Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1229
Hei, har prøvd og hjelpe en kompis med og instalere windows 7 proff.
Han har akkurat bygd pcen sin, og var selvfølgelig noe feil, men dette rettet jeg opp ettersom det var den første pcen han bygde.
så satt vi oss ned og skulle instalere windows, etter pcen fungerer 100%.

men ender opp med, "no device drivers were found. make sure that the installation media contains the correct drivers"

Har googlet meg grønn...

ting vi har gjort:

samme skjer med 2tb disken, og 250gb ssd'n

Oppgradert bios
Satt SATA til, Achi og ide mode.
Lastet ned 4 forskjellige windows 7 iso filer.
Formatert HDD, via Diskpart, og ubuntu.
Prøvd 3 forksjellige usb boot tools
Egentlig gjort ganske mye igjennom natta... og nå sett oss lei, og tyr til hjelp.

HK: MSI X99S GAMING 7
SSD: HyperX Savage SSD 240GB
HDD: Seagate Barracuda® 2TB


Noen som kunne ha hjulpet en tapt sjel.
Har hatt dette problemet tidligere, og har løst det på følgende måte. Når du får feilmeldinga, trykk "avbryt" deretter "OK". Da skal du bli tatt med til forrige skjerm. Da drar du ut minnepenna og setter den inn i en annen USB-port og fortsetter installasjonen. Da bør det forhåpentligvis virke.

Sitat av http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2078718/device-drivers-found-windows-install.html#12960283
When you get to the HDD selection screen and it can't find the drivers, you need to press cancel then OK. It should take you back to the previous screen. That's when you change ports and click to continue with the installation
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 18. november 2015 kl. 06:41.
Du får trøste deg med at Windiws 10 også har denne feilen blant et utall andre. Installasjonsprogrammet tror at det skal rette opp feil og ikke installere nytt OS. Man må derfor bryte loopen ved f.eks å gjøre som Dimergon sier.
å brenne ut iso på ny usb \ dvd har løst dette for meg, de gangene den meldingen kommer opp
Yupp, det er noe galt med selve installasjons fila du bruker.
Den feilmeldingen er som regel at den ikke finner boot delen,
enten så legger du ikke fila inn på rett måte på usb pinnen eller så brenner du DVD'en med for høy hastighet.
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
Endte opp med og installere Windows 10, som gikk uten problemer, og deretter installere Windows 7, dette gikk helt smertefritt

prøvde tipset til Dimergon, dette funket dog ikke, brukte samme usb med Windows 7 når jeg installerte den fra Windows 10.. så har egentlig ingen aning om hva som var feil..
jeg blei heller ikke noe klokere av det, men det funket jo tilslutt...

så tips til andre som har samme feilen.
Last ned Windows 10, installer denne på maskinen deretter starter du Windows 7 installasjonen fra Windows 10..
Sist endret av First-Price; 19. november 2015 kl. 17:53.