Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1670
Hei, har nå planta et frø i jord jeg fant ute i hagen.
Har ikke kraftige lys eller noe skikkelig skap å ha dette i.
Hva kan jeg forvente, vil det være en mulighet for at dette blir noe røykelig?
Er det noe man ikke kan hoppe over?
Gjør dette bare for gøy for å se hvor lite innsats man kan slippe unna med.

Takk for svar!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du vil ikke få noe som helst, mest sannsynlig vil planten bare strekke seg (fordi den ikke har nok lys) og så knekker stilken og så vil den dø.
Jeg gjorde det samme, plantet den dog nerme brennesler. Endte opp med en 2.4 med tørket bud. Men tror ikke thc prossenten kan ha vært no høyere en 1%
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Jeg gjorde det samme, plantet den dog nerme brennesler. Endte opp med en 2.4 med tørket bud. Men tror ikke thc prossenten kan ha vært no høyere en 1%
Vis hele sitatet...
Høres veldig kjent ut det der.
Skal man først risikere å bli tatt med planter hjemme kan man like gjerne kjøpe en billig CFL og faktisk få noe ut av det.
Hva er en CFL?
Compact Fluorescent Lights, samme teknologi som lysrør med andre ord.

Q1.What are spectrums?
A1. spectrums (Compact Fluorescent Light) are another type of fluorescent light, all based around the same properties. A glass bulb filled with a gas that reacts to a electrical current causing it to illuminate. There are 2 different basic types of CFL bulbs.
1ST TYPE: Self-Ballasted....More commonly referred to as a Spiral CFL. These bulbs contain there own ballast in the end cap of the bulb. They are also powered on a normal home light socket making them the most versatile, also these are the most commonly used CFL's due to there availability. Common wattage ranges from 12 to 42 watt.
2ND TYPE: Plug-in Common....This type of bulb does not contain there own ballast. To power them a ballast must be purchased. Also the design is different. These bulbs normally consist of a 3 tier tube structure. Depending on wattage they may have 4 even 5 small "U" bend tubes to produce the light. These lights are also the more powerful of the 2. Wattage ranging from 6 up to 200!
Vis hele sitatet...
en av de her funker som bare det for enkel hjemmedyrking...
http://www.chrissiesgarden.co.uk/ekm...-cfl-261-p.jpg

De kommer i både 2700k og 6500k.. så de dekker både vekstfase og blomstringsase.. Ikke så ille dyre heller..
Jeg takker for alle svar.
Da er det altså lys som er tingen. Jeg kommer til å handle inn litt utstyr etter hvert som jeg får råd, og starte opp litt i det små til eget forbruk. Hva kan man forvente av lukt? Vil lukten kunne trekke opp til huseieren over?

Finnes det noen steder i Norge man kan kjøpe komplett ferdig "grow box", gjerne med mulighet for å betale med bitcoin?
Sitat av nysgjerrigpadet Vis innlegg
Hva kan man forvente av lukt? Vil lukten kunne trekke opp til huseieren over?
Vis hele sitatet...
Ja, det lukter. Lurer på om man bruker spesielle kullfilter i ventilasjonsanlegget for slikt, men kan ikke si noe sikkert.