Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2389
Heisann!
Sliter litt med økonomien om dagen, og med å få det hele til å gå rundt.
Jeg føler jeg bruker veldig mye av pengene på mat av det lille jeg har av inntekt.
Jeg pleier derfor å kjøpe inn i store kvanta når jeg først handler, ettersom jeg har stor fryser, og et digert kott. Det blir sjelden under en tusenlapp de få gangene det er godhelg entrecote på kiwi for eksempel

Men likevel synes jeg fortsatt at det er mye, spesielt når jeg hvertfall PRØVER å være litt sunn i tillegg.

Dette er noen eksempler på temaer jeg ha noen konkrete svar fra dere om, om det er mulig, og evt hvordan:

* Muligheter for å kjøpe billig mat rett fra fabrikk?
* Kjøpe inn i store kvanta fra Sverige, eller andre land?
* Steder jeg kan jobbe for mat, slik at dette ikke trenger å skattes av?



Hvilke varer kan jeg f.eks kjøpe i Sverige som jeg sparer mye på?
Jeg har også vurdert å "bli kjent" med personer som jobber på fabrikker eller lignende steder, for etterhvert legge ut noen løse hint om at jeg kunne tenkt meg mat billig. Men dette blir jo veldig vansklig.

Håper virkelig noen har andre forslag, kanskje de vet om spesielle steder som selger mat til en billig penge, eller kanskje gir bort mat på grunn av dato eller lignende Alle forslag og tips mottas med stort takk!
Sist endret av rekelek3; 26. november 2013 kl. 16:20.
Tror du kan handle alt i sverige og spare på det bortsett fra brødvarer og grønnsaker. Brød kan du bake selv og finnes mye bra billig grønnsaker rundt i norge (oslo). Ellers så er det mye bra tråder ang dette på freak fra før så anbefaler deg og søke her og lese.
Obs-butikkene har fast tilbud brød 3 for 39.

Ytrefilèt av svin bør du kjøpe mye av i Sverige, 60kr/kg er billig for reint sunt svinekjøtt.

Kyllingfilèt er også ofte billig der, er litt tilsatt vann men fremdeles billigere enn i Norge. Kjøpte en gang 4kg for 160 kr før kurs som er 10% ca.

Bacon er mye billigere der.

Bruk tid på å huske priser og trekk alltid fra ti prosent også kurs.

Betal med svenske kroner sånn at du får din banks kurs.

Kjøttdeig av alle sorter styrer jeg unna etter å ha funnet ut at det nesten utelukkende er fett og muk i det. Det er det verste av kjøtt.

Grønnsaker har jeg et solidt inntrykk av at er billigere i Norge stort sett og ikke verdt bryet med å tynge med seg fra Sverige.
Sist endret av Taurean; 26. november 2013 kl. 16:48.
Kiwi opererer vel enda med "utgått på dato få ny eller penger". Kanskje du kan bli den nye Kiwi-Bob?
Sist endret av Xernox; 26. november 2013 kl. 16:48.
Kjøp på Rema 1000 og Coop Obs! Utnytt tilbud.

Å reise til Sverige er neppe lønnsomt, med mindre du reiser med buss for 100 kr t/r og handler for _MYE_ Bensin og bilutgifter gjør at vinningen går opp i spinningen med mindre du carpooler med noen.
Sitat av nikita Vis innlegg
Kjøp på Rema 1000 og Coop Obs! Utnytt tilbud.

Å reise til Sverige er neppe lønnsomt, med mindre du reiser med buss for 100 kr t/r og handler for _MYE_ Bensin og bilutgifter gjør at vinningen går opp i spinningen med mindre du carpooler med noen.
Vis hele sitatet...
Bor man nærme grensa så er det fint mulig å kjøre til Sverige for en hundrings.

Ellers anbefaler jeg Coop Obs!/Extra og Rema 1000, de har ofte mye tilbud og billige varer. Slike merker som Eldorado, X-tra, Coop osv. sparer man mye penger ved å kjøpe.
Sist endret av Dimergon; 26. november 2013 kl. 17:04.
Få deg jobb i restaurant, spis gratis.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Kiwi opererer vel enda med "utgått på dato få ny eller penger". Kanskje du kan bli den nye Kiwi-Bob?
Vis hele sitatet...
Hvis du har 2-3 kiwi butikker i nærheten og noen timer til overs så kan jeg nesten garantere deg at du spiser gratis resten av uka.
Dumpsterdiving er et veldig godt alternativ, spesielt nå når det er så kaldt ute.
Selv om mange rynker på nesen av det, er det de som er trangsynte, ikke du som er desperat, om du forsyner deg av lassevis med brukandes mat helt gratis.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Hvis du skal kjøpe i sverige er det viktig at du tar til tanke bensinpengene ofså
http://freak.no/forum/showthread.php?t=252268

Søk på forumet med mat og budsjett så finner du haugevis av tråder med masse tips.
Ellers er dumpsterdiving gode greier som Catsby skrev.
Husk forøvrig å tanke bilen på søndags kveld/mandags morgen for å få den billigste bensinprisen.
Dumpsterdiving
KIWI
Handledisken ved grensen
Synkeferge til Danmark
Jakt på kråke etc.
Fiske
Gratis middager hos venner/kjente/Frelsesarmeen
Flytte inn med en rik dame
Jobbe på restaurant og spise matrester/fra de rikes bord
Dyrke maten selv
Slå lag med fattigfolk og lær deg knepene (bytte matvarer)
Hva betyr synkeferge?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva betyr synkeferge?
Vis hele sitatet...
tipper ubåt, men høres ikke billig ut :P Kanskje han mener bil