Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2197
Hvis du skulle komme over en pc som er bygget/solgt i 1987/1988. Hva må jeg betale for noe slikt idag. ?

Jeg tenker på rundt 2000,- eller er det for mye ? (system enhet, mus, tastatur, skjerm).
Så lenge noen henter dette gratis bør du være fornøyd. Ikke verdt ei krone idag, selv om det sikkert kostet 20-30k når det var nytt?
Sikker på at det er snakk om en 486? Den ble introdusert fra 1989. http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_80486

286 og 386 kom i henholdsvis 1982 og 1985.

Men uansett er nok ikke dette noe du får noe for, med mindre du har noen spesielle komponenter en eller annen sær samler leter etter
Sist endret av Hobby; 14. august 2014 kl. 12:05.
Det er skrot ja..
Trådstarter
93 5
Sitat av Hobby Vis innlegg
Sikker på at det er snakk om en 486? Den ble introdusert fra 1989. http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_80486

286 og 386 kom i henholdsvis 1982 og 1985.

Men uansett er nok ikke dette noe du får noe for, med mindre du har noen spesielle komponenter en eller annen sær samler leter etter
Vis hele sitatet...
Pc'n det er snakk om er en IBM PS/2 mod 95 mener den ble produsert i 1987/88.
Finn.no --> Torget --> Gis Bort!
Trådstarter
93 5
Sitat av haxxor Vis innlegg
Finn.no --> Torget --> Gis Bort!
Vis hele sitatet...
okey da så
Er dere sikker på at dette er verdiløst skrot for alle? Finnes det ikke samlere som ønsker seg slikt? Brukte 30 sekunder på Ebay, og ser flere gamle 286 og til og med 486 som er priset til alt fra 400 - 1600 kr.
Nå kan jo folk legge ut en 286 til 20.000, ikke dermed sagt at det blir solgt. Er enkelte maskiner som er "populære" blant samlere, men langt ifra alt. Det er ikke verre enn å legge det ut på finn.no til f.eks 2000,- så ser du an responsen. Er tross alt gratis å legge ut annonser på finn
Søppel... Ville ikke betalt mer enn 20 kr for hele greia..

Jeg er selv en liten nostalgiker når det kommer til pc'er.. men da kun ett spesifikt merke.. SGI!
Har betalt nesten 2000 kr for en SGI o2 http://en.wikipedia.org/wiki/SGI_O2, med video inn og kamera for ca 4-5 år siden, og det var egentlig litt dyrt.. Der er ikke mye den duger til nå til dags.. men for nostalgien sin skyld, så var det helt ok for meg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Etter litt googling virker det som en relativt lite populær modell, prøv å legge den ut for 200kr og ta en titt på responsen. (NB: husk at det ikke er et kjempestort marked i Norge heller)

nZaal: mange som samler på gamle IBM maskinger også, dog kanskje ikke eksakt denne modellen og det er ikke like utbredt i Europa. (afaik)
Trådstarter
93 5
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Etter litt googling virker det som en relativt lite populær modell, prøv å legge den ut for 200kr og ta en titt på responsen. (NB: husk at det ikke er et kjempestort marked i Norge heller)

nZaal: mange som samler på gamle IBM maskinger også, dog kanskje ikke eksakt denne modellen og det er ikke like utbredt i Europa. (afaik)
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke selge, jeg skal kjøpe!. Og denne modellen er noe jeg har vært på jakt etter lenge. Men ser jeg på ebay så selges ps/2 mod 80 fra 500,- til 2000,- (pluss frakt).
Du skal KJØPE? Dersom du har interessen for en slik, eller reellt bruk for en(?), så må du nesten selv finne ut hva den er verdt for deg.
Trådstarter
93 5
Sitat av nomore Vis innlegg
Du skal KJØPE? Dersom du har interessen for en slik, eller reellt bruk for en(?), så må du nesten selv finne ut hva den er verdt for deg.
Vis hele sitatet...
betaler jo ikke veldig mye for noe slikt, men et slikt monster må jeg ha. Hadde en mod 80 for noen år siden. Jeg mener selv 1000-1500 er innenfor det jeg mener den er verdt idag.
Kan eg få spørre om hva du skal med den? Ren nostalgi?

Om du mener den er verdt 1000-1500 så er det det du er villig til å betale. Personlig mener eg at det er skrap og verdt null.
Trådstarter
93 5
Sitat av nomore Vis innlegg
Kan eg få spørre om hva du skal med den? Ren nostalgi?

Om du mener den er verdt 1000-1500 så er det det du er villig til å betale. Personlig mener eg at det er skrap og verdt null.
Vis hele sitatet...
Nostalgi og dette er en type pc som aldri blir laget igjen, vil bare ha den.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av trixx Vis innlegg
Jeg skal ikke selge, jeg skal kjøpe!. Og denne modellen er noe jeg har vært på jakt etter lenge. Men ser jeg på ebay så selges ps/2 mod 80 fra 500,- til 2000,- (pluss frakt).
Vis hele sitatet...
Aah, måten du skrev posten på fikk meg til å tro at du skulle selge en.

Men om du skal kjøpe får du nesten finne ut av det selv, samlermarkedet er hovedsaklig styrt av det samlere er villige til å betale, ikke så mye ellers.

Hva vil selger ha for den?
Sitat av nZaal Vis innlegg
Søppel... Ville ikke betalt mer enn 20 kr for hele greia..

Jeg er selv en liten nostalgiker når det kommer til pc'er.. men da kun ett spesifikt merke.. SGI!
Har betalt nesten 2000 kr for en SGI o2 http://en.wikipedia.org/wiki/SGI_O2, med video inn og kamera for ca 4-5 år siden, og det var egentlig litt dyrt.. Der er ikke mye den duger til nå til dags.. men for nostalgien sin skyld, så var det helt ok for meg.
Vis hele sitatet...
Det fineste med O2en er vel egentlig kassa. Er jo muligheter å smi inn et miniatx kort der.