Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 713
Hei!
Lurer på om der er ein måte å lage ein hotkey som endra lydutgangen fra frontpanelet til bakpanelet og vice versa?

Realtek legg merke til at headsettet blir plugga inn når anlegget er kopla til bak, og eg får opp ein beskjed opp ei boks der eg skal angi kva som blei plugga inn. Men eg vil gjerne sleppe å ta ut headsettet når eg skal bruke høgtalarne (som no er enklaste løysinga) og heller bruke ein hotkey om det er mogleg.

Kjører forsåvidt Windows 7 og har eit Logitech G710+ tastatur, så om eg kan modifisere ein av desse knappane til denne funksjonen hadde det vert det optimale.
Høyreklikk på volumikonet nede på startlinjen, trykk "Playback Devices" eller "Avspillingsenheter", derfra kan du velge hvor Windows skal sende lyden.

Det finnes sikkert en måte å lage en macro for dette på tastaturet, men det kan ikke jeg noe om.
Sist endret av Dimergon; 8. februar 2014 kl. 22:49.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg har ikke anledning til å prøve nå, men har brukt mye AutoHotKey før, og det har funket, så ser ikke hvorfor dette ikke skal funke.

http://theitbros.com/hotkey-to-switch-audio-devices/

NB: OBS: Husk å bytte parameterne til norsk, slik som "Lyd" og "Bruk standard"
Dessverre så har Windows laget det slik at dette ikkje skal gå, men jeg har funnet en "workaround" til deg på stackoverflow. Scriptet er skrevet i VB (dessverre), men kan nok brukes i lag med andre .NET språk. Det ligger også en kjørbar fil under nedlastning som du kan bruke, men da må du sette en hot key som kjører programmet med

Kode

programnavn.exe -p"Navn på playback device"
EDIT: Linken http://sdae.codeplex.com
Sist endret av 0xFF; 8. februar 2014 kl. 22:51.
PS1
Trådstarter
22 1
Trur dere har misforstått litt. Det er same device, men allikevel 2 forskjellege inngangar som kan bli styrt i Realtek.
Tanken er å sleppe å gå ut og inn av f.eks. spel for å bytte.
Dette er boksen som kjem opp når eg pluggar i headsettet btw.
Sitat av PS1 Vis innlegg
Trur dere har misforstått litt. Det er same device, men allikevel 2 forskjellege inngangar som kan bli styrt i Realtek.
Tanken er å sleppe å gå ut og inn av f.eks. spel for å bytte.
Dette er boksen som kjem opp når eg pluggar i headsettet btw.
Vis hele sitatet...
Du har ikke et bilde man kan se hva det skal forestille?
PS1
Trådstarter
22 1
Du har ikke et bilde man kan se hva det skal forestille?
Vis hele sitatet...
?
Bildet eg linkar til er slik det er no når eg pluggar i headsettet, men eg vil sleppe å plugge inn/ut og trykke "ok" "ok", bedre med ein knapp som endrer dette når eg skulle ønske det.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vises den som en seperat linje ut i Windows?

Slik som de 2 øverste her:


Hvis det, så kan du går for 0xFF sin løsning, eller min.
PS1
Trådstarter
22 1
Det visast som same einheit, så nei.
http://bildr.no/image/VG5kKzBT.jpeg
Sist endret av PS1; 9. februar 2014 kl. 01:52.