Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1363
har allerede en bankkonto i en anen bank men som jeg alldrig har kunnet bruke til å handle på internett med, vet ikke hvorfor, men nå har jeg flyttet et stykke fra der banken min holdt til.
så hvilken bank lønner det seg å åpne ny konto som er billigst, eller gratis?
har ikke inntekt bare livsopphold penger fra nav, trenger en ny bank som jeg kan bruke til å handle på internett med.
Hadde samme problemstilling, fikk ikke VISA-kort hos min bank. Så jeg gikk på nett og registrerte meg som kunde hos DnB, derfra kunne jeg bestille VISA-kort uten problem, selv om jeg har hatt betalingsanmerkninger. Koster vel 300kr i året for kortet, ellers kan jeg ikke huske at det er noen andre gebyrer. Sikkert noen småtrekk her og der, men har ikke opplevd noen andre større trekk annet enn VISA-kortet.
Sist endret av Dimergon; 23. januar 2014 kl. 12:19.
En bank som ikke kan brukes til internetthandel var spesielt.

Det spørs litt hva du er ute etter, skal du ha lån eller har du mye penger på bok?
Skandiabanken pleier å komme bra ut i tester. Det koster ingenting bortsett fra årlig visaavgift på 250kr eller noe.
Og som med alle andre banker kan du selvfølgelig handle på internett så lenge du har et bankkort.
Vil du si hvilken bank det er snakk om? Høres veldig spesielt ut i 2014 at du ikke får handlet på Internett.
Er du under 18?
Da anbefaler jeg deg DNB, der får du kortnummer på Visa Electronic kortene.
Du trenger da ikke banken din for å handle på nett? Det har jeg kredittkort til, som ikke er utstedt av banken min.
Regner med at du har tenkt å overføre penger til en konto i utlandet. Det er en litt annerledes prosess enn kredittkort og Paypal.
I min bank var det en funksjon jeg måtte låse opp.
Da ringte jeg banken som mailet et papir jeg måtte skrive under på. Scannet det tilbake, og hele greia var gjordt på ca to timer.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Du trenger da ikke banken din for å handle på nett? Det har jeg kredittkort til, som ikke er utstedt av banken min.
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke kredittkort det smarteste å bruke til random netthandel om du har alternativer som f.eks Visa da
Sitat av Detectable Vis innlegg
Nå er jo ikke kredittkort det smarteste å bruke til random netthandel om du har alternativer som f.eks Visa da
Vis hele sitatet...
Kredittkort med VISA er veldig vanlig, så jeg antar du snakker om debetkort med VISA-del. Kredittkort er det sikreste å bruke ved netthandel, fremfor ett debetkort som gjerne er knyttet rett opp mot bruks- eller lønnskontoen din.