
AndraDay's Avatar
Hvordan går det ts?
Jeg ville hørt rundt med alle kontaktene jeg hadde å prøvd å få tak i noe Ibogaine..
https://erowid.org/chemicals/ibogaine/ibogaine.shtml

Maaaange som har slitt med det samme som deg og jeg har lest og hørt av mange som har brukt en del minus at Ibogaine hjelper og tankene rundt minus gjør deg bare dårlig og at man mister trua på å ta det pluss at det vist nok renser ut kroppen for mye av kjemikaliene som forårsaker de ubehagelige symptomene du snakker om..
Les deg litt opp på det og se om det er noe du vil gjøre

Håper du fikser det der!
Unner ingen det du går imellom nå ..
B-vitaminer hjelper masse under avrusning. Samme med magnesiumtilskudd. Det er hvertfall veldig typisk at vi narkomane har mangel på dette.
Sitat av Sondre Vis innlegg
B-vitaminer hjelper masse under avrusning. Samme med magnesiumtilskudd. Det er hvertfall veldig typisk at vi narkomane har mangel på dette.
Vis hele sitatet...
Thats right, aldri undervurder vitaminer, mineraler og makronæringsstoffer..
Kan gjøre underverker om man har mangler.