Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3195
Har en 4HB Xbox hvor jeg vil spille spill som krever at jeg installerer de. Er det noen som vet om det er mulig å bruke en ekstern disk til dette? Har skjønt det som at Xbox har en øvre grense på 32GB på eksterne disker?

I så fall, om jeg har en 1TB ekstern disk, kan jeg opprette en partisjon på denne på 32GB i det rette filsystemet, og vil Xboxen min finne denne? Kunne selvfølgelig prøvd det ut, men jeg har lite lyst til å bruke neste timen på backup av en full TB-disk bare for å finne ut at det ikke går.
Sist endret av Detectable; 1. februar 2014 kl. 15:49.
I følge hva jeg klarer å finne ut på Google skal dette være mulig, ja. Den har en øvre grense på 32GB (16GB per USB port + 2 USB porter = 32GB) for spillfiler, mens du kan fint bruke en 500GB disk for å se filmer og slikt.
Sist endret av Dimergon; 1. februar 2014 kl. 16:31.
Prøvde å gjøre det nå, og endte opp med 1 partisjon på 32GB som Xboxen fant. Takk for hjelpen.
Sist endret av Detectable; 1. februar 2014 kl. 18:54.
Hei

- Det er ikke bare å vippe inn en 500GB SATA å tro at xbox'en detekterer denne, det skjer ikke sånn helt uten vidre. Grunnen til dette er, 500GB er for stort, xbox håndterer 20, 60, 120, 250, 320 disker, å da helst WD disker ( samt 16gb og 32gb usb sticks) + at det er noe som heter "security sector" som gjør at Xboxen ikke tillater andre disker en MS sine egene.

...men fortvil ikke, det finnes en løsning som fungerer, så i steden for å ta "æren" for dette så linker jeg til [COLOR="Magenta"]digitex [/COLOR]å løsningen/oppskriften på større disker på Xbox360...

NB! Har akkurat gjort dette selvm å kan bekrefte at dette fungerer helt smertefritt....
Sist endret av Pinkdot; 6. februar 2014 kl. 16:56.
Sitat av Pinkdot Vis innlegg
Hei

- Det er ikke bare å vippe inn en 500GB SATA å tro at xbox'en detekterer denne, det skjer ikke sånn helt uten vidre. Grunnen til dette er, 500GB er for stort, xbox håndterer 20, 60, 120, 250, 320 disker, å da helst WD disker ( samt 16gb og 32gb usb sticks) + at det er noe som heter "security sector" som gjør at Xboxen ikke tillater andre disker en MS sine egene.

...men fortvil ikke, det finnes en løsning som fungerer, så i steden for å ta "æren" for dette så linker jeg til [COLOR="Magenta"]digitex [/COLOR]å løsningen/oppskriften på større disker på Xbox360...

NB! Har akkurat gjort dette selvm å kan bekrefte at dette fungerer helt smertefritt....
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe vits å gjøre dette DOS måten da TX har gitt ut software som gjør det samme, bare mye lettere da det bare er point&click.
...nice, skal huske på den! men å gjøre det via " Dos " to da bare 2 min totalt
Sitat av Pinkdot Vis innlegg
...nice, skal huske på den! men å gjøre det via " Dos " to da bare 2 min totalt
Vis hele sitatet...
Veldig mulig, men unødvendig mye styr for noe som kan gjøres med en liten app, er jo ikke alle som er komfortable med å rote rundt i dos
Vel, for meg var det bare å putte en disk på 1 Terrabyte inn i USB-porten på Xboxen, også fikk jeg spørsmål om jeg ville formatere denne når jeg startet konsollen. Det var det. Kan jo hende de har lagt inn en patch eller noe slik som skal gjøre alle disker tilgjengelig?
Sitat av Detectable Vis innlegg
Vel, for meg var det bare å putte en disk på 1 Terrabyte inn i USB-porten på Xboxen, også fikk jeg spørsmål om jeg ville formatere denne når jeg startet konsollen. Det var det. Kan jo hende de har lagt inn en patch eller noe slik som skal gjøre alle disker tilgjengelig?
Vis hele sitatet...
Det xboxen gjør da er at den lager en FatX partisjon på x antall gb plass som blir en skjult mappe på harddisken. Xbox 360 har en øvre grense på 32GB FatX plass.

Det vi snakket om over var å bruke mer enn 32GB. Dette kan bare gjøres på en 2.5" sata harddisk hvor man flasher en .bin fil harddisken.
Hjelp belønnes med stor takknemlighet

Jeg har en XBOX360 Slim, og har kun spilt FIFA 14 på den. I går kjøpte jeg GTA IV men fikk ikke kjørt spillet fordi jeg tydeligvis har for liten plass. Nå sletta jeg alt av downloads, filmer og demoer, og det står at jeg har 2, 5 gb til overs.
Er ikke det fryktelig lite? Synes det er merkelig om jeg har kjøpt en XBOX for mange tusen, som jeg kun kan spille Ett spill på, før jeg må kjøpe eksterne harddisker. Dessuten har jeg lite penger til overs, og vil ikke bruke mer enn nødvendig. Hvor mye trenger jeg egentlig for å kjøre GTA IV?

Kan legge til at jeg lånte bort xbox'n for et halvt år siden til en kompis. Og han har en profil med 1, 5k achievements. Tenkte å slette profilen men det går ikke siden jeg må ha passordet hans. Dessuten er han utenlands og umulig å få tak i.

Noen som kan hjelpe en newb i nød?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høres ut som du har 4GB-versjonen. Prøv å sette i en ekstra disk, gå på settings og browse deg frem til storage. Der skal du få spørsmål om du vil formatere disken til å være kompatibel med xboxen din. GTA V tar en god del plass